Šta je novo?

Metro

To je moj utisak sa lica mesta. Ako misliš da ti virtuelno imaš bolji uvid od mene uživo, onda se drži google eartha.
Je l zivis u Bukurestu? Daj povuci neke paralele, slicnost i razlike izmedju BG i Bukuresta. Nikad nisam bio u Bukurestu, a bas me zanima koje su slicnosti, a koje razlike ovako generalno, obzirom da su oba grada slicne velicine, nalaze se na Balkanu, sa narodima slicnog mentaliteta (ovo je pausalna procena sa moje strane jer sve rumune koje sam upoznao su me dosta mentalitetom podsetili na nas).
 
@dveipola

Mislio sam na arhitektonsku i urbanisticku sirotinju...

1.jpg


Koju ti uredjenost vidis ovde? Ovo je jedna o centralnih zona Bukuresta gledaj na sta ovo lici majke ti.

2.jpg


I naravno slika kontrasta kopije francuskih bulevara sa potpuno izgradjenim ulicnim frontom monumentalnih zgrada a iza je Kandahar.
Iza onih geometrijskih bulevara i zid zgradama se nalazi neverovatni urbanisticki haos koji negiras ili nisi imao priliku da vidis jer si se setao samo sa sredjene strane ulice/bulevara.

Uporedjivanje sa beogradom je kranjenje smesno jer je ovaj grad probijen bulevarima sa monumentalnim zgradama a iza je neorganizovana ulicna matrica i grad treceg sveta koju je rezim Caucesku-a vesto sakrio a tako nesto se moze primetiti samo iz vazduha tj dronom ili ovako preko Google earth-a koji je inace sjajna alatka.
Sami rumuni su svesni promasaja ovakve vrste urbanizma i 35 godina kasnije ni ne znaju sta da rade sa ovim nasledjem.
 
Poslednja izmena:
320 × 130 = 41,600

Nek bude i 150 polazaka, opet je malo, 48.000

Pogledajte prilog 197270
Ako bi linija 1 prevozila 48.000 putnika dnevno u jednom pravcu, odnosno 96.000 u oba, to bi značilo olakšanje za nas mučenike koji svakodnevno putujemo koridorom severoistok-jugozapad. Ukupno stanje u gradskom prevozu teško da može biti gore od današnjeg, osim ako i 2030-tu dočekamo bez metroa.
 
Ma vrti se dugo jedna te ista priča. Metro treba da, al ovo je veliko pitanje koliko bi stvarno bilo korisno. No da se ne ponavljam, al samo da istaknem da jug Beograd uopšte nema tako loš prevoz, bar u većini slučajeva. Ja se stvarno sa prevozom toliko baš ne mučm, a kad čitam ovo što @Užice piše kao da ne živimo u istom gradu. Gužve ima, al ima i alternativa. Može se nekako, a svakako nije na nivou nekih mnogo puta pominjanih gradova, a nalaze i u krugu do oko 1000 kilometara od Beograda. Zakržljala nam je infrastruktura, tramvaji moraju da budu konačno prioritet u gradu, u smislu i postojeće mreže sa sve nabavkom vozila. Trojka nam hitno treba nazad. Trolejbusi bi mogli na nekim brdskim linijama znatno ubrzati prevoz. Uporno pišemo da toliko toga može da se uradi mnogo pre metroa, plus za ove pare baš mnogo, a ovakav metro spram ulaganja vala neće doneti dovoljan boljitak. Više puta sam pominjao primer i nas sa Petlovog i Labudovog brda, pa tu su i Cerak i Vidikovac, da nam takav metro samo dodatno može zakomlikovati putovanje, tim pre što vrlo lako može da skrati mnoge trenutno aktuelne autobuske linije, a od Banovog brda ni sad nije tako veliki problem otići do centra. Može bolje svakako, al nije ni tako katastrofično kako pojedinci uporno predstavljaju. U najavljeni krak ka Vidikovcu i dalje ka Petlovom brdu stvarno ne verujem mnogo, jer ako se to i desi, vrlo lako se može raditi o periodu od tipa dvadesetak godina. Šta ćemo dobiti tako daleko u budućnosti, iskreno me mnogo trenutno i ne zanima.
 
