Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703006#p703006:3m0bjeqb je napisao(la):
Пантограф » 29 Jan 2020 10:49 am[/url]":3m0bjeqb]Не, паметни се не баве тиме како се нешто зове, него гледају чему служи. А онима који уђу код Вука а изађу на Тошином бунару БГ:воз служи као метро. И то је то. А да га зовемо можемо и, рецимо, градски шатл (ГШ), брзи градски воз (БГВ)... експресни тролејбус на шинама (ЕТнШ), слон, крокодил итд.

Важна је суштина - за кориснике, а не технички детаљи.

Ја сам, међутим, одавно схватио да на овом форуму обитава много људи којима је важно да Београд "добије метро" - јер том појму приступају као каквом тотему - а не да "добије квалитетан јавни превоз". То је велики проблем и тиме се онда лако и манипулише.

Ok onda je sve u redu. Mislim da je sada svima nama lakše.
Hvala sto si nas prosvetlio, sada znamo da Beograd ima metro odavno a da nismo ni bili svesni toga.
 
Београд нема метро. А и кад добије овај, напредњачки, неће имати добар, него крш јавни превоз.

Али ће имати метро. И моћи ћемо са поносом у препуном аутобусу да кажемо: "Ми имамо метро".
 
Проблем је што људи мисле да је највећи проблем у томе што не постоји "метро". Када би све остало било бар нормално организовано, и када свака власт не би потенцирала пред изборе то, људи не би ни помислили да нам је метро потребан, реално.

И свакако, метро без добро организованог осталог превоза (што ће код нас бити никада, судећи по ономе што се сада ради) нема апсолутно никаквог смисла, осим што је средство предизборне кампање
 
Zaista ne mogu da shvatim zašto je bitno kako ćeš zvati pri(gradsku) železnicu koja je potpuno nezavisna od ostalog saobraćaja i ima takt od 5-6 minuta. Ja bih se time rado vozio.
 
Читам овај форум већ неко време, али сам тек сада осетио потребу да оставим коментар и прикључим се овој конверзацији.

Највећи проблем при овом форуму је што заправо већина корисника не разуме шта метро, у европском контексту, подразумева. У Немачкој, метро систем обухвата и градску (U-Bahn) и приградску (S-Bahn) железницу. Оба система заједно чине ”метро”, назив који сам по себи, не значи ништа.

Са друге стране, када неко каже да Београду метро (како се то овде тумачи као градска железница, илити U-Bahn) није потребан, очигледно не разуме савремене праксе урбанизма и планирања града, нема правилну перцепцију мобилности грађана у 21. веку, а није ни свестан ситуације у граду у чијим се границама креће свакога дана.

Београду је метро потребан.

Читај, потребан му је концизан и развијен систем градске и приградске железнице.

Европска метропола која броји скоро 2 милиона становника мора имати развијену ”метро” мрежу и то онакву какву нам за пример могу дати градови у Немачкој, а затим још и Париз са градском и приградском железницом.

Постоје европски градови који се користе искључиво приградском железницом, пример за то је Цирих, који поседује само S-Bahn мрежу. Та мређа линија је распрострањена на кантоналној и међукантоналној разини, а на самој територији града Цириха, у коме живи нешто мање од 500 хиљада грађана, поседује око 10 станица. S-Bahn користе људи који са различитих крајева кантона морају доћи у центар града, а ређе људи који са обода самога града долазе у центар. Људи који се свакодневно крећу искључиво у самом центру, користиће пре аутобус, трамвај или тролејбус, зато што приградска железница није довољна да покрије сва главна чворишта мобилности у граду. Међутим, у овом примеру заиста не можемо рећи да Цирих поседује ”метро” систем, зато што се системом који Цирих поседује људи из самог центра града не користе. И то је једина дефиниција ”метроа” која нам треба бити релевантна при номенклатури београдске железничке везе и њеног будућег спровођења и ширења. Једино релевантно питање је:

Ко и како користи ”метро”?

Са обзиром да је центар града Београда загушен, да је гужва константан modus vivendi, а град сам по себи пакао за урбанисте у ком не постоји јасан план и студија мобилности грађана (студија која је сваком европском граду приоритет и пракса већ деценијама), мора се смислити решење које ће заиста решити проблем у Београду, који је евидентан. Највећи проблем је што се и током најновије студије метро система наше вољене СНС гарнитуре, која се поново, по двадесет и неки пут ради, у 2020. години, сама мобилност грађана и потребе тих грађана стављају у осми план. Главна чворишта овог града и њихово постојање у сваком плану одлазе у етар.

