Šta je novo?

Metro

Nije mi jasno zašto metro/LRT ne bi trebalo da ide duž Bulevara kao najveće beogradske ulice? (ovo je pitanje nije iščuđavanje).
 
Postoji tramvaj, mislim da bi bilo besmisleno skidati tek postavljene tramvajske šine da bi tuda išao metro. Taj deo je planiran kao nadzemna deonica, tako da će se tramvaj i metro i fizički, a ne samo funkcionalno isključivati. Drugo, Bulevar jeste najveća ulica, ali ne gravitira mu mnogo naselja, gde bi tu, osim kod Vuka i Cvetka bili hubovi za autobuse? Uz Crveni krst, Dušanovac i Konjarnik, pola Voždovca bi se preusmeravalo na metro. Pa kao što rekoh, 26 i 31 ne bi više imale potrebu da postoje u ovom obliku
 
Мислим да би много боље било да метро иде подземно кроз односно испод Д. Туцовића. Затим кроз Миријево и да стане негде у Миријеву. Тако остаје могућност да се касније продужи ка Калуђерици и осталим насељима међу којима је и Болеч :p Ако дођу нека боља времена ту ће бити наглог пораста броја становника , а без метроа ту ће бити хаос.
Боље спречити него лечити. :)
 
Ali potrebno je da prihvata i potez 300 već sada, dakle, on zaista mora završiti na Ustaničkoj, samo mi je sporno to da ide kroz Bulevar Kralja Aleksandra. On od Ustaničke dalje može u drugoj fazi biti produžen do Mirijeva
 
Па може и из Д. Туцовића до Устаничке. Негде код градске болнице скрене ка Цветковој пијаци и онда ћемо имати само 4-5 паралелних станица са трамвајем. А може и да иде кроз Црвени Крст, ту су ионако гужве и дај део је баш некако натрпан и мали :)
 
Ne znam da li je više gradskoj vlasti potreban veći dokaz da usled extremnih klimatskih uslova tj.drastične promene klime sibirske zime i saharska leta,Metro treba spustiti potpuno ispod zemlje. :kafa:
U početku košta malo više,ali dugoročno obezbeđuje gradu normalno funkcionisanje čak i snabdevanja u svim uslovima.
Bolji primer im od ovih dešavanja na površini ne treba.. ;)
 
И без Сибирске зиме и Сахарског лета, 100% подземан метро је много бољи од независног трамваја, пардон ЛРТ-а :D
 
Homer Jay":3fpgwc7w je napisao(la):
Nije mi jasno zašto metro/LRT ne bi trebalo da ide duž Bulevara kao najveće beogradske ulice? (ovo je pitanje nije iščuđavanje).

Metro moze da ide ispod bulevara, ali tu vec imamo tramvaj koji moze jos da se unapredi.

Pravljenje podzemne metro trase je prilika da se pokriju pravci koji su optereceni, tesko mogu da se prosire/unaprede i nemaju sinski sistem.

Potez Vuk-Crveni Krst-Konjarnik odgovara toj definiciji.

Metro ispod bulevara bio bi efikasniji od tramvaja
Metro na potezu Centar-Vuk-Konjarnik bio bi MNOGO bolji od trola

@Somi303

Vec danas treba spustiti okretnicu poteza 300 sa Ustanicke na raskrsnicu Vojislava Ilica/Ustanicka kod Laste.
Kada metro dotle dodje bice milina.

Inace vec neko vreme mislim da istocna naselja treba pre da racunaju na novi krak bg:voza uz autoput nego na produzetak metroa
 
Ne znam, za mene je Bulevar jednostavno kičma starog dela Beograda. On je linija koja spaja Zvezdaru, Vračar, Palilulu i Stari Grad, a posredno i druge opštine, poput Voždovca i Grocke. Duž Bulevara već živi dosta ljudi, a taj broj će u budućnosti samo rasti (blokovi oko Bulevara već vrve od novogradnje, a zamislite tek kada krene da se gradi duž Bulevara, naročito kada se bude proširila deonica od Cvetka do Ustaničke).

Tu je još gomila stvari - metro ne opslužuje samo ljude koji negde žive, nego i one koji negde rade - na Bulevaru je mnogo više privrednih delatnosti nego u ulicama koje bi bile alternativa (Vojislava ilića ili Dimitrija Tucovića), tu je opština Zvezdara, Ministarstvo ekonomije, nekoliko fakulteta, studentski dom, Univerzitetska bibilioteka, pozorišta, srednje i osnovne škole, dve pijace, hotel Metropol, nekoliko parkova, kafići, restorani i noćni klubovi (nije sve to na samom bulevaru, ali jeste u prvoj susednoj ulici, kao npr. Zvezdara teatar)... Uz to, Bulevar predstavlja i dobru tačku za presedanja (ili pešačenja) do nekih mesta u blizini - npr. pomenuti Crveni krst, ulicom Branka Krsmanovića vam od Bulevara treba samo 5 minuta hoda do gore. Metroom duž Bulevara možete najbrže stići i do stadiona i bazena Tašmajdan, hale Pionir, Novog groblja, Gradske bolnice, Zvezdarske šume itd.

