Šta je novo?

Metro

Ako je za utehu Sofijski Metro, od onoga što sam video na sajtu ima stanica kao jedna linija Beovoza i izgleda jadno :shok: a Atinski pogledaj sajt sjajno ,BG će biti kao Atinski neće biti gori :kk:
 
Nenad":ak1zwx0c je napisao(la):
Kada udjes u stanicu i okrenes se u pravcu stepenica, na zidu iza tebe je ona velika skulptura / relief. Iza njega se nalazi ta supljina na koju bi trebalo da se nadoveze taj plitki tunel. Idi malo prosetaj se, pa mozda nadjes neka vrata :)
Zloupotrebiću službeni položaj :gobb: Sutra kada budem išao u obilazak fontane kod tehničkog sići ću u mašinsku salu pa ću videti lepo šta ima tamo i da probam da nađem nešto , sad kada si napisao reljef setio sam se da je neko već pisao ovde da je to mesto ostavljeno za stanicu metroa.Živ nisam do sutra,Kad sam bio klinac upadao sam na gradilište vuka i gledao i onako mali i naivan mislio da se stvarno gradi stanica metroa.Bežao sam iz škole da bi se vozio beovozom kad je proradio ..... i tako .... videću sutra.
 
Možeš i sada da se voziš,zaista od Vuka do Prokopa osećaj je ,da se zaista voziš Metroom,čak je i stanica na Prokopu za Beovoz odlična imaš osećal da je sve realno :kk:
 
Vozio sam se pre mesec dana sa ortakom iz Niša,hteo da vidi a ja jedva dočekao.Išli smo od pančevačkog mosta do NBG.Obojica smo izašli u čudu kao da sam se i ja prvi put vozio ali ja malo smoren zato što sam video da desni tunel više nema šine.Izgoreo sam od tog prizora kao da mi je neko ruku odsekao..... :notok: Stigli smo za 10 min a onda sišli ispod stanice i otišli tramvajem u 21 vek
Inače dečko iz Niša je ostao bez texta koliko mu se svidelo i jedva čeka da završe i prokop.... uhhhh.... :rolleyes:
 
To da fale sine je stara prica i nikome nije jasno zasto je to tako, ali se izgleda poklapa sa pricom konstantnog zapostavljanja BeoVoza, a i cinjenicom da Pancevac i deo do Panceva nema drugi kolosek.
 
Mogu da skinu iz savskog amfiteatra koliko hoće slobodno :p

Možda bi trbealo ipak spojiti teme o metrou i beovozu?Baš su vezane jedna za drugu nema gde više.
 
Recimo, NE spajanju (tema). :cool:

Samo neka u nizu od mojih pitanja. Kako se okrecu metro vozila na poslednjoj stanici? Ovo najvise pitam zbog stanice Vukov spomenik, kao i sta se desava sa tim prostorom za okretanje vozila kada se produzi trasa?
 
Mislim da imaju 2 kabine pa vozač pređe na drugi kraj voza i ide nazad.Potrebna je samo prosta skretnica da preusmeri kompoziciju u drugi tunel.Kada se produži trasa samo se takva skretnica napravi na novom kraju tunela... tako nekako bar mislim.





Barem meni to tako izgleda evo pogledaj na you tube
http://www.youtube.com/watch?v=MOct7QtRT4M
 
to znam za dve kabine (valjda je to i standard), nego me zanimalo to prebacivanje za suprotan smer.
 
Sve čestitke za trud, ali ovo je suviše malo.

Tuneli ispod Lamanša imaju prečnik od 7,6 metara dok je servisni tunel koji je između njih širok 4,8 m. Ova bušilica može da kopa tunel širine 3,8m.

Eurotunnel_schema_(empty_service).svg


Glavni problem sa ovim mašinama je što su skupe za proizvodnju (OK, kupimo polovnu), jako komplikovane za transport (pogotovo sa drugog kontinenta - može da se desi da za transport i ponovo sklapanje tog čuda platimo mnogo više) i zahtevaju značajnu infrastrukturu na mestu dejstva.

Traži dalje, treba nam veća, i to neka koja se nalazi u Evropi. :)
 
Mašine donose Kinezi tj.krticu a imamo i u susedstvu kod Nemaca ta je najmodernija i najbrža uostalom ta oprema se iznajmljuje pa će se cena toga vagati ,nije iskjučeno s obzirom da će se raditi dve linije, od jednom da budu i dve krtice u poslu!
 