Ако се не одреди ко и како користи метро, а самим тим град не подели на чворишта и мање зоне функционисања, оваква инвестиција неће бити никоме исплатива (читај, неће бити исплатива грађанима).

Једино решење које би заиста имало смисла Београду је развијена мрежа БГ-воза и будуће ”метро” железнице, то јест по немачком моделу испројектовани U-Bahn систем. Да, треба проширити БГ-воз, али треба увести и градску железницу. Београд не може искористити концепт БГ-воза као ваљано решење за градску железницу, као што не може ни Цирих. Међутим, Цирих поред развијене приградске железнице, има савршену концепцију функционисања градских аутобуса и трамваја са приградском железницом. Дотично решење у Цириху, у граду за који то има одговарајући урбанистички план, може функционисати. У Београду би то било немогуће и свако ко детаљно проучи београдску ситуацију моћи ће то да схвати врло брзо.

У Београду је начин кретања, једноставно речено, болестан и раван ономе из прве индустријске револуције неког мањег града у Енглеској. То може само решити градска железница, дакле U-Bahn. А то назовите како желите. U-Bahn који би у Београду повезао главне тачке кретања илити чворишта и који би био приступачан корисницима приградске железнице, грађанима који из разних крајева у центар Београда долазе свакодневно због посла, образовања или разоноде.

На градску железницу се затим новом студијом и пројектовањем треба спровести нова мрежа аутобуса, а трамвајску већ узети у обзир и по потреби, такође, проширити.

Једино могуће решење које би растеретило Београд. БГ-воз на стеоридима заборавите, то никада не би функционисало.

Овај коментар сам одлучио да форумашима оставим искључиво из филантропских разлога. На велику жалост, наша држава има катастрофалан саобраћајни и урбанистички кадар, тако да сам управо потрошио добар комад свог времена објашњавајући нешто што никада неће бити усвојено, зато што се у овом граду потребе грађана занемарују и постављају у осми план. Али аман, ако ће неки инвеститор заједно са владајућом гарнитуром диктирати урбанистички ”препород” овог града (као што и пример показује у свакој метрополи земаља трећег света од деведесетих година па до данас), макар ви научите да објективно посматрате свој град.

Научите да разумете Београд. Ако то макар ви, грађани, урадите, лакше ће бити борити се против ове деструкције која нам се сервирала, сервира и која ће се још дуго сервирати.
 
Fića":vt2hqf25 je napisao(la):
И свакако, метро без добро организованог осталог превоза (што ће код нас бити никада, судећи по ономе што се сада ради) нема апсолутно никаквог смисла, осим што је средство предизборне кампање
Dobro organizovan metro (ili naziv koji vam se više sviđa) je ključ svega. Džaba tebi Metro linije ako ti i dalje isto stanje bude u 15, 16, 23, 26, 27, 27E, 29, 31, 35, 37, 46, 52, 53, 55, 56, 89, 95, 101, potez 300, 405, 408, 511, 601... U tom slučaju ni jedna jedina (re)organizacija gradskog prevoza ne može da pomogne.
 
Mene ipak cudi jedna stvar, svakome od nas je veoma jasna razlika izmedju tramvaja, trolejbusa i autobusa, jel tako?

Možemo se sloziti da je tramvaj neka vrsta autobusa na šinama i trolejbus neki autobus sa trolom ali niko normalan ne bi nazvao tramvaj ili trolu autobusom.

Znaci tehnička karakteristika vozila ipak ukazuje na naziv vrste prevoza.

E pa ovde oko metroa je ista priča. Ne znam sto se onda forsira priča da su gradska železnica i metro jedna ista stvar kad to jednostavno nije tačno.
 
U funkcionalnom smislu, gradska železnica i metro su jedna te ista stvar, a to je ključna stvar. Ta ključna stvar je da me brzo , jednostavno i efikasno preveze od tačke A do tačke B, bilo da posle toga presedam na gradski prevoz ili ne, kako bih u krajnjem rezultatu imao uštedu vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703052#p703052:wwbjn2yc je napisao(la):
spatiotecte » 29 Jan 2020 12:57 pm[/url]":wwbjn2yc]

Možemo se sloziti da je tramvaj neka vrsta autobusa na šinama i trolejbus neki autobus sa trolom ali niko normalan ne bi nazvao tramvaj ili trolu autobusom.

