Šta je novo?

Metro

Problem Voždovca je veza sa centrom grada, a ne toliko sa NBG. Potez 400 i Banjica pronuđeni su da koriste trole koje putuju dosta dugo. 31 ide brže ali zagađuje vazduh i zavlači se u centar. 26 em putuje dosta dugo em je nepouzdan, em je trasa jako teška i, opet, to je autobus više na Trgu
 
Ово је стари интервју Вукана од пре 2 месеца, тако да сте га вероватно коментарисали, али су ово неке моје обсервације.

Интересантно ми је да Вукан одустаје од друге линије од центра ка Бановом Брду као код Белама, него говори о споју Вождовца и НБГ блокова преко центра:

„Vrlo je važno odmah ići dalje, jer mi nemamo gotov sistem, pa da možemo da planiramo liniju po liniju. Druga linija trebalo bi da spaja Voždovac sa novobeogradskim blokovima, a dve linije spajale bi se u samom centru, kod Terazija, i zajedno prelazile most. Negde u visini hotela Hajat one bi se sekle sa trećom linijom, koja bi spajala Banovo brdo i Zemun“.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=12&dd=09&nav_category=12&nav_id=564271

Али пошто у ранијем делу интервјуа, говори да би траса ишла надземно на НБГ свуда где је то могуће, онда би та линија представљала данашњу деветку са укопавањима на раскрсницама. Нема ми смисла тако нешто, вадити све шине уског колосека да би их заменили широким?

Донекле и има смисла спојити ББ и центар преко НБГ, јер од Славије па све до самог Бановог брда се пролази кроз ретко насељен појас.

Такође се говори да ће израда плана трајати годину и по, што значи да нема ништа од правог плана у фебруару, него ће то само бити неко предизборно махање:
''U ovom trenutku teško je proceniti koje vreme je potrebno da se do tri kompletne linije stigne, jer se pretpostavlja da će izrada detaljnog plana trajati godinu i po, ali bi do kraja ove decenije trebalo da budu završene prve dve linije. ''
 
Vranac,to misli na glavnii plan sa razradom detalja.A idejni ce biti gotov sada.
 
Koliko se sećam i svetska agenda je manje automobila a više zelenog transporta.. :kafa:
 
@ 2012
Uz zasluzen plus za ovo podsecanje, moram da se zapitam koliko ljudi je ovde toga svesno i razmislja na taj nacin. Citajuci postove na ovim forumima, sticem utisak da ipak velika vecina forumasa jos predlaze resenja kojima se ubrzava automobilski na racun zelenog transporta.
 
Takodje vecina forumasa ne razmislja o tome odakle bi Beograd platio ne za metro nego ni LRT. Ako se danas ovakav GSP dotira sa 100 miliona evra godisnje, sa koliko bi se pravi metro dotirao? Nama sada cetvrtina budzeta grada dolazi od stranih kredita, grad duguje i za grejanje, pola grada nema kanalizaciju, normalan asvalt, skole, vrtice, ambulante... a ovde neki prave poredjenja sa Becom, Minhenom, Stokholmom. (Nije ovo jedina tema o kojoj se pricaju stvari bez dodira sa realnoscu. Na temi o projektima ima mnogo forumasa da kada ne bi bilo blokade gradske vlasti i takozvane Zakline, odjednom bi Beograd postao Cikago sa stospratnicama, a realnost su ovi hangari u Milutina Milankovica, a od kako je pocela kriza ne grade se vise ni takvi objekti.)

Voleo bih i ja i svakako metro, ali Jovin je covek koji je potpuno prolupao, to moze da shvati svako ko odgleda jednu celu emisiju sa njim. On o novcu nema apsolutno nikakvu predstavu. Prica da ce nam pola finansiranja za metro pokloniti Evropa :/ Pa zbog te iste Evrope koja nas je drzala pod sankcijama i porusila nam pola drzave u velikoj meri danas i zivimo kako zivimo. Takodje prica da za drugu polovinu prve faze treba da stane drzava Srbija iza izgradnje jer je to nacionalni projekat, a vec danas pola Srbije kuka kako sve pare idu za Beograd, a oni nemaju ni da plate racune i hranu. Beograd zaostaje 30 godina zbog tzv. ''tramvajskog lobija'', a ne zbog rata, sankcija, bombardovanja, vise stotina hiljada izbeglica, i sto ima verovatno manji GDP/per capita nego pre tih 30 godina. Vrti se cifra o nekakvih 2 miliona Beogradjana a ima nas zapravo 1135000, i stagniramo.
 
Pa jasno je da cena karte za metro ne bi bila mala,a i dotiranje gsp-a bi se sigurno prepolovilo da bi se prebacilo na metro sto je i dobra stvar.
 
vucko":1o1aktai je napisao(la):
Pa jasno je da cena karte za metro ne bi bila mala,a i dotiranje gsp-a bi se sigurno prepolovilo da bi se prebacilo na metro sto je i dobra stvar.

Па ако би цена карте била велика, ко би се њим возио. И одакле ти долази та рачуница да би се преполовиле дотације ГСП-у?
 