Meni deluje da kada bi npr. metro išao preko Makenzijeve, Crvenog krsta i Vojislava ilića, da bi ga mnogi i dalje koristili kako bi stigli do Bulevara :D
 
Pročitaj bolje:) Naravno da je prioritet spojiti Trg i Vukov spomenik u zoni Bulevara... ali nije dobro rešenje onaj nadzemni krak koji bi zamenio tramvaje duž perifernog dela Bulevara. Tu je potrebno da metro skrene ka Konjarniku
 
Па све то обавља трамвај који вози скоро реконструисаном улицом коју не треба раскопавати због метроа. Да живимо у нормалној држави метро тунел би већ био урађен испод булевара методом "cut&cover" као што је направљена метро станица Вуков споменик када је грађена и подземна станица за градску железницу :D :p
 
Mi još ne znamo da li će potez Vukov spomenik - Ustanička biti nadzemni ili podzemni, ja se još uvek nadam potpuno podzemnoj trasi na Bulevaru. I za mene se Bulevar ne završava kod Vuka, on ovakav kakav je danas je i dalje daleko atraktivnija deonica nego li Vojislava Ilića, a zamislimo tek potencijale razvoja Bulevara u budućnosti. To da danas tramvaj na bulevaru radi bolji posao od Troli u Vojislava ilića mi jednostavno nije dovoljno jak argument da menjamo trasu metroa.
 
Santjago: Metro iskočio iz šina
Tanjug | 09. februar 2012. 10:13 | Komentara: 0

Voz podzemne železnice izleteo je iz šina tokom probne vožnje i udario u zgradu, a u udesu je lakše povređen mašinovođa
http://www.novosti.rs/upload/thumbs/images/2012//02/09j/i-Santjago_620x0.jpg

SANTJAGO - Voz podzemne železnice izleteo je iz šina tokom probne vožnje i udario u zgradu u glavnom gradu Čilea Santjagu, a u udesu je lakše povređen mašinovođa.

Kompozicija, u kojoj nije bilo putnika, uništila je šest vozila koja su se nalazila na parkingu ispred zgrade, oštetila jedan stan i zaustavila se tik pored dečijeg igrališta.

Gradske vlasti su najavile istragu kojom treba da bude utvrđen uzrok nesreće, prenele su agencije.

Sličan udes dogodio se u Santjagu i prošlog meseca, kada je voz prevelikog brzinom ušao u krivinu, izleteo iz šina i udario u zid.
 
I lepa vest iz Kine ,Prvi Metro na Maglev tehnologiji...
Wind Chaser urban maglev unveiled
07 February 2012
http://www.railwaygazette.com/uploads/pics/tn_csr-zhuzhou-maglev-windchaser.jpg

CHINA: A prototype maglev trainset for medium-capacity urban transport applications has been unveiled by CSR Zhuzhou.

The manufacturer envisages the 'Wind Chaser' design being used in cities of less than 2 million people, where a full metro might not be required. The company has confirmed that negotiations are underway with a potential customer in China.

The three-car prototype unveiled on January 20 is 46 750 mm long with a capacity of 598 passengers, a service speed of 100 km/h and a top speed of 120 km/h.

The train is powered by short-stator induction motor drives, with the primary windings mounted on 'flexible suspension frame modules' supporting the vehicle and a reaction plate attached to the guideway.

Curves down to 100 m radius can be negotiated, and the elevated track is predicted to have a maintenance-free life of 30 years.

The maglev is expected to be quieter in operation than a steel-wheeled metro trainset, according to CSR Zhuzhou President Xu Zongxiang, offering advantages in an urban environment. However, it would have a higher energy consumption than an equivalent conventional vehicle.
 
Homer Jay":1lsdkfk9 je napisao(la):
Mi još ne znamo da li će potez Vukov spomenik - Ustanička biti nadzemni ili podzemni, ja se još uvek nadam potpuno podzemnoj trasi na Bulevaru. I za mene se Bulevar ne završava kod Vuka, on ovakav kakav je danas je i dalje daleko atraktivnija deonica nego li Vojislava Ilića, a zamislimo tek potencijale razvoja Bulevara u budućnosti. To da danas tramvaj na bulevaru radi bolji posao od Troli u Vojislava ilića mi jednostavno nije dovoljno jak argument da menjamo trasu metroa.