Znaci tehnička karakteristika vozila ipak ukazuje na naziv vrste prevoza.

E pa ovde oko metroa je ista priča. Ne znam sto se onda forsira priča da su gradska železnica i metro jedna ista stvar kad to jednostavno nije tačno.
Ај мало попричај са неким машинским инжењером, да ти појасни неке ситнице.

Трамвај није "аутобус на шинама", већ врста воза, а, међу превозним средствима, у техничком смислу воз је сличнији авиону него аутобусу!

Такође, изван сваке сумње, метро јесте ништа друго до врста железнице. Смешно је и помислити да није...
 
Сетимо се и првог назива трамваја у Београду - Београдска варошка железница :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703059#p703059:3rn7v5vb je napisao(la):
Пантограф » 29 Jan 2020 01:14 pm[/url]":3rn7v5vb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703052#p703052:3rn7v5vb je napisao(la):
spatiotecte » 29 Jan 2020 12:57 pm[/url]":3rn7v5vb]

Možemo se sloziti da je tramvaj neka vrsta autobusa na šinama i trolejbus neki autobus sa trolom ali niko normalan ne bi nazvao tramvaj ili trolu autobusom.

Znaci tehnička karakteristika vozila ipak ukazuje na naziv vrste prevoza.

E pa ovde oko metroa je ista priča. Ne znam sto se onda forsira priča da su gradska železnica i metro jedna ista stvar kad to jednostavno nije tačno.
Ај мало попричај са неким машинским инжењером, да ти појасни неке ситнице.

Трамвај није "аутобус на шинама", већ врста воза, а, међу превозним средствима, у техничком смислу воз је сличнији авиону него аутобусу!

Такође, изван сваке сумње, метро јесте ништа друго до врста железнице. Смешно је и помислити да није...

Kad sam naveo primere tramvaja trolejbusa i trole mislio sam na izgled vozila.

Inače teško mogu poverovati da je voz sličniji avionu nego autobusu.
 
Pogledajte jos jednom video onog arhitekte, Dragoljuba Bakica.
Ona kaze da je sondiranje terena i geolosko ispitivanje trase na satro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703049#p703049:oejnrkb2 je napisao(la):
solecar » Сре Јан 29, 2020 12:53 pm[/url]":oejnrkb2]
Fića":oejnrkb2 je napisao(la):
И свакако, метро без добро организованог осталог превоза (што ће код нас бити никада, судећи по ономе што се сада ради) нема апсолутно никаквог смисла, осим што је средство предизборне кампање
Dobro organizovan metro (ili naziv koji vam se više sviđa) je ključ svega. Džaba tebi Metro linije ako ti i dalje isto stanje bude u 15, 16, 23, 26, 27, 27E, 29, 31, 35, 37, 46, 52, 53, 55, 56, 89, 95, 101, potez 300, 405, 408, 511, 601... U tom slučaju ni jedna jedina (re)organizacija gradskog prevoza ne može da pomogne.

Ја управо причам о томе да за почетак треба максимално средити ситуацију са тиме. Чекати "метро" 10 година, којим се свакако ништа од ових линија неће растеретити драстично, није океј.

О чему причамо, ми живимо у граду где градска управа жели да замени ПОЛА тролејбуске линије електробусом да би "смањила загађење" и уклонила контактну мрежу (у исто време планира се набавка тролејбуса на батерије).

Ништа је функционише како треба, и неће функционисати ни са метроом без побољшавања уличног транспорта и то је то. Погледајте за пример неки град у ком постоји метро али је мрежа уличног транспрота ужасна, и не постоје ствари као што су парк енд рајд или слично.

Погледајте нпр Кијев, град са три линије метроа и 50 станица колико проблема има са саобраћајем, само зато што све боли уво да се позабаве правим проблемима, и гради се искључиво да се удовољи људима у колима, #Београд.