Ma vrti se dugo jedna te ista priča. Metro treba da, al ovo je veliko pitanje koliko bi stvarno bilo korisno. No da se ne ponavljam, al samo da istaknem da jug Beograd uopšte nema tako loš prevoz, bar u većini slučajeva. Ja se stvarno sa prevozom toliko baš ne mučm, a kad čitam ovo što @Užice piše kao da ne živimo u istom gradu. Gužve ima, al ima i alternativa. Može se nekako, a svakako nije na nivou nekih mnogo puta pominjanih gradova, a nalaze i u krugu do oko 1000 kilometara od Beograda. Zakržljala nam je infrastruktura, tramvaji moraju da budu konačno prioritet u gradu, u smislu i postojeće mreže sa sve nabavkom vozila. Trojka nam hitno treba nazad. Trolejbusi bi mogli na nekim brdskim linijama znatno ubrzati prevoz. Uporno pišemo da toliko toga može da se uradi mnogo pre metroa, plus za ove pare baš mnogo, a ovakav metro spram ulaganja vala neće doneti dovoljan boljitak. Više puta sam pominjao primer i nas sa Petlovog i Labudovog brda, pa tu su i Cerak i Vidikovac, da nam takav metro samo dodatno može zakomlikovati putovanje, tim pre što vrlo lako može da skrati mnoge trenutno aktuelne autobuske linije, a od Banovog brda ni sad nije tako veliki problem otići do centra. Može bolje svakako, al nije ni tako katastrofično kako pojedinci uporno predstavljaju. U najavljeni krak ka Vidikovcu i dalje ka Petlovom brdu stvarno ne verujem mnogo, jer ako se to i desi, vrlo lako se može raditi o periodu od tipa dvadesetak godina. Šta ćemo dobiti tako daleko u budućnosti, iskreno me mnogo trenutno i ne zanima.
Upravo tako, za pare koje ćemo da potrošimo na metro možemo da zaokružimo kompletnu drumsku infrastrukturu i da katapultiramo bgvoz, tram, bus i trola mrežu na nivo najkvalitetnijih sistema i još pride da nam ostane kusur.
 
Ma vrti se dugo jedna te ista priča. Metro treba da, al ovo je veliko pitanje koliko bi stvarno bilo korisno. No da se ne ponavljam, al samo da istaknem da jug Beograd uopšte nema tako loš prevoz, bar u većini slučajeva. Ja se stvarno sa prevozom toliko baš ne mučm, a kad čitam ovo što @Užice piše kao da ne živimo u istom gradu. Gužve ima, al ima i alternativa. Može se nekako, a svakako nije na nivou nekih mnogo puta pominjanih gradova, a nalaze i u krugu do oko 1000 kilometara od Beograda. Zakržljala nam je infrastruktura, tramvaji moraju da budu konačno prioritet u gradu, u smislu i postojeće mreže sa sve nabavkom vozila. Trojka nam hitno treba nazad. Trolejbusi bi mogli na nekim brdskim linijama znatno ubrzati prevoz. Uporno pišemo da toliko toga može da se uradi mnogo pre metroa, plus za ove pare baš mnogo, a ovakav metro spram ulaganja vala neće doneti dovoljan boljitak. Više puta sam pominjao primer i nas sa Petlovog i Labudovog brda, pa tu su i Cerak i Vidikovac, da nam takav metro samo dodatno može zakomlikovati putovanje, tim pre što vrlo lako može da skrati mnoge trenutno aktuelne autobuske linije, a od Banovog brda ni sad nije tako veliki problem otići do centra. Može bolje svakako, al nije ni tako katastrofično kako pojedinci uporno predstavljaju. U najavljeni krak ka Vidikovcu i dalje ka Petlovom brdu stvarno ne verujem mnogo, jer ako se to i desi, vrlo lako se može raditi o periodu od tipa dvadesetak godina. Šta ćemo dobiti tako daleko u budućnosti, iskreno me mnogo trenutno i ne zanima.

Onako gledano ni meni prevoz nije toliko loš, većinom su mi zamerke na frekvrntnost i neke crne tačke gde uglavljuju tramvaji.

Baš sam se danas vozio za 15 minuta od Visoke Škole Elektronike do Savskog Trga što je zaista super.
Šteta što barem za tramvaje ne urade neku analizu gde bi poredili vozna vremena tramvaja nedeljom i u špicu npr i onda utvrdili kritične tačke i potencijalna rešenja.

Relativno gledano, dosta rešenja problema sa javnim prevozom zahtevaju jako malo resursa, dok bi korist bila velika.
 
