Šta je novo?

Metro

Delija":18m88mex je napisao(la):
Зар није? Имамо 30км прокопаних тунела.Добар део тога је планирано као део регионалног метроа.Имамо и тунеле које се уопште не користе па чак и једну завршену метро станицу.
О којим тунелима је реч?
 
Шоми,тунели београдског железничког чвора.

Хомере,да простиш метро је куд и камо значајнији појам од Миксера.Проћиће још доста година док Миксер не прерасте у нешто више од алтернативне манифестације где се окупљају којекакви чудаци. Ја још нисам разговарао ни са једном особом која нема никакав став о метроу . Заправо, пријатно сам изненађен колико се за метро интересује слој друштва који је вероватно и најбројнији у Београду - Средовечни запослени људи средње и "средњије" класе.
 
Ako racunas u 30 km metro tunela tunele zeleznickog cvora , onda mozes racunati i hiljade km tunela beogradske kanalizacije takodje , jer ih bg metro nikada nece koristiti. beogradski metro ima mozda 300m ostavljenog tunela kod stanice vuk i to je sve.
 
Somi,ti tuneli su po zadnjim standardima,naravno metro tuneli bi bili plici.Inace imas i nuklearna vrata sa obe strane tunela pa se stanica vukov spomenik moze koristiti kao nuklearni bunker,samo se zatvore ta vrata na tunelima i eto :)

Nego,nije mikser isto sto i metro.Problem je sto ce gradska vlast krenuti punom snagom u propagiranje beogradskog metroa kao sto vec i radi negiranjem klasifikacije teskog(klasicnog) i lakog metroa.

Mnogo vise ljudi je zainteresovano za metro,pogotovu ako im objasnis,ti zivis na cvetku,i radis na trgu.Ok treba ti do tamo 13 min ovim francuskim metroom,a ako bude ovakav trebace ti 11min.

A na to osoba odgovori da i nije neka razlika.A onda to pomnozis sa brojem odlazaka,dana i.t.d. i onda vecina ljudi skapira da ipak koliko god bila ta mala razlika ipak znaci,i kad se vec toliko "istzemo" ekonomski zasto ne bi do kraja.I naravno ubaci tu pricu o Bugarima,pa iz ciste zavisti kazu,nek se hebu bugari,ako mogu oni mozemo i mi,necu da neki tamo bugari imaju bolji metro od njih,mi smo bre Evropa za njih.
 
dziggy":1gvvqlb4 je napisao(la):
Ako racunas u 30 km metro tunela tunele zeleznickog cvora , onda mozes racunati i hiljade km tunela beogradske kanalizacije takodje , jer ih bg metro nikada nece koristiti. beogradski metro ima mozda 300m ostavljenog tunela kod stanice vuk i to je sve.

Nece ih koristiti ali od brankovog mosta sve do trga nikole pasica,ili trga zavisno od odluke ce biti identican sistem gradnje.Duboke stanice ce se graditi kao stanica bg voza vukov spomenik a plitke u iskopu sa betonskim plocama kao stanica karadjordjev park.

Dakle,isti je sistem gradnje,samo se polaze drugacije napajanje i furaju drugaciji vozevi,ali je gradjevinski 95% identicna stvar.
 
Ма само на станици Вуков споменик имамо скоро све могуће ситуације:

- Дубоки тунел и станицу
- Плитки тунел и станицу
- Укрштање регионаног и градског метроа
- Укрштање трамваја и метроа
 
Opet pantograf i "Sofija" problem :D

Sofija nema gradsku železnicu, nema železničke tunele kroz centar grada. Njima zbog toga treba MRT :rolleyes:

Ne bismo bili jedini glavni grad neke evropske države sa LRT-om odnosno bez "pravog metroa". Šifra: Dublin. Nemaju "pravi metro" ali imaju gradsku železnicu DART ("BG:voz"), Dublin Suburban Rail ("Beovoz") i lrt LUAS. Pri čemu Dublin tek treba da dobije "DART underground" odnosno tunel (dužine 7.6 km) kroz centar grada kako bi se napravila veza između DART-a i Suburban Rail-a. To je ono što BG:Voz i Beovoz već imaju ali slabo koriste.

Naravno, i Dublin ima planove za metro ali je taj projekat poput DART underground-a "deferred" - odložen na neodređeno vreme.