И свакако, све те линије које си навео не функционишу добро због застоја, који су ту због аутомобила, и који никаквом магијом и никаквим метроом неће нестати ако наставимо да градимо подземну гаражу у свакој улици у центру града
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703070#p703070:3ugkyawa je napisao(la):
spatiotecte » 29 Jan 2020 01:35 pm[/url]":3ugkyawa]
Inače teško mogu poverovati da je voz sličniji avionu nego autobusu.
Нема шта да верујеш или да не верујеш, него да се распиташ код упућених. Ваздухопловна и железничка индустрија су међусобно најсродније (велики значај отпора ваздуха, мали или никакав значај трења - а код аутомобила је мало друкчије), а железничка и индустрија друмских возила немају готово никаквих сличности.

Примера ради, МИНД (Милановић индастриз) у Собовици код Крагујевца, где је Сименс већ саградио фабрику ТРАМВАЈА, за које поменута домаћа група производи све делове каросерије, већ води преговоре за укључивање у производњу делова за ваздухопловну индустрију, јер је више од 80% поступака - идентично.

Итд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703077#p703077:2yv3yp3s je napisao(la):
Fića » 29 Jan 2020 14:01[/url]":2yv3yp3s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703049#p703049:2yv3yp3s je napisao(la):
solecar » Сре Јан 29, 2020 12:53 pm[/url]":2yv3yp3s]
Fića":2yv3yp3s je napisao(la):
И свакако, метро без добро организованог осталог превоза (што ће код нас бити никада, судећи по ономе што се сада ради) нема апсолутно никаквог смисла, осим што је средство предизборне кампање
Dobro organizovan metro (ili naziv koji vam se više sviđa) je ključ svega. Džaba tebi Metro linije ako ti i dalje isto stanje bude u 15, 16, 23, 26, 27, 27E, 29, 31, 35, 37, 46, 52, 53, 55, 56, 89, 95, 101, potez 300, 405, 408, 511, 601... U tom slučaju ni jedna jedina (re)organizacija gradskog prevoza ne može da pomogne.
Ја управо причам о томе да за почетак треба максимално средити ситуацију са тиме. Чекати "метро" 10 година, којим се свакако ништа од ових линија неће растеретити драстично, није океј.

И свакако, све те линије које си навео не функционишу добро због застоја, који су ту због аутомобила, и који никаквом магијом и никаквим метроом неће нестати ако наставимо да градимо подземну гаражу у свакој улици у центру града
Moj komentar se nije odnosio na zastoje, nego na to da su linije konstantno (pre)pune, čak i u periodu kada gotovo da i ne nema zastoja u prevozu i da bi shodno tome trebalo da se radi na planu širenja (gradnje) železnickog saobraćaja. Tu pre svega mislim na voz, bio on BG: voz, Metro ili nešto treće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703060#p703060:3gwuelsq je napisao(la):
Дошљак » 29 Јан 2020, 13:15[/url]":3gwuelsq]Сетимо се и првог назива трамваја у Београду - Београдска варошка железница :D

тако је. то је прави назив, а не Београдски метро и воз
 
Pantografe, bilo bi lepo da rasprava ostane u fokusu teme a da se ne vatamo opet za čuvene priče o koeficijentima trenja kao prvom i glavnom merilu specifičnosti, vrednosti i isplativosti nekog transportnog sistema. Jer ako ćemo tako, onda možemo da odemo toliko daleko da dođemo do zaključka da treba svi gradovi, pa i Beograd, da budu kao Venecija, jer zakoni fizike kažu da vodeni transport ima najmanji koeficijent trenja u odnosu na ostale. Pa ipak, svima je jasno da ne može da se gleda tako crno-belo. E isto bih rekao i podsetio u ovom slučaju autobusi naspram tramvaja naspram metroa. Sve ima svoje.

-------------
Elem, vezano za temu:

Prvo, reč ''metro'' postoji i u srpskom rečniku i struci i stoga jeste validan i adekvatan termin za ovo o čemu se ovde priča. Reč ''šinski sistem'' obuhvata sva putnička vozila koja se kreću po šinama (položenim na zemlju). ''Gradska železnica'' se odnosi na šinske sisteme koji služe da povezuju udaljena ili satelitska naselja i gradove, sa urbanim područjima i centrima. Dok se ''metro'' odnosi na one šinske sisteme koji služe prevashodno za transport unutar gradskog područja i/ili od periferije do gradskog područja i centra. ''Metro'' možda nije još uvek potpuno ravnopravan sa ''šinski sistem'', ali kad tad će biti. Primera radi, ni strana reč ''monitor'' nekad nije bila skroz ravnopravna sa ''ekran'' pa je vremenom postala. :wink:

Drugo, jedna od večitih dilema i tački ''zapinjanja'' u raspravama i na forumima jeste što jedan deo ljudi misli da treba da postoji striktan kriterijum dokle se nešto vodi kao tramvaj, gde počinje laki metro, a gde teški.
Oni to vide ovako:
Pogledajte prilog 1
Dok u realnosti to zapravo izgleda ovako:

Dakle sve zavisi od okolnosti i promenljivih. Postoje tramvaji koji su, vizuelno, više nalik vozovima, a isto tako postoje i železničke garniture koje su vizuelno više nalik tramvajima nego železnici. Zato što svaki grad ima svoje uslove, svoj teren, svoje potrebe, svoje rute, svoje garniture, itd itd itd... Previše je tu faktora i promenljivih da bi se sve grubo klasifikovalo i/ili da bi se reklo ''treba nam tačno ovakav tip metroa a nikako ne onakav''. Nema tu ''dugmića'' za biranje, već se više radi o, da tako kažem, klizaču tj. grupi kliznih indikatora gde svako kroji šta mu najviše treba i odgovara. I svaki od tih ''klizača'' su međusobno povezani, tako da kad pomeraš jedan, to pomalo utiče i na druge. Znate na šta mislim, ko ono na sintisajzerima i equalizer-ima), gde kad pomeriš jedan ''slajder'' na jednom kanalu on povuče sa sobom i neke druge, hteo ti to ili ne. :D Tako da je ishitreno govoriti o takvim stvarima bez gomile i gomile podataka, studija i projekcija koje bi definitivno presudile šta bi bila najbolja, ili tri najbolje opcije za nas.

To je ujedno i razlog što ne volim mnogo da pričam na ovoj temi, jer znam da ne može pojedinac da barata svim neophodnim znanjima i podacima da bi donosio sud o ovakvim stvarima. Kao i to što je Beogradski metro bajka bez kraja, koja trpi promene sa svakim novim izborima, novim talasom naseljavanja, novim gradnjama i novim izmenama u saobraćaju, tako da me i mrzi da se bavim nečim što pola veka nije odmaklo dalje od nacrta i najava.

Ali jedno mogu sigurno da kažem - BG voz ne može, i nikada neće moći da glumi metro. On je gradska železnica, u mnogo pogleda. I kao takav bi trebalo da služi prvenstveno da povezuje grad sa predgrađem i satelitskim naseljima/gradovima. Ali ne može, i ne treba nikad da bude zamena za pravi kršteni metro sistem.
 
P.S.
I još jedna stvar koju mogu da kažem sa sigurnošću - šta god mislili da pravimo, bilo to Budimpeštanska varijanta CAFa (dakle tramvaj na ivici da bude LRT) ili pravog teškaša od metroa kao onaj u Njujorku (namerno sam uzeo dva ekstremna primera, sve do granice gde polako prelazimo u domen gradskih železnica), ključ je u tome da se napokon počne s nečim. Tunel, stanica, nadzemni koridor... ako ništa drugo, barem da se za početak odredi parcela za budući depo za garniture, i njeni pristupni koridori... bar to... Pa nek se posle odlučuje da li će u njoj ''čučati'' težak tramvaj, LRT ili teška voz-olika garnitura... :kafa:

Ali da se napokon započne s nečim. Jer, opet ponavljam, ako kao i do sad budemo čekali da se: poklope Merkur i Venera, da skupimo poslednji evro za ceo projekat od prvog do poslednjeg cm šina, da nas pomiluje MMF, i da se ispita svaki decimetar tla duž buduće trase... paaa onda bolje da ni ne počinjemo bilo šta. Jer dok se mi tako nakanimo da izgradimo metro, svet će već odavno preći na leteća i autonomna vozila. :roll:

Pravile su i mnogo veće sirotinje od nas, i značajno manji gradovi od Beograda metro, pa im ništa nije falilo a posle im je značilo. A jedino što smo mi uspeli da izgradimo za pola veka je čvorište gde mu mesto nije i železnička stanica koja je trebalo da bude žel. centar regiona a ispala je apsolutni čir i promašaj, ne samo u saobraćajnom, nego i urbanističkom, arhitektonskom i građevinskom smislu.

