Šta je novo?

Metro

Homere kralju, nasmejao si me posteno :)
moler Mile iz Čačka i onaj Pera iz Crne Trave što ga zovu Pera Debeli, iako je mršav ko trska
:lool:

Istrazivanje saobracaje, koje sam spomenuo je sprovedeno 2005-2006, dakle posle donosenja GUP-a 2002-3. Ulazni podaci, koji se koriste za softverski paket se uvek azurira. Naravno uskoro ce biti potrebo ponovna detaljna analiza i merenje saobracaja, da bi se pratio trend glavnih saobracajnih tokova.

zidar":3eo592l3 je napisao(la):
Stvari se menjaju, ne treba se plasiti promene a narocito valja odbaciti zastarele dogme.
Tacno! Bravo! Potpuno se slazem sa ovom recenicom, koja ima sire znacenje od ovog u kom je upotrebljena.

Medjutim, u Prokop je ulozeno dosta novca, bilo bi neracionalno odbacivati taj projekat.
Prvo, premestanjem glavne zel stanice na Nbg, se nista ne reseva, jer opet ce vozovi prolaziti kroz Prokop (ako se zeli izmestanje pruge iz SA), i opet ce imati ista uska grla, koji su izgovor da Prokop ne valja.
Drugo, potrebna je i dodatna investicija za zel stanicu Nbg, radi prosirenja broja koloseka, a bogami i perona, jer osim glavnog perona, ostali su prilicno uski i nisu predvidjeni za veliku koncetraciju putnika, kakva se moze ocekivati za gl. zel. st.
Trece, da bi se pruga iz SA izmestila, potrebno je isto kao i u slucaju Prokopa, obezbediti teretne i ranzirne stanice u Zemunu i Kijevu
Cetvrto, povezanost javnim prevozom ne sme biti uslov ili glavni kriterijum za odredjivanje lokacije gl.zel.st. Najlakse je promeniti trasu autobusa, mnogo je lakse promeniti trasu trolejbusa, nego izmestati zel.st, bacati desetine miliona u nepovrat, i zanemariti neke druge vaznije kriterijume.
Peto, da nema spora i neresenih finansijskih sutuacija izmedju Drzave i Energoprojekta, odavno bi Prokop mogao biti zavrsen. Jer izgradnjom komercijalnih sadrzaja na ploci, bi se obezbedilo dovoljo novca za zavrsavanje celokupne stanice. Za koji su bili zainteresovani investitori, izmedju ostalog i Trigranit a odustali zbog pomenutih problema.
Seto, cak i da se sutra udje u investiciju vrednu 150-200mil e za zavrsetak celog zel. Bg cvora, na duzi rok bi to bilo veoma isplativo. Dobilo bi se ogromno zemljiste u centru za investiranje u narednih 20-30god i time obezbedili sigurni prihodi. Takodje, kao posledica aktiviranja Prokopa, ceo potez duz autoputa bi se izgradio i oziveo.
kraj off

Ono sto mislim da nedostaje ovom projektu metroa, je i krak ka Autokomandi, koji ima u Jovinovom planu. Time bi tramvaj i dalje ostao, dok bi se neke autobuske linije mogle skratiti do Prokopa, gde bi se ukrstale 2 linije metro. Time bi i tramvaj i autobisu bili fider metrou. Mislim da ce za par godina, posle otvaranja delta Planeta, to biti ocigledno. Sva sreca sto to nece predstavljati znacajni finansijski izdatak, s obzirom da ce deliti trasu sa linijom 2 i da ce biti potrebno uraditi samo krak od prokopa do Autokomande.

Produzenje metro linije za Zemun, postoji kao kasnija faza izgradnje i produzavanja linija metroa.
 
Mislim da nismo ni svesni koliko je Metro skup projekat. Naravno, slazem se da je preko potreban. Samo mislim da su cifre koje vlast pominje manje nego sto ce na kraju biti. U Becu produzetak linije U1 od skoro 5 km kosta preko 800 miliona eura. Mislim da su racunali na 600, ali su radovi i ovde ispali skuplji, ko sto uvek biva. Pri tome u Becu imaju i depo, vozila takodje, eventualno par novih da kupe, da odrze isti takt uz vecu duzinu linije. Neka u BG-u bude duplo jeftinije (a nece) to je za nekih 14-15 km * npr 80 miliona = preko milijardu + troskovi izgradnje depoa + vozila...
 
milanche":2n8ry4h6 je napisao(la):
zidar":2n8ry4h6 je napisao(la):
Stvari se menjaju, ne treba se plasiti promene a narocito valja odbaciti zastarele dogme.
Tacno! Bravo! Potpuno se slazem sa ovom recenicom, koja ima sire znacenje od ovog u kom je upotrebljena.

