Šta je novo?

Metro

То је делимично тачно али то неће бити случај у овој студији о којој причамо.У осталом,нисам случајно написао ЛРТ/трамвај. ;)
 
Pa tramvaj "normalne" širine koloseka 1,4m i dužine do 110m nije baš običan tramvaj

:wink:
 
Ok moze se reci da osnovni problem predstavlja niskopodnost koja je po meni nepotrebna u slucaju kada gradimo potpuno novi sistem?
 
Pendolino":3mee1iwl je napisao(la):
Pa tramvaj "normalne" širine koloseka 1,4m i dužine do 110m nije baš običan tramvaj
:wink:
Не постоји трамвај те дужине. Три спојена трамваја нису исто што и један метро воз ни по питању капацитета,ни комфора,ни проходности путника...

Нископодност је непотребна и штетна јер се губе места изнад осовина. Људи запели да за исте паре имају мањи капацитет па то ти је.Само не знам чему то фокусирање на првој линији. Биће да се у друге две линије крије разлог зашто форсирају нископодне трамваје. ;)
 
LRT je prirodna evolucija tramvajskog sistema a ne metro.

Treba da težimo tome da postojeći tramvajski sistem vremenom konvertujemo u LRT, a ne da ga projektujemo kao zaseban sistem.

Linije 7 i 9 se mogu konvertovati u LRT za mnogo manje para nego što bi koštala potpuno nova planirana LRT linija.
 
Delija":2e6drzpl je napisao(la):
Igor":2e6drzpl je napisao(la):
@gzthe

Ogakle ti info za ove kompozicije sirina 2.9m i duzina 17.50m

Вероватно један од докумената из студије из 1976. године. Тада су такве композиције биле актуелне.

Jeste ali ne mogu da garantujem, navedeno je na Wikipediji. Ovo ispod je izvor a ne mogu da pristupim.

Градски шински системи, Владимир Величковић, „А-Г Магазин, архитектура и грађевинарство“, 15. јул 2006. Приступљено 15.09.2007.



A sad malo ja :evil:


*****Molim pomozite da se odlucim*****


Dakle, imam gotovu Liniju 1, u starom delu tunel komplet, na NBG-u otvoreni iskop-tunel ili vijadukt.

Puko sam bar 1 milijardu evra = 1.3 milijarde dolara.

Resio sam da stavim kontaktu mrezu i vozila sa pantografom da me ne bi maltretirala LRT ekipa. :D

Koje vozilo da stavim na Liniju 1. Dogovorio sam se sa ovima iz Alstoma da uzmem vozila od njih.

Razmisljam dal da uzmem Alstom Metropolis ili Alstom Citadisa u bilo kojoj verziji.

Metropolis sa 3-10 modula ili Citadis Dualisa 1-3 komada

Kazu mala razlika u ceni.

Sta da uzmem.

:laugh:


A sad stvarno. Da li treba da budemo toliki mazohisti da, u situaciji kada pravimo sistem od nule i pozajmljujemo tolike pare za full nezavisan sistem, zahtevamo niskopodno vozilo koje cemo da uparujemo ili da tripliramo, koje ima manje prostora, losije je za razmenu putnika, losije za rapodelu putnika unutar kompozicije.


Popodne cu da se osvrnem na to kolko su ovi iz Amsterdama placali Metropolise a kolko Francuzi Citadis Dualise.
Da ne bih u ovom postu zamara sa brojkama.

Samo nagovestaj. Kada se za iste pare ispruzimo za jedan ili za drugi, Metropolis je u prednosti sto bi se reklo bar za koplje.
 
A ovo da Beč gradi iznad zemlje je tačno ,ali tek pošto je predhodne linje sagradio ispod grada,a sada razvojom gradi prema periferiji na stubove.I ovo da " niko više ne gradi ispod zemlje" uopšte nije tačno,a Budimpešta M4,Prag M4 ,ekstenzije,Atina podzemno,Sofija kobinovano,Stokholm podzemno,London podzemno,Varšava podzemno,bivše sssr države podzemno..
Dakle to je bar jednostavno za sve gradove možete na svetskom forumu Skyscrapercity pogledati šta se i kako se gradi.Samo američki gradovi grade Lrt ,izuzetak su veći gradovi N.Y,L.A i sl. :kafa:
Uostalom ako je U6 zlatni model za sve,pa što onda "ostatak"evrope gradi i dalje klasično.. :wink: Ne vidim da je iko kopirao U6 po Evrope..
 
Proverite molim vas da li se metropolis pravi u verziji sa pantografom?
 
Ljudi ne znam šta ste se uhvatili za U6. On nije klasičan LRT. Nama po 3 uparena tramvajska vozila nego jedno konkretno, široko, kroz koje može da se prođe i sl.
 
