Šta je novo?

Metro

Jeсте, али регионални метро.
Сви ти самоуправљачки планови су углавном недовршени или промашаји, брдо булевара који иду у сокаке, незаокружене обилазнице, почупане пруге чијим трасама се после планирају метро системи, мањак мостова, мамутске петље и аутопут кроз насељени део града који је поделио град, недовршена стамбена насеља.
Савски амфитеатар је бесмислен без моста по његовој средини.
Тај мост би само повећао гужве у Савској, улице које се из Савске настављају узбрдо су недовољно широке.
 
To je nazalost nesto sa cim cemo morati da se nosimo jer osim da se igramo Barona Hausmana i rusimo i prosirujemo ulice po starom Beogradu, tesko da moze nesto efikasno da se ucini da resi taj problem.
 
Mi smo odabrali da se umesto barona Osmana igramo barona Minhauzena. Jeftinije je.
 
Poslednji koji se igrao Barona Osmana je Caucescu i zna se kako je zavrsio.
Sa urbanisticko arhitekonske tacke gledista je izuzetno skup, tezak i slozen posao prokopati bulevare kroz vec gusto izgradnjeno istorijsko gradsko tkivo.
 
Nemam namere da branim naprdnjački ološ koji danas jaše državu i grad, ali ako se dobro sećam Đilas je još pred izbore 2008. obećavao završetak prve linije metroa 2012. a ne završetak njegovog projektovanja. Da su bar započeli izgradnju pre gubitka gradske vlasti, čak ni naprdnjaci ne bi mogli tek tako da je prekinu i vrate sve na početak kada su zajahali Beograd 2014. jer bi u tom slučaju bili papreni penali izvođačima. Do danas bi nešto verovatno i bilo otvoreno, a ovako čisto sumnjam da će u nekoj doglednoj budućnosti.
Zato ja pojednostavljeno kažem da su svi koji su vladali Beogradom u zadnjih 100 godina slepci, svako na svoj način. I svi su krivi za nešto, jer se jedan promašaj nadovezivao na drugi, drugi na treći, i tako bukvalno sto godina.

Naravno ovo je pojednostavljeno i kratko rečeno, uživo bih imao što šta šire da kažem (i naravno, da čujem pa ako treba i da korigujem) ali jelte mrzi me da kucam romane ovako preko tastature a i teško je neke teme obrađivati "preko žice" i valjano se izraziti online, pa se fokusiram na suštinu. A suština je da ovde od vajkada vladaju slepci i džukci, sa tek ponekim normalnim i to samo povremeno ili usputno.
 
Poslednja izmena:
Последњих 80* година.

Београд није имао икаквих урбанистичких, нити саобраћајних промашаја у првој половини 20. века (што и није неко достигнуће обзиром на тадашњу величину чаршије и два велика рата). Осим можда теретне железнице на обали (ништа чудно у то време и оправдано јер се радило о практично граничном подручју и кључној трговачкој тачки целе државе)

Али са друге стране и та касаба која није саставила ни две деценије у истој држави са Земуном, која је остала без пола мушког становништва и која је била у рату у великој мери порушена је успела нпр да изгради два кључна моста и оствари разгранату трамвајску мрежу са све линијом до Земуна.

Овај савремени Београд, 10х већи од тадашњег може само да сања нову писмену трамвајску линију преко целог града и даље.
 
Тај мост би само повећао гужве у Савској, улице које се из Савске настављају узбрдо су недовољно широке.
У теорији, у пракси би се саобраћај који иде у Савску и Карађорђеву пребацио са Бранковог, Газеле и трамвајског моста.
Проблем БГ друмског саобраћаја је што имамо ефекат левка на прилазима центру - Сава центар-Газела-Мостар, Ушће-Бранков мост-Теразијски тунел, и сам Стари мост као чеп, плус сужења у центру - Булевар Деспота Стефана код Џорџа Вашингтона, потез Макензијева-Жичка ка Славији, и сужења ка периферији, потез Цветко-Миријево и тужни булевар.
 
Ako sam dobro razumeo 4.0 je "urbana verzija" sa troja vrata po jednim kolima. Dakle verovatno pre svega za gradski i prigradski saobraćaj.

 
Poslednja izmena:
Зашто Урбанистички завод не жели метро кроз Славију ( Мањеж), КЦС, Прокопа и Аутокоманде?

Čak je i jagnjeća brigada iz BMV sposobnija u planiranju od Urbanističkog.

