Šta je novo?

Metro

У преводу, уместо да реше проблем они беже од њега што је најгоре и најскупље решење.

Опет кажем,ако хоће да праве прву линију која ће да заобиђе савски амфитетар а самим тим и највеће урбанистичке проблеме овог града боље да је ни не праве.

Срећа у несрећи је то што ми ипак немамо толике паре за бацање јер се већ бацило 450 милиона на УМП.
 
Koliko vidim po GE u pitanju su ona dva bloka izmedju terazijske terase i parka kod Ekononmskog.Koliko bi kostalo tih 200 metara da se eksproprise?200 metara je vazdusna linija pa treba pomnoziti sa sirinom za koridor metroa.
 
Ја немам ништа против да на НБГ метро иде на стубовима, само да је цела траса независна. АЛи сам против овако намештеног тендера и студије једној фирми. То по чистој логици смрди на корупцију, а код оваквих пројеката цифре које се покраду могу ићи до више стотина милиона евра.

Зато је потребно да независна комисија (не мислим никако на Јовина) у складу са пројекцијом развоја града и нашим финансијским могућностима у идућих 20 година направи студију и пројекат метроа, и онда распише тендер те се узме најбољи и најјефтинији извошач. Овако ће тендер од старта бити намештен да га само испуни иста фирма која је и радила студију, па ће ту доћи до огромних крађа, као код Моста на Ади.
 
Problem je u tome sto ako zapadnjaci nude kredit njihovi ce raditi.Ako rusi rade ili kinezi njihovi ce raditi.Ideje o tenderu i najniznoj ponudi su jedino moguce ako mi imamo taj novac za prvu fazu bez kredita.
 
spatiotecte":to5h2dv7 je napisao(la):
Na kraju da napomenem da ova ideja je mogla itekako da postoji da je osmiljena ranije i da je projektovana odmah kao takva.

Bas tako, niko nije razmisljao o tome a vec 30 godina cvor zeleznicki stoji nedovrsen i neiskoriscen.

milanche":to5h2dv7 je napisao(la):
pruga i novoizgradjeni vijadukt su u istom nivou (ili skoro istom) . . . Takodje morala bi se rusiti cela kontrukcja tog drumskog dela preko koga bi prelazila pruga, jer taj deo nije uopste dimenzionisan da istrpi takva opterecenja. Na to niko ne bi pristao.

Nista nije nemoguce, ako moze da se spiska 400M€ samo na jedan most sta je onda trosak od jos par miliona za malo rusenja i ispravku projekta :)

A da mi je samo znati koji je mozak smislio da UMP ide u istoj visini kao i pruga i to tik uz nju, zasta to sluzi? da se vozovi i kola gledaju? a sprecava ukrstanje trasa i sirenje stanice NBGD na tu stranu.


milanche":to5h2dv7 je napisao(la):
Preko saobracajnih traki ne bi mogao da prdje voz, potpuno je drugacija konstrukcija za taj deo.

Moja suluda ideja :shock: na svu srecu tu je i stari most ako zatreba. Na kraju ce se tako i zavsiti, rekonstruisacemo stari most sa 2 koloseka za potreba zeleznickog cvora a sredina mosta na Adi zvrjace i dalje prazna.

Sto se tice predhodnih stavki
Investicija za pravljenje ganc nove stanice na NBGD je manja od one koja se trazi za zavrsetak Prokopa

Pa mozda i ne bi. Za osbosobljavanje svih perona i koloseka potrebno je oko 35mil e, barem prema onom sto je CIP uradio. A da bi morala da se pravi ganc nova zel.st. na Nbg, morala bi , ako bi se pretendovalo da bude glavna. Isto kao i za most, potpuno je drugacija konstrukcija i nivo opterecenja ma mestima gde su peroni i gde je kolosek. Pa ako bi se kolosek pomerao da bi se peroni prosirili, morala bi ili da se ojacava konstrukcija ispod (ako je moguce) ili da se potpuno srusi pa ispocekta. A nije bas jeftino to praviti i ne znam koliko je racionalno.


Zadrzimo stare koloseke i perone, dodamo 5 do 10 novih sa severne strane (sa juzne se pezpotrebno uglavio UMP), ispod perona glavna autobuska a preko svega toga novu stanicnu zgradu!

Nije glavni ali je bitan, na NBGD vec danas moze da se pridje sa svih strana a Prokop je nepristupacna rupa

A ako tuda prodje linija 2 metroa, mozda i krak za autokomandu...

Sve je u tom "ako"

Pa dobro, tek se 40 godina gradi, ima vremena da se sporovi rese...

