Šta je novo?

Metro

Vranac,posto si relativno nov u celoj prici.Evo da podelim moje misljenje koje stekoh iz mog pogleda na stvari a i informacija od drugih forumasa.

Francuska studija moze biti samo bolja oid Belama-a koji je 100% cistokrvni LRT.

Od tada imamo 100% nezavisnu trasa koja vec prelazi i srednje kapacitivni metro.Dakle,sada je na tehnickim resenjima da vidimo kako ce izgledati metro,ili ce biti srednjeg kapaciteta ili velikog.

Definicija LRT-a je vise ustvari oko trase i vozila.Ko zna,mozda nas iznenade i naprave valjan projekat,onda ce samo ekonomski deo ugovora biti problematican.
 
vucko":bbv4jtpe je napisao(la):
Od tada imamo 100% nezavisnu trasa koja vec prelazi i srednje kapacitivni metro.Dakle,sada je na tehnickim resenjima da vidimo kako ce izgledati metro,ili ce biti srednjeg kapaciteta ili velikog.

Definicija LRT-a je vise ustvari oko trase i vozila.Ko zna,mozda nas iznenade i naprave valjan projekat,onda ce samo ekonomski deo ugovora biti problematican.

Sve je moguce, daj boze da nas iznenade, ali ja nigde ne cuh da ce biti 100% nezavisna trasa. To se pricalo pre 2 godine kada je Djilas obilazio Bec, a danas se ponovo radi studija, sa istom komisijom kao za Belam.
 
Mislim,da nema dileme oko nezavisne trase, je odluka o tome donešena i zvanično na skupštini,Đilas više puta potvrdio.Ono što mi ne želimo je trasa na povšini po Nbg..već ili podzemno,stubovi,rov.. :kafa:
 
2012":1rm1hv0g je napisao(la):
Mislim,da nema dileme oko nezavisne trase, je odluka o tome donešena i zvanično na skupštini,Đilas više puta potvrdio.Ono što mi ne želimo je trasa na povšini po Nbg..već ili podzemno,stubovi,rov.. :kafa:

Pa nemoguce je da bude na povrsini, a da bude nezavisna. Mozes jedino onaj rolerkoster da pravis, ali to mi ne deluje realno.

I ne znam sto je Vukan Vucic u decembru spominjao metro Porta kao model, ako ce biti nezavisna, a tamo se sece sa ostalim saobracajem.
 
2012":12ob05a0 je napisao(la):
Evo kako se gradi u Lionu ispod reke Rone,Metro tunel,ovi iz komisije za metro su pominjali primer Liona..

http://www.sytral.fr/uploads/Image/c8/104_777_MB-tunnelier-coupe-avancee-finale.jpg
http://www.sytral.fr/uploads/Image/a5/1406_749_MB-perspective-de-la-mezzanine.jpg

A građani Liona su posetili svoj Metro tunel ispod Rone, baš kao i Beograđani most na Adi.. ;)
http://youtu.be/Al-1p6r5Pys

све је то дивно, само како ћеш ти у Београду да направиш тунел испод Саве, када је теразијски гребен виши за 30+ метара од Новог Београда?
 
Vranac,grad beograd je usvojio da je trasa nezavisna a to znaci po definiciji da nema semafora i ukrstanja sa ostalim saobracajem.To cemo i dobiti.

Tunel je nerealan.Most nam ne gine i to pravi metro most sa automobilima,dve muve jednim udarcem.Nemamo para za egzibicije,most preko ade je sluzio za tako nesto.
 
Metro + auto most bi mogao kad bi se gradio u savskom amfiteatru. bojim se da ćemo dobiti most brankovog koji bi bio samo metro.
 
vucko":eq8dfwgn je napisao(la):
Vranac,grad beograd je usvojio da je trasa nezavisna a to znaci po definiciji da nema semafora i ukrstanja sa ostalim saobracajem.To cemo i dobiti.

Tunel je nerealan.Most nam ne gine i to pravi metro most sa automobilima,dve muve jednim udarcem.Nemamo para za egzibicije,most preko ade je sluzio za tako nesto.

Ako je ovo prvo i tacno, odakle tebi sad ovaj optimizam u vezi mosta. Da ce se stvarno graditi metro/drumski most, ne bi bila spominjana lokacija nizvodno od Brankovog, sto moze biti ili ona budzevina kao za Belam ili nesto jos gluplje, jer prosto tu nema prostora ni za sta drugo. Da hoce da prave takav most kao sto ti kazes zadrzali bi onaj projekat novog mosta pored tramvajskog na Savamali.
 
btw, zar nije trebalo krajem januara, pocetkom februara da dobijemo od Francuza ili od gradskih celnika, neku preliminarnu viziju konacnog reshenja, ili barem neke dodatne konkretnije informacije?
 
Pa jasno je da se Vučić muči sa Francuzima...ovi stručni pa mu ponude tri verzije a ovaj bi 4.Verovatno mu rekli'pa čoveče mi smo dobili zadatak da projektujmo metro,a ti tražiš tramvaj' ;)
A možda taman što su hteli da obelodane,kad ono sibir zima zavejala Bulevar Đinđića,pa mu kažu da mora da se uračuna i flota od 500 autobusa u slučaju da pada sneg da zamene "metro".a Điki kaže 'uh pa to mi niste rekli' ;)
 
ili mozda nemamo pare i da odrzimo zelezaru u Smederevu, zadovoljimo MMF koje lazhemo za budzetski deficit i da pravimo metro...
 
