Šta je novo?

Metro

Ja ne bih imao nista protiv LRT ako studija izvodljivosti pokaze da je to pravo resenje za Beograd i da ga treba upariti sa postojecom tramvajskom mrezom.

Jedino mi nije jasno zasto onda projektujemo novu mrezu sa normalnim kolosekom kada star imauski?

Double fail.

Alternativa je ili metro sa normalnim kolosekom ILI LRT sa uskim i postepena nadogradnja postojece tramvajske mreze u LRT
 
Iz svoga recenog izdvajaju mi se par stvari

1. nema mnogo love
2. prva linija je ustanicka - zemun
3. u centru pod zemljom a na NBG i od Vuka do Ustanicke povrsinski

Po meni bolje je od to love sto ima naprave 1 liniju: Vuk.spomenik - Fontana. Ali kako treba, sve podzemno. i na NBG

A kad bude novca, nek nastave da sire mrezu podzemno. Od Ustanicke do Vuka ne vidim nikakvu sustinsku promenu u odnosu na tramvaj ako bude povrsinski metro. Moze samo estetski da unakazi Bulevar
 
N-ST":2tl29263 je napisao(la):
Treba nam ali ga gradimo od kad postoji BG i nikako da ga izgradimo baš zato što je skupa investicija. Bilo koji period u istoriji je povoljniji od današnjeg i onog u bliskoj budućnosti = šanse za "teški" su minimalne i bliže nuli nego realnosti. Tj možemo da napravimo "teški" od Autokomande do Terazija i da zamrznemo projekat na jedno 30-50 godina baš kao što smo to uradili sa Prokopom pa da onda shvatimo kako smo se zeznuli u proračunu.

Pametno razmisljanje.
 
@zidar
Rekao bih da imamo malo više alternativa:

  • BG:Voz + LRT sa tunelima u centru grada i detaljnom rekonstrukcijom postojeće tramvajske mreže (napon, stajališta, kolosek, vozila, signalizacija, apsolutna prednost u saobraćaju, denivelisanje)
  • Metro + LRT (neka jedinstvena srpska verzija LRT-a sa uskim kolosekom) + BG:voz
  • Metro + "unapređivanje" prevaziđenog tramvajskog sistema zamenom šina i kupovinom novih vozila + BG:voz

Nagradno pitanje glasi: koji od ponuđenih odgovora donosi značajne uštede u vidu povećanja kapaciteta, pouzdanosti, protočnosti, brzine, kao i rasterećenja postojećeg javnog prevoza na teritoriji Grada a da je uz to i najjeftiniji i najbrži za izgradnju?

Hteo bih da dodam i da LRT@BG svakako nije samo "normalni" kolosek, treba tu projektovati i napraviti nova stajališta, novu naponsku mrežu i signalizaciju, premestiti šine na sredinu ili na stranu ulice, reorganizovati saobraćaj u poprečnim ulicama, uraditi potpuno nov plan signalizacije kako bi se tim "brzim tramvajima" omogućila apsolutnu prednost u saobraćaju, zatim treba denivelisati kritične raskrsnice... nije LRT jeftin ali je značajno jeftiniji od "teškog metroa" jer su vozila jeftinija i jeftinija je izgradnja zato što nema potpunog fizičkog odvajanja trase (tuneli, stubovi). Jeste, LRT je "ranjiviji", nešto sporiji i manjeg kapaciteta ali je daleko pouzdaniji i brži od svih postojećih vidova javnog prevoza + u pažljivo isplaniranom ukrštanju i razvoju sa mrežom BG:voza može značajno unaprediti saobraćaj i protočnost na teritoriji čitavog grada Beograda.

@nikola32
Ne verujem da bi se sa tobom složili građani gornjih delova Bulevara Kralja Aleksandra sa okolinom i građani sa poteza 300+ jer bi taj LRT za njih značio gotovo isto što i današnji BG:Voz za stanovnike Surčina, Batajnice, Zemun Polja, Tošinog Bunara, NBG-a... kao što se ne bi složili ni građani sa Banjice, Jerkovića, Kumodraža, poteza 400+, ako im se ponudi LRT do Slavije za 5 godina umesto metroa za 20ak godina kada na red dođe npr. 5ta faza izgradnje.
 
Ko je i gde rekao od vuka do ustanicke povrsinom vidim da se to ovde ponavlja a ne secam se nesto da je neko od zvanicnika to pomenuo ???
 
