Šta je novo?

Metro

Изјава је у складу са једном од претходних изјава у којој је рекао да ће довести ”стручњаке из Беча и Минхена” да одлуче какав метро треба Београду.

Наравно, стручњаци из Беча и Минхена су тим поводом већ били у Београду - наиме, приликом израде студије из 1976 (в. чланак на Википедији), и већ су тада врло јасно рекли какав метро треба Београду.

Дакле, све заједно, добро је јер ће се они готово извесно заложити за прави метро (то је, *надам се*, и цела идеја); није добро јер све заједно може врло лако да буде прича ”ако хоћеш да се нешто не уради, ти само оснуј комисију”. Мишљење позваних гостију већ знамо од пре 30 година и само треба по њему поступити :D
 
Nadam se, Djordje, da će biti kao si rekao. Mislim, ne bi se trebalo pogađati oko metroa, tipa "kakav li na to treba?". Plan za prve dve linije postoji i ne bi se smelo odstupati od njega. On je sasvim dobra osnova za dalji razvoj i neke moguće buduće korekcije ostatka plana.
 
1976. je ceo Beograd gravitirao danasnjem centru. Tu je bila trgovina, kancelarije, administracija itd. Danas su se prilike promenile. Novi Beograd je postao poslovni centar, a jednog dana ce se nadam se razviti i u finansijski. Prave se nove industrijske i poslovne zone. Obilaznica je u izgradnji. Itd, itd..

Svi ovi aspekti moraju da budu uzeti u obzir i da budu "ugradjeni" u planove o metrou. Zbog svih promenjenih prilika, plan iz 1976. nije vise aktuelan i mora da se novorazmotri. Mozda veliki deo moze da se iskoristi, ostaje da se vidi.
 
Слажем се да о томе треба водити рачуна, међутим, шта тачно фали плану из 1976? Говорим о целој слици, са пет линија. Нови Београд је лепо премрежен са три трасе. Тај план је толико генијално нацртан да је и даље прилично актуелан и поред свих промена. Баново Брдо ћеш морати да повежеш и са центром и са Новим Београдом у свакој варијанти - то су две линије. Потес од Краља Александра до Општине Нови Београд је туисто без расправе - то је још једна. Потес ка авалским насељима је такође неопходан, и план укључује везу југоистока са центром и са Новим Београдом са по једном линијом. И то је пет.

Проблем је, макар мени, у тој идеји "хајде да поново размислимо". Слабо ко има да се не слаже да је потребан крак по Булевару Краља Александра, и пошто је идеја са спровођењем лаког метроа по старом делу града прилично компромитована, то све заједно значи да тамо може да почне да се копа одмах. Ту има доста посла. Док се тамо копа првих годину дана, ми можемо још мало да размислимо. А не обрнуто, као студенти кад спремају испит. Још мало да планирам, па ћу за недељу дана да почнем да учим :laugh: Мислим, заиста немам ништа против да се још мало размисли, ако се заиста то хоће, само да не буде да се још мало размисли као за Прокоп или Оперу или аутобуску станицу или било који други од никада завршених пројеката о којима све време још мало размишљамо :D

Обилазница која се гради је потпуно ирелевантна за метро систем. А ако се мислило на УМП, ту још ни дециметар тунела није пробушен а кад ће не знамо - највероватније је то на још дужем штапу од метроа. Али све и да замислимо да имамо УМП, на који начин би то утицало на метро линије, осим што би заправо стимулисало одустајање од целе идеје и окретање аутобусима и осталим возилима будућности? Ово је заправо право питање, без имало ироније. Дакле, шта тачно УМП мења у концепцији метроа?
 
Uglavnom, svi potezi metroa su i dalje aktuelni. Prva linija ide kroz bulevar Zorana Đinđića, druga linija ima stanicu na Autokomandi. Plan iz '76 je bio usaglašavan sa GUP-om iz 1972 koji je i tada predviđao "prebacivanje" centra iz starog dela grada u Novi Beograd, upravo što i danas imamo. Doduše GUP je predviđao i nikada ostvarene sekundarne centre u Vinči, Batajnici i na Petlovom Brdu. Jedino što treba menjati je liniju M5, jer je most po ondašnjem GUP-u bio predviđen preko prevlake na Adi, a danas se gradi preko špica.
 
