Šta je novo?

Metro

Karlo del Ponte":7ewifq95 je napisao(la):
@vranac
@vucko
Превоз, односно оперативни трошкови ће свакако бити дотирани. Међутим, обим дотирања ће бити мањи од дотирања у аутобусе, јер 55-70% трошкова су плате запослених. Један метро воз има капацитет 5-10 аутобуса, а и у систему наплате карата и служби одржавања је мање запослених. Подаци о томе колико је оперативни трошак железничког путника јефтинији од аутобуског су шаролики, и варирају од 20% до 60% јефтиније, у случају када исто предузеће управља и једним и другим.

Па једно ово ЛРТ возило у Порту, као што најављују да ће бити у БГ-у нема баш толико веће капацитете од шпанског ЦАФ-а, које већ имамо, тако да и није толика уштеда на возачима.

А што се тиче губитака који би морали да буду покривани из буџета, ево за Порто на викију каже да су 2006. имали губитак од 122 милиона евра, а код њих је карта сигурно скупља него код нас:
http://en.wikipedia.org/wiki/Porto_Metro#Costs_and_financial_results
 
Obratite paznju na 3.30 gde kaze '..a opstina Novi beograd imace sprat u vazduhu' - neka najava trase na stubovima?
 
Mожда се то само уздиже код општине, јер ту је и по Беламу требао тунел да буде:
1015567_Trasa_BG_metro_L1.jpg
 
milanche":8ik6wcjj je napisao(la):
Obratite paznju na 3.30 gde kaze '..a opstina Novi beograd imace sprat u vazduhu' - neka najava trase na stubovima?
Da ja sam zaustavio snimak gde na zidu projektorom prikazuju presek sprata nije baš najjasnija slika ali se vidi presek,dakle ima tri ploče voz je na drugom spratu,dakle iznad zemlje,a iznad još jedan sprat.
Veoma interesantno iznenađujuće rešenje rekao bih.
Dakle to omogućuje da ispod na raskrsnicama prolazi slobodno saobraćaj,ispod mogu biti razni sadržaji,prodavnice,garaže ,javne službe.Stanice su zatvorene od spoljneg uticaja,kiše snega.Na gornjoj pokrivnoj ploči je moguće parkovi,fontane ,šetališta,sportska igrališta,čak i trim staza.Voleo bih da vidim ceo dizajn.. :kafa:
E sad ako je to rešenje duž celog NBG onda nije loše,a ako bi to bilo dobro projektovano,sa sadržajima u nivou bulevara,kome fale prodavnice poslovni prostor ali salonskog tipa a ne piljare.kako su sada projektovane u okolnim blokovima.
Stanice onda mogu biti jako prostrane,što je najvažnije zatvorene u spratu,a onda bi se na gornjoj ploči izlazilo na lepo uređene parkove,trim staze ,kafiće i sl.
To bi značilo da bi na prizemlju imalo dosta mesta i za parkiranje koje opet zaštićeno od spoljnih uslova.
Znači ovo bi po meni bilo prihvatljivo ako dužinom cele trase na NBG.Postavlja se pitanje,koliko je ovo rešenje jeftinije od podzemne trase i stanica?
Prednost koju vidim kod ovakvog rešenja je što bi integrisano uz interese za ulaganje u poslovni prostor salonskog reprezentativnog tipa,auto saloni,mega marketi i sl.,ostavljanje prostora za pešake i život na ploči,zatvorene stanice,garaže,neometani ostali saobraćaj,mogućnost lakog presedanja na tramvaj,autobus..lako povezivanje okolnih blokova pešačkim mostovima ili podzemnim prolazima sa stanicama,a cela trasa bi se brzo izgradila s obzirom na klasičnu gradnju takvog modernog kineskog zida..
Primetio sam da bi ljudi pasarelama rako prelazili bulevar sa jedne na drugu stranu.
Ja sam razumeo voditelja da je to rešenje sa spratom u vazduhu za ceo NBG...
_amet_air.jpg

