Šta je novo?

Metro

Ako dobro kapiram bing maps i stf-a tunel ce da izlazi ispod BG obelsika prolazice pored one zgrade kojoj je nadogradjen krov pre jedno 10 godina (ne vidim nista lepo u toj zgradi, pogotovu sa onakvim krovom, a da bude grdje cuo sam da ju je nadogradio dekan arhitektonskog tada)...

Ili planiraju da idu jos nizvodnije i da izbiju iznad onih stracara blize uscu?
 
Da bas pored te zgrade pa paralelno sa Brankovim. Inace malo off , jeste projekat nadogradnje je radio Aleksandar Kekovic dekan Arh faxa u Bgd do 2001 cini mi se, i ako su mi dobro preneli projekat nadogranje je radjen bez ikakvih dozvola.
 
Mozda ce se rusiti ta zgrada..meni deluje logicno cela je propala..a i nema mesta za most. :kafa:
 
Delija":1959rupr je napisao(la):
Homer Jay":1959rupr je napisao(la):
npr. Trg republike - da li se može sad akompletno zatvoriti za saobraćaj, da li se može formirati pešačka zona u Vasinoj itd. Gde se mogu napraviti pjacete oko ulaza u metro stanice, gde se mogu napraviti garaže, šta raditi sa prostorom ispod metro vijadukta na Novom Beogradu, šta raditi sa nekadašnjim tramvajskim ostrvom na bulevaru - širiti trotoare ili kolovoz, formirati zeleno ostrvo ili napraviti biciklističke staze? Kako reorganizovati GSP linije posle metroa, kakva je budućnost tramvajskog sistema itd?


Ту ће да рокну дубоки тунел како би избегли "проблем" сређивања трга и спајања две најзначајније културне установе у Срба.

Ево једне старе скице коју ваљда нисам качио на нет

kul-narodni-muyej.jpg


Ту је и "проблем" археолошког налазишта још из Римског доба.Мали део тога је конзервиран и изложен у Народном Позоришту а ови планирају да то све сакрију од јаввости,униште или у најбољем случају искулирају копањем дубоког тунела.



Неће, на срећу, моћи да ураде баш тако. Ту је, наиме, одувек планиран искључиво дубоки тунел, и за "обичан" и за регионални метро. А да би се пришло дубоком тунелу (станици), мора да се раскопа Трг. И тако је свуда где се гради метро.
 
Пантограф":3onqc6o4 je napisao(la):
Неће, на срећу, моћи да ураде баш тако. Ту је, наиме, одувек планиран искључиво дубоки тунел, и за "обичан" и за регионални метро. А да би се пришло дубоком тунелу (станици), мора да се раскопа Трг. И тако је свуда где се гради метро.

То није баш истина и у суштини није ни битно на којој ће дубини бити тунел већ је битан садржај првих етажа испод трга које ће у овом случају вероватно бити сано обичне платформе за приступ самој станици

По неким другим плановима ту бисмо добили трг испод трга са везом са музејом

picture7od.jpg
 
Знам за то, то је одлично замишљено; и мислим да неће моћи много да одступе - изузимајући подземни улаз у Народни музеј, као у Лувр, од чега, на жалост, вероватно неће бити ништа. Археолошка налазишта ће, ипак, тешко заобићи; прве етаже (вестибил) испод трга једноставно ће морати да прокопају одозго. Уз то је Трг републике сад замишљен као централна станица, у којој се секу прва и друга линија метроа, па површина најплиће етаже неће баш моћи да буде мала.
Колико знам, ту су и остаци спољне Стамбол капије, па би све могло (и морало) да буде прилично занимљиво.
 
Nisam pratio ovu temu, i sad ne mogu da iščitam 319 strana, ali ja mislim da je izgradnja lakog metroa skupa i bespotrebna investicija za Beograd i da je najveći efekat koji se time postiže zapravo samo statusni simbol i da veće koristi ne bi bilo. Sve potrebe Beograda mogle bi se zadovoljiti postojećim sistemom železnice jednim generalnim renoviranjem, i izgradnjom možda još neke pruge. Naravno, bilo bi neophodno da se kupi još vozova.
Da li je neko očekivao koliko će dobro da se pokaže uvođenje BG-voza? Bg-voz se pokazao kako jedna potpuno jeftina stvar može MNOGO da doprinese. Beograd nije toliko veliki grad kao što se nama čini. Nije veliki ni sa svim prigradskim opštinama. Nama su ovi vozovi što idu 30 km/h sasvim dovoljni da brzo stignemo sa suprotnih krajeva grada.
Problem je što mi nemamo dovoljno vozova i što su uvođenjem Bg-voza, sve druge linije osakaćene.
Apsolutno sam protiv uvođenja lakog metroa, i za to da se uloži novac u železnicu kakvu imamo, da se ona renovira, da se izgrade nove pruge i kupi još vozova, i da sistem Bg-voza reši problem gradskog saobraćaja u Beogradu.
 
