Šta je novo?

Metro

Delija":jjjypi3e je napisao(la):
По мени само један аргумент би био довољан - комфор. Ако ставе цитадисе не гину нам исте гужве као и у садашњем ЈГП-у а ценим да је оних 12.500 по вршном часу гранична вредност која подразумева "сардинирање" Београђана у те нове трамваје. Имаш у плану из 76е доста о комфору и експлоатационим могућностима класичних метро возила која су у сваком погледу супериорна у односу на трамваје.А разлика у цени практично и не постоји.

Да се, као лаик, надовежем на ово. У децембру сам се возио Торинским VAL метроом и први утисак након што сам ушао у возило ми је био: ''Ово је мало за Београд''. После сам погледао карактеристике, кажу да су возила 52 метра дужине, широка 2,08 метра, капацитета 440 путника (6 путника по m2 - сардине :) ), са максималним оптерећењем од 13.900 путника по часу. Нисам стручан да процењујем те податке, само знам како ми је то изгледало. После пар дана сам у Милану ишао крцатим метроом на Сан Сиро. Могу само да замислим сличну ситуацију у Београду у неком возилу сличном том Торинском. Не знам капацитет тог Цитадис трамваја, али ако нје нешто слично поменутом, биће то бачене веееелике паре.
 
Barkley":29hu2n0r je napisao(la):
У децембру сам се возио Торинским VAL метроом и први утисак након што сам ушао у возило ми је био: ''Ово је мало за Београд''.
Ovo je video iz 2005-e:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=BG1LScUD69I&feature=related[/video]

Na ovom forumu je tek 2007-e pokrenuta tema o bg metrou, au međuvremenu u Torinu 2011-e:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=4orn_akvm0A&feature=related[/video]

Tako teće vreme u zemlji koja drži do sebe, mi još nismo ni travku pomerili. :bash:
Ajde da ne bedačim, možda i iskopamo kubik zemlje do kraja decenije.
 
Pa da li ti je bilo guzvanje udobnije u tom klasicnom metrou ili tom VAL-u?

Kapacitet kod nas ce biti oko 16-18 000 ako razumeh dobro.
 
@vucko
Slazem se.Menjanje trase je sizifov posao ali se treba i to staviti u program delovanja,ali realno nije prioritet,prioritet su klasicna metro vozila zbog ekonomskih razloga a i komfora putnika koji je veci u takvim vozilima nego u tramvajima.

Zapravo mozemo biti populisti i reci citadis=CAF,a stvarno i izgledaju identicno i imaju identican raspored vrata i modula.


Е, сад, ја као антипопулиста и прошлогодишњи чести корисник париског трамваја број 2 и 3 да приметим да је Цитадис на нормалном колосеку поприлично шири од београдског ЦАФ-а, да би - ако би се накачиле три композиције - капацитет био већи од метроа, а да је комфор вожње одличан, што је био један од разлога за замену кружне аутобуске линије (убедљиво најоптерећеније у Паризу) трамвајем.
 
:) Надовезао сам се на капацитет од 12.500 из Делијиног поста. Онај број путника из миланског метроа не да не би стао у VAL него би то био нови појам за гужву. VAL је супер, леп, станице су исте (бар већина оних које сам видео) што ваљда смањује цену изградње, прилично је брз - максимална брзина је ваљда 80 км/ч, тунели су осветљени па као да се возиш ролеркостером, све је то лепо. Торино има нешто мало испод милион становника у градском језгру, па би се могло рећи да је сличан Београду по томе, истина је, али се мени чини да је такав метро (или шта год био) мали ако бих тако нешто замишљао у Београду. Нисам наишао на неке веће гужве у метроу, мада је углавном пристојно попуњен, али сам приметио да бусеви и трамваји умеју да буду натрпани путницима. За сада имају само ту једну линију, верујем да ће бити више проблема са капацитетом када се она још продужи и када се дода друга линија.
 
