Šta je novo?

Metro

City’s subway safe from gas, nuclear attack
Global Times | 2012-12-5 0:05:07
By Yin Yeping

Beijing's newly completed subway lines and stations can withstand a nuclear or poison gas attack, civil defense authorities said Tuesday.
The new subway lines have been designed to be used in the event of an emergency, for underground evacuation from one station to another, emergency shelter and storage for emergency supplies.
1bb3d013-4f32-4a04-a84d-53aecd60b6e8.jpeg

Ako neko još uvek ima dilemu zašto nam treba full podzemni metro,sada mu je jasnije..
8269919767658131040.jpg

104123a7dcvq0mdzzgabmb.jpg

Nove kineske metro garniture..
 
JohnnyLee":3ovlcryv je napisao(la):
зар тамо није само ДЛР аутоматизован?

ДЛР је "driverless" он тотално иде сам али увек има TFL људи унутра, док ја мислим Victoria, Central, Jubilee, Picadilly, i Northern су аутоматизоване, али као што рекох има возача, али возови могу сами да иду и заустављају на станицама.
 
Пошто је извесно да на НБГ требају да буду стубови, како ли ће ЛРТ функционисати на снегу ако има нископодна возила? Као КАФ-ови?

Не, хвала!
 
1. da se deonice koje su pokrivene tramvajima ne pokrivaju i metro sistemom.
2. da se insistira na visokopodnim vozilima.
3. prohodna vozila sa kraja na kraj
4. automatizovana voznja (ipak je ovo 21. vek )

dodao bih

5. ista vozila za bgd voz i metro
 
ОК, аутоматизована вожња - минимални интервал минут и по, "алстом метрополис" ширине 2,9 метара, перони 110 метара = макс. капацитет 45.000 путника на сат/по смеру = капацитету париске РЕР линије А (најоптерећеније у Европи и једне од најоптерећенијих на свету) пре реконструкције. У Београду.

Да ли ви људи уопште имате контакт са стварношћу?
 
baš zato što imamo kontakta tražimo od gradskih vlasti da odmah krenu u realizaciju sistema koji će odgovarati budućim potrebama.


ne mora alstom, sasvim će da nam odgovaraju visokopodna vozila ruske proizvodjne. intervali za početak ne moraju da budu na 1.5 nego na 3+ minuta...

i da ta vozila mogu i na bg voz.
 
Pantografe, pitanje oko kojeg se ovde ne slažu ljudi je razlika u ceni LRT vs teški metro.
Ako je razlika minimalna, onda nema pravog razloga da se ide na LRT.
Dakle:
- cena vozila
- izgradnja
- održavanje

Ja se u to ne razumem, ali ovde sam pročitao da razika u ceni svega ukupno ne opravdava gradnju LRT-a odnosno da je razlika u ceni mala.
 
"Будућа потреба" од 45.000 путника на сат/по смеру наступиће кад Београд буде имао 10.000.000 становника, или нешто више, као регион Ил д Франс у којем саобраћа поменута линија РЕР А.

Ако је интервал 3 минута, онда је аутоматизација потпуно беспотребна и чисто бацање пара. А тек аутоматизација у комбинацији с руским возом... Има ли то негде? Па још и да тај "аутоматизовани" воз може да ради на железници (БГ:возу). Ово је инжењерски изазов 22. века!
 
1. Није разлика у цени мала. 3 упарена трамваја су много скупља од једног метро воза.
2.Прва линија метроа је у потпуности метролика.Буквално пар радијуса би се требало исправити да би та линија могла да поднесе класичан метро.
3. Руски метро возови,поготово ови нови су најефикаснији на свету.
4. Не треба ти 10 милиона становника већ довољна густина насељености у центру .
5. Ако желимо развојни а не интервентни пројекат метроа предвиђени капацитет мора бити знатно већи.Око тога су се сложили скоро сви који су имали увид у то шта нам Вукан Взчић и остали спремају.
 
