Svima nama ovde cilj je da Beograd dobije sto efikasniji metro sistem, pitanje je koji je najbolji nacin da se to i ostvari.
Na ovoj diskusiji temeljno smo analizirali tehnicke karakteristike vozila, stare i nove planove mreze, predlozili smo mnostvo resenja.
Kroz akcije i konstantno lobiranje grupe Imamo Plan podizemo svest gradjana i nadleznih o najbitnijem projektu za Beograd.
Ipak, i dalje
nemamo jasnu i odlucnu strategiju delanja:
- Nasa prica za siroku javnost koja nije upoznata sa tehnikalijama
nije dovoljno jasna, kao sto rece @Homer Jay vecini gradjana je zaista tesko objasniti zasto je jedan tip vozila bolji ili losiji od drugog (cak ni mi ovde ne uspevamo da se oko toga slozimo).
- Nasi planovi i resenja za mrezu jesu dobri ali nadlezni imaju svoje i
tesko da ce od njih znatno odstupiti
Cini mi se da je potrebno raditi u dva glavna pravca:
- Izbor vozila za metro
- Izbor trase za linije
- - -
Sto se vozila tice smeskaju nam se
citadis tramvaji.
Izneli smo vec sve argumente za i protiv njih ali nam je potreban jedan jednostavan i smislen razlog zasto ne treba kupovati tramvaje vec metro vozila koji ce razumeti i strucnjaci i laici.
Glavni argument koji nadlezni isticu u korist tramvajskih vozila je usteda prilikom kupovine.
To je mozda tacno ako se gleda samo novi metro sistem ali kada se pogleda sira slika Beogradu su potrebne i nove garniture za BG:voz.
Kada bi se metro i bg:voz sagledali kao jedna celina onda bi se vise isplatilo kupovati ista vozila i za jedan i za drugi sistem,
usteda u kupovini, koriscenju i odrzavanju.
Umesto da nabavljamo polovne RVR ili neki novi EMV za bg:voz + citadise za metro bolje je da nabavimo jedinstvena nova vozila za oba sistema i time napravimo ogromnu ustedu:
- veci broj vozila = manja cena
- mogucnost koriscenja vozila na oba sistema
- isti rezervni delovi
- ista ekipa mehanicara za odrzavanje
- zajednicki depoi
Ovo mi se cini kao pouzdan argument:
-
Nemamo para za jetfniju varijantu, zahtevamo JOS jeftiniju varijantu!
- Necemo jos jednu sortu tramvaja u gradu (CKD-Svajcarci-CAF-Citadis),
hocemo jedinstvene nove vozove za bg:voz i metro
- - -
E sada trase...
Napravili smo sintezni plan koji je izlozen na Mikseru i koji obuhvata vecinu ideja koje su se na forumu rodile.
Ipak koliko god taj plan predstavljao viziju buducnosti grada suvise se razlikuje od zvanicnog projekta da bi mogao na njega direktno da utice.
Cak i kada se zvanicni plan usvoji ostace puno prostora za izmene i adaptacije. Mozda je zato sada vreme da sagledamo na koji nacin zvanicni plan mozemo da izmenimo da bi postao bolji.
Kao sto je Belam rolerkoster evoluirao u sadasnji Egisov projekat mozemo da ucinimo da Egisov projekat polako postane ono ka cemu mi tezimo.
Evo jednog pokusaja da se zvanicni plan i njegove sporne karakteristike (most uz Brankov, mali radijusi na NBGD, racvanje linija) pretvore u daleko efikasniji i vizionarski projekat:
-
Prva linija: Vuk-Slavija-Terazije-most uz Brankov-Usce-Arena-Z.st NBGD
Ova trasa odmah vezuje nabitnije saobracajne tacke u centru (Vuk, Slavija, Terazije) i stvara veze koje tramvajima fale u centru (Slavija-Terazije i Vuk-Terazije)
Na NBGD sece svih 5 bulevara (NT, MP, AVNOJ, Autoput,3.) i vezuje buducu zeleznicku i autobusku stanicu sa centrom
Na NBGD se koriste veliki radijusi skretanja u parku kod SIV-a i kasnije na uglu sa bul. AVNOJA (kod crkve u bloku 26), nezavisno da li je trasa pod zemljom ili na stubovima.
-
Druga linija koristi
postojece sine uz Savu i Dunav i prolazi tunelom od 2km ispod grebena u centru i vezuje P. most sa Cukaricom.
Zeleznica se sa NBGD tera preko mosta na Adi i vezuje sa Topciderskom prugom, time se automatski oslobadja koridor za metro u Savskom amfiteatru i uz Sajam. (Sta treba da ide preko mosta: bus, tramvaj ili metro? odgovor je: Voz!)
Ove dve linije mogu da se naprave za 3/4 godine
Zatim pravimo
racvanja na liniji 1 ka Autokomandi sa jedne strane i Bul. Umetnosti sa druge (kada se probije podvoznjak ispod zeleznickog nasipa bul. Umetnosti/Agostina Neta postace glavna arterija na levoj obali Save, veza Blokovi-NBGD-Zemun)
Ta racvanja zapravo cine liniju 3 sa delimicno zajednickom trasom sa linijom 1
Eto kako i racvanje moze da postane korisno, bitno je da je uravnotezeno na svakom kraku i da
postoji plan da se jednog dana ukine.
Kada zajednicki deo linije 1/3 postane preopterecen, taman dok se napravi projekat za Savski Amfiteatar, vezujemo Arenu i Slaviju preko amfiteatra i
linija 3 postaje potpuno nezavisna.
3 linije, svi glavni pravci su pokriveni, metro i bg:voz su tesno umrezeni, sada sistem moze slobodno da se siri dalje.
Zvanicni plan je dovoljno slican ovom da moze u njega da izraste a lakse ce biti lobiranje za izmenu usvojenog plana nego guranje potpuno drugacijeg.
ajd ziveli