Šta je novo?

Metro

na NBG je tlo fenomenalno u odnosu na Amsterdam, pa bi i cena bila neuporediva,uostalom iskopvanje u otvorenom rovu ili plitki tunel bi bilo jos jeftinije i u potpunosti bi mogle da grade domace firme..
 
Нико не може да ме убеди да је плитко укопавање неизводњиво на Новом Београду, јер сам више пута тамо видео копање темеља.
 
2012":23njh8ev je napisao(la):
na NBG je tlo fenomenalno u odnosu na Amsterdam, pa bi i cena bila neuporediva,uostalom iskopvanje u otvorenom rovu ili plitki tunel bi bilo jos jeftinije i u potpunosti bi mogle da grade domace firme..
Domace firme mogu da grade i sa TBM masinom. Vracarski tunel je tako i gradjen. Nije to problem, prooblem su pare. Pogledaj cenu gradnje km u Budimpesti, ili Becu, i to bez depoa i vozila. Zemljste je slicno.
Arnorian":23njh8ev je napisao(la):
Нико не може да ме убеди да је плитко укопавање неизводњиво на Новом Београду, јер сам више пута тамо видео копање темеља.
Izvodljivo je. Kada kazemo plitko ukopavanje ja mislim da je donja kota oko -10m od povrsine tla. Samo bi moralo da se izvodi da kazem uz pomoc iglofltera. Tako je gradjena i ukopavana "mala" sala za treninge Beogradske arene.
iglofilter.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=Nmr1bmD3wUo
 
Uzgred budi receno mala sala arena zbog svoje kote i prokisnjava nisam siguran da je kasnije uspesno sanirana. Nazalost prilican problem je tlo na nbg naravno nije tehnicki neresivo ali stvarno je pitanje koliko je to isplativo tj koja je granica rentabilnosti. Naravno i ja sam za podzemnu varijantu
 
Da, mala sala je imala problem prokisnjavanja zbog lose uradjenje i ostecenje hidroizolacije gornje ploce, gde je ulaz na jug. Valjda su je sanirali.
 
Jel se seca neko jel bilo problema sa izgradnjom 2 nivoa podzemnog parkinga Soping centra Usce.

Pogledao sam pocetak teme i znam da su isli 7 metara ispod ploce i na onim nekim slikama kolko moze da se vidi je suvo.
 
2012 и остали,
Ако вам је стварно толико стало да се поред Арене возите испод земље, уместо на стубовима, никад, али никад немојте помињати Амстердам!
Моја бивша комшиница је финансијски консултант баш у Амстердаму и каже да се тамошњи метро сматра вероватно највећим градитељским (и економским) фијаском од постанка земље у 16. веку. Њене колеге међу собом говоре да ће цена линије која се тренутно гради, када (уз огромно кашњење) буде завршена, бити између четири и пет милијарди евра (?!). А разлог је - копање тунела кроз мочвару насуту песком :D
 
Pa taj stav se ne deli na svetskom forumu Skyscrapercity,već se glorifikuje kao veliki uspeh i napredak za Amsterdam kao i njihova upornost da izgrade Metro po svaku cenu ispod grada,jer je jasno da podiže rejting i razvoj Amsterdama i finansijski.
7893393896_9758096acd_b.jpg

Ima i stubova..
292v634.jpg

I površinskih deonica ali ne rolakostrera..
4lgcix.jpg

14j2udv.jpg
 
2012, на Скајскрејперситију су ентузијасти, као и овде. Прво што сам приметио после два дана на Беобилду јесте да милијарде евра нису проблем :)
Холандија је једна од најбогатијих држава света - било је скоро негде, ако би сви Холанђани данас престали да раде, не би им пао стандард у наредних 25 година... није шала! А Србија? Ваљда смо ми за поређење с Холандијом? Или пре с Бугарском? Мислим, да не буде једног дана да нам је и Албанија Запад...
 
Pogotovu sto na SSC-u se uglavnom svedu diskusije na to,nase zemlja X je bogatija i ima vece projekte nego tvoja zemlja Y.