Poslednja izmena:
Baš tako. Uz ne tako velika ulaganja mnogo toga može biti dosta bolje u periodu kraćem i od godinu dana. Zato mi sva ta priča o metrou malo deluje smešna. Mnogo jednostavnije stvari ne rešavamo, a pucamo na tako skup i komplikovan sistem, i još pravimo trase za što manje putnika, valjda da niko ne bi morao da stoji. Jedan, pa možda i prvi gospodski metro u Evropi😁 To što ne kanališu sredstva u metro, ne znači da hoće u postojeću infrastrukturu, al zato se već moramo i boriti. Barem ne bi izgubili silan novac sa kakvom takvom nadom u iole veća ulaganja u nadzemne sisteme.
 
Upravo tako, za pare koje ćemo da potrošimo na metro možemo da zaokružimo kompletnu drumsku infrastrukturu i da katapultiramo bgvoz, tram, bus i trola mrežu na nivo najkvalitetnijih sistema i još pride da nam ostane kusur.
Da su 4 postojeća podsistema najbolja na svetu, stanovništvo duž planiranih metro-koridora ne bi od njih imalo vajde, jer njihov kapacitet i brzina nisu dovoljni za ovoliki grad,a BG Voz iako najnezavisniji i dalje ne pokriva centar i većinu glavnih tokova putnika. Uostalom, nikada do dana današnjeg ni ašov od metroa nismo zakopali, šta nas je tolike decenije onda sprečavalo da postojeće sisteme poboljšamo? Svi oni se raspadaju, a metroa i dalje nema ni na vidiku.
Gužve ima, al ima i alternativa. Može se nekako, a svakako nije na nivou nekih mnogo puta pominjanih gradova, a nalaze i u krugu do oko 1000 kilometara od Beograda.
Pa ok, Damask, Bejrut, Tripoli, Aman se nalaze u krugu od 1000 kilometara od BG, slične su veličine kao on, takođe nemaju metro i verovatno sveobuhvatno gledano imaju gori javni prevoz. Ali ima li takvog grada igde na evropskom kontinentu, ako se baš ne poredimo sa Tiranom, Kišinjevom, Sarajevom, Skopljem, koji su svi ipak mnogo manji?
Onako gledano ni meni prevoz nije toliko loš, većinom su mi zamerke na frekvrntnost i neke crne tačke gde uglavljuju tramvaji.

Baš sam se danas vozio za 15 minuta od Visoke Škole Elektronike do Savskog Trga što je zaista super.
Šteta što barem za tramvaje ne urade neku analizu gde bi poredili vozna vremena tramvaja nedeljom i u špicu npr i onda utvrdili kritične tačke i potencijalna rešenja.

Relativno gledano, dosta rešenja problema sa javnim prevozom zahtevaju jako malo resursa, dok bi korist bila velika.
Tramvajska vožnja je kreni-stani kao i autobuska, takt mu je vrlo nepouzdan i na njega se nije osloniti ako negde žuriš da stigneš. Ima tu prostora za poboljšanje, ali nijedno ga neće učiniti pravom zamenom za metro. Može mu se npr. koliko sutra dati prednost na raskrsnicama, podese se svi semafori da ga automatski propuštaju, u redu, tramvaj će biti brži, ali će onda svi ostali vidovi prevoza biti još sporiji. A čak ni to ne bi bilo od koristi u situaciji kada nema izdvojene baštice, tramvaj je u istoj traci sa kolonom automobila ispred sebe, i opet će biti usporen jer ne može da izguruje vozila koja ga blokiraju. A tramvajski motor svakako ima manju snagu od metro-kompozicije, ni danas ne vozi maksimalnom dozvoljenom brzinom čak ni na potpuno izdvojenoj trasi kao duž Sajma ili na Bulevaru. Može se dati prednost za neke najvažnije linije, recimo 7 i 9, sve preko toga bi rezultiralo još većim haosom. Sedmica tokom špica se jako često krati do Tašmajdana da bi se nekako uklopila u red vožnje, i svi putnici duž Bulevara time ostaju zakinuti jako dugo vremena.

Osnovni smisao metroa nije da se neko hvali time da ima kilometre i kilometre podzemnih stanica i tunela, već da maksimalnom brzinom i kapacitetom preveze putnike sa tačke A do tačke B, striktno po redu vožnje i bez ijednog stajanja van stanice (semafori, zastoji, itd). Za tramvaj je to nemoguća misija, a za buseve i trole pogotovo.
 
