Šta je novo?

Metro

Ako sam dobro razumeo 4.0 je "urbana verzija" sa troja vrata po jednim kolima. Dakle verovatno pre svega za gradski i prigradski saobraćaj.

Da, iako zahvaljujući prevelikom ruskom gabaritu (w=3,48m što je tzv. Tpr gabarit) i previsokom podu (h=1,32m) to nama ne znači ništa.

Istina da može bilo koji "Japanac", čak i sa montažno-demontažnim gazištem nalik polovnjacima u Indoneziji, samo s nižom visinskom razlikom (recimo 25+25cm s 0,55mm perona od GIŠ, uz nešto manji prečnik novog točka, samim tim i pod).

Kakve to sad veze ima s metroom? Pa imajući u vidu da je J-Trec isporučio Tokiju po cca 18 vagona mesečno (539 ili 49 vozova za 30 meseci) bar su pogodnije prevozno sredstvo ovi naši slepci mogli 50 puta u pola veka da uvedu na Beo/BG voz dok su odlučno obećavali metro. Da su pre 30 godina samo propisima usilili urbane garniture dobro bi razmislili o ukidanju starog dela čvora, izbegavanju duplikacija na nadzemnim trasama, guranju metroa gdegod je i S-Bahn mogao bilo nadzemno ili podzemno.

Ni dan danas ljudima iz BMV ne daju da odluče čime će nas voziti (izem ti planiranje koje ograničavaš na krucijalnim odlukama), nego ih primoravaju da mole ex ŽS satelite same po sebi automatski dodvorene mađarskim i austrijskim vuko*ebinama (za razliku od DB i DSB u Berlinu i Kopenhagenu, JR ne računam pošto su ostrvska zemlja sa jedinstvelim nacionalnim standardom).

E to je već za žaljenje, ne za sprdačinu.
 
Vrh