I da, u prethodnom postu sam hteo da kažem ''vodni'' a ne ''vodeni'' transport.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=703100#p703100:t5burs96 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Jan 2020 02:51 pm[/url]":t5burs96]
Dakle sve zavisi od okolnosti i promenljivih. Postoje tramvaji koji su, vizuelno, više nalik vozovima, a isto tako postoje i železničke garniture koje su vizuelno više nalik tramvajima nego železnici. Zato što svaki grad ima svoje uslove, svoj teren, svoje potrebe, svoje rute, svoje garniture, itd itd itd... Previše je tu faktora i promenljivih da bi se sve grubo klasifikovalo i/ili da bi se reklo ''treba nam tačno ovakav tip metroa a nikako ne onakav''. Nema tu ''dugmića'' za biranje, već se više radi o, da tako kažem, klizaču tj. grupi kliznih indikatora gde svako kroji šta mu najviše treba i odgovara. I svaki od tih ''klizača'' su međusobno povezani, tako da kad pomeraš jedan, to pomalo utiče i na druge. Znate na šta mislim, ko ono na sintisajzerima i equalizer-ima), gde kad pomeriš jedan ''slajder'' na jednom kanalu on povuče sa sobom i neke druge, hteo ti to ili ne. :D Tako da je ishitreno govoriti o takvim stvarima bez gomile i gomile podataka, studija i projekcija koje bi definitivno presudile šta bi bila najbolja, ili tri najbolje opcije za nas.
Са овим се, у принципу, у потпуности слажем.

Мислим, дакле, да је одабрано најмање повољно решење за нас, и у смислу избора возног средства, а посебно по питању траса две планиране линије, осносно, да ће резултат градње СНС-линија бити изузетно неповољан по Београд.

У вези са твојим наредним постом, додао бих да средње развијене земље у овако екстремно скупе метро пројекте ипак нису улазиле. У Софији нема линија од две и по милијарде евра, ни близу.
 
Ево по Зидару, мени се апсолутно не свиђа ниједна студија СНСа у визији Метроа
1. Не покривају се главни коридори аутобуса, за који јелте треба да исти послужи
2. Од ових линија, ниједна не покрива тамо где је највећа насељеност, јер ваљда Метро за то служи?
3. Не покривају се главна кретања становника где треба да буде путника, јер са оваквим студијама Метро вози промају
4. Где је Метро на Општини Нови Београд
5. Где је Метро код Старог Меркатора
6. Где је Метро у Центру Земуна
7. Где је Метро да растерети барем део онога што 95 превезе?
Док барем три од седам ових наведедних тачака нема одговора, нема ни разговора за даље, јер је 99% становника Новог Београда међу којима сам и ја био присутан, нису градски оци имали одговор
И да
Где је Метро на Блоку 42?
 
Такође, читав потез огромних насеља на истоку града (Коњарник, Медаковић, Јерковић, Кумодраж, Степа, Бањица) и сви људи који преседају са приградских линија, тј све заједно око 150 хиљада људи, где је превоз и сада у критичном стању, остаје на милост и немилост линијама као што су 25П или 29 у тренутној ситуацији. У том делу града се не планира апсолутно ништа, а неопходно је.

Битно је да обе "линије" иду до Миријева
 
Па, заправо, појављује се, стидљиво, у цртежима као могућност трећа линија која покрива поменуте делове града и заправо је добра, али она није званичан део плана. Превише је, ипак, да се представи пројекат од 7 милијарди евра. А и Београд на води има апсолутан приоритет.
 
>О чему причамо, ми живимо у граду где градска управа жели да замени ПОЛА тролејбуске линије електробусом да би "смањила загађење" и >уклонила контактну мрежу (у исто време планира се набавка тролејбуса на батерије).

koliko puta treba reci, stanice za punjenje su vrlo skupe i moguca je dobra ugradnja. To je razlog.
 
У све је могућа добра уградња, и нормалне троле су врло скупе. Мене је блам у име особе која је помислила то да уради.

А што се тиче електробуса, да, али не тамо. Ево нпр електробуси могу да раде на 15ици или тако некој равној линији која се апсолутно не поклапа са тролама, јер бацити мрежу у ђубре није економски оправдано, реално.
 
U sve je moguća, samo nima treba visoka ukupna cena. Em je veći komad, em se manje primećuje
 
Vrh