Spor je nastao u vreme Milosevica, kada je Energoprojekt, svojim parama iz firmi iz inostranstva finansirala izgradnju Prokopa u vreme sankcija. Sada traze da im se te pare vrate, ili da oni dobiju prilike da grade na ploci. Vrlo je lako resiti to, tako sto ce im se omoguciti da grade, ali da imaju rok od 5-6 godina sve da zavrse. win-win kombinacija.

Neka slobodno zavrse trzni centar na Prokopu, sta fali, to nema veze sa polozajem glavne stanice.

Sto se vrednovanja polozaja tice na Prokopu bismo dobili jednu vrednu betonsku plocu a na NBGD nekoliko blokova gradjevinskog zemljista izmedju Reke i autoputa.

Ne vidim sta je problem da se Nbg razvija i bez da ima gl.zel.st. Ne vidim da mu je to bio problem i do sada.

Pa nije isto kada su u komsiluku jedne ladine Toplana i bisvse brodogradiliste ili kada je tik uz nju glavna zeleznicko/autobuska stanica, to je kao i za kuce, kuca ti je vrednija ako ti je komsija Bred Pit :)

A sa Prokop je potpuno druga prica. Jer to ne bi bila betonska ploca, mi nju imamo danas, to bi se nalazio komercijalno poslovni centra, sa mozda i hotelom, a sve to bi uticalo da se razvije ceo kraj, pogotovu duz autoputa.

Prokop i treba da se razvije, da se napravi sadrzaj na ploci, to nije sporno, ali nije mu za to potrebna glavna z. st., dovoljno je ono sto jeste vec sada, bg:voz/metro stanica. Ionako od zeleznice u skorije vreme nema mnogo vajde...
 
Da se vratimo na Belam trasu linije 1 projektovana na najprohodnijem saobracajnom koridoru u gradu

Kada se bolje pogleda ni na jednom delu trase metro zapravo nista ne donosi sto ne moze da se postigne bez njega (osim stanice Akademija koja je u pesackoj zoni):

Sa bilo koje tacke trase autobusom ce se do centra stizati istom brzinom ili cak i brze nego metroom.

U cemu je onda poenta, komforu? za milijardu evra? Ja sam za ali je ipak malo skupo

Kapacitetu? Strucnjaci konstantno ponavljaju da je dovoljan tramvajski/LRT kapacitet.
I to se da resiti, 2 zute trake u svakom smeru na Brankovom mostu i po jedna u tunelu, petlja/kruzni tok na Uscu et voilà!

Bunice se vozaci, kao sto su se bunili zbog prve zute trake, ali sa onih milijardu evra valjda mozemo da napravimo nesto da ih zadovoljimo.



Sa druge strane postoji niz poteza u gradu gde nema alternative, uske ulice i mnostvo raskrsnica, i koje jedino metro moze da spasi:

Crveni krst-Vuk i Crveni krst-Slavija
bul. Despota Stefana od Cvijiceve do Trga Republike
Francuska ulica
Autokomanda-Slavija
Bulevar Vojvode Misica
Terazije-Glavna Zeleznicka

A nama se nudi metro bas tamo gde nije preko potreban vec cist luksuz, a oko ovoga se slazu i oni koji su ga projektovali.
 
vucko":ha78guik je napisao(la):
Koliko vidim po GE u pitanju su ona dva bloka izmedju terazijske terase i parka kod Ekononmskog.Koliko bi kostalo tih 200 metara da se eksproprise?200 metara je vazdusna linija pa treba pomnoziti sa sirinom za koridor metroa.
Da, samo tu ima i nekih ozbiljnih stambenih zgrada. Na slikama koje je Delija postavio, na jednoj od njih, koja pokazuje samu stanicu vidi se sta ostaje od objekata, pa po tome se moze zakljuciti koliko se rusi. Takodje posto je most metro-drumski, za potrebe saobracajnice i spajanjem sa BZDj, mora i jedan deo naselja staro sajmiste da se srusi. Ostaje mi nejasno kako se drumski deo mosta spaja sa Karadjordjevom i sta od objekata tu mora da se ukloni, mozda i autobuska st?

prokop
iz jednog teksta
Sa ciljem pronalaženja najboljeg rešenja 1968. godine je angažovana i Srpska akademija nauka i umetnosti, pa je Odeljenje tehničkih nauka SANU formiralo poseban stručni tim kojim je rukovodio akademik prof. Branko Žeželj. Dugogodišnje analize, studije i rad na izboru optimalnog rešenja okončani su posle dobijanja pozitivnih ocena od Komisije za Generalni urbanistički plan i Stručne komisije Urbanističkog zavoda. Savet za urbanizam Skupštine grada, takođe je usvojio rešenje čvora po varijanti "Prokop". Na sednici Skupštine grada Beograda održanoj 11. marta 1971. godine, svi prisutni odbornici su glasali za ovo rešenje novog Beogradskog železničkog čvora.