@nikola32
Ne verujem da bi se sa tobom složili građani gornjih delova Bulevara Kralja Aleksandra sa okolinom i građani sa poteza 300+ jer bi taj LRT za njih značio gotovo isto što i današnji BG:Voz za stanovnike Surčina, Batajnice, Zemun Polja, Tošinog Bunara, NBG-a... kao što se ne bi složili ni građani sa Banjice, Jerkovića, Kumodraža, poteza 400+, ako im se ponudi LRT do Slavije za 5 godina umesto metroa za 20ak godina kada na red dođe npr. 5ta faza izgradnje.

Ne znam kako bi progurali LRT do Jerkovica na zemlji po onim uskim ulicicama (Kumodraska, sama Brace Jerkovic...), dok bi za Banjicu i mogli preko Vojvode Stepe, ali to ti je onda samo zamena uskokolosecnog tramvaja za sirokokolosecni, dok te ta ruta i sada prilicno brza od Banjice pa sve do Veterinarskog fakulteta, eventualno se na Trgu oslobodjenja napravi guzva.
 
@vranac
Mislio sam na LRT (pouzdan, brz, velikog kapaciteta u odnosu na postojeće tramvaje) koji ide Bulevarom Vojvode Stepe. Građanima spomenutih naselja bi pristup tom LRT-u bio osiguran (poprečnim) autobuskim linijama. I siguran sam da bi to sa oduševljenjem "progutali" kada bi videli sve prednosti prve linije.
 
N-ST":15vwsuyl je napisao(la):
Mislio sam na LRT (pouzdan, brz, velikog kapaciteta u odnosu na postojeće tramvaje)
LRT koji se na bilo kom mestu ukrsta u nivou sa drugim vidovima saobracaja, pogotovu drumskim, je pouzdan isto koliko i tramvaj i kao takav nemoze da bude nosilac javnog saobracaja. To bi isto bilo kao kada bi Bul.Mihala Pupina na NBG-u proglasili za autoput jer isto ima tri trake po smeru.

p.s @igor: Nadzemna trasa od vuka do ustanicke je bila previdjena u Belamu
 
Pobogu kakve veze belam ima sa studijom koju radi egis pogotovo kada su svi iole relevantni zvanicnici najavili da ce trasa biti potpuno nezavisna i da ce ici u centru grada u tunelu?!
 
Dosta ljudi to spominje jer su isti ljudi u sadasnjoj 'komisiji za merto' i oni koi su radili Belam. Egis ce dati svoju procenu.
 
milanche":24s02xf9 je napisao(la):
LRT koji se na bilo kom mestu ukrsta u nivou sa drugim vidovima saobracaja, pogotovu drumskim, je pouzdan isto koliko i tramvaj i kao takav nemoze da bude nosilac javnog saobracaja.
Paris T3 > Koliko je semafora + ukrštanja prošao ovaj "brzi tramvaj"? Na koliko se zaustavio? Ovaj T3 svakako nije nosilac javnog saobraćaja u Parizu jer tamo živi 10 miliona ljudi ali u BG-u bi mogao da bude jedan od nosilaca.

@Igor
Jedna od varijanti belam-a predviđala je potpuno nezavisnu trasu te prve linije.
 
Igor":25aky88t je napisao(la):
Pobogu kakve veze belam ima sa studijom koju radi egis pogotovo kada su svi iole relevantni zvanicnici najavili da ce trasa biti potpuno nezavisna i da ce ici u centru grada u tunelu?!

Ogradjena trasa po povrsini bulevara odgovara toj definiciji: trasa je nezavisna i nije u centru grada.
Zaronice kratko kod Cvtekove pijace a ostale raskrsnice bice jednostavno ukinute.

Ne znam sta ce reci EGIS ali ovo sotaje kao mogucnost.

@N-ST

Slazem se sa tobom da bi LRT puno pomogao Beogradu, i zuta traka mu pomaze a kamoli LRT :)

Ako gledamo koje su najisplativije mogucnosti zavisi kako zamisljamo buducnost.

BG:voz/Beovoz i njegov razvoj se u svakom slucaju podrazumevaju.