Meni je jasno da se ti zalažeš za metro, to je i razumljivo, ono što je meni nerazumljivo jeste zašto toliko braniš ovaj SNS-ovski plan..
 
@Užice
Gde ode ti sa Damaskom i Tripolijem. Nisi lepo pročitao šta sam napisao. I stvarno mi se čini da nisu u krugu do 1000 kilometara od Beograda. Rekao sam da nam prevoz nije na nivou nekih gradova u pominjanom krugu, a imena im se često javljaju u diskusijama, Beč, Prag i Budimpešta na primer. Dosta su ispred nas, al poenta je da ni ovde u nemalom broju slučajeva situacija nije baš toliko katastrofična. Neka naselja pate malo više, al ti baš često pominješ delove Beograda, koji i nisu toliko ugroženi što se prevoza tiče.
 
Da su 4 postojeća podsistema najbolja na svetu, stanovništvo duž planiranih metro-koridora ne bi od njih imalo vajde, jer njihov kapacitet i brzina nisu dovoljni za ovoliki grad,a BG Voz iako najnezavisniji i dalje ne pokriva centar i većinu glavnih tokova putnika. Uostalom, nikada do dana današnjeg ni ašov od metroa nismo zakopali, šta nas je tolike decenije onda sprečavalo da postojeće sisteme poboljšamo? Svi oni se raspadaju, a metroa i dalje nema ni na vidiku.
Pa i nije ti neka logika, to je u fazonu ajde da napravimo metro da od njega profitiraju par naselja, a ostatak grada koji čine 90% naselja neka i dalje pate bez perspektive za neka sistematska poboljšanja jel jednostavno novca za to neće biti.

Uostalom svi ti delovi grada koje metro vezuje već imaju relativno solidne veze za Beogradske uslove.
 
Pogotovu jedno Žarkovo, Železnik prema veličini naselja baš ima nekoliko dobrih, i par vrlo jakih veza. Metro nije predviđen do samog Železnika, al deo Belih voda kud kao treba da prođe ima, opet, vrlo solidan prevoz. Banovo brdo tek ima dobar prevoz, a prema našim uslovima. Mirijevo je malo veći problem, nije da nema linija, al je konfiguracija naselja malo složenija. I između toga svega, taj metro će baš mašiti neke od sada već ključnih tačaka. Stvarno ne mogu da prepoznam to toliko očekivano poboljšanje. Sigurno da bi nekim pomogao, al mnogo je to ulaganja za vrlo ograničen boljitak.
 
Meni je jasno da se ti zalažeš za metro, to je i razumljivo, ono što je meni nerazumljivo jeste zašto toliko braniš ovaj SNS-ovski plan..
Ne branim naprdnjački lopovluk, branim stav da metro u Beogradu što hitnije mora da se realizuje, kao manje zlo od pukog poboljšanja postojećih sistema koji nisu rešenje za probleme koje imamo. Za to smo imali 70 godina bez izgradnje metroa, i toliko smo u tome bili "uspešni" da se danas vozimo najgorim busevima, tramvajima, trolejbusima i prigradskom železnicom od svih gradova Evrope koji takve sisteme imaju.
@Užice
Dosta su ispred nas, al poenta je da ni ovde u nemalom broju slučajeva situacija nije baš toliko katastrofična. Neka naselja pate malo više, al ti baš često pominješ delove Beograda, koji i nisu toliko ugroženi što se prevoza tiče.
Situacija u BG jeste katastrofična, ako se poredi sa bilo kojim evropskim gradom od milion+ stanovnika. Što se izgradnja metroa više odlaže, to će biti samo gora. Saobraćaj je loš na svakom pedlju Beograda, ja ne znam neko naselje za koje se baš može reći da mu je javni prevoz dobar. Poenta je da metro nikada ne može pokriti svako naselje, čak ni u onim megalopolisima koji imaju po 20 linija, neko uvek mora biti oštećen, a ovako smo već decenijama oštećeni svi.
Pa i nije ti neka logika, to je u fazonu ajde da napravimo metro da od njega profitiraju par naselja, a ostatak grada koji čine 90% naselja neka i dalje pate bez perspektive za neka sistematska poboljšanja jel jednostavno novca za to neće biti.

