Jedna linija metroa menja 150 zglobnih autobusa na sat
M. Bulatović - 24.11.2008. - 00:02
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da Beograd u relativno kratkom roku može da dobije dve linije metroa, ukupne dužine 14 kilometara...
- Odluka da dvomilionski grad kao što je Beograd dobije metro više je nego dobra vest. Samo jedna linija metroa na sat vremena može da zameni 150 zglobnih autobusa - prokomentarisao je za „24 sata” dr Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu, odluku Nacionalnog saveta za infrastrukturu da Beograd u narednih sedam godina dobije metro.
BRZINA - Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da Beograd u relativno kratkom roku može da dobije dve linije metroa, ukupne dužine 14 kilometara, i da je u prve četiri godine moguće napraviti šest kilometara sa osam stanica, a u naredne tri godine i preostalu deonicu.
- Procene su potpuno realne i ozbiljne. I u svetu, gde je uobičajeno da se po završetku jedne linije radi na drugoj, potrebne su četiri godine do završetka linije. To je veliki projekat i dobro je što je iza njega stala država, jer Grad sam ne bi mogao da ga finansira - napominje profesor Vujanić.
Ministar Mrkonjić izjavio je da će prva linija metroa ići od Vukovog spomenika preko Tašmajdana, Skupštine, mostom preko Save do Fontane u Novom Beogradu. Trasa druge linije bila bi od Kalemegdana, takođe pored Skupštine, preko Prokopa do Autokomande. Procena je da, kada dobije dve linije, Beograd može godišnje da izdvaja po 80 miliona evra, što je dovoljno za po jedan kilometar metroa, čime bi dalje širio mrežu.
- Pri prosečnoj brzini od 80 do 120 kilometara na sat, Beograđani će metroom od Vukovog spomenika do Fontane u Novom Beogradu stizati za 10 minuta. Druga linija od Kalemegdana do Autokomande voziće i za kraće vreme - kaže Vujanić.
Naš sagovornik napominje da funkcionalnost metroa podrazumeva da može u takozvanom špicu, da preveze 10.000 do 20.000 putnika na sat.
Treći po značaju projekat u Srbiji
Ministar Mrkonjić izjavio je da je na sednici Saveta za nacionalnu infrastrukturu, beogradski metro proglašen trećim najznačajnijim projektom u Srbiji, posle puteva i železnice. Formirana je i radna grupa, koja ima zadatak da u roku od 60 dana pripremi realizaciju značajnog projekta.