Šta je novo?

Metro

nikola011":1in38uiy je napisao(la):
Sve je jeftinije od tunela, ne samo trenutno pri gradnji nego i kod kasnijeg odrzavanja. A Beograd je poznat po podzemnim vodama.

Не бих се сложио. Плитки тунел је потпуно друга категорија у односу на класичан тунел. Доста је јефтинији и знатно је лакша изградња. Са друге стране траса на стубовима је еколошки и просторно гледано лоше решење.
 
Delija":32zazlr3 je napisao(la):
nikola011":32zazlr3 je napisao(la):
Sve je jeftinije od tunela, ne samo trenutno pri gradnji nego i kod kasnijeg odrzavanja. A Beograd je poznat po podzemnim vodama.

Не бих се сложио. Плитки тунел је потпуно друга категорија у односу на класичан тунел. Доста је јефтинији и знатно је лакша изградња. Са друге стране траса на стубовима је еколошки и просторно гледано лоше решење.

Mi nismo bas bogati da gledamo sad ekologiju.
Gledamo da konacno dobijemo nesto sa polaznom tackom da smo jako siromasni i da grad nema novca ni ovaj prevoz vise da subvencionise. Ne mogu da zamislim koliko cenu kad bi bio ispod zemlje kad ce ovako da kosta 2.5 milijardi evra.
Ne znam sta ce dati u zalog za ovakav projekat, verovatno citav Beograd.
Ne verujem da ne bi isli na bilo koju podzemnu varijantu nego ovako kombinovali malo ispod, malo vise iznad zemlje da razlika u ceni nije velika. Mislim da je razlika u ceni verovatno jezivo velika cim se ta varijanta uopste ne pominje.
 
2006е је за основу прве линије метроа који би била потпуно независна тј подземна и на Новом Београду ( Метро 1976) било потребно 500-600 милиона евра са све метро-друмским мостом са по три траке и новим депоом. Додуше то је рачуница за трасу до Вука,што је опет рационално решење с обзиром на неизвесност трасе ка Устаничкој.

А пази сад,прва линија по овом новом плану би коштала преко милијарду евра са обичним бескорисним буџењем Бранковог моста,импровизованим депоом,ролеркостером на новом београду, можда чак и површинском трасом по Булевару а можда и са обичним цитадисима и на све то додај руинирано острво у булевару З.ђ,руиниран Косанчићев Венац,огромну буку у блоковима ( и бука подпада под екологију).

Заправо,постоји разлика у цени.План који ви браните је знатно скупљи и бескориснији а ја не знам ни сам зашто ово пишем пошто неки међу вама ни не знају шта бране.Две странице сте спуцали на причу о мањем делу трасе на Новом Београду а када критикујете тешки метро причате о целим трасама.Не иде то тако.

ПС: Нема скупљег решења од лошег решења тј од конверзије постојећег мученог трамвајског система у брзи трамвај што и представља овај последњи план.У том случају када кренете да причате о цени тог пројекта на њу прво додајте 200 милиона (по садашњем курсу скоро 500) утрошених на тај трамвај за 21. век и онај кредит подигнут за његову реконструкцију.
 
Ovo oko 500-600 miliona evra po mom iskustvu nikako ne moze biti tacna. Pomnozi sa dva dodaj nesto stubova i onda ces dobiti puno realniju cijenu.
 
MilisaV":3rdlkt24 je napisao(la):
niko nije prokomentarisa drugu "slalom" liniju. relacija banovo brdo, hipodrom, sajam, prokop, slavija, trg republike, cvijićeva. nadam se da putnici imaju dobar stomak da istrpe ovakve krivine.


u gradu niko nema muda da napusti trasu preko prokopa. posledica toga su šikane, umesto relacije banoo brdo, ada, SA (ili kneza miloša), trg republike.

Послато са U8815 користећи Тапаток 2


слалом=трагикомедија

а можда је и најбоље за град да се направи линија (знам да је прескупо) као у њујорку S-train, од Централне станице до Тајмс сквера?


zidar":3rdlkt24 je napisao(la):
Metro nikada nece biti brzi od busa na relaciji Dzona Kenedija-Trg Republike.

