Neće ni prvu izgraditi. Bar ne do EXPOa. A ako ne izgrade tada, verovatno neće ni posle.
Čuveno šaltanje prioriteta u Srbalja na delu. To što sami sebi budu za*rali u ovom veku nijedan osvajač neće.
Šta više reći kad su najjeftiniji oblik kapacitetnog urbanog šinskog sistema (brzu gradsku železnicu) pustili niz vodu bacanjem novca na krivudanje tehnički regionalne pruge preko sremskih atara, usput nastavivši da guraju najskuplji (podzemni metro) ispod bivših nivelisanih pružnih koridora. To bi nekom zvučalo kao smak sveta da usput ne dižu fiktivne troškove jednako skupim zakrpama samim po sebi još neizvesnijim od ranih faza.
Za razliku od najbogatijeg Beograda ni najveći grad na svetu se ne stidi pružnih prelaza, toliko da čak i najvažnija linija javnog prevoza na svetu koja očito nije metro još uvek ima jedan pružni prelaz iako zahvaljujući udelu presedačkih stanica od 97% i lošijem komforu od evropskih sistema preveze dnevno više od pola Srbije:
Ove naše ćorave šimpanze koje pred malim ekranima redovno vrište denivelišu pruge za prevoz šake jada pod izgovorom brzine (koja nije morala tolika da bude), a za glavninu putnika nisu u stanju ni tramvaj da dovedu u red, kamoli nivelisanu prugu da izgrade.
JR je zapravo odličan po pitanju projekata denivelacije. Privatnici su ti koji neće ni Jen da potroše ako je iole manje rentabilno. Sa druge strane ne ustručavaju se da puknu milijarde na profitabilne elevirane ili podzemne deonice ukoliko postoji finansijsko opravdanje, koje bi za BNV van Prokopa i KCS postojalo samo u slučaju konverzije bivšeg koridora ŽS u svrhu gradskog prevoza (novi koloseci, peroni, vozovi, sistemi, pružni pojas isti sve od Rakivice, na ostalim priširen u svrhu JGP po specifikaciji za brzu gradsku železnicu kao šro se na klipu može uočiti).
Onda će opet da krivuda i pravi S krivine.
Prokop se odnosio na istoimenu varijantu M3 iz 2021. dok se u vezi produženja pominje Vuk. Linije M2 i M3 su sada zamenile mesta zbog prevelikog nagiba na železničkoj trasi u zoni Makenzijeve koja je prvobitno bila predviđena kao presedačka.
Sada je još manje verovatno da će Prokop videti bilo kakav metro pre M4 kad pola predviđenih putnika bude pocrkalo od neke nove laboratorijske boleštine.
Ja sam za format disk. Dakle beli papir i izpočetka.
Ali celog urbanizma. Džaba voz kad ne možeš ni normalan autobus da doteraš do istog, kamoli tramvaj da ne ometaš radovima (slaba redundancija mreže).