Inače, u planu imaju svega dve linije koje će povezati aerodrom i Greater Dublin Area jer taj njihov aerodrom opslužuje 26 miliona putnika godišnje naspram beogradskih 3.1 miliona :rolleyes:

Planirani "Metro North" treba da ide ispod aerodroma i centra grada u "deep underground tunnel", cut&cover metodom kroz jedan bulevar a ostatak po površini u neizgrađenim delovima grada i na nekoliko mesta "elevated".

"Metro West", druga linija, treba da ide kompletno "above ground, at road level, with major junctions overpassed" ;) međutim, ovaj projekat je zvanično suspendovan jer prema rečima ondašnjeg ministra transporta, turizma i sporta, novac za izgradnju ove linije neće biti dostupan u doglednoj budućnosti.

Prva dva projekta (Metro North i DART underground) su odložena na osnovu toga što u postojećim uslovima ne mogu da nađu pare, čak ni u aranžmanu javno-privatnog partnerstva. Kamo EU fondovi?

Nasuprot tome, širenje mreže LUAS-a (lrt) nije stopirano :rolleyes:

Opet kažem... ulaziti u izgradnju novog MRT šinskog sistema dok su postojeći kapaciteti (BG:Voz) neiskorišćeni i u fazi raspada? :notok:​
 
Meni nimalo ne smeta pantograf, smeta mi tramvaj, i nazivanje istog metroom. :fijasko:
Hoću pravi pravcati metro, onakav kakav sam oduvek gledao u američkim filmovima i serijama, sa sve pacovi, bandama i ludim saksofonistom!
 
Svima nama ovde cilj je da Beograd dobije sto efikasniji metro sistem, pitanje je koji je najbolji nacin da se to i ostvari.

Na ovoj diskusiji temeljno smo analizirali tehnicke karakteristike vozila, stare i nove planove mreze, predlozili smo mnostvo resenja.
Kroz akcije i konstantno lobiranje grupe Imamo Plan podizemo svest gradjana i nadleznih o najbitnijem projektu za Beograd. :gobb:

Ipak, i dalje nemamo jasnu i odlucnu strategiju delanja:

- Nasa prica za siroku javnost koja nije upoznata sa tehnikalijama nije dovoljno jasna, kao sto rece @Homer Jay vecini gradjana je zaista tesko objasniti zasto je jedan tip vozila bolji ili losiji od drugog (cak ni mi ovde ne uspevamo da se oko toga slozimo).

- Nasi planovi i resenja za mrezu jesu dobri ali nadlezni imaju svoje i tesko da ce od njih znatno odstupiti

Cini mi se da je potrebno raditi u dva glavna pravca:

- Izbor vozila za metro

- Izbor trase za linije

- - -

Sto se vozila tice smeskaju nam se citadis tramvaji.
Izneli smo vec sve argumente za i protiv njih ali nam je potreban jedan jednostavan i smislen razlog zasto ne treba kupovati tramvaje vec metro vozila koji ce razumeti i strucnjaci i laici.

Glavni argument koji nadlezni isticu u korist tramvajskih vozila je usteda prilikom kupovine.
To je mozda tacno ako se gleda samo novi metro sistem ali kada se pogleda sira slika Beogradu su potrebne i nove garniture za BG:voz.

Kada bi se metro i bg:voz sagledali kao jedna celina onda bi se vise isplatilo kupovati ista vozila i za jedan i za drugi sistem, usteda u kupovini, koriscenju i odrzavanju.

Umesto da nabavljamo polovne RVR ili neki novi EMV za bg:voz + citadise za metro bolje je da nabavimo jedinstvena nova vozila za oba sistema i time napravimo ogromnu ustedu:

- veci broj vozila = manja cena
- mogucnost koriscenja vozila na oba sistema
- isti rezervni delovi
- ista ekipa mehanicara za odrzavanje
- zajednicki depoi

Ovo mi se cini kao pouzdan argument:

- Nemamo para za jetfniju varijantu, zahtevamo JOS jeftiniju varijantu!

- Necemo jos jednu sortu tramvaja u gradu (CKD-Svajcarci-CAF-Citadis), hocemo jedinstvene nove vozove za bg:voz i metro


- - -

E sada trase...

Napravili smo sintezni plan koji je izlozen na Mikseru i koji obuhvata vecinu ideja koje su se na forumu rodile.
Ipak koliko god taj plan predstavljao viziju buducnosti grada suvise se razlikuje od zvanicnog projekta da bi mogao na njega direktno da utice.

