Šta je novo?

Metro

Браник, намерно ћу на свакој теми где је Метро и Трамвај говорити, 95 од почетка радова на Савском Тргу, не може сам да купи од Ушћа од Блокова, исти ћеш видети празан тек кад се уклапају у смене, или кад се убрзавају... 95 мора да има 68 барем до окретнице у Ивана Рибара, са 6 возила на 15 минута сваки дан... То што појединци овде па****, и појма немају, волим да их суочим са реалности... Није исто, када си пре имао 15 зглобова на 601, сад имаш 19 соло и 2 зглобна, 71 никад пунији није био, ту тек од 19 се чисти гужва... Треба на 95 двозглобни аутобуси...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703289#p703289:2idk6j28 je napisao(la):
Gaspar18 » 30 Jan 2020 01:11 am[/url]":2idk6j28]Ево по Зидару, мени се апсолутно не свиђа ниједна студија СНСа у визији Метроа
1. Не покривају се главни коридори аутобуса, за који јелте треба да исти послужи
2. Од ових линија, ниједна не покрива тамо где је највећа насељеност, јер ваљда Метро за то служи?
3. Не покривају се главна кретања становника где треба да буде путника, јер са оваквим студијама Метро вози промају
4. Где је Метро на Општини Нови Београд
5. Где је Метро код Старог Меркатора
6. Где је Метро у Центру Земуна
7. Где је Метро да растерети барем део онога што 95 превезе?
Док барем три од седам ових наведедних тачака нема одговора, нема ни разговора за даље, јер је 99% становника Новог Београда међу којима сам и ја био присутан, нису градски оци имали одговор
И да
Где је Метро на Блоку 42?

Fića":2idk6j28 je napisao(la):
Такође, читав потез огромних насеља на истоку града (Коњарник, Медаковић, Јерковић, Кумодраж, Степа, Бањица) и сви људи који преседају са приградских линија, тј све заједно око 150 хиљада људи, где је превоз и сада у критичном стању, остаје на милост и немилост линијама као што су 25П или 29 у тренутној ситуацији. У том делу града се не планира апсолутно ништа, а неопходно је.

Битно је да обе "линије" иду до Миријева

Ključne stvari koje treba ponavljati, ponavljati, ponavljati... još na ovo treba dodati ogromno stanovništvo na jugu Beograda, Cerak, Vidikovac, Labudovo i Petlovo brdo...
 
Сва насеља грађена у доба комунизма плански су осмишљена да имају везу са градом метроом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703598#p703598:1o0rfr79 je napisao(la):
Gaspar18 » 31 Јан 2020, 00:52[/url]":1o0rfr79]Треба на 95 двозглобни аутобуси...

идеално заморче за двозглобни тролејбус :)
 
Церак, Петлово Брдо, Лабудово Брдо и Видиковац нису плански грађена насеља, то је требало да буде трамвај на Видиковцу, и одатле преседати...
Дошљак, хоћеш да кажеш да горње Ледине, Сурчин и остало у зони Блока 45 није предвиђено плански?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703722#p703722:2zridliz je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Jan 31, 2020 5:22 pm[/url]":2zridliz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703598#p703598:2zridliz je napisao(la):
Gaspar18 » 31 Јан 2020, 00:52[/url]":2zridliz]Треба на 95 двозглобни аутобуси...

идеално заморче за двозглобни тролејбус :)
Dvozglobni se sad uglavnom izbacuju i umesto njih uvode zglobni, povećane dužine i pratećom osovinom na prikolici. Mada, nije ni njihov poluprečnik zaokretanja mnogo veći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703834#p703834:3i8low9l je napisao(la):
Gaspar18 » 01 Feb 2020 01:22 am[/url]":3i8low9l]Церак, Петлово Брдо, Лабудово Брдо и Видиковац нису плански грађена насеља, то је требало да буде трамвај на Видиковцу, и одатле преседати...
Дошљак, хоћеш да кажеш да горње Ледине, Сурчин и остало у зони Блока 45 није предвиђено плански?