Еукалиптус, БГ:воз нема потенцијал да реши проблем јавног саобраћаја у Београду - ни изблиза. Он је одличан за довођење путника из приградских насеља у зону ширег центра града и - ништа више. Његови тунели и станице нису постављени тако да одговарају градском превозу путника, јер за то нису ни предвиђени. Зато станице нису у насељима, него поред њих (па се мени са Бежанијске косе готово никад не исплати да користим благодети станице Тошин бунар), зато тунели не иду кроз центар града. Да би се то променило, неопходно би било изградити још немало тунела и станица - толико, да се то у свему изједначава са ценом изградње метроа.
(При)градска железница заснована на БГ:возу може бити само допуна, и то добра, будуће кичме јавног саобраћаја у Београду, а то мора бити метро.
 
Eukaliptuse,bg voz je (pri) gradska zeleznica koja preveze oko 20 000 ljudi dnevno.Metro toliko preveze po satu po jednom smeru.

I metro se koristi da se rastereti centar grada i sire podrcuje oko centra dok prigradska zeleznica sluzi da se povezu veca naselja u okolini grada kao recimo Batajnica i Pancevo,i bg voz ne ide u centar grada vec tangira centar,pa opet ne gine ljudima presedanje koji ga koriste.
 
Било би паметно да се Гроцка повеже БГ:Возом. Можда то и није претерано потребно, али би се олакшао превоз у том делу града...
 
Šomi, sanjam tako nešto :) Sviđa mi se kako je to rešeno u "Imamo plan" projektu - da voz ka nama ide uz autoput.
 
Добродошао на форум Еукалиптус.

EUKALIPTUS":26ix6vxl je napisao(la):
Nisam pratio ovu temu, i sad ne mogu da iščitam 319 strana,

Можда не би било лоше да изабереш десетак страна насумице?

ali ja mislim da je izgradnja lakog metroa skupa i bespotrebna investicija za Beograd i da je najveći efekat koji se time postiže zapravo samo statusni simbol i da veće koristi ne bi bilo.

Какав статус такав и симбол... :rolleyes:

Sve potrebe Beograda mogle bi se zadovoljiti postojećim sistemom železnice jednim generalnim renoviranjem, i izgradnjom možda još neke pruge.

Не, као што то није случај са потребама ама баш ниједног другог града на планети. Мањим градовима требају трамваји или бусеви, већим метрои. Ниједан није решио своја урбанистичка питања железницом. Железница служи за превоз између насељених места, на пример, између Земун Поља и Новог Београда, који су два различита насељена места.

Naravno, bilo bi neophodno da se kupi još vozova.
Da li je neko očekivao koliko će dobro da se pokaže uvođenje BG-voza? Bg-voz se pokazao kako jedna potpuno jeftina stvar može MNOGO da doprinese.

БГ:воз уопште није јефтина ствар. Коштао је око милијарду долара. Само станица "Вуков споменик" је коштала ђаво и по (зависно ко шта рачуна, 50-150 милиона долара). Оно што је ова постава урадила (и добро је што је то урадила) јесте било шминкање возова, маркетиншка кампања, и, најважније, успостављање тога ко коси а ко воду носи (мора да се зна ред на прузи). То је све заједно било јефтино. Али то не значи да је воз јефтин - од свега тога не би било ништа да пре 40 година неко (Бранко Пешић) није засукао рукаве и почео да по дебелој цени (каква је увек) копа праве подземне тунеле за железницу. Да је неко од почетка само шминкао за 100 милиона овде и 80 милиона онде, добили бисмо љубичасте траке за тротинете, или нешто томе слично. За БГ:воз какав се теби допада је требало добро засукати рукаве и дрешити кесу.

