alexa_ndar
Beginner
- Učlanjen(a)
- 28.08.2010.
- Poruke
- 70
- Pohvaljen
- 0
Metro u Portu je malog kapaciteta i frustrirajuce je spor. Iako nisam strucan, posluzio mi je kao primer da iz prve ruke shvatim vecinu primedbi na racun lakog metroa o kojoj ovde prica strucni deo forumasa.
Jedva 10ak posto trase je podzeman, ali to nije kljucan problem jer se, makar u Portu, da oprostiti jer uzivate u lepom pogledu.
Medjutim, veliki deo trase dele 4 glavne linije, tako da je takt u centru tako vestacki napumpan do 4min, ali u realnosti svaka od te 4 linije ide na 10ak-15min. Ako hocete van tih 8km podzemne trase, 15min vam je takt. Kao najuzasniji primer: takt ka aerodromu iznosi neverovatnih 30min! Da, dobro ste culi, ako zelite "metro sistemom" do aerodroma, morate svoj raspored da planirate na po pola sata.
Takt sem sto je los, je i nestalan i zavisi od doba dana. Imaju 3 posebna rasporeda koja u drasticnoj meri diktiraju frekvenciju (to nisam video nigde drugo): radni dani, vikendi i praznici. Overall prosek je po jedna stanica na svakih 700m, u centru manje od 500m.
Sve u svemu - imam cesto utisak da mi je bolje da idem peske - sto metro sistem u nacelnoj ideji jednostavno ne sme da bude. Organizaciono, linije su takve da vise potsecaju na tramvaj, pa cak i bus (!?). Jedan od najgorih metro sistema kojima sam se vozio i idealan primer zasto je za metro od kljucnog znacaja da bude brz i visoko kapacitivan. Ne dao nam Bog da bilo sta slicno dobijemo u Beogradu!
Jedva 10ak posto trase je podzeman, ali to nije kljucan problem jer se, makar u Portu, da oprostiti jer uzivate u lepom pogledu.
Medjutim, veliki deo trase dele 4 glavne linije, tako da je takt u centru tako vestacki napumpan do 4min, ali u realnosti svaka od te 4 linije ide na 10ak-15min. Ako hocete van tih 8km podzemne trase, 15min vam je takt. Kao najuzasniji primer: takt ka aerodromu iznosi neverovatnih 30min! Da, dobro ste culi, ako zelite "metro sistemom" do aerodroma, morate svoj raspored da planirate na po pola sata.
Takt sem sto je los, je i nestalan i zavisi od doba dana. Imaju 3 posebna rasporeda koja u drasticnoj meri diktiraju frekvenciju (to nisam video nigde drugo): radni dani, vikendi i praznici. Overall prosek je po jedna stanica na svakih 700m, u centru manje od 500m.
Sve u svemu - imam cesto utisak da mi je bolje da idem peske - sto metro sistem u nacelnoj ideji jednostavno ne sme da bude. Organizaciono, linije su takve da vise potsecaju na tramvaj, pa cak i bus (!?). Jedan od najgorih metro sistema kojima sam se vozio i idealan primer zasto je za metro od kljucnog znacaja da bude brz i visoko kapacitivan. Ne dao nam Bog da bilo sta slicno dobijemo u Beogradu!