Nisu planski građena ili nisu planski građena za metro?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703718#p703718:1odorltf je napisao(la):
Дошљак » Pet Jan 31, 2020 5:12 pm[/url]":1odorltf]Сва насеља грађена у доба комунизма плански су осмишљена да имају везу са градом метроом.
Upravo tako. Novi Beograd je osmišljen sa širokim ulicama za protočan saobraćaj. A novograđena naselja tokom sedamdesetih i osamdesetih su posebno osmišljena kao celine. Problem je nastao mnogo kasnije kada je zavladao sistem "gde fod nađeš zgodno mestu, tu zgradu posadi". Ostavljali su oni i velike parkinge i zelene površine i staze i prokaze i bilo je mesta da se razvijaju još neki vidovi saobraćaja. Ali...
 
Ali nisu planirali da će populacioni pritisak na blokove 50 godina kasnije raskrinkati njihovu koncepciju bloka u potpunosti zato sto su ucinili kardinalnu grešku u planiranju bloka koji nije predvidjen da evoluira kako populacija raste.
Prosto je bio uradjen za odredjen broj stanovnika u datoj godini i to bi bilo to. Naravno grad je organizam koji raste obnavlja se i razvija, otud i ogroman broj novih zgrada koji je preplavio nasumicno taj urbanizam iz 70ih jer nije postojala matrica unutar bloka za dodavanje novih zgrada pa su zgrade ugurali kako je ko stigao i umeo.
 
Концепција блокова и планских насеља је била добра, грешка је начињена у прескакањима, где су остављени велики делови Врачара, Звездаре и Вождовца са слабим стамбеним јединицама и очајним саобраћајницама уместо да су препарцелисане. Упоредимо и данас површину неког блока и њеног броја становника са нпр. блоком новоградње у старој матрици улица на потезу између Вука и Црвеног крста.
 
Blok je napravljen i definisan kao takav, sa svim slobodnim površinama i sadržajima.
Ali, neravnomeran razvoj zemlje, migracije izazvane njime, ali i kasnije ratovima, dovele su do prebrze ekspanzije Beograda i povećane gladi za građevinskim prostorom. Blokove nije trebalo dirati, I pri tom ne mislim samo na N. Bg, jer su tako dehumanizovani. Automatski, javio se problem zagušenja saobraćaja, parkinga... Pa sad su parking i garažno mesto luksuz. Sve garaže se prenamenjuju u stambeni prostor. Ni jedan investitor neće da ostavi nepopunjen prostor za parking jer mnogo više zaradi gradnjom. A može da tako radi. I zato sad imamo Bg u kolapsu.
Pa i sad se trenutno ljudi bore u Valjevskoj da im ne naprave zgradu uz njihovu, na 15m.
 
Podzemni tramvaj do Prokopa, treća linija metroa i BG voz do Nacionalnog stadiona - Šta sve predviđa plan razvoja šinskih sistema u Beogradu (FOTO)

metro_linija3_030220_tw630.jpg
https://www.ekapija.com/news/2774396/po ... acionalnog
 
Stručnjaci Urbanističkog zavoda, sa preiskusnim ali savremenom dobu najbližim inženjerom Dušanom Milanovićem u pozadini, otklanjajući mane uzrokovane 'smart projektovanjem' metroa, uspeli su da postave tramvajsku/premetro liniju centar - Banovo brdo - Vidikovac, preko Kliničkog centra i Prokopa, koja će, ako bude izgrađena, imati više putnika od idiotske SNS linije centar - Banovo brdo - Makiš preko Careve ćuprije.

Ali, neće biti izgrađena, jer je to još dodatnih 300-400 miliona...

Pokazatelj da mi imamo ljude, ali imamo i ove druge.
 