Зато што је УЗ у тренутку када су рађени ови предлози (2019.) заједно са Ежисом сматрао да прва линија треба да прође кроз Прокоп. Онда би трећа линија била ослобођена од тога, а понудила би друге потребне везе. Тек касније је то у другом делу 2019. и 2020. потврђено на комисији и касније плански, а 2021. зацементирано.

Мапе се морају узимати у контексту времена када су рађене, a Вучко је ову ставио без објашњења.

Исто тако, УЗ је највећи глас разума од свих актуелних учесника у овом накарадном плану метроа. На једном састанку су се толико жестоко борили за Прокоп и промену редоследа изградње линија, да је замало избила туча. Тихи хероји који изнутра раде онолико колико могу да спасу шта могу. Никако не заслужују да буду поређени са јагњећом бригадом, барем неки од њих.
 
@NoLimit U kontekstu vremena u kome je autobuska u bloku 42, glavna GŽS u Prokopu, i kada najavljuju autobusku stanicu Jug izgleda kao da prvi plan za liniju 3 više odgovara realnim potrebama.

Ako se ne varam, oni žele da grade neki krak linije jedan od Gazele/Sajma do Prokopa.
Tako bi jedino povezali stanicu sa Savskim Trgom i Trgom Republike, a po prvom planu bi metro povezivao aerodrom, autobusku i žel. stanicu u bloku 42, dobar deo NBG, Trg Republike, Slaviju, Prokop i dalje jugoistok grada.
 
Ovde se izgleda zaboravljaju neke svinjarije i podlosti koje je isti taj Zavod za urbanizam izvodio ne tako davno.
 
Не заборавља се ништа и велики је то ентитет, али ови људи задужени за метро се јесу борили тада. И сада у 2024. заговарају да се прво изгради трећа линија, само нема ко да их чује кад су одлучиоци већ зацртали. То је вероватно и један од разлога зашто се и форсира пројектовање треће, односно захтева да се пројектантски део заврши већ сада.
 
@NoLimit U kontekstu vremena u kome je autobuska u bloku 42, glavna GŽS u Prokopu, i kada najavljuju autobusku stanicu Jug izgleda kao da prvi plan za liniju 3 više odgovara realnim potrebama.

Ako se ne varam, oni žele da grade neki krak linije jedan od Gazele/Sajma do Prokopa.
Tako bi jedino povezali stanicu sa Savskim Trgom i Trgom Republike, a po prvom planu bi metro povezivao aerodrom, autobusku i žel. stanicu u bloku 42, dobar deo NBG, Trg Republike, Slaviju, Prokop i dalje jugoistok grada.
Ти планови око прве линије која би уместо Галерије опслужила Прокоп нише нису актуелни, та битка је изгубљена до даљњег.

А пролазак треће линије кроз Прокоп је обесмишљен оног момента када су одлучили да друга иде преко Карађорђевог парка. Ако би ставили и трећу тамо, имали бисмо у километар и по чак три паралелне метро линије које се крећу правцем југозапад-североисток. То је превише чак и за њихову нерационалност. Прва линија је зезнула Прокоп, друга га је убила.

Размишљање којим се воде је да сваки воз који стоји на Прокопу ће стајати и на НБГ. То је основна премиса чвора. Ако трећа одатле повезује железницу са Тргом, центром, аеродромом, Вождовцем и другим локацијама, сматра се да је железница "повезана".
 
Па да, укрштање је неприродно спуштено са потеза Трг-Теразије на Савски трг, што је закомпликовало целу причу беспотребно са планирањем тунела испод Саве уместо моста. Оправдање за то су биле лажне тачке атракције које су пред сељењем или пресељене - Сајам, БАС, Жст.
Nažalost te tačke su u međuvremenu "pojeli" ostali delovi grada viđeni kao infrastrukturno povoljniji od (uređenog ili neuređenog) istorijskog centra, počev od Novog Beograda (ne samo u među remenu zagušenog, nego još više preopterećenim uskim grlima do istog). Populisti su naklonjenošću investitorima i tržišnoj ekonomiji samo drastično ubrzali taj proces u razmeri mandata, na očito zaprepašćenje javnosti uspavane višedecenijskim obećanjima.

Beograd je u poslednjih više od pola veka kao hrčak. Što brže trči sve je stabilniji u mestu bez ljuljanja u točku (što brže gradi sve brže tone).

Danas ti mostove više ne opterećuje najviše 250k uglavnom u zglobnim autobusima od spavaonice do centra, nego 650k u solo autobusima i kolima do nikada zagušenijeg NBG. Rotirali su smer kretanja bez značajnog povećanja kapaciteta drumskog i šinskog saobraćaja na posmatranim koridorima.