Prvo nesto sto se zove "prokenjavanje"


Za metro potrebna izgradnja još jednog mosta preko Save

M. Bulatović - 25.11.2008. - 00:11

Prema rečima Jovina, projekat koji je završen 1982. godine nalazi se kod ministra infrastrukture Milutina Mrkonjića i po njemu će biti izgrađen metro u prestonici...
Za sedam godina Beograd će dobiti metro, nezavisni šinski sistem, kakav postoji u 64 grada u Evropi - kaže za „24 sata” Branislav Jovin, rukovodilac projekta „Metro Beograd 1972-1982.” kojim je urađen plan prve etape metro sistema u glavnom gradu.

PROJEKAT - Prema rečima Jovina, projekat koji je završen 1982. godine nalazi se kod ministra infrastrukture Milutina Mrkonjića i po njemu će biti izgrađen metro u prestonici.
- Drugi plan sem ovog ne postoji. Beograd će dobiti prvu funkcionalnu etapu metro sistema koja ima 14,5 kilometara trase, 18 metro stanica i drumsko-šinski metro most preko Save, ispod Nemanjine ulice, za koji postoji revidiran projekat. Početak izgradnje mosta, koji će biti odmah pored Starog savskog mosta, na potesu prema „Gazeli”, biće prvi znak da počinje izgradnja metroa - napominje Jovin.
Prema projektu, metro će najpre imati dve linije. Prva koja će ići od Starog Zemuna, ispod Bulevara Zorana Đinđića, ulice koja treba po izgradnji metroa da bude pešačka, dalje će se mostom prelaziti Sava, do Terazija, preko Skupštine do Vukovog spomenika. Druga linija ići će od Kalemegdana preko Trga Republike do stanice „Prokop” i Autokomande.
- To će značiti da će građani postojećim tramvajima ići od Cvetkove pijace do Vuka gde ulaze u metro, odnosno od Banjice do Autokomande gde sedaju u metro. Ono što je veoma važno jeste to da most preko Save može da bude sagrađen za dve i po godine. On će imati tri trake za automobilski saobraćaj, a kroz most će ići metro. Odmah može da se raspiše tender za njega, pošto postoji projekat. Bez obzira na to kada će metro da proradi, most može da bude pušten za saobraćaj, što će dodatno olakšati stanje na mostovima - kaže Jovin.
Naš sagovornik napominje da sadašnje stanje u Beogradu daje mogućnost da u starom delu grada projekat, iako je urađen 1982. godine, ne treba da bude pomeren ni za milimetar, dok bi na Novom Beogradu bile potrebne intervencije. Ceo projekat će, prema njegovim rečima, koštati 970 miliona evra.
- Svaki kilometar metroa popravljaće stanje u saobraćaju. Pored toga, u okviru 18 metro stanica, Beograd će dobiti i 35.000 kvadratnih metara poslovnog prostora - napominje Jovin.

Top metroi u svetu
Po broju putnika godišnje
1. Moskovski metro (3,2 milijarde)
2. Tokijski metro (2,7 milijardi)
3. Seulski metro (1,6 milijardi)

Po dužini
1. Minhenski (527 km)
2. Berlinski (473 km)
3. Milanski (419,4 km)

Po godini izgradnje
1. London (1863)
2. Istanbul (1875)
3. Čikago(1892)

Po broju stanica
1. Njujorški metro 468
2. Pariski metro 369
3. Londonski metro 275
Izvor: 24 sata


Nisam se ranije ukljucivao toliko u temu o metrou jer me mrzi da raspravljam o naucnofantasticnim projektima koji ce se eventualno realizovati kada mi telo bude gozba za crve, a dusa sa hHendriksom i Svetim Petrom muzicirala na nebesima.

Znaci, evo sad kazem, ako se ovo Mrkonjicevo kenjanje realizuje za avatar stavljam magarca, a u potpis stavljam "Homer Jay razmislja i zaudara kao magarac i ignorisite njegove postove".

Mislim, nije Homer bas toliko slep da se ne seca Mrkonjicevih kenjanja 90-ih godina, cak je jedno vrme bio u funkciji (a mozda je jos uvek) veb-sajt "21 projekat za 21 vek" gde je sva propagandna masturbacija tadasnje politicke elite data na uvid javnosti.