Znam ja da se mi slazemo, ali oko Prokopa cemo malo teze, jednostavno se delimo na dva tabora, za i protiv :)

Necu da gusim o Prokopu, samo par kratkih odgovora

Medjutim, u Prokop je ulozeno dosta novca, bilo bi neracionalno odbacivati taj projekat.

Ulozeno je taman dovoljno da stanica bude funkcionalna za bg:voz, svaki dodatni dinar je neracionalno trosenje

Prvo, premestanjem glavne zel stanice na Nbg, se nista ne reseva, jer opet ce vozovi prolaziti kroz Prokop (ako se zeli izmestanje pruge iz SA), i opet ce imati ista uska grla, koji su izgovor da Prokop ne valja.

Vozovi sa NBGD idu na Topcider preko starog mosta ili mosta na Adi, Prokop i tunele koristio iskljucivo bg:voz


Drugo, potrebna je i dodatna investicija za zel stanicu Nbg

Investicija za pravljenje ganc nove stanice na NBGD je manja od one koja se trazi za zavrsetak Prokopa


Trece, da bi se pruga iz SA izmestila, potrebno je isto kao i u slucaju Prokopa, obezbediti teretne i ranzirne stanice u Zemunu i Kijevu

Postoji tehnicka stanica Topcider sa jedna strane a Zemun se moze koristiti sa druge. U medjuvremenu moze da sluzi i Beograd spoljna.

Cetvrto, povezanost javnim prevozom ne sme biti uslov ili glavni kriterijum za odredjivanje lokacije gl.zel.st.

Nije glavni ali je bitan, na NBGD vec danas moze da se pridje sa svih strana a Prokop je nepristupacna rupa

Peto, da nema spora i neresenih finansijskih sutuacija izmedju Drzave i Energoprojekta, odavno bi Prokop mogao biti zavrsen. Jer izgradnjom komercijalnih sadrzaja na ploci, bi se obezbedilo dovoljo novca za zavrsavanje celokupne stanice.

Pa dobro, tek se 40 godina gradi, ima vremena da se sporovi rese...

Seto, cak i da se sutra udje u investiciju vrednu 150-200mil e za zavrsetak celog zel. Bg cvora, na duzi rok bi to bilo veoma isplativo. Dobilo bi se ogromno zemljiste u centru za investiranje u narednih 20-30god i time obezbedili sigurni prihodi. Takodje, kao posledica aktiviranja Prokopa, ceo potez duz autoputa bi se izgradio i oziveo.

Sto se vrednovanja polozaja tice na Prokopu bismo dobili jednu vrednu betonsku plocu a na NBGD nekoliko blokova gradjevinskog zemljista izmedju Reke i autoputa.

kraj off

kraj off


Ono sto mislim da nedostaje ovom projektu metroa, je i krak ka Autokomandi


Kada ne bismo pokusavali po svakoj ceni da kacimo Prokop mozda bismo pokusali da zakacimo autokomandu. I te kako bi imalo smisla da sve autobuske linije sa juga okrecu na autokomandi a dalje metroom do grada.
 
autokomanda bi mogla biti zakačena trećom linijom, za koju stvarno ima smisla, i to linija trg republike, slavija, auto komanda, banjica....


ovim francuskim planom jedna opština (novi beograd) ima čak tri kraka metroa, dok ostaje ogromna rupa (trougao) bez metroa od orlovače preko rakovice, banjice, medakovića, auto puta, pa sve do bulevara, koja ni u dalekoj budućnosti nema izgleda za metro


ps

da dodam da za železnički čvor nije dovoljno 150-200 miliona. to je dovoljno samo za završetak bunara za bacanje para zvanog prokop.


tu treba još dosta infrastrukture, pre svega mislim na most u vinči.
 
zidar":2ucpfyuz je napisao(la):
drum1":2ucpfyuz je napisao(la):
zidar":2ucpfyuz je napisao(la):
Metro nikada nece biti brzi od busa na relaciji Dzona Kenedija-Trg Republike.