Najnovija vest je, da je nacionalni savet za infrastrukturu usvojio predlog Grada Beograda i predložio Vladi,da izgradnja Metroa u Beogradu ima nacionalni prioritet :kk: FEN0OMENALNO! :kk:
 
Djordje":2t8rmo1f je napisao(la):
Изјава је у складу са једном од претходних изјава у којој је рекао да ће довести ”стручњаке из Беча и Минхена” да одлуче какав метро треба Београду.

Наравно, стручњаци из Беча и Минхена су тим поводом већ били у Београду - наиме, приликом израде студије из 1976 (в. чланак на Википедији), и већ су тада врло јасно рекли какав метро треба Београду.

Дакле, све заједно, добро је јер ће се они готово извесно заложити за прави метро (то је, *надам се*, и цела идеја); није добро јер све заједно може врло лако да буде прича ”ако хоћеш да се нешто не уради, ти само оснуј комисију”. Мишљење позваних гостију већ знамо од пре 30 година и само треба по њему поступити :D
Al ne znam u kom smislu da odluce kakav nam metro treba. Kolko znam, nedavno je Djilas izjavio da ce se praviti pravi metro, tj. teski. Kolko znam, odustalo se od ideje o LRT-u. :gobb:
 
dem":1pv2ebdx je napisao(la):
Najnovija vest je, da je nacionalni savet za infrastrukturu usvojio predlog Grada Beograda i predložio Vladi,da izgradnja Metroa u Beogradu ima nacionalni prioritet :kk: FEN0OMENALNO! :kk:
Da li moze neki link za ovu vest posto sumnjam da je to receno?
 
Nesto meni to deluje sumnjivo, ali da ne mracim bzvz. Super ako su to usvojili, ali dok se ne vidi projekat necu da gajim veliku nadu.
 
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/Економија/28655/Метро+развојни+пројекат+Србије.html

Укратко - Мрка није нимало недоречен. 60 дана рок!!! А ту су и некакве охрабрујуће конкретне цифре. Да видимо и то чудо :/ ако се деси, гласам за СПС :shok:

Метро трећи развојни пројекат Србије

На Националном савету за инфраструктуру било је речи и о метроу, који је до сада био брига града.

Мркоњић подсећа да унутар "Железница Србије" већ постоји Дирекција за изградњу београдског чвора који је најслабија тачка на железничком Коридору 10.

Метро је на седници Савета за инфраструктуру проглашен као трећи најзначајнији пројекат у Србији, после путева и железнице. Уврштен је у ред националних српских интереса. О њему ће бринути Република Србија.

Формирана је радна група коју воде градоначелник Драган Ђилас и министри Милутин Мркоњић, Верица Калановић, Оливер Дулић.

Радна група има задатак да у року од 60 дана припреми комплетан предлог реализације тог значајног пројекта за целу Србију.

"Дакле, метро је развојни пројекат Србије", нагласио је Мркоњић.

Мркоњић подсећа да је више група стручњака радило на том пројекту и залаже се да претходна група буде ембрион тима.

Прва етапа изградње метроа од 5 километара коштала би 500-600 милиона евра. За другу етапу, по тадашњим пројектима, потребно је још наредних 500 милиона евра.

"Дакле, 1,5 милијарди би коштало првих 14 километара метроа у Београду", изјавио је Мркоњић.

Раније предвиђени рок реализације прве етапе је 4 године, а друге 8 година.

"Врло брзо ћемо имати комплетан предлог", каже министар.

Србија постаје велико градилиште, то је пут да се "ломи рецесија у свету". Зато постоје међународни кредити и интерес међународних банака и за метро, нагласио је министар Милутин Мркоњић.
 
Dobre vesti :kk:

Taki veliki projekti kao sto je izgradnja teskog metroa u evropi se isto grade uz pomoc vlade . A nikako samo grad.
 
:kk: Da li se zna da li je u pitanju teski metro (kakav zasluzuje Beograd)? Djilas je bio najavljivao da ce se graditi pravi metro. A?
 
Pa ako bi 14km trebalo da kosta 1,5 milijardi € onda se definitivno radi o teskom metrou sto je jako lepa vest. Kao i vecina ovde cekam da vidim nesto konkretno pa da pustim srce da mi zaigra.
 
sve je to super, samo prve 2 od tih 4/8 godina ce trajati globalna recesija, sto znaci da ce srbiji biti tesko da odrzava vec postojece objekte, a kamoli da gradi nove, i to u uslovima nikakve (ili simbolicne) pomoci/kredita iz inostranstva.

ko god je pisao taj plan ili nema pojma ili svesno laze, a verovatno i jedno i drugo.

