Šta je novo?

Metro

Ovo mi se čini kao lagana priprema za potpuno novi projekt. Ja se nadam.
Потенцијално би могло да слути на преокрет да се трећа линија гради пре друге; прва је неупитна, пошто повезује Београд на води са самим собом.
То је вероватно и најбоље што можемо добити.
 
Обзиром да је упитно праве ли се кртице, апсолутна ова шарада са Београдом на води, нема никакве друге сврхе него да пумпа цену некретнинама. И то без реалне инфраструктуре. Само обећање, и мало плата у БМВ и французима...
 
Потенцијално би могло да слути на преокрет да се трећа линија гради пре друге; прва је неупитна, пошто повезује Београд на води са самим собом.
То је вероватно и најбоље што можемо добити.
Stav u Urbanističkom zavodu da je najbolje da se linija 3 gradi prva. Da podsetim i na predlog linije 3 koji su imali.

metro_linija3_030220_tw1024.jpg
 
Stav u Urbanističkom zavodu da je najbolje da se linija 3 gradi prva. Da podsetim i na predlog linije 3 koji su imali.

metro_linija3_030220_tw1024.jpg
Зашто Урбанистички завод не жели метро кроз Славију ( Мањеж), КЦС, Прокопа и Аутокоманде?
 
Ne mogu se odupreti utisku da je sve uradjeno kako bi se teziste centra grada premestilo sa Trga republike/Terazija ka Beogradu na vodi.

Plan metro Beograda sa 3 linija jasno ukazuje na tako nesto da su BnV + bloc 18 zamisljeni kao buduci novi centar grada.
Zapravo linija 3 zaokruzuje tu buducu centralnu zonu time sto formira prsten oko nje.


1976850_21-251374369_176828294643410_6812492970866084116_n.jpg
 
Па да, укрштање је неприродно спуштено са потеза Трг-Теразије на Савски трг, што је закомпликовало целу причу беспотребно са планирањем тунела испод Саве уместо моста. Оправдање за то су биле лажне тачке атракције које су пред сељењем или пресељене - Сајам, БАС, Жст.
 
Ako hocemo da gledamo objektivno, ta ideja o novom centralnom epicentru Beograda je nametnuta jos za vreme socijalisticke Jugoslavije sa GUPom iz 1972 gde se jasno vidi da podrucje bloka 18 i savskog amfiteatra treba da postanu novi centar grada po rasporedu ulica i bulevara i planiranih saobracajnica.


GUP_1972.jpg
 
Можда је тад та идеја тада "наметнута" - мада није, јер је други центар планиран на НБ, од Сива до железничке станице - али ми у Савском амфитеатру нисмо добили неки "нови центар", него обично стамбено насеље.
 
To je tacno da je BnV uradjeno kao obicno stambeno naselje ali njegova pozicija je apsolutno u centru cele saobracajne mreze koja se gradila od 1945 do danas sto se da videti iz mape.
GUP iz 1972 je u velikoj meri ostvaren, bar jedno 70% kad su saobracajnice u pitanju i on je taj koji premesta epicentar Beograda na mestu BnV i bloka 18.

GUP_1972 bis.jpg
 
Због топографије терена и конфигурације улица Савски амфитеатар са обе стране реке ће увек бити ушушкан и ван токова кретања што је предуслов да неки део града буде центар.
Неки шири центар Београда са обе стране реке се развио дуж трасе Општина НБГ - СИВ - Ушће - Зелени венац - Теразије - Београђанка - Славија, са гушћим садржајима у старом и разређенијим на Новом Београду, уз два бочна крака са обе стране реке, ка Арени и Сава центру, и ка Калемегдану и Дорћолу са друге стране, уз постојање ширег природног појаса без садржаја дуж Бранковог моста (река, парк) и око СИВа (шумарци) што је компензовано опет бочним крацима ка Арени и Сава центру.
У том поретку, и бивше Старо Сајмиште и насеље иза њега, и Београд на води су остали по страни, ушушкани.
 
@Пантограф

Kako 30% obilaznica +SMT +UMP i ako nisu kompletirani danas postoje + autoput kroz beograd plus svi bulevari na NBG.

Svakako taj stepen zavrsenosti nije bitan, bitno je sta je definisano kao centar grada tada a to je svakako savski amfiteatar.
 
Nije, ponavljam, nego potez SIV-Železnička stanica Novi Beograd, kao jedan od centara "Velikog Beograda" (terminologija iz tog vremena).

A prostor BnV-a je viđen kao deo istorijskog centra.
 
Da ali vidi se IZ AVIONA da je taj neki JUGOSLOVENSKI urbanista/arhitekta napravio da sve ulice vode u BnV/blok18 i da je ubo šestar za 3 kruzne saobracajnice (obilaznica, SMT, UMP) upravo u taj isti BnV.
Takodje je osmislio liniju metroa koja prolazi kroz BnV i čija trasa je jako slična ovoj današnjoj liniji 1.

Hoću reći da mozemo da kritimujemo itekako SNS za današnji izgled BnV ali njegova centralna pozicija u gradu Beogradu i metro koji prolazi kroz BnV je definisan pre vise od 50 godina i sve vlade od tada do danas su sledile taj SFRJ plan. Dakle Komunisticka Partija Jugoslavije je odredila da tako bude ako gledamo sa istorijske tačke gledišta.
 
Poslednja izmena:
Pa i jesu Tito i Pešić pokrenuli celu tu priču.

Veliki Pešićev plan iz 1972. godine – “Beograd 2000”

 
„Strategijski ciljevi Beograda su: oslobađanje obala železnih okova i izmeštanje železničke stanice, spuštanje grada na njegove reke, izgradnja metroa, izgradnja novih stambenih naselja, razrešenje nagomilanih saobraćajnih problema, izgradnja rekreativnih površina…“

Ovim rečima Branko Pešić je krenuo da obrazlaže plan...


Dakle:
BEOGRAD 2000 --> Tito 1972
Europolis --> Milosević 1995
Beograd na Vodi --> Vučić 2014

Sve je to jedan isti projekat koji je samo menjao ime kako su dolazili novi političari, glavna zamisao je ostala ista i metro je uvek
bio planiran da prolazi kroz Savski amfiteatar.
 
Jeсте, али регионални метро.
Сви ти самоуправљачки планови су углавном недовршени или промашаји, брдо булевара који иду у сокаке, незаокружене обилазнице, почупане пруге чијим трасама се после планирају метро системи, мањак мостова, мамутске петље и аутопут кроз насељени део града који је поделио град, недовршена стамбена насеља.
Савски амфитеатар је бесмислен без моста по његовој средини.
 
Nemam namere da branim naprdnjački ološ koji danas jaše državu i grad, ali ako se dobro sećam Đilas je još pred izbore 2008. obećavao završetak prve linije metroa 2012. a ne završetak njegovog projektovanja. Da su bar započeli izgradnju pre gubitka gradske vlasti, čak ni naprdnjaci ne bi mogli tek tako da je prekinu i vrate sve na početak kada su zajahali Beograd 2014. jer bi u tom slučaju bili papreni penali izvođačima. Do danas bi nešto verovatno i bilo otvoreno, a ovako čisto sumnjam da će u nekoj doglednoj budućnosti.
 
Svakl ko najavi da će izgraditi metro za 4 godine možeš ga odmah otpisati da će i uopšte započeti.
10 godina minimalno u Srbiji i Beogradu. Oni kilometar tramvajske pruge rekonstruišu 3 meseca, moš misliti metro za 4 godine..
 
Vrh