A evo i dokaza koliko je prica o tzv. "teshkom metrou" neozbiljna ili Djilas samo pati od sindroma neobavestenosti u narodu poznate kao "kostunjivitist":

Gradski čelnici se ne slažu sa ministrom infrastrukture
Železnica pre izgradnje metroa
Autor: Goran Svilar | Foto:z. raš | 25.11.2008. - 10:39

Najavu ministra za infrastrukturu Milutina Mrkonjića, da bi Beograd u narednih sedam godina trebalo da dobije dve linije metroa, čelnici grada dočekali su sležući ramenima. Ako je suditi prema reakciji gradonačelnika Dragana Đilasa, najava ministra za infrastrukturu isuviše je optimistična. Prema rečima prvog čoveka grada, za sada se razmišlja kako aktivirati gradsku železnicu, a preporuku o tome kakav je metro potreban Beogradu i koliko novca je potrebno za njegovu izgradnju daće stručnjaci iz Beča ili Minhena.



Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da bi dve linije metroa trebalo da budu ukupne dužine 14 kilometara i da posao vredi nešto više od milijardu evra. Prva linija išla bi od Vukovog spomenika ispod Tašmajdana i Skupštine, a onda preko Save do „Fontane“ u Novom Beogradu, dok bi druga išla od Kalemgdana ispod Skupštine i Prokopa do Autokomande. Na pitanje da li je realno da Beograd za sedam godina dobije dve linije metroa, prvi čovek grada je slegao ramenima i rekao:“Pitajte ministra!”.
- Pošto imamo dve koncepcije za metro u Beogradu, koje se ne razlikuju previše što se tiče linija, dogovorili smo se da konsultujemo stručnjake iz dva ili tri velika grada Evrope koja imaju metro i sličnu situaciju u saobraćaju. Oni bi trebalo da kažu šta je to što je za Beograd najbolje i koliko bi izgradnja metroa trebalo da košta – rekao je juče Dragan Đilas.
Prvi projekat za izgradnju metroa napravljen je još sedamdesetih godina prošlog veka a projektovala ga je tadašnja Direkcija za metro. Taj projekat sadrži i prve dve navedene linije koje figuriraju moguće za izgradnju.
Sa druge strane, početkom 2000. godine pojavila se druga ideja koja za izgradnju lakog šinskog metroa. Stručnjaci koji stoje iza nje u prvi plan ističu da grad Beograd pre može da finansira izgradnju lakog šinskog sistema, nego teškog metroa.
- Grad Beograd jednostavno nema novca za teški metro, ali ako je Republika u stanju da iznedri novac, onda je u redu. Naravno da je teški metro kvalitetnije i bolje rešenje, ali je pitanje da li postoje sredstva za takav poduhvat koji košta između milijardu i milijardu i po evra. I dalje se zalažem za laki šinski metro jer je on nešto što Beograd sam može da kupi – kaže Đorđe Bobić, bivši gradski arhitekta.
Da je finansiranje izgradnje metroa problem pokazuje i najava gradonačelnika Đilasa da najuže rukovodstvo Grada razmišlja o tome da “kad se oslobodi Savski amfiteatar, kompanija koja je spremna da kupi deo zemljišta po tržišnoj ceni taj novac uloži u izgradnju metroa“.
- Grad može započeti izgradnju metroa, ali država mora da stane iza nas - nedavno je izjavio Đilas.
Za razliku od teškog, vozila lakog metroa prolaze neposredno ispod površine, a delom svoje trase i iznad zemlje, dok se podzemni tuneli za teški metro kopaju na mnogo većim dubinama. Samo jedna linija metroa u Parizu izgrađena pre 30 godina, simbolično nazvana “21. vek”, nalazi se 150 metara ispod zemlje. Stručnjaci upozoravaju i da većina gradova koji imaju sličnu konfiguraciju terena kao Beograd, na primer San Francisko, uopšte nemaju metro zbog komplikovane procedure izgradnje, jer brdovit teren nije pogodan za kontinuirane radove i teži je za planiranje.
Naredne godine Grad će pokušati da aktivira gradsku železnicu kao resurs koji za sada, prema rečima Dragana Đilasa, “potpuno stoji prazan”.
- Grad će uložiti sredstva za sređivanje pruga, kupovinu novih kompozicija vozova ali i rekonstrukciju starih. Ako se omogući interval prolaska vozova od 15 do 20 minuta, to će biti najbolji način da se veliki deo Beograđana doveze u centar grada – kaže Đilas.