U takvim uslovima funkcionalno i nije moglo mnogo više od izgrađenog. Imali smo prevelika očekivanja, zavarali se i sad nam se debelo obija o glavu.

Jeсте, али регионални метро.
Сви ти самоуправљачки планови су углавном недовршени или промашаји, брдо булевара који иду у сокаке, незаокружене обилазнице, почупане пруге чијим трасама се после планирају метро системи, мањак мостова, мамутске петље и аутопут кроз насељени део града који је поделио град, недовршена стамбена насеља.
Савски амфитеатар је бесмислен без моста по његовој средини.
Bez mosta koji udara u krmaču od KCS pored koje ne sme bulevar, niti ispod tunel.

Taj ko nije izmestio medicinske objekte iz centra, mimo kapacitetnih podsistema JGP i prohodnog autoputa dostupnog iz svih krajeva grada i zemlje blagorečeno nije normalan. Eto Rakovica je na pruzi, SMT i prirodnom koridoru topčiderskog autoputa kao veze sa obilaznicom (i Novim Beogradom bez zagušenja u šumi) pa nikom nije bitna jer je predaleko od Zemuna i samog na pruzi.

Ne, i pored toga što su nastavili da "razvijaju" grad po srednjovekovnom modelu (prenatrpanih golubarnika bez odgovarajuće prateće infrastrukture) doveli su kola iz tri lepe do najzagušenije deonice najopterećenije drumske saobraćajnice, da bi onda rekli kako masovni prevoz mora da ga obiđe po svaku cenu, suprotno svetskim normama. Sumanuto.

Svakl ko najavi da će izgraditi metro za 4 godine možeš ga odmah otpisati da će i uopšte započeti.
10 godina minimalno u Srbiji i Beogradu. Oni kilometar tramvajske pruge rekonstruišu 3 meseca, moš misliti metro za 4 godine..
Naravoučenije da se glasa za onog koji (uz optimizaciju tramvajske i autobuske mreže linija) obeća ako ne realizaciju prilagođavanja čvora potrebama gradskog prevoza, onda bar promenu relevantnih propisa koji se istog tiču, a trenutno ne prepoznaju potrebe.
 
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: 🤡 🤡 🤡 Pa i kad bismo prihvatili šarenu lažu da je dvoipogodišnje drljanje bagerima po Makišu "izgradnja prve linije metroa", ali koji to imaginarijum misle prodati kao izgradnju druge linije, za koju Vesić u tekstu tvrdi da je takođe već počela? Nešto nisam primetio da su krenuli da presipaju zemlju i po Bežanijskoj Kosi, gde bi kao trebao biti depo za M2. A to da ćemo uskoro videti izgradnju stanica i kopanje tunela, iste izjave su mogli iskopati na netu iz njegovih lupetanja od pre 2-3 godine, od reči do reči.
 
Ево, имате на јавном увиду београд на води 2.0 који је наводни београд радио заједно са Урбанистичким Заводом. Завод се "изборио" за понеку школу и дом здравља испод постојећих мостова јер је то комерцијално нерентабилан део земљишта а тиме су и саучесници у рушењу Сајма.

Тако да свака част појединцима тамо али то није борба, то је саучесништво у злочину и деградација урбанизма каква се у Европи никад није десила.
На крају, Завод је на све то, па и на овакав план метроа ставио потпис. Минимум достојанства и интегритета код тих "бораца" би био да изађу из једне тако дискредитоване, узурпиране институције.
 
Iskreno Urbanistički zavod je uradio za BnV 2.0 kriminalni plan u istom opusu kao BnV 1.
Masterplan bez ikakvog smisla sa jednom jedinom krivudavom ulicom i 2 patrljka.
I na tom planu je radio ceo tim NAŠIH ljudi.
A sam Beograd na vodi nije tu Bog zna šta radio, u fazonu, napravite nam plan i tačka.
Bio jutros na javnom uvidu u vreme radnog vremena, nije bio prisutan ni dostupan nijedan stručnjak iz Urbanističkog zavoda odnosno bilo ko ko je radio na tom planu a svakako je neko trebao da bude dežuran. Koji moj praviš onda javni uvid ako nema ko da te dočeka? Pritom nije bilo ni moguće da se pogleda plan na licu mesta već samo na internetu.
Sramota za domaću instituciju.
 
Poslednja izmena:
Vrh