Šta je novo?

Metro

@Užice
Pa nije baš da ništa nije rađeno decenijama unazad. Produžavane su i uvođene nove linije. Naravno da se metro ne gradi odjednom, al ovde sam početak nije projektovan kako treba, a ta prva zamišljena linija uopšte nije kratka. Trebalo bi baš mnogo toga da promeni, al u ovom obliku teško. Ja sad već vidim, ovo što baš i Pantograf piše, da će udarom na trenutne autobuske linije nama dalje od Brda i Žarkova dosta zakomlikovati putovanje. Moraš da ukalkulišeš vreme presedanja na metro, lokaciju presedanja, pa ako to sve odizima previše vremena, autobus koji toliko pljuješ, a kao direktna veza, postaje mnogo atraktivniji. Po sadašnjem projektu, više je nego jasno da se o mnogo čemu nije vodilo računa. Teško se to posle pegla, jer to je metro. I taj krak ka Vidikovcu je samo najavljen, a vrlo je diskutabilno dal će se i kad izgraditi. Po tome kuda ide dalje Beograd na vodi, jasno je isto tako zašto se baš tu provlači prva linija, dobijaju i nove Bulevare, a pravi se sve novo i opet se ukopava, dok je trasa možda bila zgodna i za tramvaj, pošto je sve ravno do Pristaništa. Metro je morao da ide gore višlje uz manje kruženja, gde je i predviđen prethodnim planovima. Beograd na vodi je lagano mogao biti isprojektovan za vrlo efikasan nadzemni prevoz kad sve već prave od nule, a da metroom spasu sada već zakrčene ulice.
@solecar
Imamo dobre veze i solidan broj linija, al nam baš nedostaju zglobni autobusi, a Trgovačka bi lagano mogla da ugosti tramvaj, sve do Metroa na Ibarskoj, pa i dalje ako treba, plus verovatno postoji mogućnost kraka i ka Labudovom, jer ima prostora ako se možda razmisli i o plitkom ukopu. Sa povratkom trojke, može se pojačati lokalna veza sa njom, plus je tu i BG voz. Kneževac jeste lošiji sa prevozom, a i rakovičkim naseljima nedostaju zglobni autobusi, barem 59 i 48, ako potonji može gore da ide bez problema. Elektro vuča bi, takođe, dosta doprinela ubrzavanju nekoliko linija, jer kao što je poznato, sva moguća brda su u tom delu grada. Ulice nam usled gradnje novih zgrada postaju dosta pretrpane, al može se i to rešavati proširenjima u nekim delovima, i naravno kružnim tokovima, na primer na raskrsnici Kneza Višeslava i Pilota Mihaila Petrovića. Ne mogu se ulice širiti tek tako naravno, al ponešto je moguće za kratko vreme uraditi. Naselja su većinom planska, pa prostora barem ima. Uz još nešto malo bolji prevoz, postoji šansa da bi se i kola manje koristila. Metro bi značio svim tim ne baš malim naseljima, al trenutni projekat ga baš i ne obećava.
 
Ti si me pitao kako će se putovati ako se izgradi kompletna planirana linija M1 uključujući i južni krak do Petlovog Brda/Orlovače sa stanicom Vidikovac? Dobio si odgovor.
A, pa što ne kažeš da veruješ u Deda Mraza; dakle, kompletna M1, sa sve račvanjem ka Petlovom brdu? E, to je već druga stvar...

Samo, premda su iz Urbanističkog zavoda urgirali kod naših drugara iz Pomeri metro da češće pominju taj krak - među nama, zato što će bez njega biti premalo putnika za jednu metro liniju - mrka kapa: to baš niko ne pominje, ni iz zezanja. Reklo bi se da i treća linija ima prioritet. Možda oko 2070.