Има овде лепих идеја за трамвај, али неке бих кориговао или допунио, попут трасе у Марка Христића која би била кориснија него околишање у Црвене армије и Агостина Нета.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703942#p703942:2ckj6iy8 je napisao(la):
spatiotecte » 01 Feb 2020 03:38 pm[/url]":2ckj6iy8]Ali nisu planirali da će populacioni pritisak na blokove 50 godina kasnije raskrinkati njihovu koncepciju bloka u potpunosti zato sto su ucinili kardinalnu grešku u planiranju bloka koji nije predvidjen da evoluira kako populacija raste.
Prosto je bio uradjen za odredjen broj stanovnika u datoj godini i to bi bilo to. Naravno grad je organizam koji raste obnavlja se i razvija, otud i ogroman broj novih zgrada koji je preplavio nasumicno taj urbanizam iz 70ih jer nije postojala matrica unutar bloka za dodavanje novih zgrada pa su zgrade ugurali kako je ko stigao i umeo.

Da, s tim da organizam ima limit rasta i "infrastruktura" poput kičme (putna mreža), krvnih sudova (prevoz) ga u stopu prati. S druge strane ne može se baš reći da kapitalizam ima neki limit razvoja (trpanje zgrada unedogled ne obazirući se na činjenicu da ulice s prevozom ič da mrdnu s polovine prošlog veka).

Prvo je Korbizijeova zamisao okrenuta naglavačke da bi u poslednje dve decenije uspeli i kapitalizam da izokrenu. U svetu je odgovarajuća invrastruktura osnovni preduslov za bilo kakvu gradnju ili nabavku. Ne sme kola da registruje ako nema garažno mesto, a garažno mesto ako je ulica preopterećena. Ako neće grad da gradi puteve tako ih primorava na javni prevoz. Ovi ovde samo grade li grade, sve osim ulica koje ostaju na istom broju traka, semafora, autobuse smanjuju, još malo pa će rikše staviti na taj 95.

Pa šta su stručnjaci s diplomama od toalet papira ustvari uradili?

overloaded-vehicles-2.jpg


Vidiš da može. :bash: E tom logikom misle naše nadležne institucije odgovorne za intensifikaciju bez značajnog ulaganja u povećanje kapaciteta saobraćajne infrastrukture što uključuje i JGP.

Komunisti NBG projektovali za 5 osoba mase 75kg plus neki razuman teret u gepeku. Da bi mogao nositi ovo možaš kola konvertovati u veliki američki pikap da ne bi lego ovako. Metro dođe najveća heavy duty pikap šasija (praktično kamion s automobilskom kabinom i sandukom).

Nego, u vezi ovog plana za treću liniju pomenuše da bi Prokop bio povezan podzemnim tramvajem, međutim navedeno je i da koridor Trgovačka treba detaljnije sagledati sa aspekta uvođenja metro sistema umesto tramvajskog. Mislim da nisu sigurni da li da Prokop pokriju samo preusmeravanjem postojeće linije 12 koja bi u tom slučaju ostala da okreće na B.Brdu, te da umesto produženja travajskog koridora ka Vidikovcu bude izgrađen metro krak M1B. Ovo bi još i bilo manje zlo od prvobitne zamisli, samo što bi se spucale pare i na tramvajski tunel.

Umesto da tramvaj bude pomeren u Vilsonov Bulevar a Metro za Prokop oni kontra. Još će Savsku osakatiti jer će 12 skrenuti preko Prokopa a poteze i prigradske autobuse skratiti do Železnika. Ustvari ukoliko ne pojačaju, pretvore u zglob i ne vrate 51 na Slaviju (ili još bolje produže ga do Crvenog Krsta) napraviće veću ptetu nego preusmeravanjem 13 preko Ade uz ostavljanje istog takta na 12 preko Mostara.
 