Србија постаје велико градилиште, то је пут да се "ломи рецесија у свету". Зато постоје међународни кредити и интерес међународних банака и за метро, нагласио је министар Милутин Мркоњић.
ovaj citat, na stranu to sto logicki nema smisla, moze slobodno u galeriju bisera kao sto su 'ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo' i 'jescemo korenje'.
 
Metro - razvojni projekat Srbije
14:43 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da je izgradnja beogradskog metroa označena kao razvojni projekat Srbije.

Uprkos valikoj finansijskoj krizi, radna grupa razmatra projekat metroa
Uprkos valikoj finansijskoj krizi, radna grupa razmatra projekat metroa
Mrkonjić je rekao da je na sednici Saveta za nacionalnu infrastrukturu beogradski metro proglašen kao treći najznačajniji projekat u Srbiji, posle puteva i železnice. Prema njegovim rečima, formirana je i radna grupa koja ima zadatak da, u roku od 60 dana, pripremi realizaciju tog značajnog projekta za celu Srbiju.

"Metro je razvojni projekat Srbije... vrlo brzo ćemo imati kompletan predlog", rekao je Mrkonjić, koji je, sa gradonačelnikom Draganom Đilasom i ministrima Oliverom Dulićem i Vericom Kalanović član te radne grupe.

Inače, na sednici Saveta za nacionalnu infrstrukturu je formirano preduzeće "Koridor 10", a Mrkonjić kaže da je suština formiranja tog preduzeća u tome da se potpuno definišu putni pravci po zadatim projektima, a da se finansiranje stavlja pod kontrolu države.

On je naveo da je Nacionalni savet za infrastrukturu doneo pravo rešenje da se unutar JP "Putevi Srbije" formira poseban sektor "Koridor 10", koji će biti samostalan, sa svojim računom, podračunom i rukovodstvom.

"Do sada je finansiranje izgradnje, recimo, obilaznice oko Beograda bilo iz više izvora, delom grada, delom Republike, iz budžeta, delom iz NIP-a, međunarodnih kredita", naveo je Mrkonjić i objasnio da će sada sav novac ići iz međunarodnih kredita ili NIP-a preko preduzeća "Koridor 10".

Nacionalni savet za infrastrukturu doneo je 19. novembra odluku da oformi posebno preduzeće "Koridor 10" doo, javno preduzeće koje će biti "kćerka" firma "Puteva Srbije".

To preduzeće će raditi na odredjeno vreme, dok traje izgradnja Koridora 10, a zaposleni će biti birani na javnom konkursu, saopštila je tada pres služba predsednika Srbije Borisa Tadića.

www.b92.net
 
Pa sad ima smisla u Kejnizjanskom principu borbe protiv recesije (Nju Dil, na neki nacin Regan i Tacer) koji je dosad bio veoma uspesan, a to je da se postojeci osiromaseni skup investicija baci na infrastrukturne projekte koji funkcionisu kao zamajac razvoju (rast tehnologije kao pogon rasta BNPa)... Siguran sam da Mrka o tome ne razmislja tako teorijski, ali jeste u pravu da se infrastrukturnim projektima "lomi" recesija.

Videcemo, ocekujem jos izjava u bliskoj buducnosti...Sumnjam da bi bili neozbiljni oko neceg ovako velikog.
 
Ja bih rekao da se vise radi o tome da se oni dogovore oko toga da li ce se graditi teski metro ili nece. To bi ja prvo voleo da cujem i da se to stavi kao sto je Mrka i rekao na listu prioritetnih projekata pa ce se onda graditi kad se novac nabavi. Znam da to ne zvuci bas nesto ali sama odluka o gradnji metro je za nas velika stvar sto se moglo videti iz dosada vidjenog.
 
Sve je to lepo, ali treba biti objektivan pa reci da metro bas nije razvojni projekat Srbije vec pre grada Beograda, jer stvarno ne vidim na koji nacin metro moze da pomogne nekome u unutrasnjosti, a Beogradjanima puno znaci.

