Šta je novo?

Metro

Igor":3ek0akm5 je napisao(la):
Pa problem je sto ne postoji bas uslov za skretanje vozila sa sirokim kolosekom sa petlje ka banovom brdu

Tacno da je bio problem sa tim kad su uradili one stubove medjutim je bilo javljeno da ce se promeniti trasa odnosno radius te krivine koja se penje na petlju. Ne znam sta je bilo posle toga. Cini mi se da oni stubovi stoje i dalje tamo.
 
Пантограф":jctaf56j je napisao(la):
Који то, побогу, трамвај вози за Земун

Pa ni metro nece voziti do Zemuna :) nazalost

Пантограф":jctaf56j je napisao(la):
Да ли се суштински траса ове прве линије разликује у односу на "Јовинову" М1 (ММЛ - Земун, прва фаза Вуков споменик - Стари меркатор)?

Ne razlikuje se a to i jeste problem, plan Sektora za metro iz 1974 (Jovin je vodio sektor, nije on sve sam odradio kao sto ni Mostar nije sam projektovao, a to sto on govori samo "ja", "ja", "ja" i zaboravlja svoj tim dovoljno govori on njemu)nije bio dobar ni pre 40 godina (necu sada ulaziti u to zasto vec sam pisao o tome) a kamo li danas.

Danasnji pametnjakovici samo su 2002. prekopirali tu trasu i malo je prepravili i skratili ne bi li bila jos losija.

Glavni problem Belam projekta je to sto se ne oslanja na sveobuhvatnu studiju saobracaja u Beogradu, takvu studiju je Systra uradila 2000. ali je domaca ekipa zamandalila u plakar i zaboravila.

Belam se oslanja iskljucivo na studiju jednog ogranicenog poteza, Stari Merkator-Brankov most-Vuk bez osvrta na ostatak grada. Niko se ne pita zasto je Brankov most najoptereceniji potez u gradu (uz bul. V. Misica) niti nudi alternativu vec se samo duplira novim sistemom. "Vidi guzva, dodaj jos dve trake!".

Za linije 2 i 3 MilisaV je lepo objasnio koliko su apsurdne.


I ponovicu jos jednom, Belam studija je zastarela, radjena je pre 10 godina a od tada se grad drasticno promenio.

Danas se ona koristi samo iz lenjosti i kukavicluka.
 
Igor":213onv1i je napisao(la):
Pa problem je sto ne postoji bas uslov za skretanje vozila sa sirokim kolosekom sa petlje ka banovom brdu

Problem je da zavrne kod Pozeske, to ni tramvaj ne moze pa zato sada peglaju prejekat tog tobogana, ali moze opusteno da nastavi pravo ka Topcideru, lagano skrene iza hipodroma i udari u Brdo
 
zidar":1op6mdub je napisao(la):
Ne razlikuje se a to i jeste problem, plan Sektora za metro iz 1974 (Jovin je vodio sektor, nije on sve sam odradio kao sto ni Mostar nije sam projektovao, a to sto on govori samo "ja", "ja", "ja" i zaboravlja svoj tim dovoljno govori on njemu)nije bio dobar ni pre 40 godina (necu sada ulaziti u to zasto vec sam pisao o tome) a kamo li danas.

Нико у стручним круговима па ни Јовин не крију да је за тај пројекат можда и најзаслужнији један бечки стручњак који је пројектовао и добар део њиховог метроа и који је Јовина упутио у материју.Заправо,пре годину-две моја професорка која је сарађивала са Јовином годинама тај пројекат је нама на предавању представљала као аустријски.

zidar":1op6mdub je napisao(la):
Danasnji pametnjakovici samo su 2002. prekopirali tu trasu i malo je prepravili i skratili ne bi li bila jos losija.
Треба имати у виду да нам се трамвај за 21. век десио након ранијих планова за метро што овим новијим плановима даје једну нову,велику дозу глупости.
 
А зашто једноставно Саву не ставимо у колектор, затрпамо и одмах проширимо Бранков мост на 23 аутомобилске траке, 7 колосека трамваја, 12 жутих трака, 3 ЛРТ траке, 1/2 пешачке стазе и завршимо посао.

