Šta je novo?

Metro

3 Linije Harkovskog Metroa su pre izbijanja rata imale oko 350.000 putnika dnevno, grad je tu negde veličine Beograda ili malo manji. Da li je njihov metro uspešan ili neuspešan?
Dnjepropetrovski Metro sa ukupno 6 završenih stanica i 20.000 putnika nam svakako ne treba biti ideal kojem težimo, ali nisu svi postsovjetski metroi promašeni, niti su svi zapadni metroi saobraćajno čudo, pogotovo oni sa druge strane Atlantika.
 
IMG-a5bd67a7ed37a4a1f82d6df7bfeae442-V.jpg


Beše linija 2 treba da poveže Zemun sa Savskim trgom?
 
Danas oko 13 popodne bio protest prosvetara ispred vlade, Nemanjina i Kneza Miloša u totalnom kolapsu, od Pančevca do Sajma se 23-kom putovalo 40 minuta prezagušenom alternativnom rutom kroz Beogradsku i preko Slavije.

Koliko bi desetinama hiljada putnika svih buseva koji redovno prolaze kroz Kneza Miloša danas bilo lakše da imaju metro, pa i samo prvu fazu ili kako bi neki rekli "patrljak" M1 ? To je jedini vid prevoza koji besprekorno funkcioniše čak i kada su napolju drumske saobraćajnice blokirane iz bilo kog razloga. Ili je ipak bolje razvijati leteće tramvaje?
 
Svima koji se oslanjaju na trolejbuse bi taj metro značio 0. Isto i onima koji se oslanjaju na 74.
Onima koji se oslanjaju na 12, 23, 37, 44, 52, 53, 56, 58, 83 bi život bio daleko jednostavniji kada ne bi morali stalno da prate najnovije vesti i kalkulišu hoće li biti neke demonstracije u Nemanjinoj, maraton ili saobraćajka duž koridora kojim se voze. Kada bi na svom koridoru imali metro, na njega bi površinske blokade saobraćaja uticale koliko i zemljotres u Indoneziji.
Kako bez M1 stići do Čukarice ako je Kneza Miloša blokirana? Jedino je metro potpuno nezavisan, tramvaj i BG Voz su samo donekle autonomni, ovo što se desilo danas je potvrda.


Možda da ipak ne pravimo metro
Još jedan od mnogih razloga zašto BG Voz nije metro. Metro tunelima se ne kreću teretni vozovi, i ovakva situacija se u njima ne može dogoditi. Može eventualno doći do sudara 2 metro kompozicije ako aparatura baš žestoko zakaže, a to se dešava praktično nikad.
 
Kako bez M1 stići do Čukarice ako je Kneza Miloša blokirana?​
Preko Slavije i Autokomande pa na autoput do skretanja za Sajam.
Preko Nemanjine, Savskog trga i Savske.
Karađorđevom, pa preko Savskog trga i Savske.
Slavija, Autokomanda, Ljutice Bogdana, Teodora Drajzera, Petlja kod Hipodroma, Petlja Radnička, levo u Radničku.

Ovo mi je prvo palo na pamet. Ako je blokirana i raskrsnica sa Nemanjinom, opet nije problem zaobići.
Svakakvih čuda sam se nagledao i doživeo za života, da sam naučio da je najgore biti u mestu i čekati da se rasčisti gužva ili da se otkloni neki kvar kako bi prevoz normalnop proradio...​
 
Nemamo svi ni para ni živaca za automobil. Mnogi su kolima zaobilazili tu raskrsnicu čime su začepili i sve okolne uličice. Pitanje je bilo kako u ovakvim situacijama obezbediti normalno funkcionisanje linija GSP koje tuda prolaze, pošto metro već ne želimo graditi?
 
Okej Užice, skapirali smo, tebi odgovara metro plan.
Ova tema me donekle podseti na ovaj vic:

Uze mujo svoj auto i ode autoputom. Sluša on radio, kad odjednom prekid programa, a glavni spiker je kazao:
- "Pažnja svim vozačima! Jedan auto vozi kontra stranom!"
A Mujo kaže:
- "Ma šta jedan, stotina!"
 
Nemamo svi ni para ni živaca za automobil. Mnogi su kolima zaobilazili tu raskrsnicu čime su začepili i sve okolne uličice. Pitanje je bilo kako u ovakvim situacijama obezbediti normalno funkcionisanje linija GSP koje tuda prolaze, pošto metro već ne želimo graditi?​
Ja uopšte nisam referirao na kola, iako može istim da se dođe, jer niti ista svi koriste, niti su svi u mogućnosti da ih koriste u svakoj vanrednoj situaciji. Ovo sve što sam spominjao je čisto ono kako gradskim prevozom možeš da zaobiđeš gužvu u slučaju nepredviđene situacije.

Kretanje kroz grad je moguće iako nemaš metro, iako nisi uvek u mogućnosti da koristiš kola i sl. Potrebno je biti fleksibilan i ne čekati uvek u mestu da se situacija reši sama od sebe. Imati metro je OK, ali nije nešto što ako nemaš, da znači da ne možeš biti funkcionalan (mobilan) u gradu. Metro je u suštini ništa drugo do jedan od vidova gradskog prevoza.​
 
Mogao bi biti predavač na temu "kako živeti kao bubreg u loju i obilaziti svet, ne radeći ništa".
A da lepo počnemo da se bavimo malim metroom kako kaže Šapić jer od ovog "velikog" metroa nema vajde? :D
Treba nam i jedno i drugo. Jel bar krtica za taj "Mali Metro" gotova? O njemu se do pre godinu i nešto nije praktično ni govorilo, a idućeg meseca već kao kreću pripremni radovi. Kamo sreće da su i sa "velikim" metroom tako ekspeditivni kao što su sa Ekspoom i ovim tunelom.
 
Idu od faxa do faxa i drže neka useless predavanja. 😂
Hoće li studenti moći da mu postave neko pitanje tokom predavanja ili posle njega? Ne bi bilo loše da ga neko pita zašto je u toku kampanje 2018. on lično obećavao ZAVRŠETAK prve linije metroa u roku od 4 godine. Ili da li je ministar dr Mali lagao kada je 2021. obećavao početak izgradnje stanica i tunela krajem 2023. ili možda nemamo isto računanje vremena kao njihova sekto-partija?
Nijedna režimska televizija na kojoj će sam gostovati mu nijedno od tih pitanja neće postaviti, a ne verujem ni da će biti bilo kakve predizborne debate. Baš me zanima šta bi odgovorio kada bi ga studenti pitali zašto se u nedogled probijaju svi rokovi za metro, i to ne samo u vezi izgradnje nego i za zaključenje potrebnih ugovora.
 
Vrh