Juče pozvali mog brata sa Lekinog brda. A-anketar, G-građanin
A - Da li znate da će u vašoj blizini prolaziti metro?
G - Ne.
A - Kakav prevoz sada najviše koristite?
G - Kola i motorcikl (privatni fizioterapeut, disperzivna kretanja, njemu najpogodniji transport).
A - Da li biste koristili metro ako bi ga bilo?
G - Da.
A - Koliko ste voljni da pešačite do metro stanice?
G - Do 500 metara.
A - Metro će biti na 1000 metara od vas.
G - Pa zašto mi onda nudite?
Potpuno pogrešan način postavljanja ankete. Retko ko će se voziti bilo metroom ili nekim drugim transportom zato što kategorički samo to voli, a većina zato što im je najbolje među dostupnim rešenjima. Anketiranje se vrši vezano za pravce kretanja i kriterijume izbora transportnog sredstva. Tu je 2014 urađena mnogo bolja anketa (opet sa nekim nedostacima) u odnosu na ovo što mog brata pitaju preko telefona.
Posle pričam bratu da mu planiraju metro ispod Južnog bulevara, a on meni "kanalizacioni kolektor, na ulazu će da dele šlaufe i gasmasku".
Da ali koliko je siroka ta reka koja treba da se premosti? Plus prilazni vijadukti i taj iskop da se izroni iz zemlje plus skalamerija od frankenstajn stanice na vijaduktu koja treba da se spoji sa podzemnom stanicom i sve to kroz stari deo grada koji je gusto izgradjen sada treba to uglaviti izmedju dvokrilnih i trokrilnih ormana u BnV i gde mislis da proguras vijadukt kroz pročelje stare zeleznicke stanice i da zaroni po sred Nemanjine tu da se napravi neki portal?
Ode i na takvo resenje milijarda ne brini.
Taj prelaz sa desne obale Save na savski greben je u svim nenaprednim, a samim tim i smislenim metro planovima bio najskuplji i tehničko-organizaciono najsloženiji deo mreže. Ostatak prve linije na pravcu Zemun-Zvezdara je bio ili plitki tunel ili nadzemno. Još je samo centar Zemuna tu jako složen. Onaj ko ne razume važnost takvog segmenta, ne razume kako Beograd živi i diše, i neke osnovne pravce kretanja. Sada je to busem do Zelenjaka i peške duž Sremske i Prizrenske delimično kroz Terazijski tunel, a to ostaje i ako se ostavi napredno trasiranje.