Od ovih cifra mi dodje da se onesvestim.

The project initially had a budget of €1.46 billion, but after several setbacks the total cost estimation has been adjusted to €3.1 billion (price level 2009). The original planned opening was 2011 but completion has now been scheduled in 2017.

A nama za to vreme ako izuzmemo most preko Ade i Kineski most je najveci projekat izgradnja petlje na pancevcu koja kosta manje od 2 miliona eura,a cak se i to razvlaci...
 
Па немој лутко ништа да изузимаш. :) Километар УМП-а и километар амстердамског метроа испод река и мочвара који је јелте економски и градитељски фијаско су приближно исто коштали.

И после неко каже да немамо милијарде. Видите да смо богатији и од Холанђана. 8)
 
Skyscr'je ozbiljan svetski i najpoznatiji forum i ima uticaja na ceo svet zbog brze razmene informacija,čak se i tender prvo saznaju na ovom forumu pa objave kasnije u Railway gazette,mada su i neki ranije potcenjivali i Beobuild a on uđe u 7 godinu,izbori se za nezavisni šinski sistem..i najcitiranij je u medijama i među građanstvom,i najsira javna rasprava ali o tome će pisati istroija..
A da smo se poredili sa razvijenim svetom i 70' ne bi se ništa izgradilo,uostalom mnogi veliki infrastrukturni projketi se realizuju u Beogradu u jeko lošim socio ekonomski uslovima,ali se ipak gradi i to mnogo više nego u okruženju,jer je jedino infrastruktura podiže razvoj zemlje a to su svi shvatili te zašto bi se išćuđavali metrou, ako smo napravili mega most,interceptor,zemun-borča,obilaznicu,fabriku vode uskoro i prokop,pa to je ono što se zove razvoj.
Uostalom kada pravite mega projekat dolaze i megakorp.koje imaju interesa da finansiraju sve to,pa primer najbolji su Kinezi..a koliko vidim gradi se jednako brzo kao i u Amsterdamu..to dovodi nove investitore,po toj logici se odavno ni jedan hotel i tržni centar u Beogradu ne bi gradio jer smo siromašni..
Zato nije ni čudo što su se na nedavnoj konfernciji u Sofiji svetske korp.najviše interesovale za projekat BGMetroa i učešće u njemu,a i oni računaju koliko možemo da se zadužimo ali i da uposlimo i domaće firme,interes je obostran,Alstom ili neko drugi..Prolazak južnog toka daje im dodatnu garanciju da se može vraćati kredi, još ako je povoljan kao Kineski onda je izbor graditi ili ne manji problem..
Uostalom finansijska kriza je najžešće prodrmala London i Amsterdam a u tim gradovima su najveća ulaganja u javni transport i upravo u tunele metroa i gradske železnice,a mi čak imamo izgrađen veliki deo takve infrastrukture..i oni znaju da samo gradnja infrastrukture gura grad i zemlju napred..
 
express

овај план делује супер!! једно од бољих решења!!
 
Домаћи стручњаци, укључујући форумске, под хитно да иду у Будимпешту и објасне Мађарима да због подземних вода не смеју да копају тунел за нову линију метроа.

Buildins_Metro4.jpg
 
Sastav tla je sličan na NBG kao što vidimi iz grafikona,gornji sloj je pesak,a reka je Dunav
 
Zahvaljujući Andreju Lj.sa skyscrapercity iamo projekte novih stanica Metro Sofija.
MS20-1.jpg

MS20-3.jpg

MS20-2.jpg

MS20-4.jpg

MS17-3.jpg

MS17-4.jpg

MS17-1.jpg

MS17-2.jpg

Sviđaju mi se projekti i doza beton brutalizma,izgleda moćno i vraća se u modu,voleo bih da vidim ovako nešto za Metro Beograd :kafa:
Možda bi nam Andrej rekao koji je projektni biro,radio dizajn stanica :kafa:
 
Јој,2012-ице најбитнији део његовог поста си изоставио.Пусти те слике,иако су јасан показатељ колико сама градња станице може имати позитвних ефеката на околину,под условом да је под земљом.