0_5db32_55580cb8_orig

61361010.jpg

61361070.jpg

A ovo je prvo rešenje...
9SjlQ.jpg
 
Uf, jako je tesko razaznati sa onoga sta je. Meni onaj prvi presek izgledao kao podzemna deonica, mada su ovo sve nagadjanja dok ne izadje u javnost.
Inace, nevezano za ovaj slucaj, retko se u savremenim projektanskim resenjima u urbanim sredinama forsira cito jedna funkcija, obicno je to mix vise funkcija koje sluze za generisanje aktivnosti kao naravno i finansijsku dobit. Pa tako i za metro, obezbedjivanjem komercijalnih sadrzaja, doprinosi kvalitetu usluge ali i prodajom ili zakupom tog prostora se ostvaruje znacajna finansijska korist. Tako da ako su planirari kao sto si ti rekao onda je to ok.
Moracemo sacekati jos neko vreme dok nam ne objave sta je Egis predlozio, ove sve informacije doziraju na kasikicu.
 
Pa ako privuku ulaganja u poslovni prostor duž cele trase NBG,kako ja napisah gore onda će Bulevar Đ.dobiti sadžaj koji u nedostaje,samim tim privući i više ljudi da rade, trguju,sve to u nivou ulice,a šetalište na gornjoj ploči koja bi postala zelena oaza,kao rekretivni diznilend sa brojnim sporstskim sadržajima,širina bulevara dozvoljava svaku moguću kombinaciju.A takvim rešenjem bi ceo potez blokova dobio sadržinu i brz transport.
Pogled sa gornje ploče..
84438970x6001.jpg

U nivou ulice lako ukrštanje sa tramvajima..
sestationvert1.jpg

Metro Brasilia,mogli bi da imamo puno prirodnog osvetljenja i mini oaze na stanicama..
114_2.jpg

central02.jpg

Photo076.jpg

A i brutalizam bi se lepo uklapao u okruženje..
112sul02.jpg
 
Pominjao se kraj januara, sada izgleda da ce proci i februar. Mislim da i to nesto govori i da necemo dobiti fotokopiju ranijih ideja.
SAcekajmo ljudi, uostalom nece doneti odluku u skorije vreme, to ce biti glavni adut drugog Djiletovog mandata, nesto kao most na Adi za ove izbore.
 
Pa sudeći po onom prilogi Stb,Egis je već odradio koncept i to detaljno...kada će nam ga prezentovati...verovatno marta.. :kafa:
 
Ovako nesto bi moglo da izgleda ukopavanje na raskrsnicama:
2732.1220968822.jpg

Mada bi po meni morala da bude veca ograda i zastita, da ne bi beko zaginuo od instalacija ili upao u rupu.
 
Ja ne znam sta si ti 2012 video ali ono bese belam animacija sa sve stanicama?
 
Da,to je vizija komisije za metro a ne francuza,ona animacija je samo ilustracija.Ali je indikativno sto pominju nadzemni deo kod opstine novi beograd,a do sada je planiran kao tunel tu.
 
vranac":ml3p5quk je napisao(la):
Ovako nesto bi moglo da izgleda ukopavanje na raskrsnicama:

Mada bi po meni morala da bude veca ograda i zastita, da ne bi beko zaginuo od instalacija ili upao u rupu.

Koliko treba da bude dugacka ta kosina da se voz podigne preko raskrsnice tj.spusti pod zemlju? Mislim, koliki nagib trpi metro na tim kratkim usponima/padovima? I zar to "talasanje" neće biti iritantno za putnike? i zar nije lakše dizati i spuštati automobilski saobraćaj?
 
Naravno govorim i komentarišemo o onome što sam video u prilogu Stb.Sama grafička trasa iz Belama ne govori ništa o konceptu. Na 3.34 min.u prilogu kaže da će opština NBG dobiti sprat u vazduhu,to može da se shvati dvosmisleno da li se radi o celoj opštini NBG ili stanici u samom sedištu zgradi opštine NBG? E sad,ako je to rešenje koje videsmo za deo opštine NBG,recimo važi za celu trasu ,onda mi deluje kao sasvim ok i inovativno od strane Francuza.Na 4:15 min.se prikazuje projektorom presek L1."New Belgrade of grade allignment" ili razrada trase.Naravno i dalje smo na terenu spekulacija,tj.enigme koje je to konačno rešenje za NBG...ali vidi nse na projektoru da su koncept Francuzi već predstavili komisiji za Metro,ali koliko je to definitivno,ne znamo.
A gore prikazane slike i koncept su mogućnosti kakav bi mogao da bude izgleda "sprat u vazduhu"ako bio to bio koncept za celu trasu na Nbg.
 