Nego, što ne bi lepo sa Vidikovca na 89, pa na NB na BG voz do Vuka, pa bilo čime - može i peške - do Taša? Kad je već fora da se tako putuje.
Čak i da se putuje ovako kako kažeš. opet bi se stizalo brže nego 23-kom, pogotovo kada je zadavljena u špicu.
Ne bi, ni blizu.
 
Poslednja izmena:
@Užice
Pa nije baš da ništa nije rađeno decenijama unazad. Produžavane su i uvođene nove linije.
Ništa bitno nije rađeno, autobuske linije su uvodili i neki mali gradovi. Kada je poslednji put uvedena neka nova tramvajska linija, pa i trolejbuska? Samo se ukidalo i ukidalo, vozni parkovi su ispropadali, a metro za to vreme nije pipnut.
@Užice
Moraš da ukalkulišeš vreme presedanja na metro, lokaciju presedanja, pa ako to sve odizima previše vremena, autobus koji toliko pljuješ, a kao direktna veza, postaje mnogo atraktivniji.
Autobus nije podesan da bude kičma javnog prevoza u bilo kom gradu sa više od 200.000 stanovnika, dakle ni u Novom Sadu, a kamoli u Beogradu. Mi nemamo neograničene rezerve jeftine nafte i gasa, a ako meni prva 23-ka prošle subote u 14:30 popodne nailazi kroz 35 minuta(!), dok subotnji red vožnje nalaže da joj je takt 10 minuta, onda ih verovatno ne pljujem bez razloga. Čekao sam je na stanici Mostar da bih stigao do stanice Cvijićeva, da sam imao M1 ne bih čekao duže od 5 minuta, niti bih se vozio duže od 7-8.
 
Da li imamo neograničene količine jeftinog uglja da ga koristimo za pravljenje struje kojom bi se napajao metro?
 
Manje oskudevamo u uglju nego u drugim energentima. Apsolutno sve zemlje kojima nedostaju fosilna goriva imaju železnicu kao glavno prevozno sredstvo, ne samo među gradovima nego i unutar njih.
 
Da li imamo neograničene količine jeftinog uglja da ga koristimo za pravljenje struje kojom bi se napajao metro?
Ал зато нафте имамо толико да не знамо шта ћемо с њом. И јефтина нам је баш.

На такве државе личимо само по развијеној проституцији и нерационалним пројектима.
 
@Užice
Kako misliš ne računaju se autobuske linije? Decenijama se baš ništa radilo nije? Evo ti par primera za jug Beograda. Uvedene su ti linije, nebitno sad prevoznik i motiv, 49(produžavana više puta), 85 na Brdu, skoro i 607, 89 Žarkovo, Cerak i Vidikovac (postojala valjda i ranije, al ne u tom obliku), ka Rakovici 94, posle i produžena, pa produžena i 42-jka, uvedeni lokali 501 i 502, 504 menjala trasu doduše, ka resniku 506 i 507, produžena 505. Ka Banjici isto 49 plus 78. Skoro produženi ka Slaviji 401 i 402. Na prigradske poteze ajde I da ne obratimo pažnju baš toliko, al promena ima. Poenta je da nije baš da ništa apsolutno nije rađeno. S druge strane nestali su nam zglobni autobusi na dosta linija, al barem je to lako rešivo. Trojka je najveći problem. A to što si čekao 23 35 minuta, mislim sam si kriv. Ja u svom životu nisam čekao autobus igde u gradu duže od 15 minuta, sem kad su baš neki veliki poremećaji. Fleksibilan sam. Presedam, menjam, jer uvek ima još nešto, kao i u tvom slučaju, pogotovo sad kad odavno možeš da vidiš šta kad nailazi, makar i otprilike. A s obzirom da znam šta se sve dešava na trasi, vidim to i iz busa skoro svaki dan, savršeno sam svestan zašto dolazi do većeg odstupanja. Ima tu malo i onog da nam nedostaje i neke opšte saobraćajne kulture, nismo jedini, al bogami i prednjačimo u tome.
 
