Šta je novo?

Metro

Idemooo breeeee

Steta sto nije linija 2 ali ok.
Пише буквално да без линије три метро није потпуно функционалан, што значи да признају да је потребнија од прве две.
Зашто онда то није приоритет, већ линија која ће проћи поред само једне тачке са већом циркулацијом људи?
 
Neće ni prvu izgraditi. Bar ne do EXPOa. A ako ne izgrade tada, verovatno neće ni posle.
Након изванредно брзо изведених радова на новој аутобуској станици без станичне зграде, нема разлога да неко помисли да не могу метро линију да изграде за две године.
 
Ako linija 3 ide preko Trga republike i Vukovog spomenika, to onda znači da Prokop opet ostaje bez metroa.
 
Ako linija 3 ide preko Trga republike i Vukovog spomenika, to onda znači da Prokop opet ostaje bez metroa.
Пише у тексту међу побројани станицама и Београд центар. Некако мислим да и Вучић форсира трасу преко Прокопа јер му је то један од стратешких пројеката за рејтинг
( ,, Завршили смо оно што нико није 40 година...'')
 
Пише у тексту међу побројани станицама и Београд центар. Некако мислим да и Вучић форсира трасу преко Прокопа јер му је то један од стратешких пројеката за рејтинг
( ,, Завршили смо оно што нико није 40 година...'')
Onda će opet da krivuda i pravi S krivine.
 
Пише у тексту међу побројани станицама и Београд центар. Некако мислим да и Вучић форсира трасу преко Прокопа јер му је то један од стратешких пројеката за рејтинг
( ,, Завршили смо оно што нико није 40 година...'')
Не пише, већ да се веза са железницом остварује у станицама Нови Београд и Вуков споменик.
 
Mozda mozemo da kazemo da linija 3 dopunjuje prve 2 odnosno da bez trece linije sistem ne ispunjava potpunu planiranu efikasnost prevoza
 
Pa biće potpuno novi projekat linije 3 to svakako a moguće da će linija 2 doživeti odredjene korekcije.
Linija 1 ostaje onako kako je planirana do sad.
 
Neće ni prvu izgraditi. Bar ne do EXPOa. A ako ne izgrade tada, verovatno neće ni posle.
Čuveno šaltanje prioriteta u Srbalja na delu. To što sami sebi budu za*rali u ovom veku nijedan osvajač neće.

Šta više reći kad su najjeftiniji oblik kapacitetnog urbanog šinskog sistema (brzu gradsku železnicu) pustili niz vodu bacanjem novca na krivudanje tehnički regionalne pruge preko sremskih atara, usput nastavivši da guraju najskuplji (podzemni metro) ispod bivših nivelisanih pružnih koridora. To bi nekom zvučalo kao smak sveta da usput ne dižu fiktivne troškove jednako skupim zakrpama samim po sebi još neizvesnijim od ranih faza.

Za razliku od najbogatijeg Beograda ni najveći grad na svetu se ne stidi pružnih prelaza, toliko da čak i najvažnija linija javnog prevoza na svetu koja očito nije metro još uvek ima jedan pružni prelaz iako zahvaljujući udelu presedačkih stanica od 97% i lošijem komforu od evropskih sistema preveze dnevno više od pola Srbije:


Ove naše ćorave šimpanze koje pred malim ekranima redovno vrište denivelišu pruge za prevoz šake jada pod izgovorom brzine (koja nije morala tolika da bude), a za glavninu putnika nisu u stanju ni tramvaj da dovedu u red, kamoli nivelisanu prugu da izgrade.

JR je zapravo odličan po pitanju projekata denivelacije. Privatnici su ti koji neće ni Jen da potroše ako je iole manje rentabilno. Sa druge strane ne ustručavaju se da puknu milijarde na profitabilne elevirane ili podzemne deonice ukoliko postoji finansijsko opravdanje, koje bi za BNV van Prokopa i KCS postojalo samo u slučaju konverzije bivšeg koridora ŽS u svrhu gradskog prevoza (novi koloseci, peroni, vozovi, sistemi, pružni pojas isti sve od Rakivice, na ostalim priširen u svrhu JGP po specifikaciji za brzu gradsku železnicu kao šro se na klipu može uočiti).

Onda će opet da krivuda i pravi S krivine.
Prokop se odnosio na istoimenu varijantu M3 iz 2021. dok se u vezi produženja pominje Vuk. Linije M2 i M3 su sada zamenile mesta zbog prevelikog nagiba na železničkoj trasi u zoni Makenzijeve koja je prvobitno bila predviđena kao presedačka.

Sada je još manje verovatno da će Prokop videti bilo kakav metro pre M4 kad pola predviđenih putnika bude pocrkalo od neke nove laboratorijske boleštine.

Ja sam za format disk. Dakle beli papir i izpočetka.
Ali celog urbanizma. Džaba voz kad ne možeš ni normalan autobus da doteraš do istog, kamoli tramvaj da ne ometaš radovima (slaba redundancija mreže).
 
Sa metroom ništa novo već decenijama: mnogo crtanja, nimalo radova. :(
Bogami ni sa urbanom železnicom, ali kao da ne postoji tesna povezanost između njih.

Ozbiljno zaostajanje Beograda za svetskim metropolama ogleda se u činjenici da regionalna železnica dograđena po trenutnoj specifikaciji nije u stanju da samostalno podmiri potrebe velegrada bez adekvatno projektovanog funkcionalnog metroa.

Baš kada u nedostatku adekvatnog kapacitetnog šinskog sistema kao nosioca javnog prevoza nije opslužio glavnu stanicu (koju bi u nedostatku železnice u odgovarajućoj specifikaciji za potrebe JGP bilo sasvim logično pokriti upravo metroom) on je maši i najobičnijim autobusom, kamoli tramvajem, pa i urbanom železnicom.

Inače gradovima sa takvom urbanom železnicom (brzom gradskom železnicom u tipu metroa, što treba da definiše zakonom) kao razvijenim nosiocem prevoza u mreži zasnovanoj bez metroa nije neophodno pokrivanje glavne stanice istim sve dok se ne javi potreba za dodatnim kapacitetom.

U tom smislu dovoljno da prvu liniju na drugim mestima dobro umreže s frekventnom, kapacitetnom železnicom vezanom na važnije lokacije širom grada od kojih su neke ovde planski uzurpirane izgradnjom na elaciju vlasti.
 
Vrh