Pitanje je i koliko dugo cemo jos moci relativno jeftino da se vozimo kolima. Sta ce se desiti kad benzin vise ne bude relativno dostupan i jeftin, a Beograd ne bude imao razvijenu mrezu tramvaja i trolejbusa i jednu do dve linije metroa?
 
laki%20metro-beograd%20u%20pokretu.jpg
 
lento":3w250cdy je napisao(la):
Pitanje je i koliko dugo cemo jos moci relativno jeftino da se vozimo kolima. Sta ce se desiti kad benzin vise ne bude relativno dostupan i jeftin, a Beograd ne bude imao razvijenu mrezu tramvaja i trolejbusa i jednu do dve linije metroa?
Pa to se dešava već sada,krcati javni prevoz po svim šavovima još se sada kao isčuđavaju odakle 600.000 bus plus korisnika a bilo ih ispod 200.000 ;)
U budućnosti će se koristiti el.automobili ali će razvoj Maglev tehnologije u metro sistemima,a info sam preneo iz Kine već ulazi u funkciju u predhodnom postu,govori da će brzina ,udobnost,dostupnost sistema javnog prevoza ipak prevagnuti dok će se super modernizovane saobraćajnice ostaviti za snabdevanje i elitu.. :kafa:
 
Ma kakv metro, automobili, maglev... sve bzv najbolje je da izmislimo teleport :p
Inace na ovoj slici sto je Vucko postavio je vozilo LRT-a u Portu :rolleyes:
 
da budemo precizni 'brzi tramvaj' po Vukanu Vukicu ili 'tramvaj sa vecom soversajbnom' po Jovinu :D
 
@vranac
@vucko
Превоз, односно оперативни трошкови ће свакако бити дотирани. Међутим, обим дотирања ће бити мањи од дотирања у аутобусе, јер 55-70% трошкова су плате запослених. Један метро воз има капацитет 5-10 аутобуса, а и у систему наплате карата и служби одржавања је мање запослених. Подаци о томе колико је оперативни трошак железничког путника јефтинији од аутобуског су шаролики, и варирају од 20% до 60% јефтиније, у случају када исто предузеће управља и једним и другим.

Једна од последица градских шинских система је да генеришу више путовања у ванвршним сатима, у правцу мање оптерећеног смера, као и викендом, тако да су капацитети равномерније искоришћени. А, када нам се у Београдској или Кнеза Милоша јавни превоз креће 6-10км/с, када је на многим аутобуским линијама немогуће избећи преоптерећење (читај силовање) возила, оперативни трошкови пиче у небеса. У таквој вожњи већ тролејбус прави огромне уштеде, због карактеристика електромотора, али то не значи да нам је то спас, можда тек део спаса. Трамвај нам пати од недостатка здравих мозгова на позицијама управљања и пројектовања реконструкција, и ту смо на великом губитку. А имамо и губитке од људи које лечимо од астме, лечимо последице стресова, прејак је притисак на оно мало простора што је на пола сата до теразија, због чега цене станова и пословног простора ненормално високе, а 20 километара одатле ненормално ниске... Инвестирање у напреднији систем је инвестирање у штедњу. Треба се отргнути од таворења у садашњости, и покренути се са места.
 
''U ovom trenutku teško je proceniti koje vreme je potrebno da se do tri kompletne linije stigne, jer se pretpostavlja da će izrada detaljnog plana trajati godinu i po, ali bi do kraja ove decenije trebalo da budu završene prve dve linije. ''

blabla znaci nikad :kafa:
 
Он је сигурно пројектовао метро у Пекингу и Вашингтону, а потрудиће се да најбоље уради Београдски. Кретенчина матора, како неко његових година и тог занимања може да каже да је граду од 2 милиона становника потребан ЛРТ? :rant: :shok: :rant: :shok:
 
Kakav, bre, Porto? I metro duž bulevara? To nije metro, nego T R A M V A J :bash: Ne vredi narode, spremajte peticije i proteste !!!!! Ako treba alarmirati i sve opozicione stranke, samo da ovakav LRT predlog ne prodje :bash: Treba napraviti letke sa slikama pravog metroa i sa slikama buduće LRT budževine koja nam se servira i deliti po gradu, krenuti u ozbiljnu kampanju protiv LRT, pa da se spreči katastrofa u najavi :bash:
 
Gradimir je radio kao i Vucic projekat BELAM.

Dakle da vidimo kada francuzi urade svoj projekat kako ce komisija da ga razvodni i "olaksa".
 
Ви сте много наивни, када очекујете од Француза да избаце пројекат и кажу ЛРТ је срање, треба да градите тешки метро, и онда да буду одјебани. Они ће направити онакав пројекат какав од њих град очекује, јер је њима главни циљ да зараде паре на овом послу као и свакој фирми која ради за профит.
 
Upravo, kakva god vozila d abudu, ona će biti prilagođena tako da mogu da idu nadzemno od Vuka do Ustaničke i po Novom Beogradu. Možda će to moći i bez pantografa, ali će biti na površini i neka vrsta ukrštanja sa ostalim saobraćajem će morati da postoji
 
Vrh