можда те нисам разумео, али метро и не треба да замени ту трасу, већ да покупи путнике који су баш у земуну и његовим бројним насељима (додуше ретко насељеним) и одвезе их до трга односно даље.

Potrebno bi bilo da metro ode iza Zemuna kako bi preskocio usko grlo u Glavnoj, ali ne, ici ce samo do starog Merkatora.

Hteo sam da kazem da ce neko ko je vec prosao centar Zemuna i stigao do Karadjordjevog trga ili cak do starog Merkatora uvek brze stici do grada autobusom kroz bul. nikole Tesle ili cak bul. Mihajla Pupina (zuta traka) nego metroom okolo kroz bul. AVNOJA.

Metro na toj trasi ne donosi nista novo, a kosta mnoooogo.

баш то и кажем...без тога је бесмислено.

по мени је код јовина (на овој варијанти) на одличан начин повезана бањица,прокоп,клинички центар са центром града. мислим да је ова линија сјајна и заиста неопходна (М3)
picture11o.jpg

слика је са делијине теме
 
Da li ima negde u elektronskom obliku ova Studija za metro koju su usvojili u petak?
 
Jeл имао неко увид да ли се планира на Новом Београду целом дужином вијадукт или ће бити ролер костер.
 
Delija":394115cu je napisao(la):
Мислим да си нам о томе већ писао.Проблем је што су све то радили у циљу санирања постојеће саобраћајне брљотине и то по трамвајским основама из 1982. године.прошлост.

Зашто је трамвај направио толику штету Београду ја још не капирам? По мени је недовољно изграђених трамвајске инфраструктуре.
 
@vranac
Svasta ti pitas! Zbog tramvaja ljudi ne mogu da se parkiraju na sinama, a jaci su i veci, pa sem par neiskusnih, niko ne sme da im presece put. :twisted:
 
проблем је што трамвај за 21. век није до краја изграђен. и што је на неким местима лоше направљен (по крајевима улице уместо по средини, дељење трасе у Београдској). овде се види шта су планирали а нису завршили. е да, и не иде у Јерковић. Јовинов метро план је имао линију која се завршава у Јерковићу :D
 
Vozovi sa zel.st.Nbg nikako nemogu da predju na most preko Ade, nepostoje tehnicke mogucnosti za tako nesto. Bila upitna mogucnost i da cak nekom padne na pamet da rusi postojecu tek napravljenu konstrukciju mosta i gradi nova, mada sumnjam da bi neko i pomislio na to.
MilisaV":1y2m3yr5 je napisao(la):
da dodam da za železnički čvor nije dovoljno 150-200 miliona. to je dovoljno samo za završetak bunara za bacanje para zvanog prokop. tu treba još dosta infrastrukture, pre svega mislim na most u vinči.
150-200mil e je dovoljno novca da se zavrsi Prokop, TPS Zemun i TPS Kijevo. To je sasvim dovoljno da se premesti postojeca gl.zel.st i ukoloni pruga sa vise od 95% povrsine SA. Most u Vinci je bitan za prevoz robe u Banat i obrnuto, i za te potrebe a i za potrebe luke Beograd je i predvidjeno da ostanu 2 koloseka najbliza reci. To je jako mali deo koji bi bio jos zauzet prugama. Tek po izmestanju luke i izgradnjom mosta u Vinci, stekli bi se uslovi da se izmeste i ta dva koloseka. To bi omogucili razoj i prenamenu sadasnje luke i stvorilo mogucnost daljeg razvoja Beograda na Dunavu, a i donelo prihode gradu u narednih, sigurno, 50 godina.

Sa ovim zavrsavam pricu o bg zel cvoru.
 
milanche":1qfz6kve je napisao(la):
Sa ovim zavrsavam pricu o bg zel cvoru.

Ne moras da zavrsavas, cvor i metro su i te kako vezani i ne mogu se razmatrati zasebno

milanche":1qfz6kve je napisao(la):
Vozovi sa zel.st.Nbg nikako nemogu da predju na most preko Ade, nepostoje tehnicke mogucnosti za tako nesto.