Osnovni urbanistički kriterijumi na kojima je baziran koncept novog čvora, u kasnijem periodu više puta proveravan i potvrđen Generalnim planom Beograd 2021. godina su: formiranje mreže čvora sa trasama koje su nezavisne od ostalih vidova saobraćaja u gradu, istovremeno integrisane u gradski saobraćajni sistem transporta putnika i roba; organizovanje putničkog saobraćaja po trasama u obliku trokraka, sa temenom u centru grada i kracima koji vode prema širem gradskom području; razdvajanje teretnog od putničkog saobraćaja i izmeštanje trase teretnog železničkog saobraćaja iz centra na obilaznicu oko grada; postupna zamena zastarelih kapaciteta železnice, novim, koji se razmeštaju po obodu grada.

Koncepcijom novog čvora železnički saobraćaj je najvećim delom spušten pod zemlju i na taj način ustupa najdragocenije i najlepše površine zemljišta za gradnju objekata druge namene, daje se mogućnost da se ostvari istorijska težnja grada da siđe na obale reka, robne i loko-teretne stanice se lociraju po obodu grada, a izgradnja više stajališta u raznim delovima grada omogućava da ovaj železnički sistem dobije i ulogu lokalnog gradskog i prigradskog saobraćaja.
Kao sto se vidi radjena je ozbiljna studija nekoliko godina sa svim analizama, koju su radili, bicu slobodan da kazem, najveci trust mozgova u tadasnjoj Jugoslaviji.

zidar":ha78guik je napisao(la):
Nista nije nemoguce, ako moze da se spiska 400M€ samo na jedan most sta je onda trosak od jos par miliona za malo rusenja i ispravku projekta

A da mi je samo znati koji je mozak smislio da UMP ide u istoj visini kao i pruga i to tik uz nju, zasta to sluzi? da se vozovi i kola gledaju? a sprecava ukrstanje trasa i sirenje stanice NBGD na tu stranu........Zadrzimo stare koloseke i perone, dodamo 5 do 10 novih sa severne strane (sa juzne se pezpotrebno uglavio UMP), ispod perona glavna autobuska a preko svega toga novu stanicnu zgradu!
Par miliona, znaci desetak ili vise miliona, pa plus nekoliko desetina miliona za izgradnju 5-10 novih perona. Nadzemnih. Ako postavljanje 10 koloseka i osposobljavanje perona na prokopu kosta 35mil, koliko bi tek ovo sa sve izgradnjom kostalo. Posto je nadzemna stanica, znaci zauzimaja gradjevinsko zemljiste na Nbg, gde kazes, mogli da grade oblakoderi. Ispod moze jedino da se iskoristi za stanicnu zgradu. Ali izgradnje stanicne zgrade tu, isto ili slicno bi kostala ko i izgradnja stanicne zgrade na Prokopu, jer je sistem i funkcija stanicne zgrade identican, pa bilo na Nbg ili na Prokopu. Iz toga sledi da bi izgradnja glavn zel.st na NBg bila neuporedivo skuplja. Da ne govorim sto ako se zeli isto postici da loko-teretne stanice budu na obodu grada, sto je dobro, se mora isto uloziti u TPS Zemun i TPS Kijevo, jer Topcider otpada. Dakle iz svega ovoga je po mom misljenju gradnja gl.zel.st na NBg ludost. Da ne govorim o razbacivanju sa 2 zel. cvora, ko da smo Sangaj.
Drugo, zasto da i treci most buse zeleznicki? A tramvaj da koristi samo jedan? Zar nije bolje, cak i da se metro nikad ni ne izgradi da tuda prolazi tramvaj i tako svakodnevno doprinosi laksem i brzem transportu ljudi u gradu. Da ne govorim sto bi 2/3 stanovnika Beograda moralo da prelazi mostove da bi dosli do gl.zel.st i time dodatno stvori cepove na istim. Visina je ista, jer je isti prolaz ispod, koji je proopisan koliki treba da bude.
A ako tuda prodje linija 2 metroa, mozda i krak za autokomandu...

