Šta je novo?

Metro

Igor":3s63gpx4 je napisao(la):
Proveri sam malo na wikipediji Alstom Metropolis kao sto rece neko iznad ima u verziji sa pantografom ali onda radi na 1500V sto nije po specifikaciji naseg sistema na 750V. Ispade da im sve verzije sa pantografom rade na 1500V dok sa trecom sinom 750V.

napomena: oba napona su jednosmerna!
1,5kV je mnogo bolji sistem od 750V, ali kod glupe treće šine postoje bezbednosna ograničenja, tako da mora 750V.

Žica gore može da ide i 3kV što je već pravi železnički sistem, kakav ima npr. Italija ili Slovenija.
Navarno, samo za potpuno odvojen sistem, zbog bezbednosti.

Neko je par postova ranije pitao za širinu profila tunela u ove dve varijante napajanja.
Za "treću šinu" ide pravougaoni tunel sa jednim ili dva koloseka, tek malo širi i viši od gabarita voza, negde do 4m.
Kod sistema sa pantografom je najbolje radititi cev, ali je tu prečnik značajno veći, oko 7,25m
 
Пантограф":1atthsja je napisao(la):
2012,
Ово што радиш постаје бизарно.
Севиља је можда нешто већа од Загреба, а верујем да је пре нешто мања од Београда - Скопље ту нема шта да тражи - али је твоје питање било гради ли неки град метро по угледу на бечку линију У6. И ја сам ти из прве одговорио: Севиља.
И пре тога сам написао да нико не гради линије 100% под земљом, а ти демантовао моју наводну тезу да нико не гради под земљом (што је елементарна глупост) - и то будимпештанском линијом М4, чија градња је завила мађарску престоницу у црно, у финансијском смислу (прогуглај, ако не верујеш).

Даље нећу да набрајам, иако бих могао. Пусти величину градова: као што рекох, У6 има више путника од два софијске линије заједно, дакле, јасно је да може да функционише и у знатно већем граду од Београда.

Лакоћа с којом манипулишеш чињеницама и чиниш логичке грешке ме наводи на помисао да си лично заинтересован да одређени железнички систем постане део метро-система Београда. Буди сигуран да ћу те од сад па надаље увек пратити, како бих осигурао да твоја замена теза нема утицаја на расположење јавног мњења на овом форуму. Да ли је по среди лични интерес, или неки фетиш тешког метроа - баш ме брига: ту сам.
Ha ha baš si cool.. :) Čekaj,čekaj Sevilja je nešto manja od Zagreba,Skoplje malo veće. Još u bivšoj yu Skoplje je bilo br.2..sve si izmešao.. :kafa:
E pazi sad!,Beobuilđani ne padaju na pretnje Lrt tramvajolikog lobija ,već na svaku provokaciju odgovaraju teško.. :fijasko: :laugh: A zašto je tebi U6 "sveta krava",kakav je tvoj interes?
P.S Javno mnjenje je odavno dokazalo uticaj, formiralo anti Lrt stav(belam) na ovom forumu pa onda u Beogradu i šire,tačnije započelo borbu protiv njega,dalo smernice ,insistiralo na političkoj odluci kao i institucijalnoj,dobilo bitku o nezavisnoj trasi ,trenutno su diskutuje za kapacitet..i podzemne deonice... :dil:
Kada je ideologija metroa u pitanju sve je poteklo odavde..te razumem tvoju nervozu..najavljeni početak radova na Prokopu je težak udarac lakom lobiju.
 
2012,
Видим да си се осетио погођеним, што не значи да треба да пишеш потпуне небулозе, попут оне да је Скопље веће од Загреба. Па, то је за кеца из географије! Јеси ли ти био у тим градовима?? Уосталом, сад имаш и википедију, па провери. Не могу да верујем о чему пишем...


"Kada je ideologija metroa u pitanju sve je poteklo odavde..te razumem tvoju nervozu..najavljeni početak radova na Prokopu je težak udarac lakom lobiju."

ИДЕОЛОГИЈА метроа?? Знаш ли ти уопште шта је идеологија? Да ниси ти присталица и "идеологије новог железничког чвора по варијанти "Прокоп"? Дај, `олади, леба ти.


"A zašto je tebi U6 "sveta krava",kakav je tvoj interes?"
Мој интерес је да се што више Београђана што квалитетније вози јавним превозом. Као у Бечу - и посебно на У6, јер је то тамо најуспешнија линија. Нисам Индус, не верујем у светост краве, а још мање шинских система.