Beograd nije toliko veliki grad kao što se nama čini. Nije veliki ni sa svim prigradskim opštinama. Nama su ovi vozovi što idu 30 km/h sasvim dovoljni da brzo stignemo sa suprotnih krajeva grada.

Са супротних крајева града... до?

Још једном, добродошао на форум. Извини за мало оштрији старт. Сва информисана мишљења су добродошла.
 
Homer Jay":1oci4vn7 je napisao(la):
Šomi, sanjam tako nešto :) Sviđa mi se kako je to rešeno u "Imamo plan" projektu - da voz ka nama ide uz autoput.
Јел можеш да поставиш слику или да ми пошаљеш у поруци, нисам је видео до сада :)
 
To je iz predloga uticajne grupe imamo plan.To je bas onaj cetvrti krak bg voza koji fali beogradskom cvoru.

metro-beograd-2011-imamo-plan-ug.png
 
somi & homer
dobro bi bilo da bude do Udovica..... imam tamo neku kućicu :lol:
 
Код овог плана ми се не свиђа што иде аутопутем и тиме заобилази Калуђерицу, ВМЛ, ММЛ... Можда је тако јер би ту могао и метро да дође, а онда би БГ:Воз могао да иде како је горе планирано, па из Врчина до мене и у Гроцку. Није да то кажем јер сам из Заклопаче, него тиме се повезује Гроцка, а и ми добијамо далеко бољи, бржи и поузданији превоз :)
 
mogli su uvesti neki metro do Begaljice preko Zaklopace :)
 
Па треба да се уради тако, ако се икада буде радило да воз пролази кроз сва насеља и тиме се реши цео тај део :)
 
Somi303":1ijsx24i je napisao(la):
Код овог плана ми се не свиђа што иде аутопутем и тиме заобилази Калуђерицу, ВМЛ, ММЛ... Можда је тако јер би ту могао и метро да дође, а онда би БГ:Воз могао да иде како је горе планирано, па из Врчина до мене и у Гроцку. Није да то кажем јер сам из Заклопаче, него тиме се повезује Гроцка, а и ми добијамо далеко бољи, бржи и поузданији превоз :)
Ideja pored autoputa je takva jer je zapravo najskuplje kod gradnje povrsinske pruge ta ekspropriacija,to jest otkup zemljista.
 
Да ли стварно очекујете метро или градску железницу у брдским и разбацаним насељима општине Гроцка? Воз на трасама Батајница-Бусије-Угриновци-Крњешевци-Шимановци или Земун-Аеродром-Сурчин-Добановци, а посебно Крњача-Борча, би био далеко исплативији и јефтинији, а опсуживао би већу популацију.
 
^^^
Ништа паметније нисам ни очекивао од некога ко није из Гроцке...
 
Što se Kaluđerice i Malog Mokrog Luga tiče, njima nije potreban BG:Voz jer je dugoročni plan da se trasa metroa produži Bulevarom, tj. Smederevcem do raskrsnice sa Spoljnom magistralnom tangentom. Odatle bi dobro organizovani busevi za okolna naselja (Kaluđericu, Leštane, Vinču, Boleč...) sasvim dobro "hranili" metro. To je već poprilično dobro, ali nažalost ostvarivo tek za nekoliko decenija :(

To, međutim, ne znači da ne treba razmišljati o BG:Vozu, naročito ka perifernijim delovima Grocke. Nema tu nešto manje ljudi nego u Altini i Batajnici, odnosno Borči i Krnjači. Primetne se dve velike migracije dnevno - u jutarnjem i popodnevnom špicu - jer bukvalno desetine hiljada ljudi idu u školu, na posao i na faks.
 
Arnorian":1i4qlgdl je napisao(la):
Да ли стварно очекујете метро или градску железницу у брдским и разбацаним насељима општине Гроцка? Воз на трасама Батајница-Бусије-Угриновци-Крњешевци-Шимановци или Земун-Аеродром-Сурчин-Добановци, а посебно Крњача-Борча, би био далеко исплативији и јефтинији, а опсуживао би већу популацију.
Та некада "разбацана насеља на брдима" су се спојила у последњих 20 година. Мало је неизграђених међупростора, а све их је мање. То што су приградска насеља Шумадијског дела Београда комунално изузетно запостављена у односу на Сремски део, и што у мањој мери делују као предграђа него у Срему је последица, поред свега и таквог става планера града у последњих око 60 година.