Metro sluzi za efikasno resavanje saobracaja tamo gde drugacije nikako nije moguce (recimo u Bul. Vojvode Misica vise nema lufta za dodatne buseve, vezu Terazije -Glavna Z. St ne moze da napravi autobus...

можда те нисам разумео, али метро и не треба да замени ту трасу, већ да покупи путнике који су баш у земуну и његовим бројним насељима (додуше ретко насељеним) и одвезе их до трга односно даље.


не знам зашто не бисмо увели експрес аутобусе али праве, који стају на сваку 5 станицу нпр. дакле само на кључне, преседне станице, тако да се свако од нас вози прво обичним макс 3-4 станице, па онда ухвати тај експрес, па онда опет обичан на 3 станице. мислим да би то било супер али искључиво за велике раздаљине.
 
borris_":36995m9g je napisao(la):
Ovo oko 500-600 miliona evra po mom iskustvu nikako ne moze biti tacna. Pomnozi sa dva dodaj nesto stubova i onda ces dobiti puno realniju cijenu.
viewtopic.php?f=18&t=1998

Ето вам домаћи па да дискутујемо ко људи.
 
Ако си мислио на тај метро-друмски мост из 76е

Постојале су две варијанте

r-dzgz05.jpg


picture4qj.jpg


picture5ot.jpg
 
Delija, onaj što će biti paralelno sa Brankovim mostom. Hoće li biti odvojen od Brankovog ili će jednostavno dodati još jedan segment?
 
spatiotecte":n3t4jufm je napisao(la):
Moze li neko pojasnjenje oko tog mesta gde je mali radijus krivine za pravi metro?

Jel pricate o vec postojecem vijaduktu koji koristi tramvaj br 13 sto krivuda odmah ispod pozeske i spusta se ka NIS-u ili pricate o sputanju sinskog koridora sa mosta preko ade ka banovom brdu?

Ne to je ukljucivanje sa postojece trase tramvaja na most. Ne mogu da nadjem sliku tu. Mada ne znam ni koji su radijusi na tom vijaduktu.
Delija":n3t4jufm je napisao(la):
borris_":n3t4jufm je napisao(la):
Ovo oko 500-600 miliona evra po mom iskustvu nikako ne moze biti tacna. Pomnozi sa dva dodaj nesto stubova i onda ces dobiti puno realniju cijenu.
viewtopic.php?f=18&t=1998

Ето вам домаћи па да дискутујемо ко људи.
Ajde da diskutujemo ko ljudi. Ali pritom sve, krajnje dobronamerno molim, da budu precizni, koncizni i tacni sa podacima. Jer se jedino tako podize nivo diskusije.
Dakle, prema podacima sa ovog linka sto je Delija okacio, pise da bi trasa do Vuka kostala 696mil e. Naravno postavlja se pitanje po kojim cenama (radne snage, goriva, materijala, opreme...) racunata ta cena, jel iz 1982 ili novije? Ne moze se iznos u dinarima tadasnjim, tek tako pretvoriti u iznos u evrima, a da se ne uracuna inflacija i svi drugi prateci fakroti.
Drugo, sta znaci izgradnja metroa? Sta je sve ukljuceno u to? Vidim ulkucen je depo, a jel ukljucena i nabavka vozila u tu cenu? Jel ukljucena i kompletna oprema? Ako bi govorili samo o bukvalnoj izgradnji, tj gradjevinskim radovima, onda je izgradnja ove trase prema predlozenom projektu oko 450-500mil e. Celokupna. Ostao deo ide na izgradnju depoa,pratece opreme za servisiranje, odrzavanje, nabavku vozila, telekomunikacione, elektroinstalacije, masinske instalacije, ventilacione sisteme u tunelima, protivpozarne sisteme... znaci sva oprema + depo + vozila. Ako se dobro secam one tri varijante sto je uradila jedna spanska firma, za izgradnju belama, sa ukrstanjem u nivou cena izgradnje je bila oko 350mil, ovakav sistem sa vijaduktom oko 500mil i cinimi se potrpuno podzemna varijanta bi bila oko 750-800mil e, cela trasa. Dakle govorimo samo o pukoj i bukvalnoj izgradnji trase, bez opreme, vozila i depoa.
Bivis":n3t4jufm je napisao(la):
Delija, onaj što će biti paralelno sa Brankovim mostom. Hoće li biti odvojen od Brankovog ili će jednostavno dodati još jedan segment?
Prema projektu koji je radio SANU '97 bio bi jos jedan segment. Mada je moguce da bude odvojen, tj iza stepenista.
 
