Šta je novo?

Metro

@ N-ST

Pa taj funkcionalan sinski sistem je problem. Kako da bude funkcionalan ako ce sve autobuse do zelenjaka da zamene sa jednom linijom na kojoj ce biti vozila tipa 2.65 metarski CAF sa drugacijim rasporedom sedista. Nije ni to problem posto Ruska vozila u Sofijskom metrou su 2.7 ali to izgleda potpuno drugacije. Nisu niskopodna, prohodna su celom duzinom, znaci komfornija, imaju veci broj vrata, verovatno sira, znaci olaksana izmena putnika, bolja i brza.

Jer oni ce skratiti autobuske linije na tom potezu upravo da bi forsirali metro a onda ce da bude duplo gore nego na ovoj slici gore od Sofijskog metroa.

Nije mi najjasnije sto ti je problem ovo sto mi pricamo. Koja je razlika, od onog sto pretpostavljamo da ce da bude i ovog sto mi pricamo- tip vozila i radijus krivina. Znaci troskovi su identicni tj. veliki jer je sve ostalo isto. Kada bude reseno da se pravi metro i kada pocne u starom delu je najskuplje, komplet ide kroz zemlju, malo dublje u centru, 2-3 duboke stanice, kod Vuka tu vec imamo koridor, dalje ni kroz bulevar nece moci krtica bas ispod ulice znaci stanice nece biti jeftine pa bi mogli neke i da izbace a bice 100 metarske kao za visokokapacitetne metro vozove za koje bi oko 90-100 bilo ok ali oni ce da spajaju 3 citadisa u spicu da bi rekli kako imaju dobar kapacitet linije.

Mislim, sad sto smo sve polovicno uradili aj da ne gradimo Metro.

Problem BG voza je sto u sirokom luku obilazi centar a i prolazi kroz retko naseljen deo NBG.

Na novobeogradsku stranu trasu prve linije cu se osvrnuti u sledecem postu.
 
Meni sve cesce pada na pamet da treba da zaustavimo gradnju polupodzemnog tramvaja dok se vlast ne opameti i ne predvidi pravi teski metro pod zemljom... Makar prvu liniju gradili 10 godina...
 
Slažem se u delu koji se odnosi na tramvaj. Za mene je prihvarljivo da nbgd bude na stubovima.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Sadasnje kopozicije bg voza RVR primaju 600 putnika komotno a znalo je da stane i preko tog broja.Tacno da treba iskoristiti postojeci sistem maksimalno sto neznaci da nam metro netreba na drugoj trasi N-ST
 
Ma istrpeo bih i ja stubove u B.Z.DJ. ali pod uslovom da je pravi teski metro i da od opstine NBG ne izlazi vise iz zemlje... Bulevar Mihajla Pupina ne bi podneo stubove na ostrvima, bilo bi previse invazivno... Z.DJ vec ima sirinu za to...
 
N-ST":1iayyxg9 je napisao(la):
Osetih se prozvanim glede racionalnosti...

Таман посла,мислио сам на људе с којима има смисла дискутовати као што су Миланче,Игор и други.БГ:Воз није нити може бити у сукобу са метроом.Чак напротив,ако се добро испланира метро и потенцијал београдског жел чвора искористи у потпуности та два система би један другом доводили путнике и тиме оба система чинили исплативијим па чак иако је и тај БГ:Воз у суштини импровизација.

Видим да ни не знаш шта браниш.ЛРТ који хоће да нам потуре се уопште не ослања на постојеће системе (осим прве линије) већ их чак и поништава пошто друга и трећа линија нису ништа друго него конверзија постојећих трамвајских линија у лрт. На све то,цена прве линије би била незнатно јефтинија од цене линије тешког метроа али би зато експлоатационе могућности биле преполовљене.
 
Delija":1cifgmmz je napisao(la):
Јој,2012-ице најбитнији део његовог поста си изоставио.Пусти те слике,иако су јасан показатељ колико сама градња станице може имати позитвних ефеката на околину,под условом да је под земљом.

