Ja lepo rekoh da su ti podaci o broju stanovnika i površini gradova podložni manipulaciji... niste uspeli da pronađete najmanji mogući broj vezan za Porto a to je površina od 41,66 km² (portugalska Wikipedia, pisao verovatno navijač Benfike
) = pa to je selo, to nije grad!
Inače spomenuta cifra od 5,735.40/km2 (gustina naseljenosti Oporto-a) je takođe copy/paste sa Wikipedije.
A sad opet na početak: u ovom konkretnom slučaju, najrelevantnije poređenje bi bila komparacija podataka sa teritorije Grada Beograda i teritorije Porto Distrikta. Zašto? U vašim podacima o Portu se recimo nigde ne spominje Vila Nova de Gaia a taj gradić je za Porto isto što i Novi Beograd za Beograd - deli ih Rio Douro odnosno reka Douro. Bio tamo na turneji sa folklorom, video
da ne spominjem druga naselja koja su za Porto isto što i Dobanovci/Lazarevac/Mladenovac za Beograd, tek njih nigde nema. Sve navedeno imate u podacima o Porto Distriktu. A te informacije sugerišu da površina Porto Distrikta iznosi 2.395 km2 a da broj stanovnika iznosi 1.781.826.
Opet kažem, Porto je de facto manji od Beograda ali ne baš toliko manji. I ima 1.700.000 stanovnika a nema "teški" metro. Ali zato Porto ima metro linije sa oznakama B i C na kojima saobraćaju vozila "tram-train" jer portugalci prave ono što njima treba... kako niko da pomisli na "train-tram" vozila za BG? Da li baš nikako ne možemo da ih ukomponujemo u postojeći železnički čvor? Znam, zato što nama treba "teški", da nam bude najveći, najlepši i najbolji jer ako mogu Bugari u Sofiji, pa valjda možemo i mi? A danas smo -uz malo pritiska- mogli da imamo prvu liniju potpuno nezavisnog LRT-a koji će za 51. godinu moći za relativno male pare da se nadogradi do "teškog metroa" jer će naponska mreža, kolosek i tuneli biti "teški-metro-ready". A možda za 51. godinu to bude "passé" a monorail postane ultra popularan?
P.S. "Brzi tramvaj" jeste naziv za LRT ali u pristojnim i uređenim državama dok je u SRB kulturi reč "tramvaj" kodirana kao "vozilo KT4-YU i beogradska tramvajska mreža". A taj "sistem" nema niti jednu odliku LRT-a (kolosek, naponsku mrežu, prednost na semaforima, vozila... osim CAF-a).