Sve je u tom "ako"
Pa nemora ako, prebacivanje odredjenih autobuskih linija da idu delom trase kuda trolejbusi 40 i 41 je najmanji problem. I opet bi imali dobru povezanost.
Neka slobodno zavrse trzni centar na Prokopu, sta fali, to nema veze sa polozajem glavne stanice.
Pa nema, ali ima sa finansijskim aspektom, sto bi se dobilo, mnogo vise od ulozenog. Izgradnja preko 100.000 m2 koliko je planirano donosi mnogo profta. I tu je jedna od glavnih prednosti Prokopa, i izmedju ostalog je tu lociran, sto je bilo pogodno da se prekrije, da se sav "prljav i neugledan" deo koji cine koloseci sakrije, i da se omoguci izgradnja poslovno komercijalnog sadrzaja, i zbog toga je i prihvacen od strane urbanista i arhitekata. Ni metar se ne oduzima od gradjevinskog zemljista, to je njegova prednost.
Pa nije isto kada su u komsiluku jedne ladine Toplana i bisvse brodogradiliste ili kada je tik uz nju glavna zeleznicko/autobuska stanica, to je kao i za kuce, kuca ti je vrednija ako ti je komsija Bred Pit
A prijatnije je ziveti pored toplane i brodogradilista ako je u blizini i gl.zel.st ? A pritom tu vec postoji zel.st, samo sto nije glavna. Znam, verovatno ces reci, da bi se onda ona sredila, a ne viim problem ni da se ova zel.stanica sredi, sto mora da bude glavna.
Prokop i treba da se razvije, da se napravi sadrzaj na ploci, to nije sporno, ali nije mu za to potrebna glavna z. st., dovoljno je ono sto jeste vec sada, bg:voz/metro stanica. Ionako od zeleznice u skorije vreme nema mnogo vajde...
Ako nemaju mnogo vajde sto se razbacujemo sa resursima koje imamo, i pravimo nekakav nov cvor? A pritom bi to mnogo vise i kostalo. Da bi se razvio prokop, potrebna je gl.zel.st, jer generise mnogo vise korisnika, samim tim i sadrzaja, a onda i atraktivnost lokacije raste. Novi beograd vec sad ima dovoljno aktivnosti, da moze da generise dalji razvoj i bez gl.zel.stanice.

Zidar, nemoj da se ljutis molim te, zaista nista lose ne mislim, razumem da ti ne volis prokop, ni ja ne volim mnogo sto sta, ali cinjenice govore da je Prokop mnogo bolje resenje. Ideju koju si spomenuo, mozda naizgled izgeda super,blizu je nov most ima sinski koridor pa ajde da ga iskoristimo, ali je suplja ko sir. Ne zna se ni kako je nesta moguce izvesti, ni sta se gradi a sta rusi, koji su sve prateci objekti, ni kuda tacno ide, ni gde su loko-teretne stanice, ni koja je koncepcija tog novog cvora,na kojim principima se zasniva, ni koliko to zapravo kosta.
Rubinjoni i Depolo, da te mozda ne bi urvedili, ili krenuli u ovaku neku raspravu su verovatno zato rekli da tu nemogu 2 koloseka, a mozda cak ni LRT nemoze da stane. A ako se pogleda projekat, vidi se da je sirina sinskog dela, bez da racunam kanele, 8.5m. Sasvim dovoljno prostora.
 
Миланче, тај "труст мозгова" је успео да усвоји пројекат новог железничког чвора са везом дедињског и врачарског тунела намењеном ТЕРЕТНОМ саобраћају за Банат (ни помена да ће бити неопходан мост код Винче!), па кад су схватили да то не може (да путници стоје на Вуковом споменику, а да поред њих у тунелу тутње цистерне за панчевачку Петрохемију), избацили су теретне возове из плана и везу два тунела учинили двоколосечном (првобитно планиран само један колосек) и наменили је путничком саобраћају.
И да, њихов предрачун за цео железнички чвор је био 112,5 милиона долара... Нећемо га завршити без две милијарде.
Е, то нам, бојим се, следи и с метроом - по којој год варијанти да градимо...

И да додам - предалеко смо отишли са Прокопом, да бисмо га садеа напустили. Кад тамо дође метро, неће бити вукојебина.
 
Пантограф":2syodbxj je napisao(la):
Миланче, тај "труст мозгова" је успео да усвоји пројекат новог железничког чвора са везом дедињског и врачарског тунела намењеном ТЕРЕТНОМ саобраћају за Банат (ни помена да ће бити неопходан мост код Винче!), па кад су схватили да то не може (да путници стоје на Вуковом споменику, а да поред њих у тунелу тутње цистерне за панчевачку Петрохемију), избацили су теретне возове из плана и везу два тунела учинили двоколосечном (првобитно планиран само један колосек) и наменили је путничком саобраћају.
И да, њихов предрачун за цео железнички чвор је био 112,5 милиона долара... Нећемо га завршити без две милијарде.
Е, то нам, бојим се, следи и с метроом - по којој год варијанти да градимо...