Ako racunamo da smo propala drzava i da nema nade za bolje u narednih 20 godina onda treba da napravimo:

- tunel za tramvaj od Tasmajdana preko Terazija do Karadjordjeve i starog Savskog mosta (zatvoren naravno za ostatak saobracaja)
- novu tramvajsku trasu kroz bulevar AVNOJA do Fontane ili studentskog grada sa krakom za Zemun
- tunel Ustanicka-Mirijevo
- tramvajsku trasu preko mosta na Adi

Posto je najveci deo sadasnje tramvajske trase u nezavisnim basticama sa uz prednost na raskrsnicama imamo LRT sistem.
Treba nabaviti jos Spanaca i Svajcaraca i pustiti duple katice. Sa pristojnim odrzavanjem mreze i dobrom organizacijom linija dobijamo za male pare bolji sistem od sadasnjeg, dovoljan da popravi saobracaj u gradu. I to je to.

Ako imamo veru usvetlu buducnost (jer ce nasa generacija da je stvara) i racunamo da ce ova zemlja za 10 godina nesto i da privredjuje to jest da ce dobitak u vremenu i kvalitetu usluga doprineti stvaranju veceg drustvenog bogatstva, onda treba da projektujemo sistem po meri tog naprednijeg drustva. Sistem koji ce biti absolutno pouzdan, brz, komforan i koji ce imati prostora za rast.

U tom slucaju nam je potrebna nova mreza metro linija, sa potpuno nezavisnim trasama ciji ce visoki kapacitet moci da raste srazmerno potrebama grada i nece biti remecen ostalim faktorima saobracaja. Ta mreza mora zadovoljiti sadasnje potrebe kretanja kroz grad kao i buduce potrebe to jest treba pospesi i omoguci koriscenje zapustenih teritorija u centru gradskog jezgra kako bi se gustina grada povecala a zajedno sa njom efikasnost svih komunalnih sistema.

U pitanju je civilizacijska odluka, kuda ide nase drustvo i da li zelimo da investiramo u buducnost ili da krpimo i sminkamo sadasnjost.
Most na Adi je karikatura ovog drugog, sminkanje tuzne sadasnjosti bez izgleda da ce ta ogromna investicija ista konkretno doneti (transfer tehnologije, radna mesta, stvaranje bogatstva) osim otplacivanja kamata.

Metro je prilika da se napokon ponovo okrenemo buducnosti, kao nekada kada su pravljeni zeleznica pa Novi Beograd, autoput, Sava Centar, prilika da jedan veliki projekat povuce za sobom celokupnu ekonomiju i drustvo.


Zakljucak je: ili razvoj postojeceg tramvaja (tuneli + nove trase) ili Metro, ali nikako velika investicija u potpuno novi sistem (LRT sa normalnim kolosekom) koji ne zadovoljava karakteristike metro sistema (brz, pouzdan, nezavisan, visokokapacitetan sa prostorom za rast)
 
Igor":30abzfis je napisao(la):
Ko je i gde rekao od vuka do ustanicke povrsinom vidim da se to ovde ponavlja a ne secam se nesto da je neko od zvanicnika to pomenuo ???

Spominju Porto metro kao model, a evo ti jedno ukrstanja u Portu:

Maia_4_%28Portugal%29.jpg
 
Igor":39mamwrs je napisao(la):
Pobogu kakve veze belam ima sa studijom koju radi egis pogotovo kada su svi iole relevantni zvanicnici najavili da ce trasa biti potpuno nezavisna i da ce ici u centru grada u tunelu?!
Pa vidimo da je osnova belam makar po trasi i kapacitetu,ali ocigledno ima izmena.

Recimo za sada sigurno saznasmo zahvaljujuci onog priloga na studiu B da ce deo kod kruznog toga i Opstine Novi Beograd biti iznad zemlje.

Sda je samo pitanje da li ce projekat predstaviti u kompletu ili ce nam kao do sada davati mrvice,pa da sami slazemo slagalicu.

Ko zna,mozda i bude podzemno u Bulevaru do Cvetka sto ima veze i sa rekonstrukcijom Bulevara kojom proglasise tu ulicu delom sireg centra grada.
 
@N-ST

Kažeš, nema veze što bi po sred Bulevara pičio voz? Funkcionalan je za gradjane gornjeg dela Bulevara i ostale i oni bi bili odušljeveni LRT-om?

Zašto onda i u centru ne bi isao po povrsini? Nema potrebe trositi stotine miliona na kopanje tunela. Ako voz, po sred ulice, ne smeta starnovnicima Bulevara sto bi smetao onima u centru?