Andrej_LJ":1cifgmmz je napisao(la):
Današnji rush hour u metro Sofije, stanica Opalčenska:

5622865m.jpg


Razultati uvođenja druge linije i širenje mreže su već od očigledne, jer sve više putnika koristi metro, a postaje očigledan problem nedostatka vozova za smanjenje intervala na obe linije.

Врло поучна ствар за све оне "рационалне" на форуму. Систем на граници својих могућности не би решио ништа већ би нам створио нове проблеме. Санација и покривање постојећих саобраћајних токова једноставно није нити може бити довољна ако хоћемо да грађане привучено да користе будући систем.
Posle ove slike iz Sofijskog Metroa,i grada koji je manji od Beograda Lrt tzv.komisija za Metro treba da podnese ostavku!A oni koji se u gradskoj skupstini zalazu da pravi Metro da sa ovom slikom na panelu pored govornice,zapocinju svaku rapravu o Metrou u gradskoj skupstini.Amin. :kafa:
 
Evo jos slika iz Metro Sofija,za Vukan V .komisiju za metro
photo_verybig_145126.jpg

Kako bi to tek izgledalo sa Lrt sistemom u Beogradu kao vecem gradu..i sa vise stanovnika,a manjim kapacitetom tj.Lrt sistemom :o
617738_1000_.jpg

617757_1000_.jpg

A ko ce se provozati i otvoriti u buducnosti BG Metro, Barozo,Putin ili Kineski predsednik.. :wink:
2yzhlqa.jpg

Prijatan ambijent stanica u Metro Sofija
IMG_5885.jpg

Muzej u stanicama i sve sta smo i mi predlagali nasoj nesrecnoj k...
 
2012":3p6pt6ia je napisao(la):
Posle ove slike iz Sofijskog Metroa,i grada koji je manji od Beograda Lrt tzv.komisija za Metro treba da podnese ostavku

Nije cak ni ostavka potrebna, cela ekipa ionako jedva ceka dobro zasluzenu penziju :)
 
Sofija je grad po velicini i po broju (i ekomonskoj moci) stanovnika vrlo uporediv sa Beogradom.

Ono sto je drasticna razlika je u podruciju koje gravitira gradu, koje je kod nas veliko i gusto naseljeno, a kod njih ga takoreci nema.

Bio sam tamo vise puta. Mislim da je kod njih izrazenija traznja za gradskim prevozom tipa metro i sl.

Nije Sofija pravo poredjenje za nas, ali naravno treba i tamo nauciti lekciju.
 
2012,
Глупо ми је што морам ово да напишем, иако нисам никакав ЛРТ-фанатик (а јесам железнички), али бечка ЛРТ метро линија У6, дужине 17,6 км, превезе дневно више путника него софијске линије 1 и 2 (дужине 31 км) заједно.

Тако да твојим закључцима из претходног поста заиста нема места.
 
Zaboravlja se činjenica da Sofija nema ništa poput "Beovoza" i "BG:Voza". Šta raditi sa te dve stvari u BG i kako povećati mobilnost građana BG metropolitena? Odreći ih se? Ukinuti? Zakopati? Ili ostaviti sadašnje stanje pa da traje dok traje a graditi novi "metro" sistem od 0?

Beovoz + BG:Voz + metro + tramvaj = koji grad veličine BG-a u svom gradskom i prigradskom saobraćaju ima četiri vrste šinskog prevoza odnosno tri zasebna šinska sistema? Sofija npr. ima 2 vrste: metro i tramvaj :roll:

Beovoz = prigradska železnica (kao DART @ Dublin)
BG:Voz = metro (kao stopirani projekat METRO NORTH @ Dublin)
Tramvaj = Systra plan kao LRT (novi sistem praktično na trasama postojećeg + linija 2 + linija 12 od Oml. Stadiona preko KCS do Prokopa)

I ovakav koncept je previše ambiciozan...

Ni jedan grad nije u potpunosti kopirao rešenja od drugih već je prilagođavao svojim mogućnostima i potrebama.