Cak i kada se zvanicni plan usvoji ostace puno prostora za izmene i adaptacije. Mozda je zato sada vreme da sagledamo na koji nacin zvanicni plan mozemo da izmenimo da bi postao bolji.

Kao sto je Belam rolerkoster evoluirao u sadasnji Egisov projekat mozemo da ucinimo da Egisov projekat polako postane ono ka cemu mi tezimo.

Evo jednog pokusaja da se zvanicni plan i njegove sporne karakteristike (most uz Brankov, mali radijusi na NBGD, racvanje linija) pretvore u daleko efikasniji i vizionarski projekat:

- Prva linija: Vuk-Slavija-Terazije-most uz Brankov-Usce-Arena-Z.st NBGD

Ova trasa odmah vezuje nabitnije saobracajne tacke u centru (Vuk, Slavija, Terazije) i stvara veze koje tramvajima fale u centru (Slavija-Terazije i Vuk-Terazije)
Na NBGD sece svih 5 bulevara (NT, MP, AVNOJ, Autoput,3.) i vezuje buducu zeleznicku i autobusku stanicu sa centrom

Na NBGD se koriste veliki radijusi skretanja u parku kod SIV-a i kasnije na uglu sa bul. AVNOJA (kod crkve u bloku 26), nezavisno da li je trasa pod zemljom ili na stubovima.

- Druga linija koristi postojece sine uz Savu i Dunav i prolazi tunelom od 2km ispod grebena u centru i vezuje P. most sa Cukaricom.
Zeleznica se sa NBGD tera preko mosta na Adi i vezuje sa Topciderskom prugom, time se automatski oslobadja koridor za metro u Savskom amfiteatru i uz Sajam. (Sta treba da ide preko mosta: bus, tramvaj ili metro? odgovor je: Voz!)

Ove dve linije mogu da se naprave za 3/4 godine

Zatim pravimo racvanja na liniji 1 ka Autokomandi sa jedne strane i Bul. Umetnosti sa druge (kada se probije podvoznjak ispod zeleznickog nasipa bul. Umetnosti/Agostina Neta postace glavna arterija na levoj obali Save, veza Blokovi-NBGD-Zemun)

Ta racvanja zapravo cine liniju 3 sa delimicno zajednickom trasom sa linijom 1

Eto kako i racvanje moze da postane korisno, bitno je da je uravnotezeno na svakom kraku i da postoji plan da se jednog dana ukine.

Kada zajednicki deo linije 1/3 postane preopterecen, taman dok se napravi projekat za Savski Amfiteatar, vezujemo Arenu i Slaviju preko amfiteatra i linija 3 postaje potpuno nezavisna.


3 linije, svi glavni pravci su pokriveni, metro i bg:voz su tesno umrezeni, sada sistem moze slobodno da se siri dalje.



Zvanicni plan je dovoljno slican ovom da moze u njega da izraste a lakse ce biti lobiranje za izmenu usvojenog plana nego guranje potpuno drugacijeg.

ajd ziveli :vops:

74_metro-beograd-amfiteatar-v2_v3.png
 
Zidar.Svidja mi se veci deo plana,hajde recimo da se fokusiram na vozilo.

Koje sinsko vozilo ima alstom a da moze se da se koristi i za metro i za gradsku zeleznicu???
 
@zidar


drago mi je da je most preko ade izuzet iz metro sistema. mislim da njemu nije mesto čak ni u prigradskog-gradskoj železnici.

pričali smo na temi o tramvajima o tramvajskoj trasi preko novog mosta duž umpa, pa da se nastavi pravo sve do bežanijskog groblja. mislim da bi kapaciteti tramvaja na toj trasi bili optimalni dosta dugo vremena.


što se tiče vozila.

mislim da je bitno pustiti buvu u medije pa da narod počne da priča o tome.... ne znam u kakvim ste odnosima sa ovima u blicu i beogradskoj hronici, ako bi mogli da imate jedno gostovanje u hronici ili članak u blicu samo da se pomene vozila i kapaciteti i vreme i pustiti narod da malo razmisli o tome. i to da se u gostovanju ili članku uopšte ne pominju trase, pošto svi građani bi želeli da im metro ide pored kuće pa tu može biti dosta kritike, nego samo vozila da se pominju i da se objasni zašto je bolje da budu metrolika vozila.......


mislim da đilas sebi ne može da priušti još jednu priču kao o mostu na adi, a to je da preskupo plaćamo nešto što nam ne donosi ogromnu dobit......


inače mogli bi malo da prodiskutujemo trase na onoj temi u radionici....
 
zidar":33y7sr69 je napisao(la):
Sto se vozila tice smeskaju nam se citadis tramvaji.
Izneli smo vec sve argumente za i protiv njih ali nam je potreban jedan jednostavan i smislen razlog zasto ne treba kupovati tramvaje vec metro vozila koji ce razumeti i strucnjaci i laici.