djole":2b3xn4hy je napisao(la):
Koliko treba da bude dugacka ta kosina da se voz podigne preko raskrsnice tj.spusti pod zemlju? Mislim, koliki nagib trpi metro na tim kratkim usponima/padovima? I zar to "talasanje" neće biti iritantno za putnike? i zar nije lakše dizati i spuštati automobilski saobraćaj?
Nagib kod vozila sa pantografom je 8%, sto bi znacilo, da ako se spusta (ili izdize isto je) 7m- od toga 5m cisto za prolaz i 2m za konstrukciju potrebno je oko 175m ukupno, znaci po oko 87.5m sa svake strane. Mene je isto to zanimalo kako izgleda pa sam bio i nacrtao u razmri. Okacio sam to ranije ovde.

Inace da, na 4.15 se pojavljuje taj neki prsek, i zaista ne znam o cemu se radi, da li to nasi nesta eksperimentisu, ili su dobili mozda neku ranu fazu predloga od francuza pa sad razmatraju, ko ce to znati.
 
Da taj presek je enigma,šta je zaravo to na NBG?a enigma je i "sprat u vazduhu". :)
 
Nije enigma druze 2012.

Of-grade sto pise iznad znaci van nivoa ulice.On grade je na nivou ulice,a below grade kretanje u useku ispod nivoa ulice(nije u tunelu).

Dakle,ako pominju of-grade znaci da je ostatak trase on grade,to jest u nivou ulice...
 
Nije mi jasno kako su Turci ispeli da za samo 700 miliona $ uspeli da naprave 32km lrt-a, od kojih 10.4 ide pod zemljom, i trasa je 100% nezavisna:

The Istanbul LRT (Hafif raylı sistem or Hafif Metro (Light Metro) in Turkish), which consists of the M1 and T4 lines, is a light metro system in Istanbul with a total length of 32 km (10.4 km underground.) There are 36 stations, including 12 underground and 3 viaduct stations. The lines are totally segregated from other traffic, without level crossings. 114 train sets transport 320,000 passengers a day. The investment cost US$ 700 million.
http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_LRT

Izmedju ostalog Turci su verovanto ustedeli mnogo sto nemaju niskopodna vozila.Taj njihov LRT bi bio super resenje za Beograd. Jos kada bi mogao da se gradi i po toj ceni... Ali ja se bojim da ce biti kao u Portu. Seci ce se sa saobracajem, a ima na kraju da kosta kao metro.
 
Mogli bi da damo turcima da nam prave metro, bice sigurno jeftiniji od francuskog, uz to vec smo im dali BusPlus a i dugo smo bili u zajednici...

Beogradskom metrou trebaju 3 stvari:

- ozbiljna studija opravdanosti sa projektom celokupne mreze
- medjunarodni tender kako za izvodjenje radova tako i za vozila
- prenos tehnologije
 
Београдском метроу треба само једна ствар - Да буде метро.
 
Kad sam govorio da treba da pevamo ako dobijemo rešenje kao U6 u Beču, bio sam u pravu. Nažalost spremaju varijantu kao u Portu :bash: Ako već mora da ide po površini na NBG, mora dovoljno jaka i visoka ograda!!! A nadzemno u bulevaru neću ni da komentarišem više...
 
Мислим да је сувишно уопште коментарисати ово и причати о неким техничким решењима система који опслужује град који је мањи чак и од Новог Сада.
 
On opsluzuje Porto metropoliten koji ima oko 1,1 milion ljudi.
 
U Portu LRT se ukrsta sa ostalim vidovima saobracaja, tj drumskim saobracajem. Ako su vec rekli da ce u Beogradu biti potpuno nezavistan sistem, onda zaista ne znam sto ga uporedjuju sa njim.
 
. Ako su vec rekli da ce u Beogradu biti potpuno nezavistan sistem, onda zaista ne znam sto ga uporedjuju sa njim.
Kad su to rekli u poslednjih 6 meseci? Ja sam jedino cuo da ce Beograd dobiti metro kakav zasluzuje.
 
Vrh