Gradovi koji imaju metro
Gradovi u Evropi koji imaju metro su: Lisabon, Madrid, Barselona, Bilbao, Valensija, Torino, Milano, Rim, Ðenova, Napulj, Atina, Istambul, Izmir, Bursa, Ankara, Sofija, Bukurešt, Kijev, Varšava, Minsk, Moskva, Peterburg, Helsinki, Oslo, Štokholm, Kopenhagen, Hamburg, Berlin, Ninberg, Minhen, Prag, Bec, Budimpešta, Pariz, Marsej, Lion, Lil, Ren, Brisel, Amsterdam, Roterdam, London, Njukastl, Glazgov.

Bugari uveliko grade
Poslednji u Evropi metro su počeli da grade Bugari. U Sofiji je 1998. godine izgrađena prva linija. Metro mreža sada ima 9,9 kilometara, koju i dalje šire a u planu je i nova linija od 4,8 km. Cilj Sofije je da izgradi 52 kilometra metroa sa 47 stanica, prosečnog razmaka 1,1 kilometar.
Izvor: Blic

A i ovo je cista kenjaza. Djilas je delovao tako ambiciozno pred izbore. Nema sta, vrlo dobar PR na delu. Medjutim, od kada je covek na funkciji hronicno je zbunjen, i svaki dan nam prosipa neku novu pricu.

Voleo bih da znam sta znaci "doci ce strucnjaci iz Minhene i Beca". Da li ce oni kao doci, rucati u Skadarliji, prosetati Kalisom i dati svoj sud, ili cemo kao i u slucvaju Ineca (radili studiju izvodljivosti za LRT) dati par miliona evra, dinara, jena ili sta vec da bi nam rekli da li tesko ili lako. Kao da ne postoje jednostavnije metode za utvrdjivanje potreba grada, mislim da vec sada posedujemo relevantne podatke na osnovu kojih bi se lako moglo zakljuciti koja saobracajna resenja su potrebna gradu.

Ne zaboravite drugovi i drugarice gde zivite. Ne sramim se priznati da zavidim optimisticnoj zanesenosti pojedinih forumasa, ali bolece kad pocinjete da se razocaravate. Postacete bedni neobrijani cinik kao Homer, koji luta ulicama i psuje sebi u bradu, ali snage ni volje vise nema da pokusava, pa cak i da veruje da ce ikad biti bolje.

Dakle te price - Bec, Minhen, Kinezi, Jovin, bobic, Djilas, Mrki... samo sluze za zamazivanje ociju. Ja njima vise nista ne verujem!!!

Ko zeli dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zelmlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih. Begrad je za mene kao devojka koja me vecito odje*******ava, a ja iznova i iznova pokusavam da je smuvam.
 
Stručnjaci upozoravaju i da većina gradova koji imaju sličnu konfiguraciju terena kao Beograd, na primer San Francisko, uopšte nemaju metro zbog komplikovane procedure izgradnje, jer brdovit teren nije pogodan za kontinuirane radove i teži je za planiranje.
563px-Bart-map.svg.png


Toliko o ozbiljnosti ovog novinara.
 
Stvar je jasna ,niko nema više kredita da se zaje*******ava sa građanima kao ranije,mi na beobild netu sve beležimo,ako vladajuća koalicija otpočne obećano svi ćemo ovde glasati za njih ,a ako ne proći će gore nego behaton u Čika Ljubinoj :rant:

Ali damo im šansu ,ajde da ih hvalimo što su doneli Veliku odluku da poslednji u evropi grade Metro :gobb:
 
uvek ce biti ljudi dovoljno koji ce glasati, sto iz idealizma, sto iz interesa.

politicari se nece mnogo potresti sto nas 100 ovde javno proklamujemo da ne zelimo da nas vise obmanjuju.

ovde svakih par godina neko donosi odluku da se gradi metro, pa se izgradio sipak. mozda kad bi se manje donosile odluke, a vise radilo?
 