По мени само један аргумент би био довољан - комфор. Ако ставе цитадисе не гину нам исте гужве као и у садашњем ЈГП-у а ценим да је оних 12.500 по вршном часу гранична вредност која подразумева "сардинирање" Београђана у те нове трамваје. Имаш у плану из 76е доста о комфору и експлоатационим могућностима класичних метро возила која су у сваком погледу супериорна у односу на трамваје.А разлика у цени практично и не постоји.

zidar":33y7sr69 je napisao(la):
E sada trase...

Napravili smo sintezni plan koji je izlozen na Mikseru i koji obuhvata vecinu ideja koje su se na forumu rodile.
Ipak koliko god taj plan predstavljao viziju buducnosti grada suvise se razlikuje od zvanicnog projekta da bi mogao na njega direktno da utice.

Cak i kada se zvanicni plan usvoji ostace puno prostora za izmene i adaptacije. Mozda je zato sada vreme da sagledamo na koji nacin zvanicni plan mozemo da izmenimo da bi postao bolji.

:rolleyes: Пун је Беобилд мојих постова где сам баш ово писао. А само Вучко зна колико сам му мозак пробијао причајући му управо то. Исто је било и за ону причу око тога да ли је и у коликој мери све ово око метроа политичко-интересно сплеткарење...

Само деловање у два правца има смисла:

- Извлачење максимума из прве линије и борба за нормална метро возила

- Дискредитовање на свим нивоима, како белама 2.0 тако и људи који стоје иза њега а све у циљу стопирања ужасно скупог и бескорисног пројекта конверзије трамваја за 21. век на 1453мм колосек.
 
И ја се слажем да је у овом тренутку најпаметније и најодговорније утицати да се на првој линији исправе сви могући недостаци.

Тек код Линије 2 можемо се надати утицају на евентуалну корекцију трасе.

Што се тиче возила, можда би у наступима требало Цитасисе поредити са КАФ-ом јер на крају крајева, народу јесте леп и нов, али преовлађује мишљење да је кмезав и јако спор трамвај са недостатком комфора.
 
:kk: Браво за акцију! Идеја за иста возила за метро и бг воз и те како има смисла.

Што се тиче самих траса, прескочићу добре стране пројекта, осврнућу се на оно што ми се чини да је проблематично - прву линију.

zidar":2vmrkasq je napisao(la):
- Prva linija: Vuk-Slavija-Terazije-most uz Brankov-Usce-Arena-Z.st NBGD

Ova trasa odmah vezuje nabitnije saobracajne tacke u centru (Vuk, Slavija, Terazije) i stvara veze koje tramvajima fale u centru (Slavija-Terazije i Vuk-Terazije)
Na NBGD sece svih 5 bulevara (NT, MP, AVNOJ, Autoput,3.) i vezuje buducu zeleznicku i autobusku stanicu sa centrom

Na NBGD se koriste veliki radijusi skretanja u parku kod SIV-a i kasnije na uglu sa bul. AVNOJA (kod crkve u bloku 26), nezavisno da li je trasa pod zemljom ili na stubovima.
Мислим да сте упали у замку у коју и сам често упадам на свом послу, програмирању :) Због настојања да се са инжењерске стране, направи што идеалнији, бољи, логичнији систем, заборави се на обичног корисника, да њему није битно да систем буде сјајан, са милион опција, оптимизован до крањих граница, најбжи могући, већ да му је згодан, практичан и приступачан.

Сложићете се да прва линија мора да се покаже као сјајна, да превезе велики број грађана и да људи виде колико је метро заиста добар. У овој варијанти, видим велики проблем у томе. Иако је концепт повезивања са БГ-возом и трамвајима сјајан и потребан, у овом случају ми се чини да доноси више штете него користи.