Takodje delim tvoje misljenje.Tako mora ici do ustanicke zbog presedanja na ustanickoj,kao sto ce biti i presedanja iz mirijeva na metro kod Mite ruzica.

Ako se napravi od vuka ka vojislava ilica i dalje onda nece imati razloga da ima toliki kapacitet i zbog toga ce ga napraviti sa manjim kapacitetom,a istovremeno cemo imati prakticno paralelne sinske sisteme,a ljudi ne vole da presedaju stoga ce to biti promasena investicija.A u tom kraju imaju vojislava ilica,juzni bulevar,ustanicku i ostale realtivno brze ulice za put do centra.

Mada taj kapacitet od 30 do 40 hiljada je medium capacity metro kao recimo sky train u vankuveru.Dakle opet smo otisli dalje od brzog tramvaja-LRT-a.To jest Vukan Vucic i ostali koji planiraju metro su otisli dalje.

Plasim se sto cifre koje pominju od 35 000 putnika su zapravo iz BELAM-a.To je pominjao vucic u zadnjim govorima.Po belamu 32 000 putnika planiraju sada a 35 000 2021. godine.Pa ce onda,kada 2031 bude bio trebao veci kapacitet da pretvaraju tu nesrecu u brzi sinski sistem velikog kapaciteta.

I pominju da pravi metro ima visok kapacitet od 30 do 40 hiljada dok zapravo visok kapacitet je od 40 do 60 hiljada dok ima i ekstremnih sa 60 do 80 putnika.

Koliko znam nijedan preko 40 000 putnika nema pantograf dok ga ima kod ovih od 30 do 40 hiljada.

1015567_Trasa_BG_metro_L1.jpg
 
Plašim se da je to rešeno i da će metro od Vuka do Ustaničke ići po površini umesto tramvaja. Uveren sam da su projektantima dali parametar u fazonu: ovo je prilagođena deonica za metro iznad zemlje. Bio bih srećan da to nije tačno, ali samo čekam da vidim št aće da predlože!
 
Ovo je ono sto su nasi dali francuzima,a oni ce samo bolje da urade od ovoga.

Metro mora ici Bulevarom,time ce rasteretiti i dve ulice pored a to su dimitrijala i vojislava Ilica.

Pored naselja sa istoka,tu je i Mirijevo koga jedino moze spasiti metro.

Homer je vec pomenuo sve argumente koji su mi pali na pamet.

Sto se tice sina,iz Bulevara,one ne bi bile bacene,ja bi ih stavio u Visnjicku recimo i u bulevar Milutina Milankovica ako ih ima dovoljno.
 
Postoji jedan dobar razlog za trasu preko Vojislava Ilica i Crvenog krsta. Ako bi ovo bila trasa to bi znacilo da cemo imati podzeman metro.
Meni bi puno vise znacilo, ali ipak glasam za Bulevar. Uostalom kako bi ta trasa izgledala, do Cvetkove pijace bi se moralo ici Bulevarom pa tek onda skrenuti na Vojislava Ilica da bi dosli na nivo Crvenog krsta ili Zicke?
Bulevar ima blag i kontinuiran uspon, Vojisala Ilica i ulice koje se ukrstaju su sa druge strane dusu dale za roller coaster :cool:
 
Зидар је лепо уочио да су Шумице важна тачка за будући развој ЈГПП. Од Шумица би метро могао да иде до Миријева и да се сече с трамвајима, наравно, испод површине. Тиме би Браће Јерковић, Коњарник, бањица, Војвода Степа, Кумодраж могли у великој мери да користе метро. Ако то буде ЛРТ, онда нека иде Булеваром Краља Александра, јер ће му капацитет бити као трамвајски.
 
Mateja moja ulica se nekada zvala Duboki potok :D To dovoljno govori o terenu u Sumicama i visinskoj razlici.
Inace ne bih dao trole za metro. Emotivno sam vezan za njih. :)
 
Али кад би линија ишла до Шумица онда би од тачке А (НБГ) до тачке Б (Шумице,Коњарник) људи лакше и брже стизали постојећим аутопутем.

Додао бих још један аргумент за Булевар.То је једна од ретких зона која је чак и по ГУП-и Жаклини погодна за изградњу високих објеката.У Булевару ће се у скоријој будућности доста градити што се не може рећи за Коњарник.

Мада,ја сматрам да би прву линију требало за почетак изградити само до Вука а затим кренути у изградњу друге линије а трасу дуж Булевара оставити за неку годину касније.
 
Vrh