Поред свега, није грађена како треба основна мрежа улица, а у улицама се није водило рачуна о одаљавању грађевинске линије од осе пута. Када су у питању петље и прелази аутопута, са западне стране мало-мало па нека петља или надвожњак, а са источне стране је петљи и прелаза мање несразмерно броју становника са источне стране града.

Предлогу групе "Имамо план" је један од најјачих аргумената био управо источни крак Метро-а који би ишао од Вуковог споменика до плавог моста, и источни крак Београдског железничког чвора.

Да будем мало конкретнији, управо за источни крак чвора.
  • На општини Гроцка станује око 120.000 људи, а постоји тежња пораста броја становника. Недалеко од насеља Гроцка на исток је Смедерево са око 100.000 становника
  • Највећи део добити од инвестирања у било који систем градских железница је време уштеђено у превозу претворено у новац. То значи да у оним источним деловима метрополитена, које су сличне густине насељености и активности буде 2-3 пута већа него у западним, што свакако правда и веће трошкове.
  • Ако посматрамо простор целе Србије, на јужном краку мреже чак и Нови железнички чвор има лоше параматре. Јефтиније и ефикасније решење за најбжу везу Београд - Ниш, Краљево, Зајечар... би било направити двоколосечну пругу Прокоп - Душановац - Плави мост - Калуђерица (тунел) Бубањ Поток - Мали Пожаревац. Поготову што би пруга имала двоструку употребу: приградске железнице и брзи возови.
  • Климатско - еколошки услови за формирање добрих приградских стамбених зона су далеко бољи у Шумадији него у Срему.
У свету је тежња да железница конкурише авионском саобраћају, а ми не можемо ни аутобуском.
У Дедињском тунелу, пуштеном у рад 1988 године, пројектована брзина је 80 км/с због кривине у тунелу. Јужно од Дедињског тунела до Раље и Малог Пожаревца су кривудаве брдске пруге пројектована за 80км/с, по негде до 100км/с. У просторном плану Србије постоје планови пруга за 160км/с, са могућностима повећавања брзина до 250км/с у даљој будућности, и по њима ту "супербрзи" возови иду од Прокопа до Раковице 80км/с, од Раковице до Ресника 100км/с, а одатле се гради нова пруга са 4км дугим тунелом према Малом Пожаревцу. Од Малог Пожаревца је долинска траса коју је лако буџити за велике брзине.

Предлог коришћења долине Мокролушког потока, са тунелом према Бубањ потоку је постојао у неколико предложених варијанти Београдског железничког чвора. Велика предност формирања источног крака је да би у том случају заиста постојао оправдан разлог да држава учествује у финасијској конструкцији нечега што ће нарочито на почетку рада и првим фазама градње највеће ефекте имати управо на Београдски метрополитен.

@Homer Jay
To "продужење" је предвиђено када се заврши повезивање Блока 45, Петловог брда и Миријева у наредних 20 година + још нека деценија више када се вратимо у реалност. Након тих 30-40 година када заврше што су наумили, питање је на ком месту на листи чекања ће бити то продужење. И планирају да прекину код терминала Смедеревски пут, докле је ситуација данас подношљива, а остављају нерешеним тамо где је ситуација неподношљива. Рушење уз Смедеревски пут ради ширења Булевара је скупље, неефикасније и теже решење од неколико алтернатива преусмерења токова са Смедеревског пута северно и јужно од истог.

Тај део града треба да добије боље услове за живот и далеко бољи третман од стране власти сада, у овој деценији, а не кроз 50 година. Свако ко не мисли тако, за њега демократија, равноправност, равномерни развој и отворени урбанизам могу бити само ствар демагогије, не и део система вредности.
 
Немој да мешаш Смедерево у причу о Гроцкој и железници јер Смедерево већ има пругу и нова му не треба, посебно ако се дуплира колосек на траси Плана-Велика Крсна-Мали Пожаревац и пробије тунел према Рипњу како је планирано.

Северни сецесионистички део општине (Калуђерица, Винча, Болеч, Лештане) не рачунам у Гроцку, а доводити железницу у њега (најбоље као продужетак прве линије метроа) има смисла, и због повољнијег терена, и због већег степена урбанизације. Али пруга даље према Заклопачи, Бегаљици и самој Гроцкој је бесмислена. Терен је такав да би пола трасе били тунелу, а пола вијадукти.

untitled-5.jpg
 
Vrh