Миланче све лепо пише.Све је прилагођено 2006. години.
 
Mozda bi trebali da uzmemo povoljni kredit od kineza od milijardu evra i jednom za svagda resimo to pitanje izgradnjom teskog metro-a sa garancijama drzave kao sto su to uradili sa kreditom od 1,8 milijardi evra za izgradnju 3 autoputa.
 
Gajba mi je sazrela za krečenje, pa imam jedno pitanje, kome da se obratim da mi Kinezi, preko "Eksim banke", u tu svrhu daju povoljni kredit sa 0,5% kamate i grejs periodom od 10 godina? Naravno, podrazumeva se da bi 50% radne snage bili kineski radnici iz čuvene kompanije "Shanndong Painting Corporation, LLC", koja je nadaleko poznata po tome što je za samo pola sata kompletno okrečila 32-spratni luksuzni hotel "Dragon Palace" u Šangaju. U skladu sa dogovorm Kineza i moje porodice, za koji bi garancije dala Vlada Srbije, na osnovu međudržavnog sporazoma sa NR Kinom, polovinu radne snage bi činili domaći radnici - po mogućstvu, moler Mile iz Čačka i onaj Pera iz Crne Trave što ga zovu Pera Debeli, iako je mršav ko trska. Moja skromna ocena je da bi ovaj infrastrukturni poduhvat dodatno učvrstio tradicionalne prijateljske odnose Srbije i Kine, a istovremeno bi otvorio vrata evropskog tržišta kineskim molerskim kompanijama, dok bi mojoj porodici i gostima naše kuće obezbedio uživanje u glatkim zidovima, dvoslojno okrečenim u živopisne boje :)
 
Ја бих њима дао на концесију и метро и твој стан и целу Србију па да се изгради то све како ваља.
 
milanche":5zo71g0y je napisao(la):
Moram se osvrnuti na ovo, jer nije istina. (...) Radjena je kompletna analiza i merenje saobracaja u celom gradu, na kojem su bili i angazovani i studenti sa saobracajnog fakulteta (...) Svi ti podaci postoje u saobracajnom master planu Beograda.

Priznajem, lose sam se izrazio, uradjena je studija kako bi se napravio nakaradni GUP 2000. u kojem je ucrtana trouglasta LRT mreza, a na osnovu zakljucaka iz tog GUP-a je radjena studija za Belam kako bi se odredila optimalna trasa, polozaj i razmak stanica, tom prilikom je trasa prebacena iz bul. M. Pupina u bul. AVNOJA i dodata stanica Akademija u Knez Mihajlovoj

Studija jeste uradjena ali radi sastavljanja retrogradnog GUP-a koji samo mapira postojece stanje i popunjava rupe sarenim poljima. Buducnosti ni traga osim par magistralnih saobracajnica (UMP, magistrala kroz Savamalu..)

Posto je celokupni Beogradski metro projekat zasnovan na tom GUP-u mozemo smatrati da za sam metro nije uradjena sveobuhvatna urbana studija. To je Systra potvrdila u svojoj analizi iz 2002., em da predvidjanja GUP-a nisu pouzdana em da je LRT trasa potpuno pogresna.

A obaska sto je sve to staro preko deset godina...

milanche":5zo71g0y je napisao(la):
Nedvosmisleno je da ce Prokop svakako postati glavna zel. stanica i u tom smislu treba ga podrzati adekvatnim saobracajnim povezivanjem, na kraju krajeva, tu je vec i uradjena metro stanica, ako se ne varam.

Kada je Prokop projektovan kao glavna stanica pre 40 godina bilo je nedvosmisleno da ce Jugoslavija vecno postojati i biti samoupravna socijalisticka federalna republika.

