Šta je novo?

Metro

Мислим да ће протерати метро пре испод булевара него што ће се одрећи квадрата на простору бивше пруге.
 
Maliciozni komentar upućen meni koji pravi urbanistički projekat koji uzima u obzir sve primedbe Beobuild forumaša da se napravi jedan lep evropski kvart kakav zaslužuje Beograd.
 
Vidi stvar je veoma jednostavna, niko ne može da napravi projekat koji će se dopasti svima, to je prosto nemoguće da ugodiš svakom pojedincu.

Sto se mene tice ja nemam nista protiv toga da sajam kao sajam ostane u halama 1, 2, 3, kao i da metro ne prolazi područjem sajma nego negde drugde ja ne mogu da utičem na to jer su to politicka pitanja o kojima ja ne odlučujem.

Ako neko zeli da predlozi neki projekat gde sajam ostaje na svom mestu, slobodno moze da uradi svoj urbanisticki projekat i da predlozi tako nesto.

Ja sa ljudima koji su imali primedbe da sajam kao sajam ostane tu nisam imao kontakt a to ni ne utiče na ono sto ja radim jer izvorne hale ostaju na svom mestu i ako neko resi da sajam ostane na toj lokaciji (u sta sumnjam) uvek ce moci retroaktivno to da se uradi.
 
Poslednja izmena:
Може само кад се промени градска власт, да се пројекат укине и да се Кинези и Французи преусмере у доградњу БГ:воза. То је једини сценарио који може да прође, а да има икаквог смисла.
Može, ako bilo koja gradska vlast nađe načina da tim dograđenim BG Vozom poveže čukarička naselja, Trg Republike, Savski Venac, stari deo Zemuna, Bežaniju, Karaburmu i Mirijevo. I da mu poveća interval na 5-10 minuta radnim danom. Ako je moguće napraviti takav BG Voz za manje pare, onda je metro stvarno nepotreban.

Dokle god budu postojale situacije da u Kneza Miloša 20 i više minuta ne prođe nijedna 23-ka u oba pravca(čemu sam bio svedok večeras) i dok se iz "tehničkih razloga" već ojađeni BG Voz svakog dana bude otkazivao i skraćivao na više polazaka, ostaću pri stavu da je što brža izgradnja metroa nužnost, i to na ovom koridoru jugozapad-severoistok koji je zvanično planiran, mada se slažem da bi kudikamo bolje rešenje bila blaga devijacija trase M1 kako bi ista pokrila KBC i Prokop. Ali i ovakav metro će biti praktičniji od 23-ke i 37-ce u bilo koje doba dana.
 
1686321825703.png
 
Mislim da se često meša uzrok i posledica: uzrok lošeg gradskog prevoza u Bg je opšti lopovluk i boljenje pajšle za posao koji treba da se radi (svaka čast izuzecima/altruistima). Sutra da se sa neba spusti metro sa 9 linija i 386 km trase za ciglo 3 (tri) meseca bi i taj metro vanredno izostajao/kvario/otpadao točak/bio prenatrpan/ne bi bilo kasnih polazaka/ne bi radila klima ili šta god možete da zamislite usled: opšteg lopovluka i boljenja pajšle. Znači nije do nedostatka sredstava/aviona/kamiona/autobusa/hoverkrafta/tramvaja/podmornica nego zbog nepostojanja organizovanog sistema i opšteg javašluka, nebrige, korupcije, lopovluka, nesposobnosti, tutumraka i dalje nabrojte sami...
 
Svesni ste da su ovo zadnji trenuci da se nešto u vezi metroa dela. Od velikog pisanija po mrežama nema neke vajde osim hranjenja ega kao što i tviteraši sve znaju ali ne postoje u domenu realnosti.

Zato, ako hoćete da delate i imate predloge hajde da uradimo nešto da nas ne bi kleli potomci.
kako?
vlast ne zanima nase misljenje?
pa ni ovolika masa koja seta nije promenila stav vlasti ni za promil.

jedino smena gradske vlasti, to je jedini nacin

inace, trafostanica ne bi trebalo da bude tako blizu reke. U trafostanicama se nalzi kancerogeno ulje i drugi opasni materijali koji mogu da iscure.
 