И да додам - предалеко смо отишли са Прокопом, да бисмо га садеа напустили. Кад тамо дође метро, неће бити вукојебина.
Ne znam, samo sam citirao tekst iz "inzenjerskog glasnika". Tu pise "razdvajanje teretnog od putničkog saobraćaja", pa sam mislio da im je plan bio da teretni saobracaj ide okolo preko dunav stanice, kao i sada, a kasnije preko zeleznicke obilaznice, koja se isto spominje. Ne znam koja im je bila predracunska cena.Ali, ako je 112.5mil dol. bila '72 to je negde sada oko 615mil.e. Sto je na nivou do sad ulozenog, ako mi se cini?
 
Oni su u cvor ulupali oko 1400 000 000 DM pa su prestali da racunaju planirano je da se vozovi u covru slede na 3 min uskoro clanak iz 76 kad je to pocelo da se gradi sa slikama izgradnje
 
@Миланче
Није баш. Предрачун је негде из 1976-77, кад су почињали да раде, а сви се слажу да је до сада уложено бар милијарду. А мост код Винче и пругу од Умчара нису рачунали...
Па, да - раздвајање - теретни саобраћај је требало да мимоиђе Прокоп једноколосечном пругом из дедињског до врачарског тунела (пруга око Калемегдана је, наравно, требало одмах да буде почупана, а Савски амфитеатар "ослобођен", али...), има то лепо нацртано и описно у неком броју часописа "Архитектура/урбанизам" из седамдесетих.
Београдски урбанисти, иначе, нису били за Прокоп, већ прво за подземну станицу на Славији, испод Парка мањеж (има Њујорк, а богами и Брисел, па што не бисмо и ми?!), а када су им рекли да ми баш нисмо најбогатији у свемиру, иако смо несврстани и самоуправљачи - тражили су да остане где је, уз укупавање колосека (што је било добро), али је Жежељева "екипа" (лоби?) била јача.

Да се разумемо, сад је последње што нам треба да се појави нека нова "екипа", која ће рећи: "Прокоп је будалаштина, ајде да почнемо да улажемо милијарде у неку нову варијанту Укоп, Закоп..."
 
Ok, znaci nisam dobro shvatio njihovo "razdvajanje putnickog i teretnog saobracaja". Onda je ovako mnogo bolje.
Znam da je bilo dosta diskusije oko lokacije, ali i tipa da li ceona ili prolazna stanica. Hvala na dodatnim informacijama :)
 
milanche":1dn5newg je napisao(la):
Kao sto se vidi radjena je ozbiljna studija nekoliko godina sa svim analizama, koju su radili, bicu slobodan da kazem, najveci trust mozgova u tadasnjoj Jugoslaviji.

Studija novog cvora jeste veoma ozbiljno i opsirno uradjena ali i tada su postojale brojne nesuglasice medju strucnjacima te polozaj stanice na Prokopu nije izabrana kao idealno resenje, vec kako se pogleda u najboljem slucaju kao kompromis a u najgorem nametnuta. Vecina je uvek bila za stanicu na Autokomandi.

milanche":1dn5newg je napisao(la):
Zidar, nemoj da se ljutis molim te, zaista nista lose ne mislim,

za to nema brige :)

milanche":1dn5newg je napisao(la):
ali cinjenice govore da je Prokop mnogo bolje resenje.

Zavisi sta podrazumevas kao resenje, za koju potrebu:

- Ako je potrebna zeleznicka stanica sa 2-3 polaska na sat (kao danas) i jednom linijom bg:voza na svakih 15 min onda je Prokop dovoljan i ne mora nista vise u njega da se ulaze, 4 koloseka je cak i dovoljno.

- Ako je potrebna zeleznicka stanica sa 6-7 polazaka na sat, bg: voz na 7 minuta na liniji 1 i ne daj boze jos jedna linija
bg:voza (primetices da ne preterujem sa obimom saobracaja) onda tuneli i novi z. most ne mogu da obebnede dovoljan protok te Prokop otpada kao opcija.

Da ne spominjem mogucnost linije 1 bg:voza na manje od 5 min, to jest metroa u postojecim tunelima.

U svakom slucaju dodatni novac za Prokop nije potreban.

O tome ja pricam, Prokop moze da bude glavna z. stanica ali onda moramo da se odreknemo razvoja gradske zeleznice (ili da dupliramo tunele i most :shock: ).

Zato predlazem da se nicega ne odricemo vec da iskoristimo cinjenicu da vec imamo 2 cvora da dobijemo i jedno i drugo.