обе варијанте иду у Јерковић, тако да је мени свеједно :) независно од Јерковића, ово треба да се гради као прва, или паралелно са првом СНС линијом
 
елем, гледам сада линију 3, видим да постоје две варијанте. лично, боља варијта би била БМВ варијанта од Новог Београда до Витановачке (светло зелена), а онда УЗБ варијанта од Витановачке до Бањице (тамно зелена), с тим да обе станице Витановачка и Дарвинова буду у Кумодрашкој улици (отприлике где су плави кругови)



едит: линије 3 и 4 БГВ-а треба да буду једна линија, као што сам раније напоменуо
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=704635#p704635:4y92cm0d je napisao(la):
spatiotecte » 03 Feb 2020 04:27 pm[/url]":4y92cm0d]Ova ljubicasto bela linija liči na jednu od Cerovićevih metro linija.

Da znas, kao da sam je ja crtao. Samo bih izmenio prelazak preko Save da ide preko stajge na Terazijsku Terasu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=704811#p704811:4y92cm0d je napisao(la):
JohnnyLee » 04 Feb 2020 08:21 am[/url]":4y92cm0d]обе варијанте иду у Јерковић, тако да је мени свеједно :) независно од Јерковића, ово треба да се гради као прва, или паралелно са првом СНС линијом

Slazem se, ovo treba da bude prva linija, resava sve glavne probleme Beograda:

- Veza jugoistocnih brda sa centrom
- Prelazak preko Save
- Veza Centra sa zeleznickom stanicom
- Veza Blokova sa centrom (sifra 95)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=704811#p704811:2wdelixv je napisao(la):
JohnnyLee » 04 Feb 2020 09:21 am[/url]":2wdelixv]обе варијанте иду у Јерковић, тако да је мени свеједно :) независно од Јерковића, ово треба да се гради као прва, или паралелно са првом СНС линијом

Toliko je vode proteklo Dunavom i Savom od prve ideje Beogradskog Metroa (u međuvremenu grad porastao, povećao se broj putovanja, samim tim i gužvi zbog toga što je zakržljala infrastruktura na mnogim ključnim pravcima praktično ostala ista) da je sada potrebno graditi paralelno sve tri linije, možda čak i trasu 50 pretvoriti makar u neki premetro.

Ako izgradimo samo prvu predviđenu pokrićemo samo najopterećeniji pravac i to podzemno kroz SA gde je moglo nadzemno (ideologija ismevanja vozova po zemlji usred grada uz trpanje zgrada posred trase), usput preskočiti Prokop. Drugom trasom bi pokrili samo potez Istok-Zapad a trećom samo grubo rečeno trasu tramvaja 9 uz bitniju devijaciju na Voždovcu.

Pokrivanjem Prokopa linijom 12 problem istog bi bio rešen samo što bi istovremeno takav potez predstavljao veliki parazitski trošak, posebno kada se uzme u obzir da ista prevozi mnogo manje putnika od 7 i 9 pojedinačno a kamoli skupa, a koje pritom dele trasu u centru sa drugim linijama, uključujući i 12.

Metro će pokriti Savsku s obzirom na planiranu stanicu Palata Pravde što će iziskivati dodatna presedanja, pešačenje uzbrdo do Sarajevske i to uz poklapanje s metroom skroz od B.Brda. Da me neko ne razume pogrešno u prethodnom postu sam mislio na fragmentaciju mreže. Biće nezgodno presedati na slabe 3 i 11 do SA s Mostara (autobusi Sarajevskom i Vilsonovim Bulevarom), odnosno od Sajma radi izbegavanja cimanja do perona metroa zbog dva tramvajska stajališta.
 
Sada kada znamo plan grada da li će neko da se organizuje da kritikuje pomenuti plan i pokušamo nešto da uradimo ili ćemo kao Zidar da crtamo u naše blokčiće?

Da su u Sofiji sa Spasi metro ovako radili ne bi daleko dogurali... Izvinite ponovo na odsečnosti, ali muka mi je od filozofiranja i ŠBKB teorija dok se nalazimo u istorijskom trenutku da se usvajaju trase metroa.
 
Slažem se sada je prilika da se podnesu primedbe na PGR. Treba definisati realne ciljeve gde se plan može popraviti tj neki minimum ispod koga ne treba ići.
 
Vrh