S obzirom da sam laik za ove teme, ne usuđujem se da glasno razmišljam, ali i ja se, od svoje prve i do sada jedine posete Beču pre par meseci i vožnje linijom U6, iščuđavam šta je to na njoj lako? Vozila su prava, sve je nekako "hevi". :)

Protiv takvog metroa zaista ne bih imao ništa.
 
Ja isto tako mislim. Zato sam i rekao još ranije da ću biti presrećan ako dobijemo nešto tako.
I mislim da je nefer što LRT lobisti uparene tramvaje porede sa ovim.
 
@2012
Ne vidim da je iko kopirao U6 po Evrope.

Ето рецимо Севиља, баш недавно. Са ЦАФ Урбос 3 (звучи познато?).


@Minnheima
S obzirom da sam laik za ove teme, ne usuđujem se da glasno razmišljam, ali i ja se, od svoje prve i do sada jedine posete Beču pre par meseci i vožnje linijom U6, iščuđavam šta je to na njoj lako? Vozila su prava, sve je nekako "hevi". :)
Protiv takvog metroa zaista ne bih imao ništa.

Баш у томе и јесте ствар. Све је готово исто, само неко без потребе диже фрку.


@Мекбејн
Па и на У6, ако хоћеш, исто возе "трамваји" - "бомбардије флексити", глобална конкуренција "алстом цитадсу", само што може да се пролази из вагона у вагон, јер је такав модел посебно прављен за ту линију (ако мене питаш - врло важно - и у плановима за "тешки" БГ метро било је речи о купловању, односно да ван шпица иду четири вагона, а у шпицу шест). Исто можемо и ми да наручимо. До пре четири године на истој У6 возили упарени трамваји веома слични београдским "швајцарцима" (само шири), и све лепо радило...
 
@Pantograf ;)
Ok, ne znam kako je izgledalo ranije, tek ove godine sam se vozio U6, pa komentarišem trenutno stanje. Ali ako su Bečlije stavile komfornija vozila (namerno ne kažem veća, jer nije stvar u tih +-5 cm) onda što bismo mi za nov sistem koristili klasična tamvajska vozila?
Drugim rečima, ako ta vozila budu za nas prilagođena na taj način da budu kao vozila na U6, ja sam zadovoljan. To podrazumeva manje sedišta, više prostora i sl.
 
Proveri sam malo na wikipediji Alstom Metropolis kao sto rece neko iznad ima u verziji sa pantografom ali onda radi na 1500V sto nije po specifikaciji naseg sistema na 750V. Ispade da im sve verzije sa pantografom rade na 1500V dok sa trecom sinom 750V.
 
@Pantograf & @Mekbejn:

Ono što je mene zbunilo (s obzirom da sam namerno otišao da se provozam U6 linijom kako bih iskusio "laki metro") je da u tom vozilu, vrlo modernom i komfornom, nisam ni najmanje imao utisak da se radi o nečemu što je na bilo koji način u srodstvu sa tramvajem (osim što ide po šinama). Zaista mi je sve delovalo kao normalan metro.

Iz tog razloga sam rekao da takvo izdanje podržavam. Ono u Portu mi je, s druge strane, običan tramvaj, samo upakovan u "metro" sistem sa lepo dizajniranim logotipom i pristojnim stanicama. Čak i zvoni onako starinski tramvajski. :D

Da ne budem pogrešno shvaćen: ne mislim da bi preslikavanje modela iz Porta bilo zlo neopevano i sigurno je da bi donelo dosta koristi gradu, ali mi se čini, ovako laički, da bi ipak bolje bilo da se protegnemo još "malo" (ako je to na ovom nivou razvoja i sa dosadašnjim zaduženjima uopšte moguće) do pravih metro vozila.
 
Мекбејн, искрено, не верујем да би произвођач попут "Алстома" дозволио себи да направи срање од возила за један потпуно нови метро-систем. Не би им то никако одговарало, јер треба још много да граде по свету, а у том послу се итекако гледају референце. То ти је као да сумњаш у способност "Мерцедесових" инжењера да направе одговарајуће друмско возило. Уосталом, чак и обичан, немодификовани "цитадис" на париским трамвајским линијама 1 и 3 превози можда и више путника него што ће их у почетку бити на нашој првој линији метроа. Свакако ће у Београду бити бар дупло дуже композиције, уз знатно већу комерцијалну брзину услед независности трасе. Не знам чему страх.
 
@Minnheima
Па, знаш како је, разлика између воза и трамваја, посебно у данашње време је веома мала, да не кажем да је трамвај у основи - воз.
Модел из Порта, у којем постоје укрштања са површинским саобраћајем, у Београду је и званично одбачен; то је био Белам, са површинском трасом на Булевару, са скретањем у нивоу преко улица Милентија Поповића и Омладинских бригада на НБ. Тај филм, на срећу, нећемо гледати.
 