Мислим да ће то задовољити потребе града и нема онда никаквих потреба за градњом нормалног метро система.

А не ово проширивање моста сваких 40 година.
 
ево једног брзинског решења за метро (да се искористи постојећи коридор на мосту преко Аде и трамвајска траса код хиподрома)
metro.jpg
 
Igor":38r14het je napisao(la):
Pa problem je sto ne postoji bas uslov za skretanje vozila sa sirokim kolosekom sa petlje ka banovom brdu

Eho u pisanoj formi :)


A da li neko može da postavi sliku nekog idejnog rešenja tog novog metro mosta koji nameravaju da grade uz Brankov?
 
Dizajn stanica za M2 u Varsavi
9705ff2b0cebad092617dc0bd698d6cc_d.jpg

794db8e03c5f213263d8597263cce199_d.jpg

947561f053ad4e3d86fe442e130412d2_d.jpg

Siemens inspiro vozovi za Varsavu
16b4c689ef6ca635f7554a9b5bfe5179_d.jpg

Obimni radovi na izgradnji druge linje Metroa u Varsavi
DSC06827.jpg

DSC02442.jpg

DSC02418a.jpg
 
Delija":1t6x6oju je napisao(la):
Пантографе мрзи ме да ти ставку по ставку негирам али ћу те само питати колико је 1982. године вредело 200 милиона долара? ;)

$200,000,000.00 in 1982 had the same buying power as $480,153,191.49 in 2012.
Извор: http://www.dollartimes.com/calculators/inflation.htm


Београд 1982. није могао да гради метро ни у влажним сновима. То је било време рестриктивних споразума с ММФ-ом (да, тада су почели да нам воде економију), савезне владе Милке Планинц која је ЗАБРАНИЛА СВЕ НЕПРОИЗВОДНЕ ИНВЕСТИЦИЈЕ - па је тако "најебо" чак и Музеј револуције на НБ, рестрикција струје, несташица кафе, чоколаде и остале "дефицитарне робе"... Млад си, не сећаш се, можда мислиш да је све срање почело деведесетих (то нас Титовци лажу већ извесно време). А уз то, 1982. се десио и други нафтни шок, па се град нашао у говнима због прескупог (и очајног) јавног превоза заснованог на нафти и морао је брже-боље да скупи нешто пара и премрежи што више крајева трамвајем и тролејбусом.
А причати тада о метроу било је једнако смешно као, рецимо, 1992. Намерно не помињем 1995. и 1998, јер је тада било реалније... Којих црних 200 милиона долара - да су тад почели да копају метро, завршили би прву линију можда ове године. Беч све време успешно гради, јер је у последњих 40 година уложио укупно око ОСАМ МИЛИЈАРДИ ЕВРА у данашњем новцу.

Бечки стручњак који је радио с Јовином звао се Рудолф Шикл. Данашњи бечки стручњаци, на састанку у Скупштини града пре две године, на којем је био и Јовин, поменутом су на већину примедаба (укључујући и ону да "ниједан немачки град није проширивао мрежу С-бана од Хитлеровог доба") одговорили са: "Господине, то што причате није тачно".

Иначе, мислим да је траса "Јовинове" линије 1 једина логична, са све мостом у СА. И ово ћу, међутим, прогутати, јер није крај света.
 
Рекао си своје.Јако си неозбиљан саговорник који мисли да је ова тема почела са тобом.Не да ми се да се враћам у назад.

Елем

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Cy2XYp21sM

Ако изграде "шинског двојника" Бранковог моста ја скачем с њега. А изгледа да још нису одустали од површине Булевара.

Јао Вукане шта нам радиш! :bash: :fijasko:
 
@Delija
Рекао си своје.Јако си неозбиљан саговорник који мисли да је ова тема почела са тобом.Не да ми се да се враћам у назад.

Види, ја ћу да "кажем своје" кад тако одлучим, или кад ме банују администратори, а тешко да ћу да послушам тебе, Шавију, или неког трећег. Поради на култури дијалога, јер оваквим наступом одајеш утисак примитивца.
 
zidar":1ft06fwg je napisao(la):
Danasnji pametnjakovici samo su 2002. prekopirali tu trasu i malo je prepravili i skratili ne bi li bila jos losija.