Мекбејн,
То треба да буде предмет детаљне студије, на основу које се доноси одлука. То је управо радио "Ежис", а ми заправо ни не знамо шта они предлажу. Свакако да се Французима највише исплати да нам продају најскупљи могући систем ("Алстом метрополис" с аутоматским управљањем), али шта се највише исплати Београду?
Ја упорно постављам то, једно те исто питање, а овде ме неки који су баш запели за најскупље могуће решење етикетирају као лобисту?! А два лобија - немачки и француски - су управо уништила београдски метро...
 
Пантограф":2xunmzf1 je napisao(la):
Мекбејн,
То треба да буде предмет детаљне студије, на основу које се доноси одлука. То је управо радио "Ежис", а ми заправо ни не знамо шта они предлажу.

Тиме је твоје писање овде чудније,поготово зато што овде има неких који знају шта нам они предлажу и о томе ти пишем већ неколико дана.
 
Делија: Прва линија метроа је у потпуности метролика.Буквално пар радијуса би се требало исправити да би та линија могла да поднесе класичан метро.

Тачно. Реч је о три радијуса, у принципу их је и немогуће исправити, јер ће се на НБ тешко копати испод зграда ,а неће се рушити СИВ3 и Хотел хајат, али то није толики проблем, слажем се.


Д: Руски метро возови,поготово ови нови су најефикаснији на свету.

Ово је теза за филм "Три карте за Холивуд", а не за овај форум.


Д: Не треба ти 10 милиона становника већ довољна густина насељености у центру .

Добро, Београд и Париз, упоредиве величине, нема шта. Већа густина од Ла дефанса? Верујем у Савски амфитеатар, али не баш толико.


Д: Ако желимо развојни а не интервентни пројекат метроа предвиђени капацитет мора бити знатно већи.Око тога су се сложили скоро сви који су имали увид у то шта нам Вукан Взчић и остали спремају.[/quote]

Спремају нам капацитет од 24.000. Више од тога нам не треба. Никад.
 
Delija":38p0yiqu je napisao(la):
Пантограф":38p0yiqu je napisao(la):
Мекбејн,
То треба да буде предмет детаљне студије, на основу које се доноси одлука. То је управо радио "Ежис", а ми заправо ни не знамо шта они предлажу.

Тиме је твоје писање овде чудније,поготово зато што овде има неких који знају шта нам они предлажу и о томе ти пишем већ неколико дана.


Јасно ти је да, for the reasons set forth above, ја не желим "Алстом метрополис" с аутоматским управљањем у Београду, и да сам задовољан ако нам то не предлажу.
 
Пантограф":7v0h9b1x je napisao(la):
Д: Руски метро возови,поготово ови нови су најефикаснији на свету.

Ово је теза за филм "Три карте за Холивуд", а не за овај форум.

Ти ћеш да ми кажеш шта је за овај форум??? Јуче си га открио а већ данас нам свима овде солиш памет још и одређујеш шта јесте а шта није за овај форум и поврх свега подсмеваш ми се.Погледај бројке за тај москосвски метро па се онда подсмевај највећем метро систему на свету и његовом најопипљивијем делу а то су возови.

Овим си завршио дискусију са мном.
 
Пантограф":q8pmf0eq je napisao(la):
ОК, аутоматизована вожња - минимални интервал минут и по, "алстом метрополис" ширине 2,9 метара, перони 110 метара = макс. капацитет 45.000 путника на сат/по смеру = капацитету париске РЕР линије А (најоптерећеније у Европи и једне од најоптерећенијих на свету) пре реконструкције. У Београду.

Да ли ви људи уопште имате контакт са стварношћу?

Pariska linija A jeste najopterecenija linija na svetu, ima vozove dugacke 220m koji idu na svaka 2 minuta, a voznja nije automatizovana. Nemoj mesati babe i zabe.

Za Beogradski metro uzor treba da nam bude Pariska linija 14:
- Automatizovana voznja
- Automatizovana vrata na peronima
- Prohodni vozovi
- Duzina vozova 90m, 144 sedeca mesta, kapacitet 722 putnika (4 osobe/m²)

Sa taktom 4 min maksimalni kapacitet linije bio bi 10830 put/sat/smer sto je ono sto Beogradu treba danas.

Sa taktom 2 min maksimalni kapacitet linije ce biti 21660 put/sat/smer sto je ono sto ce Beogradu trebati sutra.