Da da u pravu si. Znam za to, al opet je značajno za nekoliko naselja, pošto sam nalazio redove vožnji za lokal 542. Išao baš retko, a i sad 42 ide dosta češće čini mi se, nego li dok je išao samo do VMA.
 
@Užice
Kako misliš ne računaju se autobuske linije? Decenijama se baš ništa radilo nije?
Šta je urađeno mimo autobuskih linija? Osim što su trojku uništili možda čak i trajno, sve 3 noćne tramvajske linije 7N, 9N i 11N ukinuli, a trole 19, 21 i 22 osakatili da idu do Slavije (21 pretvorili u autobus), BG Voz drastično zakinuli sa taktom? Nijedna nova trolejbuska ili tramvajska linija nije uvedena od druge polovine osamdesetih, i za to nema izgovora "sve pare otišle na metro, nismo imali odakle da unapređujemo pa čak i samo održavamo na zatečenom nivou 4 nadzemna podsistema".
 
Tačnije imamo parče mosta na Adi, malo nesretno urađeno pogotovo sa Novobeogradske strane, ali i to je nešto novo.
Po popunjenosti tog novog života 13ce rekao bih da dosta služi stanovnicima Banovog, čak mi deluje da je bolja popunjenost u odnosu na 12.
 
 
Šta je urađeno mimo autobuskih linija? Osim što su trojku uništili možda čak i trajno, sve 3 noćne tramvajske linije 7N, 9N i 11N ukinuli, a trole 19, 21 i 22 osakatili da idu do Slavije (21 pretvorili u autobus), BG Voz drastično zakinuli sa taktom? Nijedna nova trolejbuska ili tramvajska linija nije uvedena od druge polovine osamdesetih, i za to nema izgovora "sve pare otišle na metro, nismo imali odakle da unapređujemo pa čak i samo održavamo na zatečenom nivou 4 nadzemna podsistema".
Malo i paranoišeš. Trojku sigurno trajno nisu ukinuli. Vratiće se bez neke posebne dileme, al je veliko pitanje kada, pa i kad se vrati biće korisnija od nemalog dela predviđene trase M1. Sve ovo što navodiš, sitni su problemi spram loše projektovanog metroa, i rešivi su uz vrlo skromne investicije u kratkom vremenskom periodu. Tu imamo više puta pominjanu razliku u odnosu na metro, pogotovo ovaj što se kod nas planira. Kao što vidiš i sam, i sad su davanja skromna, pa se pitam dal si toliko naivan kad kažeš šta se toliko do sada radilo sa nadzemnim sistemima, a u smislu da misliš da ne može i mnogo manje od toga. Samo jako veliki optimista može biti pri stavu da i inače načeti nadzemni sistemi neće dodatno patiti zbog izgradnje ove sprdnje od metroa. U okruženju primera koliko hoćeš. Milijarde u opticaju se teško povlače, projekat lako može da se ukopa u mestu iz hiljadu i jednog razloga, a nama hitno treba sanacija postojećih sistema. Pominješ Sofiju toliko, pa seti se šta je tamo vozilo do pre par godina od autobusa, trpeli su i oni dugo zbog metroa. Budimpeštu, koja ima metro preko 120 godina sam i sam pominjao sto puta. Zbog linije 4, do pre desetak godina većinu autobusa su im činili Ikarusi, stari u proseku oko 20 godina. Imali su podužu hitnu nabavku gomile polovnih vozila sa svih strana. Trolejbusi isto. Tramvaji su im takođe matori, sem Siemens Combino-a (nisu ni oni mladi više) i naravno poslednje pristiglih CAF-ovih dugajlija. Infrastruktura na mnogo višem nivou, tehnička kulturna takođe, al su proširivanjem metroa i te kako patili svi ostali sistemi i kod njih. A usput i pored odličnog prevoza, voze se kod njih kola i dalje samo tako. Gradnja metroa i uopšte posledice i benefiti su drugačiji od grada do grada, al mi imamo i nešto više problema sa postojećim sistemima, gledano kroz neki prosek, i apsolutno ulaganje desetinu milijardi u metro, da se ne ponavljam kakav, u našem slučaju ne bi smeo biti prioritet.
 
