[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703942#p703942:2ckj6iy8 je napisao(la):
spatiotecte » 01 Feb 2020 03:38 pm[/url]":2ckj6iy8]Ali nisu planirali da će populacioni pritisak na blokove 50 godina kasnije raskrinkati njihovu koncepciju bloka u potpunosti zato sto su ucinili kardinalnu grešku u planiranju bloka koji nije predvidjen da evoluira kako populacija raste.
Prosto je bio uradjen za odredjen broj stanovnika u datoj godini i to bi bilo to. Naravno grad je organizam koji raste obnavlja se i razvija, otud i ogroman broj novih zgrada koji je preplavio nasumicno taj urbanizam iz 70ih jer nije postojala matrica unutar bloka za dodavanje novih zgrada pa su zgrade ugurali kako je ko stigao i umeo.
Da, s tim da organizam ima limit rasta i "infrastruktura" poput kičme (putna mreža), krvnih sudova (prevoz) ga u stopu prati. S druge strane ne može se baš reći da kapitalizam ima neki limit razvoja (trpanje zgrada unedogled ne obazirući se na činjenicu da ulice s prevozom ič da mrdnu s polovine prošlog veka).
Prvo je Korbizijeova zamisao okrenuta naglavačke da bi u poslednje dve decenije uspeli i kapitalizam da izokrenu. U svetu je odgovarajuća invrastruktura osnovni preduslov za bilo kakvu gradnju ili nabavku. Ne sme kola da registruje ako nema garažno mesto, a garažno mesto ako je ulica preopterećena. Ako neće grad da gradi puteve tako ih primorava na javni prevoz. Ovi ovde samo grade li grade, sve osim ulica koje ostaju na istom broju traka, semafora, autobuse smanjuju, još malo pa će rikše staviti na taj 95.
Pa šta su stručnjaci s diplomama od toalet papira ustvari uradili?
Vidiš da može. :bash: E tom logikom misle naše nadležne institucije odgovorne za intensifikaciju bez značajnog ulaganja u povećanje kapaciteta saobraćajne infrastrukture što uključuje i JGP.
Komunisti NBG projektovali za 5 osoba mase 75kg plus neki razuman teret u gepeku. Da bi mogao nositi ovo možaš kola konvertovati u veliki američki pikap da ne bi lego ovako. Metro dođe najveća heavy duty pikap šasija (praktično kamion s automobilskom kabinom i sandukom).
Nego, u vezi ovog plana za treću liniju pomenuše da bi Prokop bio povezan podzemnim tramvajem, međutim navedeno je i da koridor Trgovačka treba detaljnije sagledati sa aspekta uvođenja metro sistema umesto tramvajskog. Mislim da nisu sigurni da li da Prokop pokriju samo preusmeravanjem postojeće linije 12 koja bi u tom slučaju ostala da okreće na B.Brdu, te da umesto produženja travajskog koridora ka Vidikovcu bude izgrađen metro krak M1B. Ovo bi još i bilo manje zlo od prvobitne zamisli, samo što bi se spucale pare i na tramvajski tunel.
Umesto da tramvaj bude pomeren u Vilsonov Bulevar a Metro za Prokop oni kontra. Još će Savsku osakatiti jer će 12 skrenuti preko Prokopa a poteze i prigradske autobuse skratiti do Železnika. Ustvari ukoliko ne pojačaju, pretvore u zglob i ne vrate 51 na Slaviju (ili još bolje produže ga do Crvenog Krsta) napraviće veću ptetu nego preusmeravanjem 13 preko Ade uz ostavljanje istog takta na 12 preko Mostara.