A sa novcem koji je namenjen Prokpu da napravimo ono sto nam fali: glavnu z. st na NBGD i metro liniju Cukarica-Sajam-Terazije-Dunav

milanche":1dn5newg je napisao(la):
Ideju koju si spomenuo, mozda naizgled izgeda super,blizu je nov most ima sinski koridor pa ajde da ga iskoristimo, ali je suplja ko sir. Ne zna se ni kako je nesta moguce izvesti, ni sta se gradi a sta rusi, koji su sve prateci objekti, ni kuda tacno ide, ni gde su loko-teretne stanice, ni koja je koncepcija tog novog cvora,na kojim principima se zasniva, ni koliko to zapravo kosta.

Ja rupe ne vidim, sve sto si gore naveo vec sam objasnio, radi se u sustini o maloj adaptaciji postojece infrastrukture a ne o nekom zahtevnom inzenjerskom poduhvatu.

Podsecam da je prvobitna zamisao bila da se iskoristi stari zeleznicki most, takav kakav je (za sada bi taj jedan kolosek bio dovljan s obzirom na zanemarljiv obim zeleznickog putnickog saobracaja) a kasnije eventualno rekonstruisan sa 2 koloseka.
Tek kada se pojavio prazan koridor na sredini velelepnog mosta doslo je do promene trase :)


milanche":1dn5newg je napisao(la):
Rubinjoni i Depolo, da te mozda ne bi urvedili, ili krenuli u ovaku neku raspravu su verovatno zato rekli da tu nemogu 2 koloseka, a mozda cak ni LRT nemoze da stane. A ako se pogleda projekat, vidi se da je sirina sinskog dela, bez da racunam kanele, 8.5m. Sasvim dovoljno prostora.

Pre razgovora nisam bio siguran da Most na Adi moze da nosi klasicnu zeleznicu to jest da li je projektovan za tu mogucnost.
Taj mi je razgovor samo potvrdio da je moja ideja izvodljiva, sa jednim ili dva koloseka na mostu na Adi, svejedno :D



Sta da ti kazem, mozemo da pricamo o tome da li je Prokop dobar ili ne, prica traje vec 40 godina i nema u njioj nista novo, ali ja nudim mnogo vise od toga sa novim resenjem:

da za polovinu one milijarde evra, za koliko su gradski oci spremni da zaduze narednih nekoliko generacija, dobijemo:

- 2 linije metroa (linija 1 bg:voz i Cukarica-Terazije-Dunav)
- prolazni zelznicki koridor kroz grad umesto ceone stanice
- novu glavnu zeleznicku stanicu (NBGD)
- novu glavnu autobusku stanicu (NBGD)
- cisternu zute farbe 1 100 zglobnih autobusa za resavanje prevoza izmedju centra i NBGD strane

Sve to umesto jedne nepotrebne linije tramvajolikog metroa na pogresnoj trasi.

U tom kontekstu treba gledati pricu o Prokopu
 
- cisternu zute farbe 1 100 zglobnih autobusa za resavanje prevoza izmedju centra i NBGD strane

Sve to umesto jedne nepotrebne linije tramvajolikog metroa na pogresnoj trasi.

U tom kontekstu treba gledati pricu o Prokopu


Зидар, да ли си се накада запитао зашто аутобус није ослонац превоза ни у једном великом граду на северној полулопти? Зашто су у Бордоу само чекали да им се Шабан Делмас (ратни херој, али противник трамваја) скине са грбаче, па да поставе шине уместо затрпаног аутобуса? Зашто су у Паризу најоптерећенију аутобуску линију (PC) претворили у трамвај? Знаш ли ти колико коштају аутобуски конвоји на Бранковом мосту? Немој да се чудиш зашто ГСП губи 100 милиона евра годишње, неће ту да помогне ни "Бус плус", нити кондуктери, него ШИНЕ.
Једна од сврха градње метроа је управо да смањимо коришћење аутобуса тамо где им није место, тј. где их је највише (тј. правац Земун - НБ - центар), иначе нећемо имати одржив систем јавног превоза; односно, систем ће се распасти. Каквих црних 1.100 зглобних аутобуса за Нови Београд, далеко било?!
 
prošlo je više od 50 godina od kako je prokop planiran.

jednostavno to što nekad bejaše danas više ne važi. skrcali smo mi mnogo više milijardi za nešto što nam ne treba (nuklearni bunker u bosni, podzemni aerodrom ponikve, baza za podmornice u splitu....) tako da ćemo i ovu milijardu da prežalimo.

povrh svega ta milijarda nije bačena, jer ipak ostaju tuneli i stanice-stajališta koja ostaju za potrebe regionalnog metroa.

znači ovaj kredit što uzimamo od kuvajta, na tome treba da završimo. saobraćajno osposobljavanje prokopa.

a što se tiče toga da glavna bude na novom beogradu, s obzirom koliko vozova postoji u redu vožnje, neka ogromna dograđivanja verovatno neće biti ni potrebna, potrebno je dograditi dva koloseka na severnoj strani, za šta je već ostavljen prostor, i rezervisati dva koloseka za regionalni metro, a ispod stanice glavna autobuska stanica, a ispod zemlje metro....


i ne može se razdvajati tema o prokopi i generalno o bg žel čvoru sa temom o metrou, jer to treba sve zajedno da funkcioniše kao jedan sistem.


a što se tiče sredine mosta na adi, na žalost ja mu ne vidim neku bitnu primernu. u budućnosti preko njega vidim samo tramvaje 11 i 13.
 
