Šta je novo?

Metro

Једнако је велики град. А несразмерно богатији. Уз то су народи слични. Ето нам примера за углед.
 
Тужно је што ни 90% станица БГ воза нису у бољем стању од Њујоршког метроа. И ко ће ме уверити да ће са станицама нашег метроа бити боље?
Imamo samo 2 podzemne stanice u čitavoj državi. Svako može da ode da vidi na šta to liči.
Da nisu krivi Nato ili Putin?
 
Prica o metrou se sada ponovo prica iskljucivo zbog mogucih izbora.
Ideja radikala i nije da ga ikada zavrse nego da uzmu pare stop pre, preko raznih ugovora koje ce sklopiti i pre gradnje.
Posle je zgodno da postoji neka rupa u kojoj se kao kopa. Vrlo zgodno za kampanje.
 
Јесте, баш због тога се ништа не гради, а градски буџет 1,4 милијарде. Рата за мост и "фртаљ УМП-а" реда величине 20 милиона. 1,5%. Угуши нам финансије...
Опет, будимо доследни!

Ако је рата за булеварчић од пола милијарде само 20 милиона онда није никакав финансијски проблем метро линија од 3-4 милијарде.

ПС: Јако ме нервира погрдни назив гумењара за једну од најлепших зграда овога града која је деценијама доминирала панорамом града док нису зајахали црвени визионари.
 
Budimo još dosledniji, javni prevoz u Beogradu za dve godine "sprži" ceo most na Adi sa sve pristupnim saobraćajnicima, a da kvalitativno ne napreduje gotovo uopšte.
3-3 и по. Годишња субвенција ЈГП-у је око 150мил, барем је била.

У сваком случају, километарски мост на једном пилону, својевремени светски рекордер преко забаруштеног рукавца и 150м регионалног пловног пута, као и онакве приступне саобраћајнице су инжењерски оправдани и логични таман колико и метро тунел испод Саве и онаква линија у целости.

Тако да, ако ми и нисмо доследни, "наши" планери на жалост јесу.
 
Imamo samo 2 podzemne stanice u čitavoj državi. Svako može da ode da vidi na šta to liči.
Da nisu krivi Nato ili Putin?
Mislim da Prokop moze da se racuna kao podzemna stanica s'obzirom da ce imati objekte iznad njega i da ce se ulaziti sa nivoa ulice i spustati se stepenicama i liftovima na perone.

Tako da mu dodje 3 podzemne stanice sve ukupno sto je opet malo slozicu se.
 
O UMP-u i Mostu na Adi smo već ispisali kilometre postova, ali misim da je svaljivanje krivice na taj projekat za to što se ništa kapitalno već godinama ne gradi u Beogradu jedna žestoka abolicija nesposobne ekipe na vlasti.

Naravno, svaki projekat jeste i treba da bude podložan kritici, ali je moje mišljenje je da je Most na Adi "laka" meta zato što je vidljiv, pa raji može jednostavno da se proda priča: "Vidi ono čudo tamo, Đilas bacio pare, nema ni za šta drugo!"

A, u međuvremenu "nevidljivi" troškovi rast li rastu. Javni prevoz je, što bi rekli ljudi u odelima na TV-u, eklatantan primer. Godišnja izdvajanja iz budžeta već dve, tri godine unazad prelaze i 200 miliona evra, a kao što prethodno rekoh, nemamo nikakvo kvalitativno unapređenje. Naprotiv, čini se da idemo i unazad.

Ali niko neće okrenuti glavu na to. Niko neće reći da je to sramota. Niko neće reći da je to drpanje love. Jer je nevidljivo, i jer se tako delimično kupuje socijalni mir.

I tako će se žmuriti i na bepslatno ovo, i besplatno ono. Besplatne vrtiće i udžbenike za sve, i za decu čiji su roditelji na minimalcu, i za decu čiji roditelji zarađaju po 200.000, 300.000 RSD mesečno. A i od tih nevidljivih ima još nevidljivijih troškova kroz razne burazerske šeme kako bi se nekontrolisano drpala javna sredstva.

Gradski budžet je dostigao 1,4 milijarde evra (!?) i sad se mi ubeđujemo da grad ne može da radi ništa više od popločavanja ulica Zvonkovim granitom, jer Most na Adi...
 
Да се није променила власт, једна линија метроа са додатним краком до бувљака би досад била изграђена.

(а овде би се писало да је то "трамвај" и да је за исте паре могао "прави метро"...)
 
Будимо доследни молићу!