Metro je vec poceo da se gradi ali vecina ovde to ne vidi. Imacemo uskoro 3,5 km metro koridora sa Mostom preko ade i 2 stanice (kod mosta i kod zeleznicke stanice NBG). Pa i ako stave tramvajske sine za pocetak, najskuplji deo infrastrukture ce biti izgradjen (vijadukt i stanice).

Tako da mozemo realno da kazemo i da budemo svesni da je izgradnja metro-a u Beogradu stvarno zapocela i ako se ne radi o liniji 1.
 
Тачно. И ја не видим добар разлог да се убрзо не направи једна подземна станица испод Пожешке, као и два км независне трасе негде до Општине Нови Београд, и да за годину и по - две и за стотинак милиона евра не добијемо заметак београдске метро мреже. Та линија, наравно, није прва по приоритету, али је најскупљи део трасе већ изграђен.
 
Пантограф":3sbyni6x je napisao(la):
Тачно. И ја не видим добар разлог да се убрзо не направи једна подземна станица испод Пожешке, као и два км независне трасе негде до Општине Нови Београд, и да за годину и по - две и за стотинак милиона евра не добијемо заметак београдске метро мреже. Та линија, наравно, није прва по приоритету, али је најскупљи део трасе већ изграђен.

Ja vidim jer je u taj deo grada sa mostom preko ade i svim petljama ulozeno oko pola milijarde eura,a sada mora da se sredi saobracaj po najopterecenijoj osi-Zemun-NBG-Centar-Zvezdara.
 
Моје мишљење:
Тражити од Алстома неки високоподни "трамвај" да би се касније у налету путника само купили возови већег капацитета без реконструисања целе инфраструктуре..
 
spatiotecte":1vjin5e9 je napisao(la):
Metro je vec poceo da se gradi ali vecina ovde to ne vidi. Imacemo uskoro 3,5 km metro koridora sa Mostom preko ade i 2 stanice (kod mosta i kod zeleznicke stanice NBG). Pa i ako stave tramvajske sine za pocetak, najskuplji deo infrastrukture ce biti izgradjen (vijadukt i stanice).

Tako da mozemo realno da kazemo i da budemo svesni da je izgradnja metro-a u Beogradu stvarno zapocela i ako se ne radi o liniji 1.

Kako je to poceo da se pravi metro koridor kada je, zbog nedostataka sredstava, shinski trakt na mostu preko Ade zatrpan sljunkom? Sve ove priche o metrou su lepe i slatke, ali zaista ja ne vidim kako ce to grad/drzava (fakticki tu nema razlike sa nashom netransparentnom politikom/budzetom) da plati kredit za most ( sa ump-om), blok 39 pa onda i za metro. Pa pogledajte kako se nijednom politicaru (pogotovo nashem gradonacelniku) ne ide u vlast trenutno. I sada ocekujete da neko uzme kredit od 800 - 1000 miliona evra za metro. Jedino gore od tog kredita je da ga uzmemo i uradimo nesto polovichno, sa nekom laznom predstavom kako je to samo "za sada". Kod nas nista nije privremeno, iako je skoro sve polovichno
 
Nista ti ne brini za kredit.. :kafa: u celome svetu se gradi infrastruktura od kredita...pa ne vidim zasto ne bi i ovde...imamo mi zlata i platine u Boru da otplatimo sve ovo...i treba...dok je jos uvek nase .. :kafa:
Zar mislis da bi neko dao kredit Beogradu za Metro a da zna da to ne moze da se vrati..dodushe donacija bi dobro dosla ili zaduzhbinarstvo tajkuna.. :D
Koncesija moguca ali ti negine puna cena karte..
 
Video sam onaj gore predlog i zamolio bih da mi neko odgovori zasto su Fontana, stari Merkator i pre svega Zemun stavljeni tek na 3. liniju za koju znamo da je nece biti 20 godina minimum? Mislim da je to velika mana plana...
 