Наиме, од целе своје дужине на Новом Београду, што је готово половина трасе, прва линија пролази поред само ЧЕТИРИ насељена блока, од тога верујем да би се вероватно пола становништва из блокова 21, 22 и 23 и даље гравитирало ка Милентија Поповића, а сви из блокова западно од арене би и даље ишли бусевима. Као неко ко живи у блоку 28, сигуран сам да би ми било и брже и једноставније да до већине локација коју покрива овај линија стингем бусом. У преводу, метро би зврјао полупразан. У Београду су и даље много израженије дневне миграције између централних градских зона, него приградске, тако да мислим да би за почетак требало гађати ту страну. У том смислу је беламова траса много логичнија, метро једноставно мора да буде приступачан и згодан великом броју људи. Мислим да је много мања штета да иде нешто спорије у једној, две, три кривине него да нема ко да се вози њиме...

Сад, да би се ипак остварила веза са бг-возом, линија би могла да иде целом дужином БЗЂ, па да иза студењака (где верујем има довољно простора за леоз кривину) заврне ка југу и рецимо у првој фази до станице Тошин бунар, а онда касније може да продужу ка АЦБ, блоковима итд. Тако, уз око 3 километра дужу трасу било покривено 3-4 пута више насељних блокова него предложена траса. Једино остаје непокривеност станице НБГ, али јбг, ја и даље навијам за Прокоп :p

П.С. Немојте да мислите да је ово зато што желим да ми метро прође испред носа, у обе варијанте би ми станице биле готово идентично удаљене, само сматрам да би овако било много сврсисходније. :)
 
Delija":3ea7dsjn je napisao(la):
Само деловање у два правца има смисла:

- Извлачење максимума из прве линије и борба за нормална метро возила

- Дискредитовање на свим нивоима, како белама 2.0 тако и људи који стоје иза њега а све у циљу стопирања ужасно скупог и бескорисног пројекта конверзије трамваја за 21. век на 1453мм колосек.
Slazem se.Menjanje trase je sizifov posao ali se treba i to staviti u program delovanja,ali realno nije prioritet,prioritet su klasicna metro vozila zbog ekonomskih razloga a i komfora putnika koji je veci u takvim vozilima nego u tramvajima.

Zapravo mozemo biti populisti i reci citadis=CAF,a stvarno i izgledaju identicno i imaju identican raspored vrata i modula.

Pade mi na pamet,trebalo bi traziti iz razloga bezbednosti da na svim stanicama se postave ona screen doors iz razloga bezbednosti.

specialized_in_Subway_Platform_Screen_Door_Metro.jpg
 
Мени та врата убијају ужитак да се возим метроом :) и оно дување промаје када воз долази :)
 
@зидар

АЛАЛ ВЕРА!

ово је налеко најбољи план који сам видео. :kk:

одлични аргументи, приземни, логични. хајде само да кренемо на лобирање!
 
Takdoje +1 za zidarev rad.

Samo bih se slozio oko ovog da je steta da u ovom planu ne postoji direktna povezanost metro linije sa stanicom Prokop.
Svakako da gradska zeleznica moze biti efikasna, ali polazim od sebe da kada bih stigao vozom u Beograd (ili neko ko prvi put dolazi, pa je dezorijetisan kao svaki turista) svakako bih prvo zeleo da se dokopam metro linije, a ne da ganjam druge vozove ili saobracaj na povrsini kako bih dosao do metroa. To je samo jedan od razloga.

Takodje, potpuno je izostavljena trasa izmedju Vukovog Spomenika i Terazija (centra), ideja da na Tasu (kod Pravnog) postoji stanica mi se i dalje dopada iz vise (prakticnih) razloga. Zvezdara takodje nije direktno povezana sa metroom, vidim da se odustalo od Cvetkove Pijace (pa nadalje).

Ucestalost metro stanica produzava vreme putovanja od A do B, ali vrlo minimalno, a od velike su koristi, no to su vec detalji.

Sto se popularizovanja metroa tice, to svakako mora da se uradi na 'stari dobri nacin' - preko medija. Bitno je napraviti dobar marketinski plan, sto nije tako tesko, i sprovesti ga, sto je maaalo teze. Mikserova strategija za popularizovanje Savamale kao "glasa naroda" je samo jedna od nacina.
U svakom slucaju gradjanima se treba uprostiti zbog cega je investicija u metro izuzetno bitna za njih, a to nije, kao sto znamo, samo brzi prevoz.

Drzim fige.
 
у овом случају, Прокоп не мора да има метро станицу, с обзиром да НБГ, Сајам, К. парк и Вуков споменик имају везу за метроом, а Прокоп је само станица БГВ-а, не и међуградских возова (ту је НБГ)
 
Vrh