Ja mislim da je Đilas hteo da kaže Mrkonjiću ako se hvalite onda se i pokažite,"koliko će te novca iz republičkog budžeta odvojiti godišnje za Metro"
 
dem":3l31itpt je napisao(la):
Ako je za utehu Sofijski Metro, od onoga što sam video na sajtu ima stanica kao jedna linija Beovoza i izgleda jadno :shok: a Atinski pogledaj sajt sjajno ,BG će biti kao Atinski neće biti gori :kk:
Nje za utehu, jer kada bi Beograd imao nesto sto sada ima Sofija, novine bi bile pune tekstova o "najboljem metrou na Balkanu i sire", "lideru u regionu", a server na SSC-u bi puk'o usled preopterecenosti zbog prevelike kolicine fotki BG metroa, sa obaveznim smajlijem :vops:.
Sofijski metro ima 8 stanica i trenutno je dug 10,1 km. Sredinom 2009. se ocekuje otvaranje jos jedne deonice, ukupne duzine 4,8 km sa tri stanice, a 2010. ce se otvoriti jos jedna deonica Linije 1 ukupne duzine 3,2 km, sa jos tri stanice. Na liniji dva izgradjen je samo potez od hotela Hemus do NDK (nacionalen dvorec kulturi, nesto a la Sava Centar), dve stanice, ali to jos uvek nije nije u funkciji (prazan tunel, dead end).
Sto se "jadnog" izgleda tice, ni to bas nije tacno, recimo da stanice Lyulin i Serdika izgledaju kao klonovi Vukovog spomenika, mada ne vidim, kako to metro moze da izgleda "jadno"... :rolleyes:
Bitno je da prevozi putnike i da smanji kolicinu automobila na ulicama, a za izgled 90% korisnika ionako ne brine, jer na putu do/od posla vecina ne vidi ni belu macku. :p
 
Pa od onoga što sam vide od ostalih gradova zaista mi tako izgleda.Pa naša linija Beovoza upravo uzgleda tako (Vuk je super,Prokop,Karađoka)ali u verziji kad se nabave nove garniture i budu išle na 10 min.a što se građevinarstva tiče uvek smo bili ispred Bugara,ali im i zavidim na tih osam stanica ,pametniji su od nas! A nadam se da će naše stanice biti kao u Atini!
 
Imam osećaj da Djilas čeka da nas Tirana pretekne sa prvom linijom a onda će zaključiti kako eto jadni ne možemo da izdvojimo ni 100 miliona evra godišnje za Metro a gde je ostala milijarda godišnje na šta se troši ako ne za ključne projekte infrastrukture neka se potroši 300 miliona eura na GSP,toplane ,socijalna davanja,i100 za saobraćajnice i 100 za Beovoz i sto za Prokop i opet će ostati za Metro je li i to za sleganje ramenima :rant:
 
Moguće ali ja se ne slažem da je u ptanju baš 100 ljudi ... npr od četvorice kolega sa kojima sam svaki dan na terenu nas 3 imamo net ja sam član beobuild-a,ova dvojica ga posećuju redovno a ovaj bez neta malo stariji se redovno informiše kod nas o novim objektima u gradu,metrou...ogorčenje na bilo koga a kamoli na gradsku ili bilo kakvu vlast se prenosi lako,kao grip pogotovo kada se razočaraju ljudi sa vizijom i entuzijasti kao što smo ovde uglavnom svi :gobb:
Ja sam na izborima kao i većina glasao za ovu varijantu samo zbog veće mogućnosti da nešto urade više nego drugi kandidati što ne znači da u slučaju da nas ispale za metro ne bi bio u stanju da ponovim 5 oktobar na skupštini grada i podrazumeva se glasam za nekog drugog.Samo bi mazohista glasao za nekog ko ga prevari oko stvari oko koje NEMA kompromisa a to je budućnost Beograda.Bar ja tako gledam na stvari to nije politika nego čista logika.Nadam se da nisam zašao u politiku nviše nego što je umereno,ako jesam Delete!
 
^^ naravno, ali za koga? iscrpli smo jednu alternativu, druga je na vlasti vec 8 godina sa manjim oscilacijama, pa nista.

slazem se da ovo nije mesto za ovakvu diskusiju, ali politika (i da kazem taj odvratni klise, 'politicka elita') je nas prvenstven problem, vise nego odsustvo kredita, investicija, etc. i to sto svako cim sedne u fotelju misli da je otkrio urban planning, pa zato svakih par godina imamo nove ideje dostojne ne jednog, nego deset nobela.
 
Vrh