Твоје писаније је, иначе, крајње контрапродуктивно за градњу Београдског метроа, јер, посебно у последње време, помињеш најгоре могуће примере, попут Амстердама и будимпештанске линије 4 - ако будемо тако градили, ето нама "шеснаестице" у тунелу и 2112. Добро нам ниси писао и о Нижњем Новгороду и још неким руским градовима. Идеоложе.
 
Ти изгледа не схваташ да би У6 био обичан куртон да простите да поред нема читавог система тешког метроа.

У осталом,ради се о успешној импровизацији а не школском примеру како се прави метро.Ја не знам како си успео да развучеш расправу на 2 стране о томе да ли нам за исте паре требају нископодни трамваји или класична метро композиција.
 
"Ти изгледа не схваташ да би У6 био обичан куртон да простите да поред нема читавог система тешког метроа."

Није тачно. У6 би била потпуно исто што је и сада, да су и преостале четири линије ЛРТ, а не "тешки" метро. Ниједан индикатор не показује другачије. У сваком случају, према ономе што су ми рекла двојица инжењера из фирме "Винер линијен", тј. бечког ГСП-а, и линије У2 и У4 би са данашњим искуством свакако биле грађене као ЛРТ (за У1 и посебно У3 - упитно). То исто су рекли и члановима делегацији Београда која је била у Бечу, али је у међувремену постигнут договор са Французима, па су чак наши генијалци одбили да оду у заказану посету "Бомбардијеовој" фабрици.

Нису исте паре, ни приликом градње, ни у експлоатацији. доста је само рећи да "тешке" бечке линије имају сигнализацију као немачке брзе железнице, па опет превезу мање путника. Јбг.
 
Инфраструктура наше прве линије би 95% била инфраструктура за метро и коштала би милијарду и 40 милиона. И немој да нас вртиш овде у круг. Ми не бисмо добили У6 већ два или три упарена трамваја.

И правиш се блесав,да су им друге линије као У6 не би било драматичне разлике али нама ће друге линије бити конвертован трамвај у брзи трамвај и тиме ћемо поништити све до сада уложено у постојећу трамвајску мрежу. А то је притом идеја творца те првобитне трамвајске мреже.
 
Два или три упарена "Алстом цитадиса" на потпуно независној траси = У6 без могућности проласка од почетка до краја композиције, већ само до пола или до трећине. Јака разлика.

Не знам само ко се врти у круг, и да ли је смисао овог уљудног "правиш се блесав" да се покаже да си ти у праву, а не ја?
 
Пантограф":112e8nec je napisao(la):
Два или три упарена "Алстом цитадиса" на потпуно независној траси = У6 без могућности проласка од почетка до краја композиције, већ само до пола или до трећине. Јака разлика.

Па није једнако.Три цитадиса су скоро дупло скупља од једног метро воза или овог У6 а на збирној дужини би капацитет био мањи бар 10% због осовина. Ту је и ствар спорије размене путника,брзине самог воза,компликованијег одржавања...

А најгоре од свега је то што им цитадиси дају могућност да буџе постојећу трамвајску мрежу и да то назову метроом против чега се треба борити свим силама.
 
Delija":2l4urw38 je napisao(la):
А најгоре од свега је то што им цитадиси дају могућност да буџе постојећу трамвајску мрежу и да то назову метроом против чега се треба борити свим силама.


Против тога се ја борим одавно.

Едит: Могућност да се скраћивањем/продужавањем дужине композиције током дана мења капацитет метро-возова у Београду одувек је сматрана неопходном: и "Јовинов" план предвиђа композиције од шест вагона током шпица, односно од четири касно увече. Једнаке композиције током целог дана утицале би на нужно смањење интервала између возова, које би лако могло да постане критично велико, с обзиром да прва линија покрива део града чији становници су навикли да им аутобуси иду на сваки минут, односно врло често. Постоји опасност од знатног пада квалитета услуге ван шпица, чак и у односу на постојеће стање.
 
trebalo bi postići neki koncenzus oko čega se treba boriti.

ja predlažem

1. da se deonice koje su pokrivene tramvajima ne pokrivaju i metro sistemom.
2. da se insistira na visokopodnim vozilima.
 
