Па да, укрштање је неприродно спуштено са потеза Трг-Теразије на Савски трг, што је закомпликовало целу причу беспотребно са планирањем тунела испод Саве уместо моста. Оправдање за то су биле лажне тачке атракције које су пред сељењем или пресељене - Сајам, БАС, Жст.
Nažalost te tačke su u međuvremenu "pojeli" ostali delovi grada viđeni kao infrastrukturno povoljniji od (uređenog ili neuređenog) istorijskog centra, počev od Novog Beograda (ne samo u među remenu zagušenog, nego još više preopterećenim uskim grlima do istog). Populisti su naklonjenošću investitorima i tržišnoj ekonomiji samo drastično ubrzali taj proces u razmeri mandata, na očito zaprepašćenje javnosti uspavane višedecenijskim obećanjima.
Beograd je u poslednjih više od pola veka kao hrčak. Što brže trči sve je stabilniji u mestu bez ljuljanja u točku (što brže gradi sve brže tone).
Danas ti mostove više ne opterećuje najviše 250k uglavnom u zglobnim autobusima od spavaonice do centra, nego 650k u solo autobusima i kolima do nikada zagušenijeg NBG. Rotirali su smer kretanja bez značajnog povećanja kapaciteta drumskog i šinskog saobraćaja na posmatranim koridorima.
U takvim uslovima funkcionalno i nije moglo mnogo više od izgrađenog. Imali smo prevelika očekivanja, zavarali se i sad nam se debelo obija o glavu.
Jeсте, али регионални метро.
Сви ти самоуправљачки планови су углавном недовршени или промашаји, брдо булевара који иду у сокаке, незаокружене обилазнице, почупане пруге чијим трасама се после планирају метро системи, мањак мостова, мамутске петље и аутопут кроз насељени део града који је поделио град, недовршена стамбена насеља.
Савски амфитеатар је бесмислен без моста по његовој средини.
Bez mosta koji udara u krmaču od KCS pored koje ne sme bulevar, niti ispod tunel.
Taj ko nije izmestio medicinske objekte iz centra, mimo kapacitetnih podsistema JGP i prohodnog autoputa dostupnog iz svih krajeva grada i zemlje blagorečeno nije normalan. Eto Rakovica je na pruzi, SMT i prirodnom koridoru topčiderskog autoputa kao veze sa obilaznicom (i Novim Beogradom bez zagušenja u šumi) pa nikom nije bitna jer je predaleko od Zemuna i samog na pruzi.
Ne, i pored toga što su nastavili da "razvijaju" grad po srednjovekovnom modelu (prenatrpanih golubarnika bez odgovarajuće prateće infrastrukture) doveli su kola iz tri lepe do najzagušenije deonice najopterećenije drumske saobraćajnice, da bi onda rekli kako masovni prevoz mora da ga obiđe po svaku cenu, suprotno svetskim normama. Sumanuto.
Svakl ko najavi da će izgraditi metro za 4 godine možeš ga odmah otpisati da će i uopšte započeti.
10 godina minimalno u Srbiji i Beogradu. Oni kilometar tramvajske pruge rekonstruišu 3 meseca, moš misliti metro za 4 godine..
Naravoučenije da se glasa za onog koji (uz optimizaciju tramvajske i autobuske mreže linija) obeća ako ne realizaciju prilagođavanja čvora potrebama gradskog prevoza, onda bar promenu relevantnih propisa koji se istog tiču, a trenutno ne prepoznaju potrebe.