Da li si siguran u to?

Kada sam tu ideju pre dva meseca predocio direkciji za gradjevinsko zemljiste Rubinjoni mi je odgovorio da je smislena ideja ali da nije siguran da mogu dva standardna zeleznicka koloseka da se postave na sredinu mosta zbog sirine i da to u svakom slucaju treba ispitati i izracunati a Depolo je bio odlucan da ce jedva i "laki metro" stati a kamo li voz.

Pritom ni jedan ni drugi nisu poricali mogucnost spajanja pruge na Novom Beogradu i u Topcideru sa mostom.

Uostalom ukoliko moze samo jedan kolosek da stane na sredinu mosta na Adi drugi moze ili preko starog mosta ili umesto saobracajne trake na mostu na Adi, ionako ih ima previse :)

milanche":1qfz6kve je napisao(la):
150-200mil e je dovoljno novca da se zavrsi Prokop, TPS Zemun i TPS Kijevo.
To je sasvim dovoljno da se premesti postojeca gl.zel.st i ukoloni pruga sa vise od 95% povrsine SA.

Prokop, ili NBGD, u oba slucaja oslobadjamo savski amfiteatar samo sto sa varijantom NBGD oslobadjamo i tunele/novi z most za BG:voz u ful kapacitetu.

Dobijamo dva odvojena cvora, jedan za standardnu zeleznicu a drugi za bg:voz koji po potrebi moze postati i metro (dodatne stanice Agostina Neta, Sajam i Novo groblje i takt 5 min)

A tek sto cemo lepu stanicu da napravimo na cistini na Novom Beogradu :) solitere okolo, marinu na Savi...

A jednog dana i tgv "Sulejman velicanstveni" Bec-Beograd-Istanbul preko mosta na Adi:

74_flyer-metrobeograd-a.png



Realno gledano sa metro linijom Banovo brdo-Sajam-Terazije-Pancevacki most koja osim 1,5 km tunela u centru i 500m tunela na Cukarici koristi iskljucivo postojecu zeleznicku infrastrukturu i linijom 1 bg:voza Krnjaca-Vuk-Prokop-NBGD-Zemun koja vec postoji pokrivamo vecinu potreba Beograda a treba nam samo 2km tunela i stanica na Sajmu za presedanje.


Sa onih 200 miliona za Prokop moze da se napravi komplet metro za 2 godine :)


74_flyer-metrobeograd-b.png
 
Ja reko da ne gusim temu sa prokopom i zel. cvorom. Al mozda i bude od koristi ova diskusija i razmena misljenja, ali ako Igor smatra da nije mesto ovde, neka prebaci postove u odgovarajucu temu.

Elem, kad sam rekao da nema tehnickih mogucnosti, pre svega sam mislio na ukljucenje pruge na sam most. Konstrukciju mosta i vijadukta cine 3 trake za drumski saobracaj, sinski saobracaj u sredini i opet 3 trake za drumski saobracaj sa druge strane. Pruga i novoizgradjeni vijadukt su u istom nivou (ili skoro istom). Dakle bilo bi neizbezno urstanje u nivou prve 3 trake drumskog dela vijadukta sa prugom koja bi isla u srednji deo, sto je po meni ludost. Osnovni cilj pri projektovanju Bg cvora je da bude nezavistan u odnosu na druge vidove saobracaja. Takodje morala bi se rusiti cela kontrukcja tog drumskog dela preko koga bi prelazila pruga, jer taj deo nije uopste dimenzionisan da istrpi takva opterecenja. Na to niko ne bi pristao. Lrt/metro/tram deo sa strane Cukarice, bi isto morao biti delimicno srusen i mozda nekim cudom se onda moze pruga sa mosta spojiti sa prugom za Topcider.
Preko saobracajnih traki ne bi mogao da prdje voz, potpuno je drugacija konstrukcija za taj deo.