Pa novac je već obezbeđen od Francuza tj.pola.. ;) druga polovina...obrni okreni biće opet od Rusa.. ;)a Kinezi su Joker.. :cool:
 
2012ice...Nisi ispratio vesti.500 milki daje francuska a drugih 500 milki EIB i EBRD.

Sto se tice te studije francuza,nema je jos.Ako je vise rade,to je i bolje jer znaci da razradjuju projekat a ne da precrtavaju neki od ona 2 stara(Jovin ili belam).
 
Pa tu je izgleda problem kako uraditi novi projekat,da bude Metro a nije kopija Jovina.. :D
 
sta to znachi ako nama "daju" pare francuzi ili ebrd, kada oni daju tih milijardu, ne zato sto nas vole nego da bi dobili nazad milijardu i josh koju desetinu miliona preko.

nadam se najboljem, samo ne vidim kako da finnsijski potkujem nadu u ovaj projekat i josh x drugih
 
Наравно да нам остаје - рате кредита,дакле економска , дакле политичка зависност и ЛРТ тј брзи трамвај како га сам Ву-Ву назива.

Мада,још увек се надам да неће бити све тако црно. Можда Французи и направе нешто добро.
 
Pa ajde da sudimo posle predstavljenog projekta,Francuzi su na svome sajtu svrstali Beogradski projekat kao MRT/mas rapid tranzit,konvencionalni tj.klasični Metro,što je garanta da se radi o potpuno nezavisnom šinskom sistemu,kako će to da izvedu na Nbg je zaista misterija...također cena od 1 milijardu evra govori da košta kao klasična linija Metroa,Francuzima verujem ovoj našoj komisiji posle nebuloznih predloga ne.. :kafa:
 
Jovin o emisija Vukana Vucica na studiu B

10/01/2012 17:06
Neophodan i urbanistički preokret

Kada sam na gradskoj televiziji Studio B (7. 12 . 2011) video profesora iz Filadelfije Vukana Vučića, kako lično, sredinom Bulevara kralja Aleksandra i sredinom Bulevara Zorana Đinđića na Novom Beogradu, koracima trasira „realno i efikasno rešenje“- tramvaj normalnog koloseka - liniju Ustanička - Tvornička, setio sam se „druga Radoja“ (predsednik IO grada 1982 -1986), kako lično, sredinom Ulice generala Ždanova, koracima trasira profesorevo „realno i efikasno rešenje“- uskokolosečni „Tramvaj za 21. vek“.

Oglasite se na www.danas.rs

Ali sam i razumeo da je, nedavno potpisani „Memorandum o razumevanju“, zapravo „deal“, po kome će: francuska kompanija „Egis Rail“, za tri miliona evra (donacija francuske vlade) uraditi „Studiju sveukupnog koncepta šinskih sistema“ i Idejne projekte prve linije; kompanija „Alstom transport“ će nam, za 300 miliona evra, isporučiti „niskopodna vozila normalnog koloseka sa pantografom“, a gradonačelnik će nam u drugom mandatu (u prvom je izgradio kiklopski tramvajski „Most na Adi“), izgraditi „realno i efikasno rešenje“- našeg a svetskog - stručnjaka za saobraćaj, profesora iz Filadelfije Vukana Vučića!

SOS - SOS - SOS! Beograd tone u tridesete godine prošlog veka! Moramo ih sprečiti da nam ponovo naprave liniju Cvetkova mehana - Ikarus iz 1937. kada je Beograd imao 280.000 stanovnika! Zato sam podržao i potpisao „Preokret“. Beogradu je apsolutno neophodan i urbanistički preokret. Umesto njihovog palanačkog automobilsko-tramvajskog Beograda, moramo graditi evropski, sa metro-sistemom, po planovima i projektima koji su urađeni za vreme gradonačelnika Branka Pešića i Živorada Kovačevića (1967 -1982), a ažurirani po nalogu Zorana Đinđića (1997 - 2000)

Branislav Jovin, bivši rukovodilac projekta „Metro Beograd“
 
Gospodin Jovin očigledno želi da progura nekako svoj projekat i to je je njegovo legitimno pravo. Ali pitanje je da li bi Jovinov projekat u potpunosti odgovarao sadašnjim potrebama i da li bi Jovin bio i protiv nekog drugog projekta "teškog" metroa, ako to nije njegov projekat. Naravno, apsolutno je u pravu što je protiv LRT-a, a naročito one prve verzije BELAM-a, po kojoj TRAMVAJ :bash: ide sredinom bulevara. E, sad, pošto Francuzi još ne šalju projekat, samo da se nadamo da oni nisu "praktični" kao Vučić i ekipa, nego se rukovode zdravim razumom i ako su ozbiljni, rade valjane projekte. Prvi i osnovni uslov je apsolutno nezavisna trasa, fizički odvojena od svih vrsta saobraćaja, i drugi je neki pristojan kapacitet. Ako stigne neki nakaradan predlog treba svim silama apelovati na građane i javnost, pokrenuti peticije i kampanje ako treba da takav projekat ne prođe!!! Niko nije nedodirljiv pa ni ta metro komisija, a što se tiče vlasti u BG, svako ko bude protiv neke LRT budževine imaće moju podršku.
 
Potpisujem to što je rekao @mibelic

Jovinov plan je sveobuhvatan i finansijski težak. A LRT je tramvaj. I nikako ne bi trebalo dozvoliti da se metro gradi na Bulevaru, čak ni ispod Bulevara Kralja Aleksandra! Umesto da se gomila infrastruktura on bi mogao da ide na od Vuka na Crveni krst i Konjarnik i da završava na Ustaničkoj. Zbogom 31 i 26 sa Terazija u tom slučaju!
 
Vrh