Igor":25aky88t je napisao(la):
Pobogu kakve veze belam ima sa studijom koju radi egis pogotovo kada su svi iole relevantni zvanicnici najavili da ce trasa biti potpuno nezavisna i da ce ici u centru grada u tunelu?!
Ogradjena trasa po povrsini bulevara odgovara toj definiciji: trasa je nezavisna i nije u centru grada.
Zaronice kratko kod Cvtekove pijace a ostale raskrsnice bice jednostavno ukinute.
Ne znam sta ce reci EGIS ali ovo sotaje kao mogucnost.
@N-ST
Slazem se sa tobom da bi LRT puno pomogao Beogradu, i zuta traka mu pomaze a kamoli LRT
Ako gledamo koje su najisplativije mogucnosti zavisi kako zamisljamo buducnost.
BG:voz/Beovoz i njegov razvoj se u svakom slucaju podrazumevaju.
Ako racunamo da smo propala drzava i da
nema nade za bolje u narednih 20 godina onda treba da napravimo:
- tunel za tramvaj od Tasmajdana preko Terazija do Karadjordjeve i starog Savskog mosta (zatvoren naravno za ostatak saobracaja)
- novu tramvajsku trasu kroz bulevar AVNOJA do Fontane ili studentskog grada sa krakom za Zemun
- tunel Ustanicka-Mirijevo
- tramvajsku trasu preko mosta na Adi
Posto je najveci deo sadasnje tramvajske trase u nezavisnim basticama sa uz prednost na raskrsnicama imamo LRT sistem.
Treba nabaviti jos Spanaca i Svajcaraca i pustiti duple katice. Sa pristojnim odrzavanjem mreze i dobrom organizacijom linija dobijamo za male pare bolji sistem od sadasnjeg, dovoljan da popravi saobracaj u gradu. I to je to.
Ako
imamo veru usvetlu buducnost (jer ce nasa generacija da je stvara) i racunamo da ce ova zemlja za 10 godina nesto i da privredjuje to jest da ce dobitak u vremenu i kvalitetu usluga doprineti stvaranju veceg drustvenog bogatstva, onda treba da projektujemo sistem po meri tog naprednijeg drustva. Sistem koji ce biti absolutno pouzdan, brz, komforan i koji ce imati prostora za rast.
U tom slucaju nam je potrebna nova mreza metro linija, sa potpuno nezavisnim trasama ciji ce visoki kapacitet moci da raste srazmerno potrebama grada i nece biti remecen ostalim faktorima saobracaja. Ta mreza mora zadovoljiti sadasnje potrebe kretanja kroz grad kao i buduce potrebe to jest treba pospesi i omoguci koriscenje zapustenih teritorija u centru gradskog jezgra kako bi se gustina grada povecala a zajedno sa njom efikasnost svih komunalnih sistema.
U pitanju je
civilizacijska odluka, kuda ide nase drustvo i da li zelimo da investiramo u buducnost ili da krpimo i sminkamo sadasnjost.
Most na Adi je karikatura ovog drugog, sminkanje tuzne sadasnjosti bez izgleda da ce ta ogromna investicija ista konkretno doneti (transfer tehnologije, radna mesta, stvaranje bogatstva) osim otplacivanja kamata.
Metro je prilika da se napokon ponovo okrenemo buducnosti, kao nekada kada su pravljeni zeleznica pa Novi Beograd, autoput, Sava Centar, prilika da jedan veliki projekat povuce za sobom celokupnu ekonomiju i drustvo.
Zakljucak je: ili razvoj postojeceg tramvaja (tuneli + nove trase) ili Metro, ali nikako velika investicija u potpuno novi sistem (LRT sa normalnim kolosekom) koji ne zadovoljava karakteristike metro sistema (brz, pouzdan, nezavisan, visokokapacitetan sa prostorom za rast)