Racionalno razmišljanje i maksimalno iskorišćavanje postojećih resursa VS problem u glavi jer bismo navodno ostali jedina Evropska "metropola" bez "pravog" metroa... c'mon! Uzgred budi rečeno, tamo neka selendra na rubu Evrope zvana Porto (drugi po veličini grad u Portugalu) ima daleko veću gustinu naseljenosti, daleko veći obim avio saobraćaja od BG, itd...
 
Н-СТ,

Београду треба метро и једном ће га добити. Али је специфичност овог форума постало својеврсно ламентирање над трећом шином, висином перона, нископодним постољима, разликом у ширини вагона од 5 центиметара (?!), заштити визуре из Блока 21 ка Блоку 22 и "Арени" и сличним тривијалностима, као да је то нешто најважније и као да ће, ако се не дај Боже направи нешто што није баш 100% по мом укусу, то бити катастрофа за цео град.

А постоји и онај став: "Ја сам паметан, Вукан Вучић је бу****". Јесте, сигурно је тако; погледаш Шангајску листу и схватиш да је универзитет на којем он предаје негде 14-пласирани на светској ранг листи. И онда из фотеље форумског генија изведеш закључак да је он кр****.
 
Пантограф":5xce5ge2 je napisao(la):
2012,
Глупо ми је што морам ово да напишем, иако нисам никакав ЛРТ-фанатик (а јесам железнички), али бечка ЛРТ метро линија У6, дужине 17,6 км, превезе дневно више путника него софијске линије 1 и 2 (дужине 31 км) заједно.

Тако да твојим закључцима из претходног поста заиста нема места.
Becki U6 je samo deo sistema Metroa, vec ceo Becki metro ,broj stanovnika,velicina grada,neophodni kapacitet,u narednih 30 god.Te ajde da vidimo kakav je kapacitet 2.mil gradova i njihovih metro sistema,Bec,Budimpesta,Madrid,pa i nesto manjih Minhen,Prag..Sofija..
Pa ako kazes da Becki Metro preveze toliko putnika godisnje sa celim sistemom,Beogradski Metro treba da je projektovan sa istim ili veoma slicnim kapacitetom s obzirom na veoma slicnu velicinu i brojem stanovnika grada Beograda i Beca. :kafa:
Dakle strucno mi objasni ,zasto Beograd treba da ima Lrt kapacitet a Bec full..mislim, kakva je to studija koja to opravdava.. :kafa: i zasto se radi iznova po drugi put,jer znamo da je umesto ponovne studije trebalo da nam se prezentuje gotov projekat..
 
Па, овде уопште није потребно стручно објашњење, већ искључиво оно засновано на систему формалне логике.

Прво, У6 јесте део система бечког метроа, и то најуспешнији део, јер привлачи највише путника од свих пет линија, иако не пролази кроз центар. Ето, једно обично "ђубре" од ЛРТ-а, како кажу неки форумаши, насупрот "правог", "тешког" метроа - има бољи учинак.

"Фул метро капацитет" и "ЛРТ капацитет", које помињеш, у тој мери су релативне категорије, да заправо и не постоје. Максимални капацитет ваљда више зависи од дужине и ширине композиције и од минималног интервала између возова, него од типа возног средства. Па, ако ЛРТ линија има пероне од 130 метара, није ваљда да је њен капацитет мањи од "правог" метроа са станицама од 90 метара?!
И ето - Софија је своје пероне на другој линији "скратила" на 105 метара; ако у Београду буду 110, а вагони код нас буду ужи за 5 цм, ко има већи капацитет?
Градски архитекта Васовић поменуо је теоретски максимални капацитет на првој линији од 24.000 путника на сат по смеру; према "Јовиновом" плану, капацитет линије М1 (Меркатор - Вуков споменк) био је 25.600 путника по сату/по смеру. У чему је, дођавола, разлика??
Или мислиш да нам треба још већи капацитет, на пример, као на париској првој линији (30.000 путника на сат), једној од најоптерећенијих на свету?
 
једно питање, шта мислиш под ЛРТ? "турбо" трамвај звани БеЛаМ (тј. БЛаМ) или нешто као SkyTrain из Ванкувера?
 