Ne odustajemo od akcije jer ko zna na sta ce ovo da ispadne. :D
 
Volio bih znati kako izgledaju stanice Vukov spomenik i Karadjordjev park. Pa ako neko ima koju slicicu ili link ka istoj...
 
Beograd za sedam godina dobija metro, kaže Mrkonjić
21. Novembar 2008 | 22: 26
Izvor : Beta

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić rekao da bi Beograd u narednih sedam godina trebalo da dobije dve linije metroa, a da su za njegovu izgradnju zainteresovani Kinezi.

Mrkonjić je u intervjuu za "Večernjih novosti" kazao da bi te dve linije metroa trebalo da budu ukupne dužine 14 kilometara i da čitav posao vredi nešto više od milijardu evra.

"U prve četiri godine moguće je da se napravi šest kilometara sa osam stanica. Potom i ostatak za naredne tri godine. Kada dobije dve linije, Beograd može godišnje da izdvaja po 80 miliona evra, što je dovoljno za po jedan kilometar metroa, i tako da dalje širi mrežu", objasnio je Mrkonjić. Dodao je da bi prva linija išla od Vukovog spomenika preko Tašmajdana, Skupštine, a onda preko Save do Fontane u Novom Beogradu.

Prema njegovim rečima, gradio bi se kombinovani most, drumski i most za metro preko Save, "što je posao koji može da se odradi za dve godine". Ministar je naveo da bi druga linija podzemne železnice išla od Kalemegdana, pored Skupštine, preko Prokopa do Autokomande.

Govoreći o pregovorima o raskidu koncesije za autoput Horgoš-Požega, Mrkonjić je rekao da pregovori još traju, a da je ponuda Srbije da se konzorcijumu Alpina-Por vrati garancija i pokriju njihovi "realni troškovi" u iznosu od dva i po do tri miliona evra.

Upitan šta se dešava sa privatizacijom Jata, ministar je kazao da u naredne dve godine Srbija neće moći da proda svoju aviokompaniju. Mrkonjić je u intervjuu odbacio spekulacije medija da u Vladi Srbije ima sukoba, ističući da su "odnosi odlični", jer vladu čini "ozbiljan tim ljudi koji su na istom zadatku".

"Tamo gde svi misle isto, niko ne misli dobro. Prema tome, važno je da se odluke donose jednoglasno. Već smo se potpuno uhodali i ova vlada dobro radi, ne brinite. I ja malo više vičem, ali kada se dogovorimo, nema problema", kazao je Mrkonjić.
извор Студио Б
линк http://www.studio-b.rs/info/vest.php?id=31889
 
Kamo srece da su Kinezi (mada sama ta cinjenica mi zvuci kao da je ova metro prica patka)... oni sagrade liniju za 2 god za duplo manje para...
 
Evo i iz Novosti, tu se pominje i trasa druge linije...
Videcemo sta ce biti posle tih famoznih 60 dana. Tesko mi deluje izvodljivo ovo o jos jednom novom mostu preko Save, a ne pominje se ni kuda bi isao (produzetak Nemanjine?).

U NAREDNIH sedam godina Beograd bi trebalo da dobije dve linije metroa, ukupne dužine 14 kilometara, kaže za “Novosti” ministar Milutin Mrkonjić. Odluka Nacionalnog saveta za infrastrukturu da je i beogradski metro državni razvojni projekat, već je odjeknula u svetu. Kinezi su, ističe Mrkonjić, veoma zainteresovani za ovaj posao vredan nešto više od milijardu evra. A, vrhunski su u tom poslu.
- Moji snovi se polako ostvaruju. U relativno kratkom roku Beograd može da dobije dve linije metroa. U prve četiri godine moguće je da se napravi šest kilometara sa osam stanica. Potom i ostatak za naredne tri godine. Kada dobije dve linije, Beograd može godišnje da izdvaja po 80 miliona evra, što je dovoljno za po jedan kilometar metroa, i tako da dalje širi mrežu.
* Kako bi išle linije metroa?
- Prva, od Vukovog spomenika preko Tašmajdana, Skupštine, a onda preko Save do Fontane u Novom Beogradu. Gradio bi se kombinovani most, drumski i za metro preko Save, što je posao koji može da se odradi za dve godine. Druga linija išla bi od Kalemegdana, pored Skupštine, preko Prokopa do Autokomande.
http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=1&status=jedna&vest=132594&datum=2008-11-22
 
Vrh