Stvari se menjaju, ne treba se plasiti promene a narocito valja odbaciti zastarele dogme.

Danas Prokop, tuneli i most odlicno sluze bg:vozui a Zeleznice Srbije se istovremeno raspadaju (samo 8 medjunarodnih vozova dnevno od decembra). Mozda ipak treba razmisliti o tome kako najbolje da se iskoriste postojeci kapaciteti umesto da ulazemo ogroman novac u nepotreban projekat -glavna stanica na Prokopu- radi ulaganja jos veceg novca u nepotreban projekat povezivanja nepotrebne stanice metroom.

(samo da podsetim da na NBGD vec imamo zeleznicku stanicu koju opsluzuje gradska zeleznica i koja je odlicno vezana sa ostatkom grada)

drum1":5zo71g0y je napisao(la):
zidar":5zo71g0y je napisao(la):
Metro nikada nece biti brzi od busa na relaciji Dzona Kenedija-Trg Republike.

можда те нисам разумео, али метро и не треба да замени ту трасу, већ да покупи путнике који су баш у земуну и његовим бројним насељима (додуше ретко насељеним) и одвезе их до трга односно даље.

Potrebno bi bilo da metro ode iza Zemuna kako bi preskocio usko grlo u Glavnoj, ali ne, ici ce samo do starog Merkatora.

Hteo sam da kazem da ce neko ko je vec prosao centar Zemuna i stigao do Karadjordjevog trga ili cak do starog Merkatora uvek brze stici do grada autobusom kroz bul. nikole Tesle ili cak bul. Mihajla Pupina (zuta traka) nego metroom okolo kroz bul. AVNOJA.

Metro na toj trasi ne donosi nista novo, a kosta mnoooogo.
 
Upravo tako onaj ko udje u autobus 706 stize do gornjeg zemuna daleko pre postojece trase metroa. Sta vise stize direktno bez presedanja i gubljenja dodatnog vremena.

Steta velika da nam je metro interventni saobracajni a ne urbanisticko razvojni projekat.
 
mozda bi bilo bolje da prva linija ide trasom bulevara Mihaijla Pupina umesto sto krivuda i prolazi bulevarom AVNOJ-a, time bi se dobila brza trasa.
 
spatiotecte":15qndvic je napisao(la):
mozda bi bilo bolje da prva linija ide trasom bulevara Mihaijla Pupina umesto sto krivuda i prolazi bulevarom AVNOJ-a, time bi se dobila brza trasa.

Tu nema dovoljno putnika za metro. On mora da ide bar ulicama gde je veliki broj ljudi sa obe strane. Sta ce metro u Mihajla Pupina kad su zgrade prakticno samo sa jedne strane.

Uzima se u obzir i frekvencija. Ne koristi se metro samo zbog trenutne brzine kretanja, vec opste. Metro ce da ide na 2 minuta, a 706 ces da cekas pola sata, a pitanje koliko ce zimi da putuje, ili koliki ce zastoj imati ako je neka rasprodaja u Uscu i sl.
 
Homer Jay":10zv0pks je napisao(la):
Gajba mi je sazrela za krečenje, pa imam jedno pitanje, kome da se obratim da mi Kinezi, preko "Eksim banke", u tu svrhu daju povoljni kredit sa 0,5% kamate i grejs periodom od 10 godina? Naravno, podrazumeva se da bi 50% radne snage bili kineski radnici iz čuvene kompanije "Shanndong Painting Corporation, LLC", koja je nadaleko poznata po tome što je za samo pola sata kompletno okrečila 32-spratni luksuzni hotel "Dragon Palace" u Šangaju. U skladu sa dogovorm Kineza i moje porodice, za koji bi garancije dala Vlada Srbije, na osnovu međudržavnog sporazoma sa NR Kinom, polovinu radne snage bi činili domaći radnici - po mogućstvu, moler Mile iz Čačka i onaj Pera iz Crne Trave što ga zovu Pera Debeli, iako je mršav ko trska. Moja skromna ocena je da bi ovaj infrastrukturni poduhvat dodatno učvrstio tradicionalne prijateljske odnose Srbije i Kine, a istovremeno bi otvorio vrata evropskog tržišta kineskim molerskim kompanijama, dok bi mojoj porodici i gostima naše kuće obezbedio uživanje u glatkim zidovima, dvoslojno okrečenim u živopisne boje :)

е одавно нисам ништа боље прочитао на овој теми. ти си геније.
:lool: :lool:
 
nikola011":1vu25ojn je napisao(la):
Delija":1vu25ojn je napisao(la):
nikola011":1vu25ojn je napisao(la):
Sve je jeftinije od tunela, ne samo trenutno pri gradnji nego i kod kasnijeg odrzavanja. A Beograd je poznat po podzemnim vodama.

