@Užice
Pa nije baš da ništa nije rađeno decenijama unazad. Produžavane su i uvođene nove linije. Naravno da se metro ne gradi odjednom, al ovde sam početak nije projektovan kako treba, a ta prva zamišljena linija uopšte nije kratka. Trebalo bi baš mnogo toga da promeni, al u ovom obliku teško. Ja sad već vidim, ovo što baš i Pantograf piše, da će udarom na trenutne autobuske linije nama dalje od Brda i Žarkova dosta zakomlikovati putovanje. Moraš da ukalkulišeš vreme presedanja na metro, lokaciju presedanja, pa ako to sve odizima previše vremena, autobus koji toliko pljuješ, a kao direktna veza, postaje mnogo atraktivniji. Po sadašnjem projektu, više je nego jasno da se o mnogo čemu nije vodilo računa. Teško se to posle pegla, jer to je metro. I taj krak ka Vidikovcu je samo najavljen, a vrlo je diskutabilno dal će se i kad izgraditi. Po tome kuda ide dalje Beograd na vodi, jasno je isto tako zašto se baš tu provlači prva linija, dobijaju i nove Bulevare, a pravi se sve novo i opet se ukopava, dok je trasa možda bila zgodna i za tramvaj, pošto je sve ravno do Pristaništa. Metro je morao da ide gore višlje uz manje kruženja, gde je i predviđen prethodnim planovima. Beograd na vodi je lagano mogao biti isprojektovan za vrlo efikasan nadzemni prevoz kad sve već prave od nule, a da metroom spasu sada već zakrčene ulice.
@solecar
Imamo dobre veze i solidan broj linija, al nam baš nedostaju zglobni autobusi, a Trgovačka bi lagano mogla da ugosti tramvaj, sve do Metroa na Ibarskoj, pa i dalje ako treba, plus verovatno postoji mogućnost kraka i ka Labudovom, jer ima prostora ako se možda razmisli i o plitkom ukopu. Sa povratkom trojke, može se pojačati lokalna veza sa njom, plus je tu i BG voz. Kneževac jeste lošiji sa prevozom, a i rakovičkim naseljima nedostaju zglobni autobusi, barem 59 i 48, ako potonji može gore da ide bez problema. Elektro vuča bi, takođe, dosta doprinela ubrzavanju nekoliko linija, jer kao što je poznato, sva moguća brda su u tom delu grada. Ulice nam usled gradnje novih zgrada postaju dosta pretrpane, al može se i to rešavati proširenjima u nekim delovima, i naravno kružnim tokovima, na primer na raskrsnici Kneza Višeslava i Pilota Mihaila Petrovića. Ne mogu se ulice širiti tek tako naravno, al ponešto je moguće za kratko vreme uraditi. Naselja su većinom planska, pa prostora barem ima. Uz još nešto malo bolji prevoz, postoji šansa da bi se i kola manje koristila. Metro bi značio svim tim ne baš malim naseljima, al trenutni projekat ga baš i ne obećava.
Pa nije baš da ništa nije rađeno decenijama unazad. Produžavane su i uvođene nove linije. Naravno da se metro ne gradi odjednom, al ovde sam početak nije projektovan kako treba, a ta prva zamišljena linija uopšte nije kratka. Trebalo bi baš mnogo toga da promeni, al u ovom obliku teško. Ja sad već vidim, ovo što baš i Pantograf piše, da će udarom na trenutne autobuske linije nama dalje od Brda i Žarkova dosta zakomlikovati putovanje. Moraš da ukalkulišeš vreme presedanja na metro, lokaciju presedanja, pa ako to sve odizima previše vremena, autobus koji toliko pljuješ, a kao direktna veza, postaje mnogo atraktivniji. Po sadašnjem projektu, više je nego jasno da se o mnogo čemu nije vodilo računa. Teško se to posle pegla, jer to je metro. I taj krak ka Vidikovcu je samo najavljen, a vrlo je diskutabilno dal će se i kad izgraditi. Po tome kuda ide dalje Beograd na vodi, jasno je isto tako zašto se baš tu provlači prva linija, dobijaju i nove Bulevare, a pravi se sve novo i opet se ukopava, dok je trasa možda bila zgodna i za tramvaj, pošto je sve ravno do Pristaništa. Metro je morao da ide gore višlje uz manje kruženja, gde je i predviđen prethodnim planovima. Beograd na vodi je lagano mogao biti isprojektovan za vrlo efikasan nadzemni prevoz kad sve već prave od nule, a da metroom spasu sada već zakrčene ulice.
@solecar
Imamo dobre veze i solidan broj linija, al nam baš nedostaju zglobni autobusi, a Trgovačka bi lagano mogla da ugosti tramvaj, sve do Metroa na Ibarskoj, pa i dalje ako treba, plus verovatno postoji mogućnost kraka i ka Labudovom, jer ima prostora ako se možda razmisli i o plitkom ukopu. Sa povratkom trojke, može se pojačati lokalna veza sa njom, plus je tu i BG voz. Kneževac jeste lošiji sa prevozom, a i rakovičkim naseljima nedostaju zglobni autobusi, barem 59 i 48, ako potonji može gore da ide bez problema. Elektro vuča bi, takođe, dosta doprinela ubrzavanju nekoliko linija, jer kao što je poznato, sva moguća brda su u tom delu grada. Ulice nam usled gradnje novih zgrada postaju dosta pretrpane, al može se i to rešavati proširenjima u nekim delovima, i naravno kružnim tokovima, na primer na raskrsnici Kneza Višeslava i Pilota Mihaila Petrovića. Ne mogu se ulice širiti tek tako naravno, al ponešto je moguće za kratko vreme uraditi. Naselja su većinom planska, pa prostora barem ima. Uz još nešto malo bolji prevoz, postoji šansa da bi se i kola manje koristila. Metro bi značio svim tim ne baš malim naseljima, al trenutni projekat ga baš i ne obećava.