Uostalom svi ti delovi grada koje metro vezuje već imaju relativno solidne veze za Beogradske uslove.
Pitaj stanovnike tih naselja da li misle da im je prevoz solidan? Sofija je izgradila metro, i za to vreme nije ukinula ni tramvaje, ni trolejbuse, ni autobuse, već ih je gle čuda poboljšala i modernizovala. Bukurešt takođe. Atina takođe. Budimpešta takođe.
Pogotovu jedno Žarkovo, Železnik prema veličini naselja baš ima nekoliko dobrih, i par vrlo jakih veza. Metro nije predviđen do samog Železnika, al deo Belih voda kud kao treba da prođe ima, opet, vrlo solidan prevoz. Banovo brdo tek ima dobar prevoz, a prema našim uslovima. Mirijevo je malo veći problem, nije da nema linija, al je konfiguracija naselja malo složenija. I između toga svega, taj metro će baš mašiti neke od sada već ključnih tačaka. Stvarno ne mogu da prepoznam to toliko očekivano poboljšanje. Sigurno da bi nekim pomogao, al mnogo je to ulaganja za vrlo ograničen boljitak.
Žarkovo prema centru ima samo solo krntiju 37 i zglobni 56 koji do njega već dođe prepun. Prema severoistočnom Beogradu nema ništa pod milim bogom.

Železnik prema centru ima samo antibiotik 58 koji je još solo, jedino do Novog Beograda i Zemuna ima zglobnu i češću 88-cu. Nije naročito teško nakon izgradnje M1 preusmeriti 58 da vozi od Novog Železnika do metro stanice Železnik, i povećati joj takt na 10 minuta.

Banovo Brdo ima tramvaj 12 koji se često preusmerava na Novi Beograd zbog maratonskih radova u Požeškoj, a još češće ispada iz takta jer nema bašticu na polovini svoje trase. Ima i buseve 23, 37, 52, 53 koji su hronično zagušeni i spori.
Bele Vode imaju samo 58 na 20 minuta i 51 koji ih ne vozi do užeg centra.

Mirijevo tek ima katafrofalan prevoz, džaba mu onolike linije koje na papiru imaju gust red vožnje, kada je to čitav grad veći od Užica srastao sa Beograd, ali je sa njim povezan uličicama iz 19. veka, bez žute trake, bez zglobnih buseva na 27E i 46, a sa konfiguracijom tla sličnom kao Nova Varoš, samo na manjoj nadmorskoj visini. Planirane linije M1 i M2 bi ipak pokrile najurbanizovanije naselje Mirijevo 2 i ceo Mirijevski Bulevar koji bi po svojoj širini i uređenju pre trebao da se nazove Mirijevski Sokak.
 
Vidi, ako neko poznaje većinski deo ovog grada, onda sam to ja, a na tom Banovom brdu sam uzgred budi rečeno odrastao. Jug Beograda baš u ulice poznajem. Ja ne znam stvarno ako Banovo brdo ima loš prevoz, pa ne znam ko ima onda makar i minum minimuma. Železnik spram veličine i daljine vala ima dosta dobre veze, bolje nego neka mnogo bliža naselja, a na Banovom brdu presedanje na dosta čestu 88 je baš lako, ako nekog mrzi da čeka 58. Postoji i 511 kao brza veza, plus i 55. Bele vode su razvučene. Ne poredi deo kud ide 51 sa delom prema Rupčinama. Spajaju se, pa skoro, u jednoj tački kod onih nikad završenih zgrada gde sad stoji tabla Makiške terase. A Rupčine i dalje dole nikako nemaju samo 58. Tu su ti i 88 i 55. Mislim nerealan si malo. Ima tu baš dosta linija, a Žarkovo nikako nema tako loše veze, tim pre što je na korak od Brda. Samo mučena 37 i 56 kako kažeš, a mogućnosti za presedanje koliko hoćeš. Nemali deo Žarkova ima i 52 i 89, ajde da 53X linije ne računamo. Nisu baš dobre za presedanje. Ne idu sve u centar, pa ne pokrivaju ni iste tačke normalno, al linija nije baš malo. Veći problem je nedostatak zglobnih autobusa, pogotovo za 37, a potrebni su i za 89. Mnogi problemi okolo se mogu dosta rešiti i sad, a metro kad dođe dođe, nego ti uporno teraš priču da je metro jedino rešenje, a ovakav predlog trasa to prosto nije. Samo kad bi video kretanje putnika u jutarnjim časovima, shvatio bi koliko je debilno da ide dole kroz BGH20. Koliko samo Višegradska prazni i puni autobuse. Koliko su 52, 53 i 56 praznije posle Sajma ka Zelenjaku, a u odnosu na linije koje se penju u Kneza Miloša. Malo je onih koji izlaze u Sarajevskoj, većina ide do Venca, dok gomila juri Višegradsku i London, na primer. I tu može ponešto da se uradi. Doduše, izlazi se dosta iz gore pomenutih linija i kod Nemanjine. Prosto, nije sve baš tako crno kako to uporno predstavljaš, i ima tu dosta mesta da se što šta uradi do realizacije metroa jednog dana. U tvom stavu kao glavni problem ja vidim da je tebi metro sam isključivo i jedino rešenje, i da, sa adekvatnije nactanom trasom bi sigurno bio izuzetno rešenje, al apsolutno ni tad jedino. To što sve ove godine nije urađeno dovoljno sa nadzemnim sistemima, ne znači da od ovog sad stanja bolje ne može. Pa valjda bi i sam putujući svakodnevno sa Labudovog brda stalno kukao, pa iako problema definitivno ima, jednostavno nisam stava da je baš to toliko mučilište. Mislim veliki je Beograd, razvučen, pogotovo ka jugu, neujednačeni smo urbanistički. Metro nigde ne može povezati sve naravno, kao što i sam kažeš, al trenutni plan baš povezuje malo, i to je činjenica.
 