Malo i paranoišeš. Trojku sigurno trajno nisu ukinuli. Vratiće se bez neke posebne dileme, al je veliko pitanje kada, pa i kad se vrati biće korisnija od nemalog dela predviđene trase M1.
Deluje kao mrtva trka hoće li pre izgraditi koji kilometar metroa ili završiti Bulevar Patrijarha Pavla i novi BAS, sva 3 projekta faktički stoje u mestu, s tim da M1 još nije ni započeta. Mladenović i ostatak parazitske kolonije BMV metro "grade" tako što se sa platama od par hiljada evra svakog meseca švrćkaju po svetu o trošku nas koji primamo 10 puta manje. Jesam li paranoičan i kada tvrdim da Gangula ima u planu potpuno ukidanje trolejbusa nedugo nakon predstojećih izbora?
Pominješ Sofiju toliko, pa seti se šta je tamo vozilo do pre par godina od autobusa, trpeli su i oni dugo zbog metroa.
U Budimpešti nisam bio pa ne mogu da govorim, u Sofiji su pre 2 godine većinom vozili najnoviji zglobni trolejbusi Škoda Solaris, video sam valjda samo jedan stariji solo BKM ili tako nešto. Tramvajski vozni park im je isto noviji od beogradskog ili tu negde, ima 2 linije više i preko 100 kilometara veću mrežu, uzmi u obrzir da je prvi tramvaj dobila 10 godina posle BG, čak sam primetio da su im tramvaji osetno brži mada i dalje stoje na semaforima, iako mi se čini kraće nego ovde. Autobuski saobraćaj im je jedino manje razvijen što se tiče broja linija, ali iskreno nisam obratio pažnju koji modeli voze. I pored svega toga, taj grad nešto malo manji od Beograda ima 4 linije metroa, i dalje ih aktivno proširuje, tj. gradi 10 novih stanica i dodatni krak linije 3 do naselja Carigradsko Šose na jugoistoku grada.
Gde mi živimo, koji smo mi uopšte svet? Nismo čak ni treći, pošto čak i u zemljama Trećeg Sveta mnogi gradovi veličine Beograda već imaju metro, ili ga ozbiljno grade za razliku od nas koji ga "gradimo" tako što 3 godine pomeramo pesak bagerima sa jedne tačke na drugu i štampamo mu karte u predizbornoj kampanji.
Kao što vidiš i sam, i sad su davanja skromna, pa se pitam dal si toliko naivan kad kažeš šta se toliko do sada radilo sa nadzemnim sistemima, a u smislu da misliš da ne može i mnogo manje od toga.
A što su davanja skromna? Zato što su enormna kada su u pitanju preskupe mondenske gluposti koje ovaj antinarodni lopovski režim forsira, tipa Nacionalni Stadion i EKSPO. I zato što su za budžet preče ekskurzije preletačke gamadi u Šenžen i Pariz od realne izgradnje onoga što piše da je posao njihovog preduzeća.
 
Овако су и почетком 70 путовали по Европи и изучавали метрое. Додуше тад није било интернета па је и имало неког смисла. Пола века касније иста прича
 
Deluje kao mrtva trka hoće li pre izgraditi koji kilometar metroa ili završiti Bulevar Patrijarha Pavla i novi BAS, sva 3 projekta faktički stoje u mestu, s tim da M1 još nije ni započeta. Mladenović i ostatak parazitske kolonije BMV metro "grade" tako što se sa platama od par hiljada evra svakog meseca švrćkaju po svetu o trošku nas koji primamo 10 puta manje. Jesam li paranoičan i kada tvrdim da Gangula ima u planu potpuno ukidanje trolejbusa nedugo nakon predstojećih izbora?