Миланче константно се позиваш на наводно меродавне студије из дирекције,фенси програме који рачунају обим саобраћаја,његове токове итд а кад дођемо до конкретних ствари као што су станице и трасе онда иде прича: Скупо је тако мора овако,овде су подземне воде мора негде другде,овде је скупа експропријација не може,вамо би морао метро-друмски мост идемо да буџимо Бранков и да девастирамо Косанчићев Венац,тамо предубока станица...Па шта ће им онда студија кад им метро трасира избегавање неизбежног кад се гради поштен метро

Све то показује неозбиљност и чист аматеризам људи из дирекције у којој саобраћајци воде главну реч што је само по себи суштински погрешно.

Код метроа не сме бити импровизација
 
Ja sam misljenja da ni Novi beograd ni Prokop ne trebaju da postanu glavna zeleznicka stanica kad ova sadasnja obavlja posao izuzetno dobro.
treba samo osloboditi savski amfiteatar od svih sina koje se koriste za teretne veozove (a to je beograd spoljna i kontejnerski terminal) i ostaviti par koloseka da vode do glavne. Vec bi se resili 90 posto sina u Savskom amfiteatru i to zemljiste bi se koristilo za izgradnju poslovnih i stambenih zgrada.

Novi zeleznicki covr ukljucujuci i Prokop koristi za BG Voz i Beovoz.

Mislim da pravimo problem tamo gde ne psotoji, u ovom tenutku nam NE TREBA nova glavna zeleznicka stanica kao sto i putnicka funkcija postojece glavne ne smeta razvoju beograda.
 
Миланче,
То расељавање би било веома скупо, али, када се заврши, добијамо ни мање ни више него Теразијску терасу! Треба рећи и да је ТЦ Зелени венац, највећа зграда на траси, привремени објекат попут Стакленца, па је цена расељавање = цени рушења. Мени лично жао зграде где је била "Златна моруна", јер су се ту десили разни историјски догађаји (скупљли се Црнорукци и Младобосанци, комите и сл.), али уместо кафане је ту ионако сад кинеска радња... Расељавање насеља код Старог сајмишта (које није дивље, већ легално од пре рата!) такође би коштало доста, а, према мојим информацијама, неколико плацева најближих "Контију" већ су покуповала браћа... тајкуни.

Е, сад, група београдских архитеката и урбаниста (међу њима и неки врло озбиљни) је била против трасе прве линије метроа кроз Савски амфитеатар, јер су сматрали да се њом управо нарушава Теразијска тераса!! Што јес` јес`, није идеално да ту имамо тунелски отвор и вијадукт, али овако ћемо га имати на Косанчићевом венцу (притом ме баш брига ако склоне онај идиотски обелиск).
 
Пантограф":3916e6a0 je napisao(la):
Каквих црних 1.100 зглобних аутобуса за Нови Београд, далеко било?!

Valjda se vidi iz mog dosadasnjeg rada da sam zastupnik metroa i da mislim da je neophodan Beogradu :)

Ovime sam samo hteo da kazem da ima poteza gde je metro potrebniji a dodatni autobusi ne mogu da zakrpe situaciju te da su ti potezi prioritet za razliku od planirane trase gde busevi ipak mogu da pomognu dok metro jednog dana neminovno ne dodje.

Naravno da kicma gradskog prevoza ne moze biti autobus

spatiotecte":3916e6a0 je napisao(la):
Mislim da pravimo problem tamo gdezne psotoji, u ovom tenutku nam NE TREBA nova glavna zeleznicka stanica kao sto i putnicka funkcija postojece glavne ne smeta razvoju beograda.

To je potpuno tacno, situacija sa putnickim saobracajem je tragicna pa nam realno ni ne treba nova stanica.

Ipak ako zadrzimo sadasnju ceonu stanicu ne mozemo te sine da upotrebimo za metro koji nam i te kako treba i ne mozemo da izbacimo onu gomilu koloseka u SA koji sluze za parkiranje i servisiranje putnickih vozova.

