zidar":1ft06fwg je napisao(la):
Danasnji pametnjakovici samo su 2002. prekopirali tu trasu i malo je prepravili i skratili ne bi li bila jos losija.
Glavni problem Belam projekta je to sto se ne oslanja na sveobuhvatnu studiju saobracaja u Beogradu, takvu studiju je Systra uradila 2000. ali je domaca ekipa zamandalila u plakar i zaboravila.
Moram se osvrnuti na ovo, jer nije istina. Metro je ozbiljna prica i neradi se nigde, pa ni u Srbiji, o pukom crtanju linija ili kopiranju nekih predhodnih. Radjena je kompletna analiza i merenje saobracaja u celom gradu, na kojem su bili i angazovani i studenti sa saobracajnog fakulteta. Takodje preko odredjenih softverskih paketa, unoseni su podaci o celokupnom stanju infrastrukture i saobracaju u celom gradu, kao i drugih vaznih kriterijuma da bi se odredila podraznja, kao sto su broj stanovnika,pretezna mesta poslovanja, trgovina, sporta i dr. Dakle, celokupan plan se zasniva na analizama potraznje i potrebe. Svi ti podaci postoje u saobracajnom master planu Beograda.
Dosta vas je pomenulo i nedostatak faza i planova za buducnost. Pa jedan od planova je i uspostavljanje glavne zel. stanice u Prokopu. Ignorisanje toga, je zapravo u sukobu sa toliko pominjanim jasnim ciljevima i fazama za buducnost. Linija 2 ne izgleda lepo na crtezu? Mnogo krivuda? Pa??! Kao sto pomenuh, metro se neradi da bi linije bile tako lepe i prave, i da bi sve bilo lepo na crtezu. Nedvosmisleno je da ce Prokop svakako postati glavna zel. stanica i u tom smislu treba ga podrzati adekvatnim saobracajnim povezivanjem, na kraju krajeva, tu je vec i uradjena metro stanica, ako se ne varam.
Nekako mislim da umesto bitnijih stvari da se prokomentarisu, diskusija otisla u pravcu "krivuda nam linija 2". Meni je mnogo bitnije na kom rastojanju su stanice, da li su neke nepotrebne i time usporavaju metro ali i poskupljuju ceo projekat. Takodje su mi bitni radijusi krivina, pogotovu na NBg, da li je moguce i po koju cenu da se oni povecaju, i time dobija veca eksplataciona brzina. To su neka pitanje, koja po mom misljenju, direktno uticu na vozne karakteristike i vreme putovanja, sto je i primat metroa.
Kazem, nisam bas najsrecniji sto trasa ide na vijaduktu, zbog (ne)kulture drustva, cime ce se narusiti urbani ambijent grada, ali u ovom trenutku nisam ni ocekivao da bude podzemno na Nbg.
Igore, spoj Mosta na Adi sa prugom ka B.Brdu je moguc i sa sirim kolosekom. Problem je manji radijus krivine, koja klasicna metro vozila ne mogu da savladaju, dok visemodularna tramvajska/lrt/metro vozila mogu, ali uz smanjenu brzinu.