Пантограф":mjg6mcoj je napisao(la):
Па, овде уопште није потребно стручно објашњење, већ искључиво оно засновано на систему формалне логике.

Прво, У6 јесте део система бечког метроа, и то најуспешнији део, јер привлачи највише путника од свих пет линија, иако не пролази кроз центар. Ето, једно обично "ђубре" од ЛРТ-а, како кажу неки форумаши, насупрот "правог", "тешког" метроа - има бољи учинак.

"Фул метро капацитет" и "ЛРТ капацитет", које помињеш, у тој мери су релативне категорије, да заправо и не постоје. Максимални капацитет ваљда више зависи од дужине и ширине композиције и од минималног интервала између возова, него од типа возног средства. Па, ако ЛРТ линија има пероне од 130 метара, није ваљда да је њен капацитет мањи од "правог" метроа са станицама од 90 метара?!
И ето - Софија је своје пероне на другој линији "скратила" на 105 метара; ако у Београду буду 110, а вагони код нас буду ужи за 5 цм, ко има већи капацитет?
Градски архитекта Васовић поменуо је теоретски максимални капацитет на првој линији од 24.000 путника на сат по смеру; према "Јовиновом" плану, капацитет линије М1 (Меркатор - Вуков споменк) био је 25.600 путника по сату/по смеру. У чему је, дођавола, разлика??
Или мислиш да нам треба још већи капацитет, на пример, као на париској првој линији (30.000 путника на сат), једној од најоптерећенијих на свету?
Ja sam vecinom citao da je max kapacitet 18.000 putnika po vrs cas.Ako kazes da je to za M1 24.000 A jovin m1 25.000 u cemu se onda oni razlikuju i svadjaju .. :!:
Da li, i koliko je bitno pored duzine platformi za kapacitet i sirna tunela,kao i treca sina
Koji je ukupni kapacitet Beckog metroa po vrs.casu a koliko Beogradskog,po Jovinu..a koliko po Egsiu
Koje su po tebi prednosti niskopodnih metro kompozicija, i spustenih platformi u odnosu na klasicne vise,kada znamo da su performanse na strani klasicnih metro kompozicija zbog prohodnosti celom duzinom,kao sto vidimo niskopodne kompozicije su u vecoj opasnosti oda snega na sinama,s onzirom na predvidjenu otvorenu trasu prema Egisu i sl.cena ista ,odrzavanje klasicnih je jeftinije ..itd..pa imamo primer Caf lrt tramvaja..
Koje su prednosti potpuno podzemnog sistema,lakse odrzavanje,nema uticaja atmosferskh,garniture duze traju..i sl
U 6 ,ako preveze najvise putnika od celog Beckog sistema, moze se reci pre pokazatelj da je trasa tj.linja dobro isprojektovana da pokriva delove grada sa brojem korisnika kojima bas ta linja odgovara a ne primarno performanse tj kapacite tj.zato sto je laksa..
 
.
На најоптерећенијим деоницама очекивано је вршно оптерећење до 42.000 путника по смеру у градском метроу.
Средња експлоатациона брзина била би 39,47 км/ч

:D


dodatak

Пројекат је предвиђао возило од 2,90 са 17,50 метара, са попречним распоредом седишта у асиметричном поретку. Основна јединица била би сачињена од два возила, укупне дужине 35,40 метара, а меродавна дужина перона била би око 107 метара. Свако возило имало би троје клизних врата ширине 1.300 mm и свако возило би имало једну командну кабину. Напајање струјом напона 750 волти ишло би преко треће шине.


Evo i jedno pitanje.

U starom delu grada Linija 1 potpuno pod zemljom a to je skuplji deo trase jer NBG moze u otvorenom iskopu ili na vijaduktu. Koliko bi se ustedelo na precniku tunela sa vozilom koje se napaja preko trece sine u odnosu na vozilo koje se napaja preko pantografa ili je to zanemarljivo. Pitam s'obzirom da treba izbaciti mnogo zemlje i utrositi zilion betonskih obloga.
 