Tunel je u Parizu kopan delom krticom na 25 m dubine (350 m mesecno), delom otvorenim kopom a Senu prelazi kroz potopljene sanduke (standardni Pariski nacin za prelazak Sene).


Inace poenta automatskog upravljanja nije toliko u brzini koliko u pouzdanosti:

- Obavezna automatizovana vrata na peronima sprecavaju samoubistva (i te kako bitan faktor za pouzdanost sistema)
- Upravljaci sistema, placeni kao kontrolori leta, nemaju pravo na strajk (jos bitniji faktor za pouzdanost)
- Sistem moze da radi 24h/24h jer je radna snaga svedena na minimum

Mozda sve ovo deluje cinicno ali radi se o sistemu od kojeg zavisi vecina gradjana i mora savrseno da funkcionise u svakom trenutku, isto kao i vodovod i struja.


MilisaV":q8pmf0eq je napisao(la):
dodao bih

5. ista vozila za bgd voz i metro

Touché!
 
Делијо,
Немам ништа против. Размисли зашто је група бандоглавих чланова растерала свакога ко се разуме у железницу са овог подфорума. Мене неће. Због Београда.

Иначе, највећи метро на свету је у Шангају. А за твоју информацију, говорим Руски и толики сам Русофил да тешко да ишта може бити глупље него да браниш Русе од мене (зато што умем да читам њихов језик знам и да су усрали пројекте метроа у гомили својих градова - величине Београда). Што рекли у "Три карте за Холивуд": "Ја Москву сањам сваке ноћи..."
Дасвидања!
 
zidar je napisao(la):
Pariska linija A jeste najopterecenija linija na svetu, ima vozove dugacke 220m koji idu na svaka 2 minuta, a voznja nije automatizovana. Nemoj mesati babe i zabe.

Za Beogradski metro uzor treba da nam bude Pariska linija 14:
- Automatizovana voznja
- Automatizovana vrata na peronima
- Prohodni vozovi
- Duzina vozova 90m, 144 sedeca mesta, kapacitet 722 putnika (4 osobe/m²)

Sa taktom 4 min maksimalni kapacitet linije bio bi 10830 put/sat/smer sto je ono sto Beogradu treba danas.

Sa taktom 2 min maksimalni kapacitet linije ce biti 21660 put/sat/smer sto je ono sto ce Beogradu trebati sutra.


Па, ово је мањи капацитет него што нам се нуди у "Ежисовој" студији!
Шта ће ти аутоматизација, ако ће бити такт од четири или три минута, годинама?
Захтева "минимум радне снаге"... На наших 28 одсто незапослености?! Знаш ли колико то све кошта, а имало би исти учинак као и да нема аутоматизације (уз то што би једног самоубицу годишње натерало да прошета до моста, уместо да се баци под шине)?! Колико би коштала карта за тај метро? Ко би отплаћивао кредит? Моћна привреда Беле Паланке и Трговишта? Који град у земљи српског нивоа развијености то прави? Париз? Ванкувер? Нирнберг? Торино?

Нисам помињао РЕР А у погледу аутоматизованости вожње, већ због капацитета; не замењуј тезе као неки други дискутанти (Француска је земља Декарта). Иначе, на тој линији је примењена сигнализација у кабини, за разлику од РЕР Б који вози по АПБ прузи, што је и нама довољно - и за "РЕР", и за метро.
 
Пантограф":x4nltcdc je napisao(la):
Па, ово је мањи капацитет него што нам се нуди у "Ежисовој" студији!
Шта ће ти аутоматизација, ако ће бити такт од четири или три минута, годинама?
Захтева "минимум радне снаге"... На наших 28 одсто незапослености?! Знаш ли колико то све кошта, а имало би исти учинак као и да нема аутоматизације (уз то што би једног самоубицу годишње натерало да прошета до моста, уместо да се баци под шине)?!