Meni je jasno da se ti zalažeš za metro, to je i razumljivo, ono što je meni nerazumljivo jeste zašto toliko braniš ovaj SNS-ovski plan..
Zato što njemu lično savršeno odgovara prva metro linija, ponovio više puta, a i jedan je od onih ljudi koji su za to da imamo metro metroa radi, a ne da imamo metro radi funkcionalnosti. Zato ćeš stalno čuti da BG: voz ne valja jer pokriva Vukov spomenik a ne Trg republike, a da Metro valja jer pokriva Trg republike. I indirektno se vidi kroz njegovo pisanje taj palanački način razmišljanja, gde se sve bitno nalazi u centru i svima je centar glavna tačka kretanja u gradu, a koji nije primenljiv u Beogradu i u još par gradova u Srbiji. Nažalost, dosta ljudi koji dođu u Beograd, percipiraju njegovu funkcionalnost na isti način kako je to u njihovom mestu, zbog čega je nemoguća misija objasniti da Beograd ne funkcioniše kao i njihova palanka. Slično kao što imamo mnogo, čak i rođenih Beograđana, koji ne shvataju razliku između JGP, GSP i privatnika, na primer.​
 
Vidi, ako neko poznaje većinski deo ovog grada, onda sam to ja, a na tom Banovom brdu sam uzgred budi rečeno odrastao. Jug Beograda baš u ulice poznajem. Ja ne znam stvarno ako Banovo brdo ima loš prevoz, pa ne znam ko ima onda makar i minum minimuma. Železnik spram veličine i daljine vala ima dosta dobre veze, bolje nego neka mnogo bliža naselja, a na Banovom brdu presedanje na dosta čestu 88 je baš lako, ako nekog mrzi da čeka 58. Postoji i 511 kao brza veza, plus i 55. Bele vode su razvučene. Ne poredi deo kud ide 51 sa delom prema Rupčinama. Spajaju se, pa skoro, u jednoj tački kod onih nikad završenih zgrada gde sad stoji tabla Makiške terase. A Rupčine i dalje dole nikako nemaju samo 58. Tu su ti i 88 i 55. Mislim nerealan si malo. Ima tu baš dosta linija, a Žarkovo nikako nema tako loše veze, tim pre što je na korak od Brda. Samo mučena 37 i 56 kako kažeš, a mogućnosti za presedanje koliko hoćeš. Nemali deo Žarkova ima i 52 i 89, ajde da 53X linije ne računamo. Nisu baš dobre za presedanje. Ne idu sve u centar, pa ne pokrivaju ni iste tačke normalno, al linija nije baš malo. Veći problem je nedostatak zglobnih autobusa, pogotovo za 37, a potrebni su i za 89. Mnogi problemi okolo se mogu dosta rešiti i sad, a metro kad dođe dođe, nego ti uporno teraš priču da je metro jedino rešenje, a ovakav predlog trasa to prosto nije. Samo kad bi video kretanje putnika u jutarnjim časovima, shvatio bi koliko je debilno da ide dole kroz BGH20. Koliko samo Višegradska prazni i puni autobuse. Koliko su 52, 53 i 56 praznije posle Sajma ka Zelenjaku, a u odnosu na linije koje se penju u Kneza Miloša. Malo je onih koji izlaze u Sarajevskoj, većina ide do Venca, dok gomila juri Višegradsku i London, na primer. I tu može ponešto da se uradi. Doduše, izlazi se dosta iz gore pomenutih linija i kod Nemanjine. Prosto, nije sve baš tako crno kako to uporno predstavljaš, i ima tu dosta mesta da se što šta uradi do realizacije metroa jednog dana. U tvom stavu kao glavni problem ja vidim da je tebi metro sam isključivo i jedino rešenje, i da, sa