Andrej_LJ":1nx5zop9 je napisao(la):
Današnji rush hour u metro Sofije, stanica Opalčenska:

5622865m.jpg


Razultati uvođenja druge linije i širenje mreže su već od očigledne, jer sve više putnika koristi metro, a postaje očigledan problem nedostatka vozova za smanjenje intervala na obe linije.

Врло поучна ствар за све оне "рационалне" на форуму. Систем на граници својих могућности не би решио ништа већ би нам створио нове проблеме. Санација и покривање постојећих саобраћајних токова једноставно није нити може бити довољна ако хоћемо да грађане привучено да користе будући систем.
 
Osetih se prozvanim glede racionalnosti... imam jedno pitanje za sve ljubitelje sofijskog metroa:

Kako ćemo kog đavola gradnjom sasvim novog i nezavisnog šinskog sistema a.k.a. metroa iskoristiti sadašnje potpuno neiskorišćene kapacitete BG:Voza?

Da vas podsetim, BG:Voz ima depo, ima tunele, ima koloseke, ima stanice, ima nezavisnu trasu koja ulazi u centar grada, praktično ima sve osim voznih sredstava. Ok, fale mu i grejači skretnica te rekonstrukcija nekoliko km koloseka, verovatno i rekonstrukcija signalizacije. Ali šta je sve ovo naspram ulaganja u metro koji bi se gradio od 0?

Da se ne vraćam na priču da postojeće garniture BG:Voza koje saobraćaju u intervalu od 15 min imaju duplo manji kapacitet putnika (čitaj: 300) od omraženog BELAM-a (čitaj: 600, sa sve prostorom za bicikle, osobe sa otežanim kretanjem...)

Drugim rečima: BG već ima svoj "metro" i on se zove BG:Voz. Nije pravljen kao metro ali ima sve odlike istog.

S druge strane, postojeća tramvajska mreža nakon obimnih investiranja i rekonstrukcije nije ni izbliza LRT. Čak ni nova vozila ne mogu da se svrstaju pod tu kategoriju (jer su manjeg kapaciteta, uža su, imaju višak sedišta, itd.)! Nema prvenstva prolaza, mreža linija je loša, kapacitet vozila (garnitura) mali itd.

Imamo BG:Voz na pola puta do "pravog metroa" + tramvajsku mrežu daleko od LRT-a + nezavršen BG železnički čvor + nezavršenu novu glavnu žel. stanicu.

Sve je nezavršeno i na pola puta. I nakon toliko gorkih iskustava vi gospodo predlažete pokretanje novog projekta od 0. Sve se oko nas raspada, pred nosom nam stoje dve vrste šinskog sistema, gotovo završene ali ruinirane, u fazi raspada... ovakvu situaciju nema ni Sofija ni Budimpešta ni bilo koji drugi grad osim Beograda.

Iskustvo nas uči da će pokretanje projekta "Metro Beograd" (onako kako ga fanovi sofijskog metroa zamišljaju) dovesti samo do novog "Prokopa". Te priče "ma samo da napravimo 1km pa će se posle sam od sebe širiti" su smešne. 1 km "pravog metroa" + raspadnut BG:Voz i tramvaji je luksuz koji sebi ne mogu da priušte ni mnogo bogatiji od nas.

Problem je što većina nije u stanju da sagleda celu sliku. Ne vidite ni 1cm dalje od "pravog metroa" jer vam je bitno da BG ima jedino i isključivo "pravi metro" a ne funkcionalan šinski sistem koji će rasteretiti centar grada i "naterati" građane i privredu da se okrenu urbanizaciji sadašnjih gotovo praznih (u smislu gustine naseljenosti) prigradskih naselja. Samo da ne bismo ostali jelte jedina evropska "metropola" bez metroa. Mislim, kad može tamo neka Sofija kako ne može BG!? :kafa:
 
Vrh