U Budimpešti nisam bio pa ne mogu da govorim, u Sofiji su pre 2 godine većinom vozili najnoviji zglobni trolejbusi Škoda Solaris, video sam valjda samo jedan stariji solo BKM ili tako nešto. Tramvajski vozni park im je isto noviji od beogradskog ili tu negde, ima 2 linije više i preko 100 kilometara veću mrežu, uzmi u obrzir da je prvi tramvaj dobila 10 godina posle BG, čak sam primetio da su im tramvaji osetno brži mada i dalje stoje na semaforima, iako mi se čini kraće nego ovde. Autobuski saobraćaj im je jedino manje razvijen što se tiče broja linija, ali iskreno nisam obratio pažnju koji modeli voze. I pored svega toga, taj grad nešto malo manji od Beograda ima 4 linije metroa, i dalje ih aktivno proširuje, tj. gradi 10 novih stanica i dodatni krak linije 3 do naselja Carigradsko Šose na jugoistoku grada.
Gde mi živimo, koji smo mi uopšte svet? Nismo čak ni treći, pošto čak i u zemljama Trećeg Sveta mnogi gradovi veličine Beograda već imaju metro, ili ga ozbiljno grade za razliku od nas koji ga "gradimo" tako što 3 godine pomeramo pesak bagerima sa jedne tačke na drugu i štampamo mu karte u predizbornoj kampanji.

A što su davanja skromna? Zato što su enormna kada su u pitanju preskupe mondenske gluposti koje ovaj antinarodni lopovski režim forsira, tipa Nacionalni Stadion i EKSPO. I zato što su za budžet preče ekskurzije preletačke gamadi u Šenžen i Pariz od realne izgradnje onoga što piše da je posao njihovog preduzeća.

Da citiram jednu devojku sa mog smera:

"Ova rasprava ne može da bude korisna nikako, jer ne postoji način da bilo ko koga razuveri zasto voli svoju opciju".
 
Današnja vest: marokanci i španci ponovo razmatraju izgradnju tunela ispod Gibraltara, sa idejom da dobiju i EU finansiranje i spoje mreže brzih železnica Španije i Maroka (koji od pre par godina ima prvu pravu hi-speed liniju u Africi). Ideja je da se otvori za saobraćaj do 2030 na vreme za FIFA svetski kup (koji organizuju Španija, Maroko i Portugal). Cena 5.7 mlrd €. Ok cenu sam siguran da će probiti, ali ako ga završe do tad, nekako sam siguran da će pre tutnjati vozovi ispod Gibraltara, nego što će voziti ijedna linija BG metroa.
 
Па то јефтиније од Боегадског метроа??!
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Ris
Pa doduše u novinskim člancima na različitim portalima se cene kreću od ovih 5.7 mlrd €, pa 6 mlrd €, pa 6 mlrd Funti, što bi onda ipak bilo više. Ali kao što rekoh cena će biti probijena sigurno - ne sećam se kada sam poslednji put video da je neko neki veliki infrastrukturni objekat dovršio po predviđenoj ceni.
 
Da li neko zna gde je predviđeno da bude početna metro stanica na Mirijevu? Po zvaničnoj mapi rekao bih da je u Matice Srpske negde kod Aroma Marketa i onog parkića ispod.
 
Ja sam mislio da je kod maksija velikog?
Ima smisla, moguće da mapa nije u full-u precizna. Ali svakako više ima smisla da je na toj raskrsnici kod velikog Maxija i gde gravitiraju sve liniie gradskog prevoza i najveći broj ljudi, nego u Matice Srpske odakle bi gro Mirijevaca moralo da se spušta stepenicama do donjeg dela Mirijeva ili da čekaju buseve 79 ili 20 u Matice Srpske da bi došlo do gornjeg dela Mirijeva. Tako da stanica kod velikog Maxija ima najviše smisla.
 
Vrh