^^ podrzavam :kk:

dodao bih:

3. prohodna vozila sa kraja na kraj
4. automatizovana voznja (ipak je ovo 21. vek :) )

Za tacku "0. totalno nezavisna trasa" vec imamo konsenzus
 
1. У принципу се слажем (прву линију трасом "Јовинове" М3 од Вуковог споменика преко Чубуре, Душановца и Вождовца до Бањице);
2. Може ал` не мора (боље нископодни Француз него високоподни Рус);
3. Боље не, објаснио сам зашто у претходном посту;
4. Ни случајно. Имамо премало новца и превише незапослених. Вози машиновођа, уз помоћ сигнала.
 
Koliko znam u Londonu su dosta linija automatizovane, ali ipak mora da postoji vozač koji će tu da bude za svaki slučaj.
Takodje imaju mnogo zaposlenih na svakoj stanici, koji upravljaju ljudima.
 
Али Лондон је финансијски центар света, а Београд главни град сиромашне Србије, која има мањи БДП "по глави" од Црне Горе и нешто већи од Албаније. Однос цена/квалитет код нас мора да буде супериоран у односу на њих, да бисмо им се приближили за корак.
 
Pantograf ne slažem se sa tvojom konstatacijom za tačku 2. Ako uzmemo primer tramvaje katice kao visokopodni tramvaji mnogo se bolhe snalaze u bgd uslovima nego niskopodni španci, bez obzira što su 30 dina stariji i što potiču iz istočnog bloka.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Pantograf,Znamo da si fan ali postoje i drugi metro sistemi u svetu osim Beckog ,a u tvom slucaju nije sramota biti Bombradierov ili Alstom lobista,meni tako zvucis zbog ostrascene debate.Nema potrebe da vredjas ostale forumase , zato sto se ne slazu s tobom po ovom ili onom pitanju,a i stvar je licne pristojnosti do sada nije bilo vecih problema,pa ocekujem da se i ti ponasas u skladu sa dobrim obicajima na Metro temi. Nisam primetio da te je neko licno vredjao na ovoj temi,ako jeste imace posla sa moderatorima.A i ostavi se licnih motiva,niko ovde ne zna sta je ciji licni motiv,i neka tako i ostane,debata javnost koja daje rezultate.To sto se u Becu premisljaju u vezi predhodnih linja,mozda vise govori da bas i nisu najbolje projektovali svoj metro sistem kada su trase u pitanju,a da je novija trasa uspeh jer je bolje pogodila pravac kretanja gradske populacije..a ne laksi kapacitet vozila ili nadzemna trasa :kafa:
 
Милисаве, ја већ написах да ако ћемо да одржавамо метро као што одржавамо трамвај, боље да га не правимо, јер ће бити мртвих колико хоћеш. Колико је судара трамваја било прошле године (на сувом) и колико је људи повређено? Исти ЦАФ ће почети да ради у Стокхолму, па да питамо њих за годину дана вози ли зими?

"Алстом" је уз "Бомбардије" убедљиво најквалитетнији произвођач, док Руси нису у стању да направе модеран електромотор (зато и увозе возове, трамваје). Нема теоретске шансе да је ишта што изађе из руских фабрика поузданије од "Цитадиса". Приче о робустности руске технике су само за онога ко није возио "москвич алеко".
 
2012":1nx2e4xo je napisao(la):
Pantograf,Znamo da si fan ali postoje i drugi metro sistemi u svetu osim Beckog ,a u tvom slucaju nije sramota biti Bombradierov ili Alstom lobista,meni tako zvucis zbog ostrascene debate.Nema potrebe da vredjas ostale forumase , zato sto se ne slazu s tobom po ovom ili onom pitanju,a i stvar je licne pristojnosti do sada nije bilo vecih problema,pa ocekujem da se i ti ponasas u skladu sa dobrim obicajima na Metro temi. Nisam primetio da te je neko licno vredjao na ovoj temi,ako jeste imace posla sa moderatorima.A i ostavi se licnih motiva,niko ovde ne zna sta je ciji licni motiv,i neka tako i ostane,debata javnost koja daje rezultate.To sto se u Becu premisljaju u vezi predhodnih linja,mozda vise govori da bas i nisu najbolje projektovali svoj metro sistem kada su trase u pitanju,a da je novija trasa uspeh jer je bolje pogodila pravac kretanja gradske populacije..a ne laksi kapacitet vozila ili nadzemna trasa :kafa:


Па, можда бих и могао да зажалим што нисам лобиста, јер бих, свакако уз рачун у Швајцарској, имао иза себе 20 година путовања по далеким дестинацијама о туђем трошку, или нешто краћи "стаж" у јебарнику у Генексовим апартманима, као добар део наших инжењера и пројектаната метроа - продаваца магле. Мада, ту није било "Бомбардијеа"...

