Šta je novo?

Metro

I koliko košta ovo "večno nasipanje", neko se dobro ugradio u ovo, rok od 3 godine da naspu sloj od 1 i po do 3 metra (inače rok je tek novembar 2024, tako da ne očekujte početak izgradnje depoa pre 2025), pa za 3 godine izgrade se autoputevi od 40 km sa daleko kompleksnijim objektima.
 
I koliko košta ovo "večno nasipanje", neko se dobro ugradio u ovo, rok od 3 godine da naspu sloj od 1 i po do 3 metra (inače rok je tek novembar 2024, tako da ne očekujte početak izgradnje depoa pre 2025), pa za 3 godine izgrade se autoputevi od 40 km sa daleko kompleksnijim objektima.
Projekat izgradnje Metroa će biti "krava muzara" za izvlačenje novca iz budžeta a i pranje istog za narednih 20-30 godina, naprednjaci će da krenu sa time a ko zna ko će biti zadnji koji će na sopstvenu žalost morati da proglasi projekat Metroa (sa nekoliko gotovih linija) završenim (čitaj: da ostane bez "krave muzare").
 
Све то јесте тако. Али да се макар добије крштен метро а не инвеститорска линија
 
Све то јесте тако. Али да се макар добије крштен метро а не инвеститорска линија
Ironija će biti u tome što će oni najverovatnije raditi kvalitetno kako bi opravdali neviđeno ogromne troškove izgradnje ali da će uprkos tome na kraju račun biti toliko preskup i nerealan čak iako bude kvalitetno urađeno.
 
Могуће. Мада, кад провале какви смо дебили, мислим да се неће трошити...
 
Juče pozvali mog brata sa Lekinog brda. A-anketar, G-građanin

A - Da li znate da će u vašoj blizini prolaziti metro?
G - Ne.
A - Kakav prevoz sada najviše koristite?
G - Kola i motorcikl (privatni fizioterapeut, disperzivna kretanja, njemu najpogodniji transport).
A - Da li biste koristili metro ako bi ga bilo?
G - Da.
A - Koliko ste voljni da pešačite do metro stanice?
G - Do 500 metara.
A - Metro će biti na 1000 metara od vas.
G - Pa zašto mi onda nudite?

Potpuno pogrešan način postavljanja ankete. Retko ko će se voziti bilo metroom ili nekim drugim transportom zato što kategorički samo to voli, a većina zato što im je najbolje među dostupnim rešenjima. Anketiranje se vrši vezano za pravce kretanja i kriterijume izbora transportnog sredstva. Tu je 2014 urađena mnogo bolja anketa (opet sa nekim nedostacima) u odnosu na ovo što mog brata pitaju preko telefona.

Posle pričam bratu da mu planiraju metro ispod Južnog bulevara, a on meni "kanalizacioni kolektor, na ulazu će da dele šlaufe i gasmasku".
Da ali koliko je siroka ta reka koja treba da se premosti? Plus prilazni vijadukti i taj iskop da se izroni iz zemlje plus skalamerija od frankenstajn stanice na vijaduktu koja treba da se spoji sa podzemnom stanicom i sve to kroz stari deo grada koji je gusto izgradjen sada treba to uglaviti izmedju dvokrilnih i trokrilnih ormana u BnV i gde mislis da proguras vijadukt kroz pročelje stare zeleznicke stanice i da zaroni po sred Nemanjine tu da se napravi neki portal?

Ode i na takvo resenje milijarda ne brini.
Taj prelaz sa desne obale Save na savski greben je u svim nenaprednim, a samim tim i smislenim metro planovima bio najskuplji i tehničko-organizaciono najsloženiji deo mreže. Ostatak prve linije na pravcu Zemun-Zvezdara je bio ili plitki tunel ili nadzemno. Još je samo centar Zemuna tu jako složen. Onaj ko ne razume važnost takvog segmenta, ne razume kako Beograd živi i diše, i neke osnovne pravce kretanja. Sada je to busem do Zelenjaka i peške duž Sremske i Prizrenske delimično kroz Terazijski tunel, a to ostaje i ako se ostavi napredno trasiranje.
 
Да, Београду је 1км много. Ја рецимо живим на 890м од метроа и рачунам да живим на прихватљивој дистанци, јер има 3,5 и 4км. А у Београду 1км, ту већ може и да се дође до циља.
 
Стратешки ће изградити трафо на коридору старог железничког чвора. Једног дана сви актери из урбанистичког завода ће морати да одговарају за сва урбанистичка недела у последњих 40-50 година.

Знамо сви да су политичри одговорнији али док се ми међ струком не прочистимо немамо право да кренемо на вишу инстанцу.
Трагична је спознаја да у инфраструктурном смислу у свим кључним позицијама стојимо апсолутно у месту, ако не и назадујемо скоро читав век.

- Градска лука у центру града пре 100 година - Градска лука у центру града данас, која притом и не ради ни близу својих капацитета

- Стари железнички чвор који је целу Србију и регион доводио тамо где и треба, у центар града са добрим конекцијама за даље пре 100 година - Недовршени нови чвор који те не доводи нигде и који није ни на 10% пројектоване функције данас. Стари чвор наравно укинут, срушен и почупан из градског ткива

- Јавни превоз са трамвајем као основом који је повезивао све делове града а све функционисало ефикасно и поуздано, делом и приватним капиталом пре 100 година - Преплаћени турски дизел кршеви и корупција као основа ЈГП-а који пуца не по шавовима већ деценијским закрпама данас а све по астрономској цени за грађане због субвенција.

