Šta je novo?

Metro

^^^ Nisam mogao da odgledamvideo prezentaciju do kraja, smucio mi se zivot negde oko polovine... :rant: :notok: :bash:
 
Molim vas da se više ne pominje LRT, za koji najviše lobiraju iz bivše gradske uprave koji su uzeli proviziju i koje ubeđuju neki stranci kako eto ,Beogradu ne treba teški Metro kako je on samo u slučaju Beograda nepotreban i skup a "Sofiji i Tirani preko potreban" a ne daj bože da ga prave Rusi i Kinezi ond bi ga minirali(setimo se brojanja putnika i kako ih eto nema dovoljno) da slučajno ne postane metropola prvog ranga ,a tek bi seonda biznis iz susednih gradova preselio u Bg meni je jasna OPSTRUKCIJA a vama?, jer (&&& za nas forumaše teškog Metroa ,to je kao najgora psovka) :rant:
 
Ne znam sta toliko imate protiv lakog sinskog sistema. Dobro, pravo resenje za Beograd je "teski metro", ali bi ga laki savrseno upotpunjavao na odredjenim linijama.
 
Nenad":3j3g7kew je napisao(la):
Ne znam sta toliko imate protiv lakog sinskog sistema. Dobro, pravo resenje za Beograd je "teski metro", ali bi ga laki savrseno upotpunjavao na odredjenim linijama.
To jeste, ali samo laki, sigurno nije resenje za Beograd.
 
^^ upravo tako. moj omiljeni primer je istambul, gde imas ono sto oni zovu metro, sto je zapravo kao neki beovoz, i laki metro koji je verovatno jedan od boljih primera kako takav sistem moze da ide skroz nad zemljom a da ipak bude savrseno odvojen od ostatka saobracaja i fukncionalanan, posebno sto je sasvim integrisan u najstariji deo grada.

nego, kao sto rekoh, kod nas svako kad sedne u fotelju misli da kosmos pocinje od njega...
 
@Homer
Zar upravo nije fora u tome sto su metro proglasili za projekat od nacionalnog interesa u kojem bi onda i drzava ucestvovala i obezbedila deo novca. To sto si napisao stoji potpuno ali mislim da je ova cinjenica znacajna promena u odnosu na ranije sto naravno opet ne znaci da ce sutra da pocnu da ga grade. To sto Mrka prica je marketing ali svi to rade. Ono sto je meni bitno kao sto sam vec napomenuo je da mi to daje neku nadu da ce ipak da grade teski metro a ne laki.
 
^^ meni je licno svejedno da li imamo najavljeni teski ili laki metro ako se nijedan ne sagradi.

drzava moze da proglasi projekat, ne znam, idejom od kosmickog znacaja, ali to nece da promeni cinjenicu da prosto nema para koje bi u to mogle da se uloze. odnosno, za to treba kredit iz inostranstva, koji mozda mozemo da dobijemo a mozda i ne.

krediti koje smo do sada dobili idu u zavrsetak koridora 10 i u obilaznicu, i tesko da ce to moci da se promeni. postoje razni drugi nacini da se to finansira, municipalne obveznice, gradske takse, preusmeravanje sredstava od subvencija u razvoj (po djilasu), itd, ali sve to moze da se uradi i bez angazovanja drzave. uostalom, ako mene pitas, gde god se drzava srbija dosad uplela, uspeh je izostao (evo '21. projekat', sto je Homer vec pomenuo: http://www.srbija-info.yu/Razvoj/21.html. pa sad vi vidite sta se od toga realizovalo).