Koliko ja kapiram nije uopšte problem da vozovi imaju pantograf kao što i vidimo u slučaju BGVoza,ali onda je i prečnik tunela širi ,što opet za nas nije problem ,cena verovatno viša jer bi i promer krtice bio veći,ali kako su rekli da bi kompozicije bile niskopodne i uže a promer tunela širi e tu se neslažemo..platforme 110 to je ok :kafa:
Dakle sporni su kompozicije,kao i deonica na Nbg za koju se zalažem da bude podzemna.. :kafa:
 
@gzthe

Ogakle ti info za ove kompozicije sirina 2.9m i duzina 17.50m
 
@gzthe
Те 42.000 по смеру био је предвиђени капацитет деоница на којима су се поклапале по две линије; М1 и М3 (Сава центар - Вуков споменик) и М2 и М4 (Прокоп - Дорћол). И то би се, међутим, испоставило као неоствариво, јер се у Минхену и у Нирнбергу у пракси показало да исти "Сименсов" систем вођења возова то не би могао да истрпи. У поменутим градовима је минимални интервал на засебним линијама 5 минута, што би дало макс. капацитет на "тешкој" београдској М1 од 15.360 путника на сат по смеру, ако се заједничка траса користи симетрично, односно нешто више ако се смањи број возова на преклапајућој линији за блокове.
Дужина подземних деоница на најновијем предлогу прве линије поставља питање оправданости напајања преко треће шине, мада је пантограф у принципу позуданији. Возила се кроз тунел крећу са спуштеним пантографом, тако да су разлике у конструкционим трошковима мале.

@ЏониЛи
Мислим на бечки У6. Белам је срање и више не фигурира као опција.

@2012
Васовић је у интервјуу рекао да ће макс. капацитет одмах бити 18.000, а да би врло лако могао да се повећа на 24.000 (додао бих, накнадном аутоматизацијом сигурно и на 30.000). И 18.000 је више него довољно за ту линију. Париска линија 13 превезе током шпица 20.000 путника у смеру на сат, и 450.000 људи дневно! Ниједна београдска линија у наредних 200 година неће имати 450.000 путника дневно.
Нисам ни мислио да "тешке" бечке линије не ваљају; само сам реаговао на слику Бугара како се гурају на платформи и закључак-грешку у логичком закључивању да је ЛРТ катастрофа: е па, у Бечу се успешно носи с много већим гужвама.

Када је реч о подземним линијама, не знам зашто свима промиче чињеница да је предложена београдска линија више подземна него најновија софијска? Уосталом, и продужеци "тешких" бечких линија последњих година се граде изнад земље. Нико жив више не зида под земљом, ако може изнад ње. Експлоатациони трошкови на отвореној прузи су већи током снежних падавина, а много мањи током целе године (нема вентилације и сл.). Ако Беч гради изнад земље, па неће ваљда Београд да се курчи, и то баш тамо где је најгоре земљиште за то?

Не видим неке предности нископодних композиција на траси београдске прве линије; али, ако је избор француски "Алстом цитадис" или руски "Русич", ја се, као русофил, опредељујем - за "Алстом цитадис". Снег на шинама? Пада у Бечу мало више него у Београду. А, ако ће метро да се одржава по актуелним стандардима ГСП-а, онда да га не градимо, јер ће да изгину људи.
 
МЕТРО возило

- Већи капацитет
- Већи комфор
- Веће експлоатационе могућности
- Већа поузданост
- Бржа размена путника
- Бољи распоред путника унутар воза
- Врло слична ако не и иста цена
- Вероватно једноставније и јефтиније одржавање

ЛРТ возило/трамвај
- Углавном лепше изгледа :roll:

У6 је једниствен случај чак и у светским оквирима што доста говори о том концепту.

Igor":3vnadmyy je napisao(la):
@gzthe

Ogakle ti info za ove kompozicije sirina 2.9m i duzina 17.50m

Вероватно један од докумената из студије из 1976. године. Тада су такве композиције биле актуелне.
 
Vozila mogu da budu istih gabarita kod oba sistema, tako da ne vidim te razlike koje ti vidiš.
Klasičan metro ima veću tehničku brzinu od LRT sistema (teorijski)
 
Vrh