Bila ova vest? Postaje vise smesno nego tuzno.

Raspisan tender za tehničku kontrolu izmenjene trase druge linije metroa, od Savskog trga do Grčića Milenka
metro_linija_2_231222_tw1024.png

Preduzeće Beogradski metro i voz raspisalo je tender za tehničku kontrolu geotehničkog elaborata za deonicu Linije 2 metroa od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka.

Na ovoj deonici prlanirane su četiri podzemne metro stanice: Slavija, Karađorđev park, Južni bulevar i Grčića Milenka.

U planu su i tri ventilaciono-evakuaciona okna i to između stanica: Savski trg-Slavija; Slavija-Karađorđev park i Karađorđev park-Južni bulevar.

Na osnovu Prethodne studije izvodljivosti sa Generalnim projektom definisane su dve linije beogradskog metroa. Studijom su analizirana varijantna rešenja fazne izgradnje za obe linije. Dužina druge faze Linije 1 iznosi 4,9 km sa 5 stanica. Dužina Linije 2 iznosi 20,6 km sa 22 stanice.

- Tokom razrade idejnog projekta druge faze linije 1 i idejnog projekta linije 2, zbog prostornog i tehničkih ograničenja, došlo je do izmena trase druge faze linije 1 kao i trase linije 2 - piše u dokumentaciji, uz napomenu da će tačne pozicije i gabariti stanica i ventilaciono-evakuacionih okana biti utvrđeni daljom razradom projektne dokumentacije, odnosno u fazi izrade idejnog projekta.

Rok za realizaciju usluge ne može biti duži od godinu dana.

Rok za podnošenje ponuda ili prijava je 13. jun 2023. godine, a detaljnije o tenderu pogledajte OVDE.


Podsetimo, kako je eKapija već pisala, konsultant Egis Rail definisao je novo, optimalnije rešenje deonice od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka.

Za tu liniju, od Savskog trga do Slavije, predložena je u potpunosti drugačija trasa, sa devijacijom ispod istorijskog centra - tunelom koji bi presecao osu Kralja Milana ulice u zoni Novog dvora kao i pravac Knez Miloševe podno Turske ambasade. Iza Slavije, veza sa prigradskom železnicom (BG voz) više se ne planira u Makenzijevoj ulici, u kojoj neće biti ni novog železničkog podzemnog stajališta, već kod Karađorđevog parka.

Mapa : Savski trg Beograd

I. Ž.
https://www.ekapija.com/news/424088...zmenjene-trase-druge-linije-metroa-od-savskog
 
Схватили да то подиже цену да нико не зна коико па решили мало да лове у мутном
 
Па ови баш желе метро испод сваког потока у БГ.
Причала ми професорка која је водила пројекат реконструкције ЈДП-а да је исто изнад подземне реке и да је ЈДП први објекат код нас чији темељи су рађени методом бетонске касете/каде јер је тај подземни ток приликом реконструкције за једну ноћ потопио цели подрум позоришта.

Мени за сада овај пројекат делује да има потенцијал да буде највећа инжењерска катастрофа у историји - глобално.
 
Па ту недалеко од ЈДП су и планирали метро станицу...
 
Мени за сада овај пројекат делује да има потенцијал да буде највећа инжењерска катастрофа у историји - глобално

Нажалост биће баш тако ако устрају у намери да израде накарадни пројекта
 
Naša linija će da prevozi 35.000.
327.520 Putnika je 2016. putovalo koridorom prve linije, sada je taj broj verovatno i veći, a do 2030-tih će možda preći i pola miliona. Nemoguće da 90% tih putnika nema 100 dinara dnevno za putovanje metroom u oba pravca, ili da 90% više voli putovanje u sporim i klaustrofobičnim autobuskim kantama nego u brzom i visokokapacitetnom vozu.
 
Vrh