mrkonjica svi pozdravljaju kao nekog gonica robova koji ce sad sve da natera da rade, a covek je najobicniji demagog koji predstavlja velike ideje (ej, doci ce kinezi da grade! mislim stvarno) a pritom nema nikakvu ideju kako da ih ostvari. sto da ne krenemo od izvodljivih stvari? e pa mozda smo ovako mogli da radimo sedamdesetih kad je za sve bilo para, ali sad kad je svaki dinar bitan svakako ne mozemo. hocemo da nadoknadimo 20 izgubljenih godina preko noci? tesko. postoje mnogi drugi metodi za poboljsanje javnog prevoza u beogradu koje grad uporno ne primenjuje, a mi se ovde ubismo opisujuci prednosti. hajde prvo uradite tako nesto, da vidimo da ste uopste sposobni, pa onda milenijumski projekat.

neko je pomenuo da su se ostale republike u sfrj bunile kad je trebalo da se gradi metro. a sta je sad? mislis da ce neko iz vranja ili dimitrovgrada da bude super srecan ako mu ukinu pare za produzetak autoputa da bi se gradio metro u beogradu? jel to odrzivi razvoj? mislim, jeste beograd centar srbije, ali samo zato sto je ostatak strahovito nerazvijen, ne zato sto je fenomenalna metropola. i opet ce se ljudi buniti, i to sa punim pravom.
 
Au pa odosmo na zaostala područija! :shok: Dajteda se vratimo temi ,teškom Metrou ,moramo da budemo uporni a ne da nam ljudi bez vizije kroje blisku i dalju budućnost i,ma puno onih koji mrze BG iz ovog ili onog razloga, ne dozvolimo Opstrukciju teškom Metrou! :gobb:
 
E ta prica i kuknjava kako ce cela Srbija da odvaja za metro koji ce koristiti samo Beogradjani me ubija. Svakakvih sam se prica naslusao po tom pitanju. Najvise volim kad mi kazu "a sta ja imam od toga?".
Slicno je bilo kada su Rusi osamdesetih hteli da vrate dug koji su imali prema SFRJ. Umesto novca nudjena je izgradnja metroa u Beogradu. Kada se to proculo ustade kuka i motika... Cudo je nas narod. Mislim da smo mi bili jaci u bojkotu te ideje od Hrvata i Slovenaca.

Zamislite Madjarsku. Cela zemlja odvaja a samo Budimpesta ima metro. Ili Bugarsku. Ili Grcku.
Srpski inat je cudo.
 
Tako je! Recimo NE! Opstrukciji METOA! :kk:
 
Ovde u Becu postoji zakon, koji nalaze poslodavcima da za svakog zaposlenog, mora da plati 1% plate tih zaposlenih svakog meseca za metro. To im se zove kao "porez za metro" tako nekako... Ne kapiram zasto to ne bi moglo i u Beogradu da se uradi.
 
Da se mi vratimo konstruktivnom dijalogu i predlozima.

Troskovi i prihodi vezani za metro se mogu podeliti u dve grupe.

Prva grupa obuhvata troskove i nacin finansiranja same izgradnje metroa i njegovog opremanja. Tu se sledeci troskovi izdvajaju kao najveci: masine potrebne za busenje i materijal koji ce biti koriscen za izgradnju. Ne treba zaboraviti i troskove radne snage i opremanje metroa (vozovi i sistemi za odrzavanje), ali ti troskovi u ukupnoj masi sigurno ne ucestvuju sa vise od 15%-20% (neka slobodna procena, mozda gresim). U toku same izgradnje je vec moguce doci do odredjenih usteda ili makar zaraditi pare. Ovde konkretno mislim na hiljade tone materijala koji ce biti izvucen iz zemlje i ukoliko bude bilo mozga deo toga bi se mogao iskoristiti za proizvodnju cementa ukoliko se pak od tog materijala ne moze nista iskoristiti za prodaju ono se sigurno moze iskoristiti za zatvaranje nasipa na Adi Huji, a mozda i za treci Beograd.