Kao sto rekoh, automatizacija ne sluzi za brzinu vec za pouzdanost, brzina to jest mogucnost jaceg takta je tek nuspojava koja dobro dodje kada linija posle godina razvoja dostigne granice kapaciteta.
A sto se globalne cene tice...
Zapitaj se koliko kosta obustava saobracaja zbog samoubistva na sinama (pitaj Japance, oni trosak naplacuju porodici).
Zapitaj se koliko grad i gradjane kosta obustava saobracaja zbog strajka, koliko plate i penzije vozaca.

Metro je dugorocni projekat koji se razvija generacijama a ne tek sredstvo za saniranje zatecene situacije.
Metro ne samo sto resava deo saobracajnih problema vec otvara mnostvo novih mogucnosti za gradjane i privredu i na taj se nacin i projektuje, sa pogledom u buducnost.

Ti mozes slobodno racunati da ce Srbija i za dvadeset godina biti jad i beda :cry: te da se isplati praviti sistem koji je kao u Indiji zasnovan na mnogobrojnoj i jeftinoj radnoj snazi.

Ja sam ipak ubedjen da ce Srbija za 20 godina biti bogata sredina u punom razvoju te da ce joj savremeni prevozni sistem savrseno odgovarati. :gobb:
 
Odavno nisam kacio crteze metro trasa pa evo jednog novog za novu godinu :D

Polako dolazimo do sustine: optimalna kombinacija izmedju osnovnih potreba i onoga sto je moguce u dogledno vreme izgraditi.

Metro Beograd decembar 2012

- 3 linije (2 nove + postojeca linija bgvoza)
- 7,5 km novih tunela
- 1 novi most uzvodno od Brankovog
- 4 stanice sa presedanjem: Zeleni Venac, Sajam, Karadjordjev park i Pancevacki most

Linija 1: Postojeci Bg:voz Zemun-Pancevacki most

Linija 2: Veza Dunav-Centar-Sava-Cukarica
- Omogucava presecanje Beogradskog grebena, samo metro ima tu moc :)
- Vezuje centar grada sa buducim razvojnim podrucjima Luka i Savski Amfiteatar
- Linija koristi postojece sine uz Savu i u luci + 2km tunela u centru + 500m tunela na Banovom brdu
- Pokriva 2 prometna pravca: bul. Vojvode Misica i bul. Despota Stefana
- Vezuje bitne tacke centra grada: Savski Trg, Zelezni Venac i Trg Republike


Linija 3: Veza Istok-Zapad, osovina urbanog podrucja Beograda

- Trasa ide podzemno kroz Zemun, nadzemno po NBGD, podzemno kroz centar, nadzemno od Autokomande ka istoku uz autoput
- Pocinje iznad Gardosa kako bi se preskocilo usko grlo u centru Zemuna
- Vezuje Zemun i Novi Beograd sa centrom grada naj direktnijom trasom kroz urbano podrucje
- U centru vezuje obalu Save, Zeleni Venac, Beogradjanku i Slaviju
- Stvara vezu izmedju tramvajskog sistema i uzeg centra grada ("the missing link")
- Preuzima saobracaj uskog grla Autokomanda
- Vezuje gusto naseljena podrucja jugoistoka Beograda (Konjarnik, Medak, BJ...) sa centrom i NBGD
-


Linija 1 vec postoji pa je valja iskoristiti.
Nove linije pokrivaju sva 3 pravca gde su potrebe za putovanjima najvece :

- Zemun-NBGD-Centar
- Cukarica-Sajam-Centar
- Konjarnik-Dusanovac-Centar

Vezom linija omogucavaju se putovanja sa kraja na kraj grada.

Na ostalim pravcima postojeci tramvaj je dovoljan.

74_metro-beograd-decembar-2012.png
 
Zasto pretvaras gradsku zeleznicu u metro kad je ona sistem druge namene?
 
Zar metro nije skracenica od metropolitain, tj. gradska (zeleznica)?!?! :shock:
 
Pa to je u bukvalnom prevodu, kad kazem gradska zeleznica, mislim na S-bahn, RER ili BG-voz za razliku od metro-a (U-bahn ili ovog u Sofiji na primer).

Razlika je ocigledna.
 
Ljudi eno ga "Ciatdis" iskočio iz šina kod ž.stanice.. :fijasko:
 
Vrh