@Igor

To "centar grada", je jaaako restegljiva kategorija. A da znamo nesto konkretno, ne bi ovde spekulsali i davali svoje procene i ideje. Mozda imas neke informaciije koje mi nemamo? Nije mi jasno sto se ti opste javljas na ovoj temi? Da nas podsetis da nema zvanicnih potvrda i da samo nagadjamo? Onda mozes da stavis lock na temu ili da obrises svih 7000 postova
 
@nikola32
Ne verujem da bi se sa tobom složili građani gornjih delova Bulevara Kralja Aleksandra sa okolinom i građani sa poteza 300+ jer bi taj LRT za njih značio gotovo isto što i današnji BG:Voz za stanovnike Surčina, Batajnice, Zemun Polja, Tošinog Bunara, NBG-a... kao što se ne bi složili ni građani sa Banjice, Jerkovića, Kumodraža, poteza 400+, ako im se ponudi LRT do Slavije za 5 godina umesto metroa za 20ak godina kada na red dođe npr. 5ta faza izgradnje.

Ја сам са потеза 300 и у потпуности се слажем са њим. Шта ми значи тај ЛРТ кад је он ПОТПУНА копија трамваја који туда већ саобраћа? Када би он ишао подземно целим Булеваром, онда би ми нешто значио, али овако није ништа. И МИ (мислим на овај форум) морамо зауставити те радове, али их спречити у потпуности! Неко је писао како су Бугари спречили изградњу једне ЛРТ линије, не видим зашто и ми то не би урадили!
 
nikola32":1p78ibp6 je napisao(la):
@Igor

To "centar grada", je jaaako restegljiva kategorija. A da znamo nesto konkretno, ne bi ovde spekulsali i davali svoje procene i ideje. Mozda imas neke informaciije koje mi nemamo? Nije mi jasno sto se ti opste javljas na ovoj temi? Da nas podsetis da nema zvanicnih potvrda i da samo nagadjamo? Onda mozes da stavis lock na temu ili da obrises svih 7000 postova

@nikola32

Igor je ne samo moderator nego i uvazeni clan foruma i redovni ucesnik u diskusijama zato pazljivo biraj reci i vodi racuna o tonu.

Ovo vazi za sve nas, tema o metrou postace sve veca polemika kako se blizi momenat istine a i izbori. Moramo svi da vodimo racuna da diskusija ostane prijatna i korisna.
 
Ja samo hocu da kazem da se uporno iz meni nepoznatog razloga gura informacija o tome da ce metro ici nadzemno od vuka pa do ustanicke.

Moram priznati da ni u jednoj izjavi bilo kog gradskog zvanicnika od kada se ova tema aktuelizovala nisam cuo to da ce ici nadzemno od vuka do ustanicke, sta vise insistiralo se na tome da ce biti pod zemljom dok na nbg ce se videti sta i kako i to ce studija egisa pokazati.

Takodje misilm da ni oni sami nisu toliko nepromisljeni koliko mi predpostavljamo (makar se nadam) da posle rekonstrukcije bulevara bas na tom potezu naknadno sprovode nekakvu nezavisnu liniju po sredini bulevara.
 
zidar":34mk2s96 je napisao(la):
Ja ne bih imao nista protiv LRT ako studija izvodljivosti pokaze da je to pravo resenje za Beograd i da ga treba upariti sa postojecom tramvajskom mrezom.

Prekjuče sam gledao kolonu tramvaja kako stoji i čeka da dođe pauk da pomeri nekog tipa koji je uparkirao mečku u parking mesto okovano snegom na kome je pre očigledno stajala peglica, pa mu je prtljažnik virio nad prugom...

Kad neka studija izvodljivosti izvede rešenje za ovaj trivijalan, ali u beogradu čest problem, reći ću da je LRT prava stvar za nas. do tad - metro.
 
Igor":3itougmy je napisao(la):
Takodje misilm da ni oni sami nisu toliko nepromisljeni koliko mi predpostavljamo (makar se nadam) da posle rekonstrukcije bulevara bas na tom potezu naknadno sprovode nekakvu nezavisnu liniju po sredini bulevara.

Заправо јесу јер је једина преостала опција за Булевар плитки тунел тако да им не гине роварење онога што су реконструисали,плус што већ постоји изграђен мањи део плитког тунела код Вука.
И после нам они сервирају причу о некој рационалности и уштедама баш на најважнијем пројекту у историји Беогарада какав јесте метро и поготово прва линија.
 