Sto se metroa tice jedini prihvatljiv predlog je studija iz 1976 godine gde ima 5 gradskih linija i 4 prigradskih.Ceo grad je obuhvacen i moguce je presedenja bukvalno svugde http://upload.wikimedia.org/wikiped...ski_Metro.svg/1000px-Beogradski_Metro.svg.png sve ostalo sto pricaju i predlazu od toga nista nece biti a i ako bude nece biti uradjeno kako treba,gledaju samo kako ce da uzmu pare ovom napacenom narodu.
 
mradulovic":30onsiot je napisao(la):
spatiotecte":30onsiot je napisao(la):
Metro je vec poceo da se gradi ali vecina ovde to ne vidi. Imacemo uskoro 3,5 km metro koridora sa Mostom preko ade i 2 stanice (kod mosta i kod zeleznicke stanice NBG). Pa i ako stave tramvajske sine za pocetak, najskuplji deo infrastrukture ce biti izgradjen (vijadukt i stanice).

Tako da mozemo realno da kazemo i da budemo svesni da je izgradnja metro-a u Beogradu stvarno zapocela i ako se ne radi o liniji 1.

Kako je to poceo da se pravi metro koridor kada je, zbog nedostataka sredstava, shinski trakt na mostu preko Ade zatrpan sljunkom? Sve ove priche o metrou su lepe i slatke, ali zaista ja ne vidim kako ce to grad/drzava (fakticki tu nema razlike sa nashom netransparentnom politikom/budzetom) da plati kredit za most ( sa ump-om), blok 39 pa onda i za metro. Pa pogledajte kako se nijednom politicaru (pogotovo nashem gradonacelniku) ne ide u vlast trenutno. I sada ocekujete da neko uzme kredit od 800 - 1000 miliona evra za metro. Jedino gore od tog kredita je da ga uzmemo i uradimo nesto polovichno, sa nekom laznom predstavom kako je to samo "za sada". Kod nas nista nije privremeno, iako je skoro sve polovichno

Da cekamo onda 30 godina da nam kreditne sposobnosti porastu?

Metro mora da se izgradi, a sta se mora nije tesko.
 
metro mora da se gradi, ali da li mi imamo luksuz, sa nashim finansijama, da uradimo polovichno reshenje koje ce da nas skupo kosta opet, kad tad. Troskarenje na infrastrukturne projekte ce nas kostati kao sto je kostalo Grcku pre 2004te, samo sto ce kod nas da bude josh gore jer mi nemamo more.

A da ne govorimo da imamo josh dosta projekata na nivou ove siromashne drzave koji bi trebalo da se urade pre metroa a isplate iz iste kase
 
Bilo kako bilo - nekom vidu nezavisnog šinskog sistema nikada nismo bili bliže od 70-ih do danas. Planovi su daleko odmakli i postoje veoma ozbiljne šanse da izgradnaj počne u naredne dve godine (dakle, nema nikakve šanse da dobijemo nešto "u jednom mandatu" jer je za početnu fazu potrebno bar četiri godine).

Trasa, bar kada je prva linija u pitanju, teško da će biti promenjena.

Međutim, prostora za napredak i neke izmene svakako ima, iako zaista verujem da se neki veći pritisak javnosti u vezi sa metroom ne može očekivati. No, dovoljno je i da postoji intersna grupa poput "Imamo plan" grupe u užem, tj. Beobuilda u širem smislu - i nekog kruga entuzijasta koji nas prate. Tu su naravno i ostali stručni krugovi - arhitekte, inženjeri, građevinci, saobraćajci, ekonomisti, Jovin, Maletin, stranke, banke itd - svi oni na neki način utiču na metro.

Za vozila vredi pokušati jer ako na prvoj liniji dobijemo prava metro vozila, verujem da to obavezuje ozbiljan pristup u planiranju narednih linija jer ih, je li, treba prilagoditi teškom metrou. Vučkove ideje o pravljenu paralele CAF-a i Citadisa deluju vrlo razumno jer će tako ljudi najlakše shvatiti šta se konkretno zamera LRT (tram) vozovima - brzina i komfor. Pominje se npr. mogućnost da u nekim periodima dana idu čak tri vezane kompozicije Citadisa - logično je postaviti pitanje zašto praviti takav cirkus - zašto jednostavno ne ide obično metro vozilo većeg kapaciteta.