А, кад опет морам о Бечу, њихов метро је вероватно најбољи у Европи, а покушах да ти кажем да они данас сматрају да би био још бољи да је у њему више ЛРТ линија. У најмању руку, радио би исти посао, трошећи мање новца. Мислим, из неког недокучивог разлога, да би то за (сиромашне) Србе требало да буде важнији аргумент него за (богате) Аустријанце.
 
Pantograf,Cek ovaj tvoj prethodni post, pa upravo Ruske fabrike,konkretno Metrovagonmash i Alstom su vec dve godine u zajednickom projektovanju metro granitura,i tramvaja inovacija Rusi su takodjer sa Česima,Škoda u kooperaciji za proizvodnju el.motora i inovaciji.niko ne spori za reputaciju Alstoma,pa ja sam prvi pozdravio kada se prvi put pomenulo partnerstvo u vezi vozova i signalizacije.Ipak treba da citas i sta se desava na istoku a ne samo na zapadu.I Kinezi su izbacili najnoviji model metro garnitura baziranoj na Siemens i Alstom tehnologiji.Ali NE Citads...hocu meropolis garniture..zasto ne govoris o Metropolis graniturama u cemu je problem?,pa to je Alstomov veoma popularan produkt...a za signalizaciju moja predvidjanja su ce verovatno i Siemens umesati u borbu..a gradnja metro gradjevinski ide na tender,tesko da ce neko konkurisati Rusima i Kinezima sto se cene tice,ali ce se pre toga ponovo razmotriti ugovor sa Francuzima po kreditu i pregovarati o kamati i odnosi se na vozove i elektoopremu,ne na gradjervinski deo ,a i ukljucivanje domace operative imace mozda presudnu ulogu jer, je direktor Energoprojekta pre koji dan izjavio da su spremni da grade metro jer su oni i gradili vracarski tunel i v.spiomenik
 
Pa svi hoce Metropolis a ne Citadis zato sto je metropolis pravi metro a citadis tramvaj. :)
 
Пошто видим да расправљате о возилима, представљам вам свог фаворита
Metro_Bilbao_Bolueta_Station_Trains.jpg
 
Пантограф":mnp27p2p je napisao(la):
А, кад опет морам о Бечу, њихов метро је вероватно најбољи у Европи, а покушах да ти кажем да они данас сматрају да би био још бољи да је у њему више ЛРТ линија.

Pariz takodje ima jedan od najboljih metro sistema na svetu pa ipak danas uzurbano automatizuju linije, postavljaju automatska vrata na perone, gledaju kako da se otarase linija koje se racvaju a stare garniture menjaju novim prohodnim.

Ni u jednom trenutku niko nije ni pomislio da bi LRT ikada bolje odradio posao od metroa :roll: .

LRT se u Parizu uvodi iskljucivo na perifernim pravcima, na glavnim pravcima produzava/gradi se metro/RER, a od teskog metroa pravi se jos tezi uvodjenjem savremene tehnologije.

Nismo mi u Srbiji dovoljno bogati da pravimo polovicna resenja, ako nemamo dovoljno novca za metro onda treba samo da optimizujemo postojeci tramvaj i autobuse, a ako smo ipak spremni da investiramo u metro onda treba odmah napraviti najbolji na svetu, jedino to se isplati.
:gobb:
 
kopmania":39mkgwxc je napisao(la):
Koliko znam u Londonu su dosta linija automatizovane, ali ipak mora da postoji vozač koji će tu da bude za svaki slučaj.
Takodje imaju mnogo zaposlenih na svakoj stanici, koji upravljaju ljudima.

зар тамо није само ДЛР аутоматизован?
 
spatiotecte":3ubwle69 je napisao(la):
Pa svi hoce Metropolis a ne Citadis zato sto je metropolis pravi metro a citadis tramvaj. :)
Pa tu je valjda caka,uzmeš Citadis , platiš kao Metropolis..razliku potrošiš.. :D
 
Vrh