@zidar
Računali smo svi mi i pre deset godina da će ova zemlja nešto da privređuje, računali smo mnogo puta da ćemo dostići EU standarde i postati zemlja članica najkasnije 2012 godine odnosno zajedno sa Hrvatskom pa se ništa od toga nije dogodilo. Isto tako su i naši roditelji računali da će 90tih godina Prokop i BG železnički čvor biti potpuno funkcionalni pa opet ništa. Plašim se da će istu sudbinu zadesiti i bilo koji projekat metroa. Počeće, uradićemo prvu liniju dužine 7-10 km pa će nam naši unuci sve po spisku zbog toga što smo ga počeli jer neće znati kud s' njim kao što mi danas ne znamo kud ćemo s Prokopom. Ali zato već sada znamo da Bombardier vidi budućnost gradskog transporta u monorail-u. To će za 20-30 godina postati realnost a mi ćemo ako-bog-da dogurati do pola mreže metroa i BG:voza a neki mutant LRT će nam biti u fazi raspada. Nisam pesimista ali mi stanje u društvu ne dozvoljava toliki optimizam. Voleo bih da BG ima razgranatu mrežu "teškog" metroa, i ne znam ko ne bi? Međutim, zalagati se danas za tako nešto, bilo bi krajnje neodgovorno. To naprosto nije odraz naših stvarnih mogućnosti i potreba. LRT ("systra" plan) sa nezavisnom trasom, u kombinaciji sa BG:Voz-om, vidim kao optimalno rešenje. Strastveni zastupnik i zagovornik tog LRT-a sam postao onda kada je jedan od glavnih argumenata za metro postao otprilike "sve metropole imaju pravi metro". Žao mi je, nismo više metropola... nekada smo bili ali smo danas više evropska palanka i za to smo sami krivi. Uostalom, Dublin, glavni grad Republike Irske, nema metro nego LUAS. Ima ga od 2004 godine, 2011. je odobreno njegovo proširenje...

P.S. @djole > to zaista jeste problem ali kakve su šanse da se neko parkira na trasi LRT-a koja ide po sredini ulice i kao podlogu ima travu? Priznaćeš minimalne, gotovo nemoguće...
 
@N-ST
Bogme koliko god se mi kurobecali, bojim se da si ovde u pravu. Možda smo nekako u stanju da izguramo nešto čije izvođenje traje do 3 godine, ali sve veće od toga se završi kako se završi, dakle nikako... :/ Na kraju, ako dobijemo dobro uvezane sisteme LRT-a i BeoVoza, treba da budemo zadovoljni...
 
N-ST":2ofnbbtw je napisao(la):
LRT ("systra" plan) sa nezavisnom trasom, u kombinaciji sa BG:Voz-om, vidim kao optimalno rešenje
drago mi je za ovo nezavisnom trasom :kk:
Inace ako imas plan systre ne bi bilo lose da postavis :kk: . Ono sto sam saznao iz vrlo sturih informacija o njemu je da je predvidjena eksplataciona brzina kretanja 30km/h, kapacitet kompozicije > 700 putnika (predlozili su 700, ali su bili rezervisani prema trom broju, smatrajuci da mozdra treba i vise), stanice na prosecnoj udaljenosti od 1000m, ako bi jos bio i nezavistan i bez ukrstanja u nivou (ne znam da li su tako planirali) onda je to sasvim dobar prevoz
 
@Igor

Nema ni jedne pouzdane informacije o nadzemnoj ili podzemnoj trasi po Bulevaru. Raspravljamo ovde dugo bez ikakvih cinjenica. Poslednjih par meseci se igramo analize nedorecenih misli i izjava Vukana Vucica: "U centru grada podzemno, a na periferiji nadzemno".

Ali jaci utisak o nadzemnoj LRT trasi na Bulevaru daju par "strucnih" clanova koji su se skorije pojavili ovde. @karlo del ponte i @N-ST. Razbijaju se da objasne prednosti nezavisnih trasa u Beogradu. Nekako, kroz njihova izlaganja, stalno dobijam sliku 100 metarskog voza na sred Bulevara. Tako sam i napisao: cini mi se da ce biti nadzemna trasa.

Tvoja reakcija me zacudila. Ne ulazis u diskusije niti se javljas, dok nisam pomenuo LRT i nadzemnu trasu na Bulevaru. Da li treba da se koristi sinonim nezavisan? Ili da se drzim iskljucivo informacija koje nam daju zvanicnici?!
 
Vrh