Ima jos jedna stvar, prebacivanje stanice na NBGD ili Prokop omogucilo bi prolazne vozove kroz Beograd (u sustini moze vec sad) i bolju povezanost gradova u Srbiji bez presedanja/cekanja u Beogradu.

Uostalom radi se o planovima za buducnost, da je na primer ranije odbacena dogma i razmotrena mogucnost updatovanja plana zeleznickog cvora, uvidela bi se mogucnost postavljanja stanice na NBGD umesto u Prokop a most na Adi i UMP bili bi drugacije projektovani.
 
zidar":28a6zeb0 je napisao(la):
- 2 linije metroa (linija 1 bg:voz i Cukarica-Terazije-Dunav)
u

Ja se apsolutno zalazem da glavna i Dunav stanica budu povezane tunelom sa centralnom stanicom kod terazija ili kod trga republike (svi znamo da je cak takav projekat postojao i 1923 godine) ali mislim da ta veza treba da bude Comuter rail odnosno BG:Voz ili Beovoz jer je jednostavnije prokopati taj tunel od 3 kilometra i odmah stvoriti tu vezu nego zameniti sve postojece sine od Cukarice do Dunava i postaviti metro.
tunel mora da se prokopa bio to metro ili gradska zeleznica a sine vec postoje, treba samo da se povezu. Mislim da bi to bilo mnogo jeftinije da se izvede.
 
Evidentno je da ce se od kredita Kuvajda zavrsiti svi koloseci i peroni u Prokopu, Drzava posto nema pare, eventualno moze jos da isfinansira pristupne saobracajnice sa autoputa i to je to. Gradnju stanicne zgrade ce prepustiti privatnom investitoru da sa poslovno komercijalnim objektima izgradu po principu javno-privatno partnerstvo, jer drzava za tako nesta nema pare, to je jasno. Tako, ako je pameti, mozemo lako dobiti konacnu gotovu stanicu.

@Pantograf, slazem se sa celim postom. Za ovako ozbiljne projekte treba sve dobro izvagati.
@Delija, mislim da je za sve i svaki projekat bez izuzetka, bilo on veliki ili mali, jako bitno predhodno istrazivanje i analiza da bi se dobio adekvatan proizvod, odnosno objekat. Pogotovu za tako velike stvari kao sto je metro, elektrane, zel.cvorovi i dr, jer se to jednom gradi. Zato i mislim da je osnov za trasiranje potraznja, tj potreba za metroom. Moj post se nadovezao na Vuckov, koji je rekao da je najvece opterecenje izmedju Usca i Trga, sto je tacno. Ne znam, pretpostavljam, da su analizirane sve varijante za prelazak preko reke na tom potezu, i da su se odlucili uz Brankov most zbog znatno nize cene, pogotovo zbog ekspropriacije. To ja pretpostavljam, ne tvrdim.

Drugo sto je vazno kod metroa je brzina i tu imam zamerke zbog velikog broja stanica, jer najmanje 2-3 mogu da se izbace.
 
Пантограф":1f3w312u je napisao(la):
- cisternu zute farbe 1 100 zglobnih autobusa za resavanje prevoza izmedju centra i NBGD strane

Зашто су у Бордоу само чекали да им се Шабан Делмас (ратни херој, али противник трамваја) скине са грбаче, па да поставе шине уместо затрпаног аутобуса?

U bordeaux-u su radili tri (na internetu nadjoh dvije, valjda je ova treca za tramvaj) studije jer su zeljeli metro (VAL) a ne tramvaj (kojeg su napustili 58. godine). U te studije su potrosili milione i milione. Prvobitna studija je bila preambiciozna za grad (shvatili su da nisu NCY :lol: ) a druga je bila premala. Kada su shvatili bi ih tunel (bilo kakav) skupo kostao jer je tlo u Bordeaux-u lose za tunele (hmm zvici poznato), odlucili su se za tramvaje i to one najskuplje bez katenera u centru grada.

Prvobitno znacenje VAL je Villeneuve-d'Ascq - Lille jer je prva linija jednog takvog metroa bila napravljena izmedju ta dva grada.
 
Знам да су у Бордоу хтели метро, па одустали, али сам читао и да нису могли да граде трамвај све док је Шабан Делмас био градоначелник.
Борисе, знаш ли, бар оквирно, процентуалну разлику у оперативним трошковима по километру између аутоматизованог система попут БАЛ-а и система заснованог на ЛРТ-у, са чисто ручним управљањем?
 
To bi znali ovi iz signalizacije a ja sam u telekom departmanu.

Saban Delmas jeste bio veliki zagovornik metroa i zamalo sto nisu poceli da grade metro po ovoj drugoj studiji.
 
Vrh