adekvatnije nactanom trasom bi sigurno bio izuzetno rešenje, al apsolutno ni tad jedino. To što sve ove godine nije urađeno dovoljno sa nadzemnim sistemima, ne znači da od ovog sad stanja bolje ne može. Pa valjda bi i sam putujući svakodnevno sa Labudovog brda stalno kukao, pa iako problema definitivno ima, jednostavno nisam stava da je baš to toliko mučilište. Mislim veliki je Beograd, razvučen, pogotovo ka jugu, neujednačeni smo urbanistički. Metro nigde ne može povezati sve naravno, kao što i sam kažeš, al trenutni plan baš povezuje malo, i to je činjenica.​
X puta sam išao na Banovo brdo, Žarkovo, Vidikovac i okolinu, i nikada nisam primetio da je prevoz katastrofalan. Vrlo lako sam mogao da dođem i odem sa tih naselja. Čak i kada su taksisti protestvovali i blokirali ulice, ja sam sa 59 išao do Vidikovca, jer on nije bio blokiran, pa sam tamo obavljao posao koji sam mogao u datom trenutku. Jedino što je lošiji prevoz u Kneževcu, uprkos tome što imaju tri linije gradskog prevoza, i tu bi trebala jedna linija koja ih povezuje sa Vidikovcem ka kojem dosta gravitiraju. Osim par manjih promena, ništa radikalno nije potrebno u poboljšanju. Ovo naravno ne znači da metro nije dobrodošao i u taj deo grada, već je ovo bio samo osvrt na trenutno stanje.​
 
Vidi, ako neko poznaje većinski deo ovog grada, onda sam to ja, a na tom Banovom brdu sam uzgred budi rečeno odrastao. Jug Beograda baš u ulice poznajem. Ja ne znam stvarno ako Banovo brdo ima loš prevoz, pa ne znam ko ima onda makar i minum minimuma.
Problem je u tome što nema niko, i zato je metro neophodnost. Kako drugačije nego kao suštu katastrofu oceniti saobraćaj u bilo kom milionskom gradu čije glavno prevozno sredstvo je autobus, i to uglavnom solo? Oni delovi grada koji ne budu povezani metroom neće nakon njegove izgradnje procvetati, ali će i oni za nijansu lakše funkcionisati ako se gužva makar na ta dva ili tri pravca smanji.
To što sve ove godine nije urađeno dovoljno sa nadzemnim sistemima, ne znači da od ovog sad stanja bolje ne može. Pa valjda bi i sam putujući svakodnevno sa Labudovog brda stalno kukao, pa iako problema definitivno ima, jednostavno nisam stava da je baš to toliko mučilište. Mislim veliki je Beograd, razvučen, pogotovo ka jugu, neujednačeni smo urbanistički. Metro nigde ne može povezati sve naravno, kao što i sam kažeš, al trenutni plan baš povezuje malo, i to je činjenica.
Nije urađeno gotovo ništa, i to već decenijama, samo je pušteno da ti sistemi lagano propadaju i problemi su gurani pod tepih, a niko nema opravdanje da nije poboljšavao ostale vidove prevoza jer je umesto toga gradio metro. Ni to ne bi bilo valjano opravdanje, jer u našem susedstvu imamo gradove slične veličine i sa dobrim metroom i sa solidnim nadzemnim prevozom.
Ja ne znam koji to metro u svetu je u svojoj prvoj fazi koja se gradi od nule povezao mnogo toga? Sofijski Metro je počeo sa 5 stanica, pa dogurao do 47. Bukureštanski Metro je počeo sa 6 stanica, pa dogurao do 64. Atina je nadzemnu putničku železnicu konvertovala u prvu liniju metroa pre tačno 120 godina.
 