Sto se tice predhodnih stavki
Investicija za pravljenje ganc nove stanice na NBGD je manja od one koja se trazi za zavrsetak Prokopa

Pa mozda i ne bi. Za osbosobljavanje svih perona i koloseka potrebno je oko 35mil e, barem prema onom sto je CIP uradio. A da bi morala da se pravi ganc nova zel.st. na Nbg, morala bi , ako bi se pretendovalo da bude glavna. Isto kao i za most, potpuno je drugacija konstrukcija i nivo opterecenja ma mestima gde su peroni i gde je kolosek. Pa ako bi se kolosek pomerao da bi se peroni prosirili, morala bi ili da se ojacava konstrukcija ispod (ako je moguce) ili da se potpuno srusi pa ispocekta. A nije bas jeftino to praviti i ne znam koliko je racionalno.

Nije glavni ali je bitan, na NBGD vec danas moze da se pridje sa svih strana a Prokop je nepristupacna rupa

A ako tuda prodje linija 2 metroa, mozda i krak za autokomandu, a linije autobusa 47,48,33,39,42,59 se onda skrate do Prokopa i zajedno sa 34l koriste okretnicu, i pored linija trolejbusa 40,41, da li bi onda bila nepristupacna rupa? Jednostavno javni prevoz se menja i dogradjuje, unapredjuje, redukuje prema potrebama. Nemoze on da bude glavni faktor i da se gleda prema postojecem stanju.

Pa dobro, tek se 40 godina gradi, ima vremena da se sporovi rese...

Spor je nastao u vreme Milosevica, kada je Energoprojekt, svojim parama iz firmi iz inostranstva finansirala izgradnju Prokopa u vreme sankcija. Sada traze da im se te pare vrate, ili da oni dobiju prilike da grade na ploci. Vrlo je lako resiti to, tako sto ce im se omoguciti da grade, ali da imaju rok od 5-6 godina sve da zavrse. win-win kombinacija.

Sto se vrednovanja polozaja tice na Prokopu bismo dobili jednu vrednu betonsku plocu a na NBGD nekoliko blokova gradjevinskog zemljista izmedju Reke i autoputa.

Ne vidim sta je problem da se Nbg razvija i bez da ima gl.zel.st. Ne vidim da mu je to bio problem i do sada. A sa Prokop je potpuno druga prica. Jer to ne bi bila betonska ploca, mi nju imamo danas, to bi se nalazio komercijalno poslovni centra, sa mozda i hotelom, a sve to bi uticalo da se razvije ceo kraj, pogotovu duz autoputa. Ne mogu da prezalim sto je ispustena prilika da Delta izgradi shopping mall bas na toj ploci, ali kao uslov da ulozi pare u zavrsetak Prokopa, finansira pristupne ulice sa autoputa i da deo bude stanicna zgrada. Tada ne bi imali toliki saobracajni problem, kao sto ce biti kad bude izgradjen na samom autokomandi.
 
Ja mislim da mogu da stanu 2 koloseka na novom mostu, posto je on projektovan da primi sve vrste sinskog saobracaja pa i najtezi oblik, tj pravi voz.
Ali kao sto je milanche rekao, trebalo bi da se rusi deo novo izgradjene konstrukcije za automobilski saobracaj i izgraditi nove rampe sa manjim nagibom da bi vozovi mogli da se penju a njima trebaju jako dugacke rampe jer ne mogu da zavladaju velike uspone sto znaci da bi dobar deo do raskpetlje morao da se srusi i da se ponovo izgradi nova saobracajnica za automobile.
I ne zaboravite da bi moralo isto to da se uradi sa strane gde je zeleznicka stanica Novi Beograd.

Sve u svemu mislim da niko ne bi pristao na ovo zato sto je skupo i zato sto ne bi mogli da opravdaju rusenje neceg sto je tek uradjeno.
Na kraju da napomenem da ova ideja je mogla itekako da postoji da je osmiljena ranije i da je projektovana odmah kao takva.
 
spatiotecte":23cmegu4 je napisao(la):
Ja mislim da mogu da stanu 2 koloseka na novom mostu, posto je on projektovan da primi sve vrste sinskog saobracaja pa i najtezi oblik, tj pravi voz.

Тако нешто су политичари и рекли али ко би им још у потпуности веровао.Већ сада је извесно да због приступних шинских саобраћајница у Радничкој ништа више од брзог трамваја није могуће.Синоћ прођох туда шпанцем и он је на оној рампи изнад пруге ишао неких 5км/h.
 