Не бих се сложио. Плитки тунел је потпуно друга категорија у односу на класичан тунел. Доста је јефтинији и знатно је лакша изградња. Са друге стране траса на стубовима је еколошки и просторно гледано лоше решење.

Mi nismo bas bogati da gledamo sad ekologiju.
Gledamo da konacno dobijemo nesto sa polaznom tackom da smo jako siromasni i da grad nema novca ni ovaj prevoz vise da subvencionise. Ne mogu da zamislim koliko cenu kad bi bio ispod zemlje kad ce ovako da kosta 2.5 milijardi evra.
Ne znam sta ce dati u zalog za ovakav projekat, verovatno citav Beograd.
Ne verujem da ne bi isli na bilo koju podzemnu varijantu nego ovako kombinovali malo ispod, malo vise iznad zemlje da razlika u ceni nije velika. Mislim da je razlika u ceni verovatno jezivo velika cim se ta varijanta uopste ne pominje.

svako polovichno resenje ce nas mnogo kostati kasnije kada se pokaze da je nemoguce menjati taj sistem bez menjanja i svih drugih "okolnih" sistema. Prica kako nismo dovoljno bogati da sada gledamo ekologiju je takodje veoma smeshna i zabrinjavajuca, jer ako je ne gledamo sada platicemo mnogo vishe kasnije.

Bilo kako bilo mi nemamo para da sada gradimo metro i sumnjam da ce od ovoga biti ista u sledecih pet, sest godina
 
milanche":2pyn68ce je napisao(la):
Ajde da diskutujemo ko ljudi. Ali pritom sve, krajnje dobronamerno molim, da budu precizni, koncizni i tacni sa podacima. Jer se jedino tako podize nivo diskusije.
Dakle, prema podacima sa ovog linka sto je Delija okacio, pise da bi trasa do Vuka kostala 696mil e. Naravno postavlja se pitanje po kojim cenama (radne snage, goriva, materijala, opreme...) racunata ta cena, jel iz 1982 ili novije? Ne moze se iznos u dinarima tadasnjim, tek tako pretvoriti u iznos u evrima, a da se ne uracuna inflacija i svi drugi prateci fakroti.
Drugo, sta znaci izgradnja metroa? Sta je sve ukljuceno u to? Vidim ulkucen je depo, a jel ukljucena i nabavka vozila u tu cenu? Jel ukljucena i kompletna oprema? Ako bi govorili samo o bukvalnoj izgradnji, tj gradjevinskim radovima, onda je izgradnja ove trase prema predlozenom projektu oko 450-500mil e. Celokupna. Ostao deo ide na izgradnju depoa,pratece opreme za servisiranje, odrzavanje, nabavku vozila, telekomunikacione, elektroinstalacije, masinske instalacije, ventilacione sisteme u tunelima, protivpozarne sisteme... znaci sva oprema + depo + vozila. Ako se dobro secam one tri varijante sto je uradila jedna spanska firma, za izgradnju belama, sa ukrstanjem u nivou cena izgradnje je bila oko 350mil, ovakav sistem sa vijaduktom oko 500mil i cinimi se potrpuno podzemna varijanta bi bila oko 750-800mil e, cela trasa. Dakle govorimo samo o pukoj i bukvalnoj izgradnji trase, bez opreme, vozila i depoa.
Prema projektu koji je radio SANU '97 bio bi jos jedan segment. Mada je moguce da bude odvojen, tj iza stepenista.