Фртаљ УМП-а је коштао пола милијарде и били сте упозорени пре 15 година да након тога ништа капитално у Београду неће и не може бити изграђено у догледно време.
To je bilo očigledno, ali zato niko nije upozorio na posledice realizacije najskupljeg rešenja nivelisanog ukrštanja koje sada ne služi ničemu, imajući u vidu da je u međuvremenu pruga planski počupana (namere još iz doba komunizma), a ulica pretvorena u bulevar umesto u autoput na najjeftinijoj mogućoj trasi koja postoji (bez ikakve imovinsko-pravne *izdarije, nadvožnjaka, tunela, klizišta i koji *ičke materine na šta nailaze u svim ostalim delovima grada).

Te pare su mogle bolje da se iskoriste u prenamenu dela starog čvora koji bi vršio posao i bez metroa. Kod Hipodroma iznad pruge bi se bez po muke presedalo s tramvaja ne samo da bi se stiglo do Pančevca nego i do Krnjače i Pančeva. Pored toga nikom pola veka nije palo na pamet da isplanira devijaciju lokalnog saobraćaja između mosta i Krnjače preko Zrenjaninca cca L=2km sa stanicom na vijaduktu, naravno sa longitudinalno postavljenim autobuskim stajalištima ispod, uvučenih od glavnog toka kao kod Arene. Umesto klaćenja do Rakovice Hipodrom bi bi bio veza i za mesta duž južnih kraka.

Gde su bili ti stručnjaci da se umešaju onda? Eto moglo je nešto svrsishodno biti izgrađeno, ili pak praktičnije rešen UMP. I onda se čudimo zašto nas svi maltretiraju. Pa prosečan IQ90 mora da bude potčinjen populacijama sa višim. I najmanja razlika rezultira drastičnim društveno-ekonomskim napretkom i u teškoj situaciji. Najurili ono malo Jevreja, eto sad se sve vraća kao bumerang.
 
Сва железница угашена по Београду до сад (стара пруга за Земун, стара пруга узаног колосека за Обреновац преко Чукарице, сад већ почупани стари чвор од Панчевца до Раковице, па и покрадени колосек од Овче до Падињака) је могла лако да се искористи за праву градску железницу, уз већу инвестицију изградње тунела ГЖС-Дунав станица. БГ воз, као и Беовоз ће заувек остати приградска железница.
 
O UMP-u i Mostu na Adi smo već ispisali kilometre postova, ali misim da je svaljivanje krivice na taj projekat za to što se ništa kapitalno već godinama ne gradi u Beogradu jedna žestoka abolicija nesposobne ekipe na vlasti.

Naravno, svaki projekat jeste i treba da bude podložan kritici, ali je moje mišljenje je da je Most na Adi "laka" meta zato što je vidljiv, pa raji može jednostavno da se proda priča: "Vidi ono čudo tamo, Đilas bacio pare, nema ni za šta drugo!"

A, u međuvremenu "nevidljivi" troškovi rast li rastu. Javni prevoz je, što bi rekli ljudi u odelima na TV-u, eklatantan primer. Godišnja izdvajanja iz budžeta već dve, tri godine unazad prelaze i 200 miliona evra, a kao što prethodno rekoh, nemamo nikakvo kvalitativno unapređenje. Naprotiv, čini se da idemo i unazad.

Ali niko neće okrenuti glavu na to. Niko neće reći da je to sramota. Niko neće reći da je to drpanje love. Jer je nevidljivo, i jer se tako delimično kupuje socijalni mir.

I tako će se žmuriti i na bepslatno ovo, i besplatno ono. Besplatne vrtiće i udžbenike za sve, i za decu čiji su roditelji na minimalcu, i za decu čiji roditelji zarađaju po 200.000, 300.000 RSD mesečno. A i od tih nevidljivih ima još nevidljivijih troškova kroz razne burazerske šeme kako bi se nekontrolisano drpala javna sredstva.

Gradski budžet je dostigao 1,4 milijarde evra (!?) i sad se mi ubeđujemo da grad ne može da radi ništa više od popločavanja ulica Zvonkovim granitom, jer Most na Adi...
Нема никакве аболиције ове екипе сада, напротив.

Управо је булевар од 3 километра за пола милијарде утро пут оваквом пројекту метроа. И то јесте један од пројеката због којих су ови сада дошли на власт. У питању је у сразмери скоро па идентична мегаломанија и нерационалност и зато указујем на недоследност појединих форумаша у валоризацији пројеката.
Као и по питању кршења устава, где је дс стао ту је снс наставио. Ови су сада гори јер немају рукавице и јер су, јелте, наставили са претходно започетом деструкцијом, која по природи ствари јесте све гора и неподношљивија.
 