Delija":2siccu1a je napisao(la):
Тако нешто су политичари и рекли али ко би им још у потпуности веровао.Већ сада је извесно да због приступних шинских саобраћајница у Радничкој ништа више од брзог трамваја није могуће.Синоћ прођох туда шпанцем и он је на оној рампи изнад пруге ишао неких 5км/h.

Pa to je najveca ironija. Sve je novo, i pruga i tramvaji, pa opet ako zelis brze da stignes iz Pozeske do Gospodarske mehane obavezno koristis autobus. Koliko samo skripi na onim velikim krivinama imam utisak da kad bi brzinu povecao za samo 5km/h da bismo ispali iz sina.
 
A metro bi ovde negde izbijao?

slika1415.jpg


slika1416.jpg




A što se tiče mosta na Adi i metroa, odavno je bilo jasno da i zbog njegovog položaja u samom gradu i prilaznih puteva jednostavno nije zgodan za metro.
 
Jel postoji neko objasnjenje zasto se insistira poslednjih 10 godina da metro izbija na Brankov umesto kao nekada pored tramvajskog mosta?
 
Delija":1qa1vb1g je napisao(la):
Бугари завршише трећу линију правог метроа.Почели су 1997. године,па паузирали неколико година и ево их данас са три готове линије.

Ne baš, evo komentara jednog bugarina sa SSC o dinamici gradnje.

About Sofia Metro I'll tell you that during Sofianski's period Sofia metro was opened. Communists started it in 1971 and 1st 4 stations were opened in 1998. During the great crisis he was building the metro. He made good things for Sofia, but he was stealing..... MANY MONEY. But he built the stations with island platform mostly, so they're wide. After that in 2000 there were opened another 2 stations in the centre and after that for 9 years was constructed only 1 station! For these years I didn't even know that they were building metro. During these 20 years the beautiful cities that can be found in Bulgaria were at the seaside or other tourist cities. For example total clean city was Sunny Beach or Varna, or at some point Burgas... There were big investments in hotels, in new blocks in Sofia and now trade centres... And these things were the only one that can be seen to constructed! No roads, no metro, no highways, no sport halls or stadiums which have to be public. And I saw recenlty some article about your highway to Kalotina in 2009 in capital.bg. You can't imagine how many comments were about how we're not doing anything. Offcourse this is way we have entered EU. Germany and France want to do business here and for me they have just hired some person (Boyko Borisov for example) to do this thing. But see your roads - they're in very good state! Cities - I was in Pirot this summer and it was so clean that when you come some day in Sofia just don't say it's very clean! For the last 10 years Sofia was shit and I believe Pirot was even more clean than our seaside cities.

I can tell you about our traffic jams. Everybody is coming in Sofia from province and Sofia now is 2 million people. For the last 6-7 years Sofia is chaos. 2nd line will decrease traffic by 20%, as they promised, but see for now - still we have problem.
 
Не пратиш.То смо већ расправили Борис и ја. Кад си већ нашао да цитираш мој пост од пре више дана могао си бар да провериш има ли то уопште смисла.

Вранац,логично објашњење не постоји. Ја бих рекао нестручност и злонамерност одговорних саобраћајних инжињера који за тако нешто нису ни смели да се питају али не могу опет о томе.
 
vranac":3obt7d36 je napisao(la):
Jel postoji neko objasnjenje zasto se insistira poslednjih 10 godina da metro izbija na Brankov umesto kao nekada pored tramvajskog mosta?
Po planu ranijem terazijska terasa je stanica najbliza centru,dakle nema trga republike,bar ne na prvoj liniji.Po planovima od BELAM-a je centralna stanica trg republike pa dalje akademija i na kraju varos kapija(gde je sada park i obelisk kod Brankovog mosta),a onda sa druge strane pokriva TC Usce.

Dakle radi se o tome da trg republike nije bio pokriven i potreba da se na pokrije ogroman saobracajni problem TC Usca koje je napravljeno na mestu gde gusi saobracaj koji ulazi na NBG.A i usput da se pokaze da savski amfiteatar nece biti pokriven metroom...
 
Samo da dodam da pored ovog sto je Vucko rekao, verovatno i finansijski aspekt razlog. Za metro-drumski most pored tramvajskog potrebna je ne bas mala eksproprijacija. Ne znam, ali pretpostavljam da je uradjena procena odnosa ulozeno i dobijenog.
 
Vrh