Sto se tice nacina finansiranja, tu je ocigledno najvise zapelo. Ukoliko je procenjeno da metro (prve dve linije) kosta oko milijardu i po evra i da je potrebno vreme 4 godine, dolazimo do grubo 400 miliona po godini (sto bas i ne stoji, jer nije isti tempo radova u svim godinama, ali cisto racunice radi). Mislim da bi drzava sigurno mogla da nadje 150 miliona godisnje (postoji dosta nerealizovanih projekata iz NIP-a, a i za to se treba uvesti stroza kontrola u odabiru buducih projekata) i to bez sredstava iz NIP-a. Grad bi verovatno mogao da prezivi da izdvoji 50 miliona na godisnjem nivou. To je znaci cifra od 200 miliona tj. pola od 400, preostalih 200 miliona se moze dobiti na razne nacine. Vec sam predlagao neku vrstu public-private projekta ukoliko neko to ne voli tu je mogucnost emitovanja municipalnih obveznica (ne ove i u 2009., ali vec u 2010. bi mogle biti emitovane) koje imaju svoje prednosti i sigurno bi se nasao neko ko bi ih kupio. Kao i uvek tu je i mogucnost uzimanja kredita, ali za ovu opciju se mora napraviti pravi projekat koji ce pokazati bankama od kojih cemo mi to sredstva vracati pozajmljena sredstva.

U drugu grupu se mogu svrstati troskovi i prihodi koji bi nastali nakon izgradnje metroa. Troskovi su po mom misljenju mizerni u odnosu na sve benefite koje cemo dobiti. Tu su opet troskovi radne snage (masinovodje, majstori za odrzavanje masina, obezbedjenje stanica, odrzavanje samih stanica) zatim troskovi odrzavanja masina i troskovi za normalno funkcionisanje stanica.

E sad dolazimo do prihoda koje grad moze da ocekuje. Pocnimo prvo od ociglednih, a to je prodaja karata (dnevne, nedeljne, mesecne) gde bi ulaz u sam metro bio dozvoljen jedino ako korisnik ima kartu (znaci nijedna osoba ne sme da se svercuje). Sledeci prihod je od prodaje tramvaja i autobusa koji gradu vise nece biti potrebni. Zatim je tu izdavanje reklamnog prostora (kako u samim vozilima tako i na stanicama) i tu se vrlo lepe pare mogu zaraditi (evo sad odradih neku brzu racunicu za gsp i recimo da je cifra za gsp preko 20 miliona evra). Sledece je izdavanje komercijalno-usluznog prostora na samim stanicama. Kada bi imali podatke uveren sam da bi dosli do kolicine novca koja bi sigurno pokrila sve izdatke metroa i bila bi dovoljna da mogu da se vracaju uzeti krediti.

Ovo su sve neka moja mladalacka razmisljanja pa ako gresim vi me ispravite.
 
^^^ Slazem se sa Shmaksijem, ako nista drugo mogu radovi barem da pocnu, pa ako teku malo sporije usled nedostatka sredstava, nek' teku sporo, ali bitno je da se jednom vec pocne. Recimo, neke male stvari, da se formira preduzece Metro Beograd A.D., da im se nadje poslovni prostor, pa nek' se uposli uz strucnjake i dvadesetak parazita, ali da se barem formira pravno lice koje bi bilo nosilac razvoja tog famoznog metroa, a kasnije njegov operater. I neka vec jednom pocnu radovi, ako nista drugo, brze ce se zavrsiti radovi u nekoj, nadajmo se doglednoj buducnosti.
 
evo jedne vrlo opasne fotke vukovog spomenika :kk:

11m7zag.jpg


public_metro_vukova_4.jpg
 
A evo i tog famoznog murala iza koga se nalazi gruba građa za stanicu metroa

public_metro_vukova_3.jpg
 
dem":3mfvhnsf je napisao(la):
Au pa odosmo na zaostala područija! :shok: Dajteda se vratimo temi ,teškom Metrou ,moramo da budemo uporni a ne da nam ljudi bez vizije kroje blisku i dalju budućnost i,ma puno onih koji mrze BG iz ovog ili onog razloga, ne dozvolimo Opstrukciju teškom Metrou! :gobb:
Tako je, dem. Samo teski metro, to ne smije biti sporno. Uostalom, nikad nije ni bilo sporno ;)
Meni se smucila ova prezentacija lakog metroa iznad. Uzas, nasta to lici, svetogrdje da Beograd dobije onako nesto. Dajmo Beogradu ono sto zasluzuje - teski, pravi metro :gobb: :gobb:

Btw, jedno pitanje: ovo sto je Nacionalni savet za infrastrukturu odlucio da se pravi metro, da li o tome mora jos vlada da odluci ili je Nacionalni savet za infrastr. sam po sebi vladin organ koji je o tome donio konacnu odluku? :/
 
Koliko sam i ja razumeo savet je odlučio da to bude nacionalni proritet ,shodno tome odluku o početku izgradnje Metroa Beograd ,donosi Vlada jer će ona odlučivati o načinu finansiranja istog kao nacionalni projekat i mislim da je zbog toga Djilas slegao ramenima jer je Mrkonić ceo projekat preuzeo za svoj ofis što je ok ako se nepokoškaju oko toga čiji je , , , , :kafa:
 
Све док Србија и Београд буду имали социјалне, а не развојне буџете тешко можемо очекивати икакав значајан напредак у изградњи великих пројеката.

Субвенције предузећима, огроман број запослених у јавним предузећима, очување некаквог социјалног мира сипањем пара у рупе без дна, наравно уз скидање кајмака, је био приоритет свих влада од 5.октобра а тако ће бити и на даље, све док нека влада не буде сигурна или док макар не буде веровала да следећи избори неће бити за две године.

И да додам, ја сам заговорник идеје да се ни не треба почињати нешто за шта не знаш како, и да ли уопште можеш да завршиш. Још неколико "рупа" које би служиле као споменици нечије мегаломаније нам најмање треба.
 
Pa sad. Ja sam vise za to da se bar pocne, pa nek se onda gradi kao Kineski zid, mic po mic. Da se nekada davno nije krenulo sa Obilaznicom, Prokopom itd. ko zna da li bi se poslednjih 20 godina uopste i razmisljalo o nacinjanju tako velikih investicija.

Nek oni lepo krenu da buse polako, pa makar prvo izgradili nadzemnu liniju na NBG (recimo), ali samo da se krene. Od demagogije me vise boli glava!
 
Vlado to mu nekako dodje kao pravljenje dece. Nikad nije pravi momenat za to... Medjutim budzet je uvek preuzak a uvek ce i biti (barem za takve projekte). Dok jednom ne skupe muda i ne krenu da grade nista od toga na duge duge staze. To se i radi mic po mic a ne 5 linija odjednom.
 
E večeras, u 20:00 Djilas gostuje na studiu B,biće interesanto slušati ga šta će reći o Metrou :shok:
 
dem":djztoqry je napisao(la):
E večeras, u 20:00 Djilas gostuje na studiu B,biće interesanto slušati ga šta će reći o Metrou :shok:
Postoje dve mogucnosti, ili ce izbegavati da odgovori na to pitanje odosno voditelj ga nece ni pitati, ili ce nam obecati kako eto vec sledece godine pocinje busenje.
 
Ajd se nadamo bušenju,ali se plašim da će opet slegnuti ramenima i reći kako nije obavešten da Mrkonić već buši ispod Beograđanke :laugh:

Edit: U časopisu NIN izašao članak"sudar mosta preko ade i metroa" al tek treba da ga kupim da vidim šta piše?

Edit: Док нас опомињу да штедимо, они ће расипати милијарде на бесмислени мост, који ће бити само још један, поред два постојећа, загушени савски мост. Градске власти понашају се као пијани милијардер и не дају никакве одговоре стручној јавности

(evo to sam uspeo da skinem ostalo se plaća jbg.)
 
E upravo se završio intervju Đilasa na Studiu B, izjavio da:" radi se ozbiljno na priči o metrou" znači ima nade :gobb:
 
Vrh