Ono na šta se isto može uticati jeste broj stanica. Manje stanica = veća brzina. Koliko sam shvatio ima pomaka na ovom polju, Trg Nikole Pašića verovatno leti. dobro je što je i Bulevar od Vuka ka Ustaničkoj u narednoj fazi, pa se ima više vremena za eventualne ispravke.

Isto važi za drugu i treću liniju, kao i krak ka blokovima, one su za sada samo trasirane i još su na dugom štapu. Tu će biti daleko više prostora za uticaj, naročito ako se saradnja i sugestije na prvoj liniji pokaže delotvornom.

Mislim da postoji još jedna značajna oblast u kojoj "Imamo plan" grupa može predložiti sjajne ideje - a to su nus produkti metroa. Dakle, šta se sve to ostalo u gradu može promeniti izgradnjom metroa - npr. Trg republike - da li se može sad akompletno zatvoriti za saobraćaj, da li se može formirati pešačka zona u Vasinoj itd. Gde se mogu napraviti pjacete oko ulaza u metro stanice, gde se mogu napraviti garaže, šta raditi sa prostorom ispod metro vijadukta na Novom Beogradu, šta raditi sa nekadašnjim tramvajskim ostrvom na bulevaru - širiti trotoare ili kolovoz, formirati zeleno ostrvo ili napraviti biciklističke staze? Kako reorganizovati GSP linije posle metroa, kakva je budućnost tramvajskog sistema itd?
 
За кредите се не брините, наравно да ћемо их добити. То је уосталом и цела поента глобализације. Да будеш до те мере дужан да постајеш економски роб за сва времена.
 
ne znam da li ti lakshe padne smanjenje plate (ako radish za drzavu) ili povecanje poreza na sve sto imash dok se vozish tim metroom? :rolleyes:

enivejz, ovaj metro projekat sa svojim toboganima, tramvaj plus vozilima, mostom koji ce da use*e pogled na kalemegdan sigurno, je smeshno, ishitreno, politikantsko reshenje
 
Nadam se da ce metro most imati istu liniju kao 2 brankova dela i da ce se lepo uklapati uz njih... Tako ne mora da bude uopste ruzno... Samo cemo imati malo siri brankov ako sam ja dobro shvatio prostor i planove...
 
Feanor":25tvrix0 je napisao(la):
Nadam se da ce metro most imati istu liniju kao 2 brankova dela i da ce se lepo uklapati uz njih... Tako ne mora da bude uopste ruzno... Samo cemo imati malo siri brankov ako sam ja dobro shvatio prostor i planove...
Једино што ће докрајчити оно рустично степениште и стубове моста Краља Александра.... :(
А и набиће мост до прозора оне лепе зграде у Карађорђевој...
 
Homer Jay":6ky3ispi je napisao(la):
npr. Trg republike - da li se može sad akompletno zatvoriti za saobraćaj, da li se može formirati pešačka zona u Vasinoj itd. Gde se mogu napraviti pjacete oko ulaza u metro stanice, gde se mogu napraviti garaže, šta raditi sa prostorom ispod metro vijadukta na Novom Beogradu, šta raditi sa nekadašnjim tramvajskim ostrvom na bulevaru - širiti trotoare ili kolovoz, formirati zeleno ostrvo ili napraviti biciklističke staze? Kako reorganizovati GSP linije posle metroa, kakva je budućnost tramvajskog sistema itd?


Ту ће да рокну дубоки тунел како би избегли "проблем" сређивања трга и спајања две најзначајније културне установе у Срба.

Ево једне старе скице коју ваљда нисам качио на нет

kul-narodni-muyej.jpg


Ту је и "проблем" археолошког налазишта још из Римског доба.Мали део тога је конзервиран и изложен у Народном Позоришту а ови планирају да то све сакрију од јаввости,униште или у најбољем случају искулирају копањем дубоког тунела.
 
Vrh