Poslednja izmena:
И хајде да ставимо на папир колико кошта ово сада већ вишедеценијско некоришћење трамвајских коридора ка Раковици и/или Б. Брду? Колико нас кошта тих 500мил евра неуложених у ЈГП, или макар 150 на рационалан мост на рационалном месту и 350 у ЈГП? Колико нас је коштала та капитална инвестиција никаквог економског поврата у светлу светске кризе која је тада наступила? Изјаве тадашњих политичара о кризи као шанси су по имбецилности и безобразлуку биле у равни са изјавама данас актуелних керамичара, власника печењара, убица, власника купљених диплома...Они су неуки кркани а који је био изговор претходних?

Једина аболиција која се десила овде, десила се за оне претходне и не само то него се још и романтизује њихово време. Врло је упитно да ли бисмо добили и ту једну лрт линију али бисмо у том случају засигурно изгубили кичму постојећег трамвајског система јер то јесте био план - план конверзије трамваја у лрт а цена метровска.
 
Мост на Ади се исплатио одавно, тј. поврат је ту несумњив. Код нас се такве анализе ретко раде - неразвијени смо, у сваком смислу - али се укупни финансијски ефекат тог објекта и његов утицај на раст БДП-а Београда могу израчунати, и не треба имати сумње да су изузетни.

Планирани метро, са друге стране, не може да поврати уложено ни за 1.000 година. Он ће имати утицаја само на осиромашење града и државе. Од тога мора одмах да се одустане и да се хитно настави градња УМП-а, чији завршетак је, чак и по процени "смарт планера", најисплативији саобраћајни пројекат Београда.
 
Година 2002, дакле никакав Ђилас на власти, иду у мојој фирми жестоке дебате какав мост треба да се гради, тада је већ прошао слованачки предлог моста на Ади какав је мање више и изграђен. Грађевински факултет је такође предлагао мост, нешто слично пупиновом и био је равно три пута јефтинији како у изградњи тако и у одржавању од постојеће конструкције.

Прво, хвала Богу да је направљен што би рекао Пантограф, мост се исплатио,
Друго, није мост ништа крив због слабе финансије способности коју испитујемо на себи
Треће, погрешан је наш (генерално и независно од владајучће гарнитуре) приступ решевања проблема. Као правило бира се скупље решње.
 
Да се није променила власт, једна линија метроа са додатним краком до бувљака би досад била изграђена.

(а овде би се писало да је то "трамвај" и да је за исте паре могао "прави метро"...)
Da se gradio taj planirani LRT/laki metro, Beograd bi ostao bez sedmice, četrnaestice, petice, šestice, a njegov efekat na saobraćaj ne bi bio veći od tih tramvajskih linija koje bi morale biti trajno ukinute da bi se obezbedio prostor za njegovu izgradnju.

Da bi se realizovao čak i ovakav plan "teškog" metroa, neće morati da se ukida nijedna stara tramvajska linija. Ne verujem da će uvoditi nove, pošto su za Gangulu veći prioritet parkinzi. Ali sadašnji podsistem nema razloga da se redukuje zbog metroa, možda neku liniju ukinu jedino ako na njoj više ne bude imalo šta ispravno da vozi.
 
Da se gradio taj planirani LRT/laki metro, Beograd bi ostao bez sedmice, četrnaestice, petice, šestice, a njegov efekat na saobraćaj ne bi bio veći od tih tramvajskih linija koje bi morale biti trajno ukinute da bi se obezbedio prostor za njegovu izgradnju.
Хм, да, ефекат не би био тек тако, већи... био би десетоструко већи.

(Још да додамо да укидање трамваја у Булевару по отварању прфе фазе метроа уопште није било предвиђено првим Ежисовим планом :) Беше то одличан план, сад можемо да га правимо од блата.)
 
Nisu planirali da ukinu tramvaje u Bulevaru? Kako, kada bi laki metro bio nadzemni od Pijace Đeram do Ustaničke, a tu celo razdelno ostrvo između dve automobilske trake zauzima tramvajska baštica? Morali bi prvo nju negde da izmeste, a nemaju gde.
 
Screenshot_20230523-173546~2.png
 
S obzirom kako su završili prilaz brzoj saobraćajnici Novi Beograd - Surčin ne bi bilo čudno da se ovo završi za 5 godina.
 
Vrh