Igor":2h9wau48 je napisao(la):
Proveri sam malo na wikipediji Alstom Metropolis kao sto rece neko iznad ima u verziji sa pantografom ali onda radi na 1500V sto nije po specifikaciji naseg sistema na 750V. Ispade da im sve verzije sa pantografom rade na 1500V dok sa trecom sinom 750V.

није Алстом једини. сви метро возови са трећом шином се праве за 750В а пантографом 1.500В
 
Igor":1wt7tn8s je napisao(la):
Proveri sam malo na wikipediji Alstom Metropolis kao sto rece neko iznad ima u verziji sa pantografom ali onda radi na 1500V sto nije po specifikaciji naseg sistema na 750V. Ispade da im sve verzije sa pantografom rade na 1500V dok sa trecom sinom 750V.

Mislio sam da je to irelevantno posto pravimo sistem od nule. Znaci takozvana Komisija za izgradnju "Beogradskog metroa" je odredila jos jedno ogranicenje prilikom odabira vozila.

Nisam nasao neke podatke od Alstoma i od komisije osim ovih



The new surface stations will have an 80 m long platform. The platform length at underground stations will be 100 m. Alstom will be responsible for the laying of track, catenaries and power supply. The company will also supply signalling equipment and rolling stock.

Rolling stock

In November 2011, Alstom signed a Memorandum of Understanding with the city of Belgrade to supply trains and a new rail transport system for the light rail metro. The characteristics of the rolling stock were defined under basic design standards.

Each railcar will be 35 m long and 2.65 m wide. It will be provided with single doors at its ends and double doors in the centre on either side. The design of the rolling stock will be finalised after the conclusion of the preliminary study.
 
Пантограф":ux20xnpj je napisao(la):
@2012
Ne vidim da je iko kopirao U6 po Evrope.

Ето рецимо Севиља, баш недавно. Са ЦАФ Урбос 3 (звучи познато?).


@Minnheima
S obzirom da sam laik za ove teme, ne usuđujem se da glasno razmišljam, ali i ja se, od svoje prve i do sada jedine posete Beču pre par meseci i vožnje linijom U6, iščuđavam šta je to na njoj lako? Vozila su prava, sve je nekako "hevi". :)
Protiv takvog metroa zaista ne bih imao ništa.

Баш у томе и јесте ствар. Све је готово исто, само неко без потребе диже фрку.


@Мекбејн
Па и на У6, ако хоћеш, исто возе "трамваји" - "бомбардије флексити", глобална конкуренција "алстом цитадсу", само што може да се пролази из вагона у вагон, јер је такав модел посебно прављен за ту линију (ако мене питаш - врло важно - и у плановима за "тешки" БГ метро било је речи о купловању, односно да ван шпица иду четири вагона, а у шпицу шест). Исто можемо и ми да наручимо. До пре четири године на истој У6 возили упарени трамваји веома слични београдским "швајцарцима" (само шири), и све лепо радило...
Sevilja je velicine Skoplja ili Zagreba..zvuci poznato zar ne,.,. :wink:
 
gzthe":rznjbi3q je napisao(la):
Each railcar will be 35 m long and 2.65 m wide. It will be provided with single doors at its ends and double doors in the centre on either side. The design of the rolling stock will be finalised after the conclusion of the preliminary study.
то је опис Цитадиса, тј. RegioCitadis
 
2012,
Ово што радиш постаје бизарно.
Севиља је можда нешто већа од Загреба, а верујем да је пре нешто мања од Београда - Скопље ту нема шта да тражи - али је твоје питање било гради ли неки град метро по угледу на бечку линију У6. И ја сам ти из прве одговорио: Севиља.
И пре тога сам написао да нико не гради линије 100% под земљом, а ти демантовао моју наводну тезу да нико не гради под земљом (што је елементарна глупост) - и то будимпештанском линијом М4, чија градња је завила мађарску престоницу у црно, у финансијском смислу (прогуглај, ако не верујеш).

Даље нећу да набрајам, иако бих могао. Пусти величину градова: као што рекох, У6 има више путника од два софијске линије заједно, дакле, јасно је да може да функционише и у знатно већем граду од Београда.

Лакоћа с којом манипулишеш чињеницама и чиниш логичке грешке ме наводи на помисао да си лично заинтересован да одређени железнички систем постане део метро-система Београда. Буди сигуран да ћу те од сад па надаље увек пратити, како бих осигурао да твоја замена теза нема утицаја на расположење јавног мњења на овом форуму. Да ли је по среди лични интерес, или неки фетиш тешког метроа - баш ме брига: ту сам.
 
kada vec pominjete U6, to je linija koja preveze najveci broj putnika od svih linija metroa u Becu (130 miliona putnika godisnje, odnosno preko 350 000 dnevno).

btw. evo jedne slike gde se U6 ukrsta sa U4, kao sto se vidi u ovom delu U4 dolazi podzemno a U6 nadzemno do stanice Längenfeldgasse koje je podzemna.

640px-Vienna_laengenfeldgasse.jpg
 
Vrh