Glavni problem Belam projekta je to sto se ne oslanja na sveobuhvatnu studiju saobracaja u Beogradu, takvu studiju je Systra uradila 2000. ali je domaca ekipa zamandalila u plakar i zaboravila.

Moram se osvrnuti na ovo, jer nije istina. Metro je ozbiljna prica i neradi se nigde, pa ni u Srbiji, o pukom crtanju linija ili kopiranju nekih predhodnih. Radjena je kompletna analiza i merenje saobracaja u celom gradu, na kojem su bili i angazovani i studenti sa saobracajnog fakulteta. Takodje preko odredjenih softverskih paketa, unoseni su podaci o celokupnom stanju infrastrukture i saobracaju u celom gradu, kao i drugih vaznih kriterijuma da bi se odredila podraznja, kao sto su broj stanovnika,pretezna mesta poslovanja, trgovina, sporta i dr. Dakle, celokupan plan se zasniva na analizama potraznje i potrebe. Svi ti podaci postoje u saobracajnom master planu Beograda.

Dosta vas je pomenulo i nedostatak faza i planova za buducnost. Pa jedan od planova je i uspostavljanje glavne zel. stanice u Prokopu. Ignorisanje toga, je zapravo u sukobu sa toliko pominjanim jasnim ciljevima i fazama za buducnost. Linija 2 ne izgleda lepo na crtezu? Mnogo krivuda? Pa??! Kao sto pomenuh, metro se neradi da bi linije bile tako lepe i prave, i da bi sve bilo lepo na crtezu. Nedvosmisleno je da ce Prokop svakako postati glavna zel. stanica i u tom smislu treba ga podrzati adekvatnim saobracajnim povezivanjem, na kraju krajeva, tu je vec i uradjena metro stanica, ako se ne varam.

Nekako mislim da umesto bitnijih stvari da se prokomentarisu, diskusija otisla u pravcu "krivuda nam linija 2". Meni je mnogo bitnije na kom rastojanju su stanice, da li su neke nepotrebne i time usporavaju metro ali i poskupljuju ceo projekat. Takodje su mi bitni radijusi krivina, pogotovu na NBg, da li je moguce i po koju cenu da se oni povecaju, i time dobija veca eksplataciona brzina. To su neka pitanje, koja po mom misljenju, direktno uticu na vozne karakteristike i vreme putovanja, sto je i primat metroa.
Kazem, nisam bas najsrecniji sto trasa ide na vijaduktu, zbog (ne)kulture drustva, cime ce se narusiti urbani ambijent grada, ali u ovom trenutku nisam ni ocekivao da bude podzemno na Nbg.

Igore, spoj Mosta na Adi sa prugom ka B.Brdu je moguc i sa sirim kolosekom. Problem je manji radijus krivine, koja klasicna metro vozila ne mogu da savladaju, dok visemodularna tramvajska/lrt/metro vozila mogu, ali uz smanjenu brzinu.
 
Mislim da metro na stubovima nije toliko lose resenje, dosta jeftinije od kopanja tunela, a trasa je istovremeno nezavisna. Zivim u Becu i svakodnevno koristim U-Bahn, najvise linije U3 i U6. Na U6 jeste malo plici deo kuda vozovi idu, mislim na prugu i sine, ali nemoguce je prelaziti preko sina, jer izmedju koloseka postoji ograda i druga zastita. Vise od pola linije U2 + produzenje koje se sada gradi je na stubovima. Jedan deo U1 i najveci deo U6 je na stubovima ili u nivou, naravno strogo izolovan i ogradjen. I sve to niti je ruzno niti se ljudi sele sto im je metro blizu prozora. Slazem se da ako vec hoce trasu duz Bulevara, nikako tu na stubovima, na NBG moze. U Bg je bitno da naprave platforme od barem 100 m, da ne nacickaju stanice na svakih 500m i da ti radijusi krivina stvarno ne budu takvi da prava metro kompozicija ne moze da se provuce.
 
milanche":dcdfmupp je napisao(la):
Moram se osvrnuti na ovo, jer nije istina. Metro je ozbiljna prica i neradi se nigde, pa ni u Srbiji, o pukom crtanju linija ili kopiranju nekih predhodnih. Radjena je kompletna analiza i merenje saobracaja u celom gradu, na kojem su bili i angazovani i studenti sa saobracajnog fakulteta. Takodje preko odredjenih softverskih paketa, unoseni su podaci o celokupnom stanju infrastrukture i saobracaju u celom gradu, kao i drugih vaznih kriterijuma da bi se odredila podraznja, kao sto su broj stanovnika,pretezna mesta poslovanja, trgovina, sporta i dr. Dakle, celokupan plan se zasniva na analizama potraznje i potrebe. Svi ti podaci postoje u saobracajnom master planu Beograda.