Reci ti nama kako se, posle dve izgrađene linije i ulaganja od 10-ak milijardi evra (?!), tim metrom putuje sa Vidikovca do Tašmajdana?

Sad se ide 23-kom direktno.

Posle, da nam opišeš putovanje od Bloka 45 do Karaburme.

Ajde, blago čiči.
Misliš na 2 kompletne linije ako budu završene?

1)Linijom M1 od Vidikovca do Trga Republike, zatim kratka vožnja 27-com do Tašmajdana. Ili do Savskog Trga, i onda na tramvaj 7. Malo presedanje, triput brže nego što se danas stiže direktnim busom 23, a jedno stotinu puta udobnije.

2) Sedmicom ili devetkom od Bloka 45 do Savskog Trga, i onda M1 do Karaburme. Ili tramvajem do Sava Centra, a onda još jedno presedanje na Savskom Trgu M2+M1 do Karaburme. Kako god okreneš, rajska banja u poređenju sa bilo kojom danas postojećom alternativom, što se tiče brzine i udobnosti putovanja.
 
Misliš: 1. Autobusom od Vidikovca do Žarkova; 2. Metroom do Žarkova do Trga; 3. 27-com od Trga do Taša.

O, da, to će biti popularno. Može i iz 4 koraka: na Savskom trgu presedanje na M2 do Slavije, pa na tramvaj. Još bolje.

To je bolje nego sad? My ass.

Je l' znaš šta se deśava ako s tako kretenski projektovnim metroom ukineš autobus 23? Prosto, svako ko može, seda u kola. A može skoro svako. To će, naravno, i da se desi.

A vidim, pope ti i M1 uz Vojvode Micka na Karaburmu. Ali ne, i tu mora još jedno presedanje :)

Vidiš, zato su se ranije pravili planovi koji zapravo odgovaraju Beogradu, a ne Beogradu na vodi.
 
Poslednja izmena:
Misliš: 1. Autobusom od Vidikovca do Žarkova; 2. Metroom do Trga; 3. 27-com.

To je bolje nego sad? My ass.
Ti si me pitao kako će se putovati ako se izgradi kompletna planirana linija M1 uključujući i južni krak do Petlovog Brda/Orlovače sa stanicom Vidikovac? Dobio si odgovor. Čak i da se putuje ovako kako kažeš. opet bi se stizalo brže nego 23-kom, pogotovo kada je zadavljena u špicu. Još uvek nemamo leteće autobuse u gradskom prevozu koji su imuni na gužvu.
O, da, to će biti popularno. Može i iz 4 koraka: na Savskom trgu presedanje na M2 do Slavije, pa na tramvaj. Još bolje.
Nema potrebe za tim ako od Savskog Trga sedmica vozi direktno do Taša. Da živim u Bloku 45, ja bih se vozio tako, i onda bih plaćao prevoz za razliku od "prevoza" koji koristim danas, metro svakako, a i za tramvaj bih imao dobru volju jer bi i on tada bio efikasniji.
Je l' znaš šta se deśava ako s tako kretenski projektovnim metroom ukineš autobus 23? Prosto, svako ko može, seda u kola. A može skoro svako. To će, naravno, i da se desi.

A vidim, pope ti i M1 uz Vojvode Micka na Karaburmu. Ali ne, i tu mora još jedno presedanje :)

Vidiš, zato su se ranije pravili planovi koji zapravo odgovaraju Beogradu, a ne Beogradu na vodi.
Da li je sigurno da će se 23-ka ukinuti ako nešto od metroa bude? Ili će se možda samo skratiti ili redukovati u pogledu reda vožnje?
I da stanica Karaburma bude na obodu naselja u Višnjičkoj, ne vidim problem putnicima da prepešače tih par stotina metara? Verovao ili ne, kada sam imao radno mesto u Bulevaru Umetnosti, ja sam redovno šetao kilometar i po da bih koristio BG Voz sa stanice Novi Beograd, samo da bih izbegao gužvanje i presedanje 71+16. Naravno, to su bila bolja vremena kada je BG Voz bio čest i pouzdan skoro kao neka metro linija van špica.
 
Poslednja izmena:
Vrh