Идеологија по страни, тренд континуираног пропадања је очигледан и потомци ће на нас, наше очеве и ђедове гледати са гађењем
 
Gde su nasli bas tu da grade trafo stanicu?
Ovim ce upropastiti potencijal sacuvanog zeleznickog koridora, samim tim i raskpetlju mosta na Adi koja je kostala 100 miliona evra i koja je izgradjena bas zbog tog sinskog koridora.
 
Poslednja izmena:
Озбиљан си? Коридор су, исти, већ увелико укинули, то му је што му је.

Београду нема спаса инфраструктурно, готово је. Толике деценије безумља не могу да се пониште, а то што ови раде је шлаг на торту.
 
Poslednja izmena:
Svesni ste da su ovo zadnji trenuci da se nešto u vezi metroa dela. Od velikog pisanija po mrežama nema neke vajde osim hranjenja ega kao što i tviteraši sve znaju ali ne postoje u domenu realnosti.

Zato, ako hoćete da delate i imate predloge hajde da uradimo nešto da nas ne bi kleli potomci.
 
Озбиљан си? Коридор су, исти, већ увелико укинули, то му је што му је.

Београду нема спаса инфраструктурно, готово је. Толике деценије безумља не могу да се пониште, а то што ови раде је шлаг на торту.

Pa do sada je koridor bio upotrebljiv ako izuzmemo onaj deo gde treba da prodje bulevar patrijarha pavle, ako krenu ga grade na njegovoj trasi onda ce biti unisten bespovratno.

Zasto je onda ulupopano 100 miliona evra u pelje na 3 nivoa kod mosta na Adi, to sve gubi smisao onda.
 
Jeste to je tacno ali taj koridor od Rasputnice G do sajma je bio ocuvan i nije smetao razvoju Beograda na Vodi, znaci on je potpuno upotrebljiv za neku buducu namenu i ne ugrozava nicije interese na toj trasi.
 
Нема тога у плановима. Уосталом, ништа ново за ову средину: имали две пруге до центра Земуна, посули их песком и сад ћемо да правимо трећу пругу за центар Земуна испод песка. У међувремену, сви на аутобус, па мало на брод - те се ту подависмо - па на тролејбус - њему беше влажно у подвожњаку, али кад подвожњак склонисмо - ајмо опет сви на аутобус (таман пред нафтни шок!). Најбогатија земља би осиромашила са таквим мозговима, добро леба и сланине да имамо да поједемо, и то је чудо.
 
Svesni ste da su ovo zadnji trenuci da se nešto u vezi metroa dela. Od velikog pisanija po mrežama nema neke vajde osim hranjenja ega kao što i tviteraši sve znaju ali ne postoje u domenu realnosti.

Zato, ako hoćete da delate i imate predloge hajde da uradimo nešto da nas ne bi kleli potomci.
Što kaže Pantograf, samo odustajanje od projekta je prihvatljivo. Zato treba naći neki način da se sve zaustavi. Prečešljati dokumentacije, zakon, naći nešto što nije urađeno zakonski, pronaći alternativne trase koje bi bile efikasnije, šta god. U suštini će svaki pokušaj da se zaustavi projekat biti označen kao "izdaja i mržnja prema Srbiji i napretku Beograda". Ima li javnih uvida, da li su bili, šta se sa time dešava? Da li je narod pitan šta se radi? Mora da se nađe nešto što će projekat, i obavezno gradnju, barem trenutno zaustaviti, dok ne odu ovi sa vlasti.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Може само кад се промени градска власт, да се пројекат укине и да се Кинези и Французи преусмере у доградњу БГ:воза. То је једини сценарио који може да прође, а да има икаквог смисла.
 
Svesni ste da su ovo zadnji trenuci da se nešto u vezi metroa dela. Od velikog pisanija po mrežama nema neke vajde osim hranjenja ega kao što i tviteraši sve znaju ali ne postoje u domenu realnosti.

Zato, ako hoćete da delate i imate predloge hajde da uradimo nešto da nas ne bi kleli potomci.
Vidim da se bavite društvenim naukama, ali i dalje mnogo treba da učite radi ovoga. Evo šta treba da pogledate od početka do kraja. Demostat vam je sve nacrtao. Vidite li do koliko velikog dela populacije uopšte ne dopirete? Skrenuću vam pažnju na jednu od ključnih smernica rušenja ovih štetočina: krunjenje partijsko biračke mase ovih štetočina. Tu ih najviše boli, a opstaju na medijsko-informacionoj izolovanosti cirka 30% populacije odraslih.

Ovakva opozicija se jedva i retko oko nečega dogovori, ali ako zaustave napredno-štetočinske projekte već je uspeh. U koje spada i ovakav napredni metro.
 
Ja se trenutno bavim urbanistickim planom za podrucje Sajma, u mom planu je sacuvan zeleznicki koridor kao rezervna trasa za neki buduci sinski sistem.
Ova trafostanica sada pravi problem.
 
Нема ништа од тог коридора од гашења главне станице. Нису хтели ни станицу код Сајма, на крају је булевар са друге стране на траси пруге у потпуности обесмислио било какву идеју о некаквом железничком коридору. Ту ће код Сајма да никну зграде на траси пруге као што су никле уз Савску.
 
Ne mogu zgrade da budu na trasi starog zeleznickog koridora jer se podzemni deo tog koridora koristi za buduci metro, ne moze nikakva gradnja da bude na tom mestu, ali zato nadzemni deo tog koridora moze da se koristi kao zelena povrsina, ulica, pa tako i pruge.
Inace metro trasa u zoni gde su planirali trafostanicu bezi od starog zeleznickog koridora i zaobilazi ga bas u tom delu kako bi nastavila dalje ispod mosta na Adi preko bivseg NISa.
 
Vrh