Мислим да си нам о томе већ писао.Проблем је што су све то радили у циљу санирања постојеће саобраћајне брљотине и то по трамвајским основама из 1982. године. План који нам је сервиран не гледа у будућност већ у прошлост.

milanche":dcdfmupp je napisao(la):
Igore, spoj Mosta na Adi sa prugom ka B.Brdu je moguc i sa sirim kolosekom. Problem je manji radijus krivine, koja klasicna metro vozila ne mogu da savladaju, dok visemodularna tramvajska/lrt/metro vozila mogu, ali uz smanjenu brzinu.

Више никакве дилеме нема да нам подмећу цитадисе.Ђилас тврди да су одустали од брзог трамваја али реалност говори супротно,
 
Оно што се не плати на мосту платиће се на ћуприји.Оно мало што уштеде на стубовима изгубиће истог момента губитком јавног просторау,буком а све ће нам се обити о главу када на ред дође одржавање отворене трасе.
 
milanche":2hbfcovs je napisao(la):
Igore, spoj Mosta na Adi sa prugom ka B.Brdu je moguc i sa sirim kolosekom. Problem je manji radijus krivine, koja klasicna metro vozila ne mogu da savladaju, dok visemodularna tramvajska/lrt/metro vozila mogu, ali uz smanjenu brzinu.

Moze li neko pojasnjenje oko tog mesta gde je mali radijus krivine za pravi metro?

Jel pricate o vec postojecem vijaduktu koji koristi tramvaj br 13 sto krivuda odmah ispod pozeske i spusta se ka NIS-u ili pricate o sputanju sinskog koridora sa mosta preko ade ka banovom brdu?
 
Tako je Somi
Svi koliko vidim zanemaruju da je veliki deo Novog Beograda jako nisko u odnosu na Savu.
 
Slazem se sa svima koji su za veci razmak izmedju stanica, duze stanice, i plitki ukop na NBG bar zbog odrzavanja... Ali ajde stubove bih i mogao da progutam dok tramvajsku krivinu kod opstine stvarno ne mogu...
 
Rekose da ce na nekim raskrsnicama pod zemlju. Sta mi znaci ako svuda ide na stubovima, a kod kruznog toka ga bace pod zemlju. Tu kad poplavi onda ne moze nista drugo da radi.
 
Они ни сами више не знају шта причају.

Шоми,имаш у Софији прикладнији пример.

800px-Musagenitsa-1.JPG


800px-Musagenitsa.JPG


Али питање је да ли је ово јефтиније од плитког тунела а опет губимо драгоцен јавни простор.
 
Sve je jeftinije od tunela, ne samo trenutno pri gradnji nego i kod kasnijeg odrzavanja. A Beograd je poznat po podzemnim vodama.
 
Ovaj snimak na studiu dj je identican onom pre godinu ili vise dana.Nista nije novo receno.

Ogroman problem oko male eksploatacione brzine(sto je proizvod velikog broja stanica) treba forsirati u diskusiji,tako metro moze pruziti sa solidnom brzinom dobru alternativu i automobilu.Ovako cemo dobiti samo alternativu gradskom prevozu,to jest zamenu jer ce ukinuti sve linije i naterati putnike koji koriste JGP da koriste metro.

A valjda bi trebali i stanovnike koje imaju automobile da zainteresuju a to je jedino moguce postizanjem odredjene brzine a to zavisi od broja stanica.

Recimo ako ste u becu ili moskvi i zelite na drugi deo kraj grada uvek ce vam biti brze(a i jeftinije) metroom preci tu razdaljinu nego taksijem to jest kolima.
 
Vrh