Nisam ja nasumice izbacio cifru. Upravo radim na jednom projektu metroa gdje linija ima 12 stanica a od toga 4 podzemne a ostale na vijaduktu + jedan depo i kompletno nov OCC (Operations Control Center). Ukupno 12.6km. Depo je poceo da se gradi i izabrana je najskuplja varijanta (betonski pod). Na toj liniji nema mosta. Radna snaga u toj zemlji je jeftinija od radne snage u Srbiji.

Pocetna cijena te linije je bila >700M€ (to je pocetna cijena koju uradi konsultant prema tehnickom dizajnu) a sada je visa od jedne milijarde evra. Zasto se tako povecala cijena? Prvo, ta pocetna cijena je uvjek data sa preciznoscu od +-15% (skoro uvjek je + a ne -). Cijena raste takodjer kada projekta kasni (a on kasni u ovom slucaju radi domacih regulativa, korupcije itd). I na kraju cijena raste radi dodatnih potrazivanja klijenta.

U tom gradu rade/projektuju se jos dvije linije. Jednu rade Japanci i oni dosta kasne za nama radi istih problema a drugu rade Kinezi. Kinezi su poceli da izlivaju stubove (jer su zeljeli da zavrse prvi) i prestali su kada se ispostavilo da tehnicki dizajn jos nije bio zavrsen i da nisu izvrsili nikakvu eksproprijaciju.
 
Molimo Kinesku kompaniju da udje u pregovore u vezi Homer J stana,takav dobar marekting jedne megakorp.i gradjanina Beograda bi zaokupio paznju cele svetske javnosti,Cnn, Rtr ...bi se direkto uklucivali,i na kraju takav inovativni oblik javnog privatnog partnerstva bio primenjen u svetu. :kk: :kafa:
Ko zna... mozda bi opstine po istom presedanu mogle da ulaze u pregovore sa megakorp. u vezi izgradnje metroa na njihovoj deonici :roll:
 
spatiotecte":2pp1vxlg je napisao(la):
Ajde da diskutujemo ko ljudi. Ali pritom sve, krajnje dobronamerno molim, da budu precizni, koncizni i tacni sa podacima. Jer se jedino tako podize nivo diskusije.
Dakle, prema podacima sa ovog linka sto je Delija okacio, pise da bi trasa do Vuka kostala 696mil e. Naravno postavlja se pitanje po kojim cenama (radne snage, goriva, materijala, opreme...) racunata ta cena, jel iz 1982 ili novije? Ne moze se iznos u dinarima tadasnjim, tek tako pretvoriti u iznos u evrima, a da se ne uracuna inflacija i svi drugi prateci fakroti.
Drugo, sta znaci izgradnja metroa? Sta je sve ukljuceno u to? Vidim ulkucen je depo, a jel ukljucena i nabavka vozila u tu cenu? Jel ukljucena i kompletna oprema? Ako bi govorili samo o bukvalnoj izgradnji, tj gradjevinskim radovima, onda je izgradnja ove trase prema predlozenom projektu oko 450-500mil e. Celokupna. Ostao deo ide na izgradnju depoa,pratece opreme za servisiranje, odrzavanje, nabavku vozila, telekomunikacione, elektroinstalacije, masinske instalacije, ventilacione sisteme u tunelima, protivpozarne sisteme... znaci sva oprema + depo + vozila. Ako se dobro secam one tri varijante sto je uradila jedna spanska firma, za izgradnju belama, sa ukrstanjem u nivou cena izgradnje je bila oko 350mil, ovakav sistem sa vijaduktom oko 500mil i cinimi se potrpuno podzemna varijanta bi bila oko 750-800mil e, cela trasa. Dakle govorimo samo o pukoj i bukvalnoj izgradnji trase, bez opreme, vozila i depoa.
Bivis":2pp1vxlg je napisao(la):
Delija, onaj što će biti paralelno sa Brankovim mostom. Hoće li biti odvojen od Brankovog ili će jednostavno dodati još jedan segment?
Prema projektu koji je radio SANU '97 bio bi jos jedan segment. Mada je moguce da bude odvojen, tj iza stepenista.

Zar zam ja ovo napisao?????????? :shock:
 
Nisi :)

milance je napisao ali ga je borris_ lose kvotovao :)
 
Vrh