Šta je novo?

Metro

Тешко да има толико путника дуж целог коридора на траси тзв. 1. линије. Можда на делу трасе од Бановог брда до Мостара, али то је просто један од два сабирна коридора у кретањима запад-исток јужно од Саве.
 
Samo da podvučemo šta imamo zbog ukidanja stanice Makenzijeva na liniji 2 i prebacivanju na Karađorđev park. Trasa je od Slavije preko Kralja Milana i Pionirskog parka pa do Savskog trga bez stanice u centru. Ideja planera je da svi koji idu u centar Beograda presedaju na Savskom trgu na liniju 1 kako bi opravdali njeno postojanje. Umesto da linija 2 ide u centar ona ga izbegava. Ovo je nedopustivo!


izmena trasa 2.png
 
И овај трапави покушај повезивања метроа са железницом код станице Карађорђев парк је погрешан. Нама требају везе метроа са главним железничким станицама за међуградски саобраћај (Земун, НБГ, Прокоп, Раковица), од приградских стајалишта једино Вуков споменик има смисла због покривања центра и правца ка Звездари.
 
Samo da podvučemo šta imamo zbog ukidanja stanice Makenzijeva na liniji 2 i prebacivanju na Karađorđev park. Trasa je od Slavije preko Kralja Milana i Pionirskog parka pa do Savskog trga bez stanice u centru. Ideja planera je da svi koji idu u centar Beograda presedaju na Savskom trgu na liniju 1 kako bi opravdali njeno postojanje. Umesto da linija 2 ide u centar ona ga izbegava. Ovo je nedopustivo!

Цео план метроа је недопустив. Од почетка сам говорио да је идеја ситних корекција планираних линија погрешна (скретање линије 1 на Прокоп итд.) и да је требало покренути кампању потпуног одустајања од овог накарадног плана и прављења потпуно новог (или преузимања принципа неког старог) свеобухватног концепта шинског система Београда.
 
Onda neka preuzmu Jovinov projekat iz sedamdesetih koji je svakako najbolji ikada, i neka se već jednom smiluju da krenu sa kopanjem. Ovde samo projektovanje traje godinama, a Beograd ih više nema za bacanje. Stanje u gradskom saobraćaju je alarmantno, i ne može se čekati još 2-3 decenije da se nešto opipljivo uradi u vezi sa metroom.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Ееее, али они то неће... не, не. Јер циљ није "поправљање јавног саобраћаја", него да њихови тајкуни више зараде по пољанама и утринама нашег граадааа по-оонос-ноог...
("Бео-гра-де, Бео-гра-деее... на ушћу две линије испод бивше станице")
 
Bukvalno presedacki metro, ne ginu ti bar 3 presedanja. Vec sam jednom postovao mesto gde se nalazi stanica "Sumatovacka" dole u Juznom bulevaru, znaci koma, mislim da je to najbesmislenija stanica u celom sistemu. Em je okolo ciganmala, em je u rupcagi , gde ti treba dobar kardio za Krst, Bulevar, i deo gde i ima ljudi, a ovako ka Pasinom brdu populacija koja ce da tezi metrou je smesna. A svi oni nizbrdo sa Dusanovca ce da se penju i prelaze brdo da dodju do metroa u onoj bulji od lokacije. Fazon da Beograd ima 10 linija metroa, tu stanica nikad ne bi bila ... A cena?
 
Тј како Београд није имао метро свих ових година, тако га и у Футуру2 неће имати, чак и да се исти изгради. Јер, коме треба толико пешачења
 
Bukvalno presedacki metro, ne ginu ti bar 3 presedanja. Vec sam jednom postovao mesto gde se nalazi stanica "Sumatovacka" dole u Juznom bulevaru, znaci koma, mislim da je to najbesmislenija stanica u celom sistemu. Em je okolo ciganmala, em je u rupcagi , gde ti treba dobar kardio za Krst, Bulevar, i deo gde i ima ljudi, a ovako ka Pasinom brdu populacija koja ce da tezi metrou je smesna. A svi oni nizbrdo sa Dusanovca ce da se penju i prelaze brdo da dodju do metroa u onoj bulji od lokacije. Fazon da Beograd ima 10 linija metroa, tu stanica nikad ne bi bila ... A cena?
Prvi put čujem da u Južnom Bulevaru postoji bilo kakva ciganmala, kao stanovnik ovog grada već prilično dugo vremena znam da su Čubura, Pašino Brdo, Neimar, generalno Vračar jedan od najgušće naseljenih krajeva Srbije, do te mere da ljudi praktično žive jedni drugima na glavi, toliki je urbanistički haos i prenaseljenost u celoj vračarskoj opštini. A javni prevoz im je očajan, manje-više kao i svuda u ovom gradu.

Ako se M2 izgradi, svako će pre koristiti nju nego današnju bus liniju 46, s tim da će metroom moći da stigne i do Novog Beograda i Zemuna. Pa i da u stanici Savski Trg preseda na M1 za centar ili Čukaricu, opet će na odredište stizati mnogo brže nego danas 55-om do Čukarice, ili presedanjem 46+31 ako putuje do Trga Republike, ili još grđe 46+48/33 ako putuje negde u pravcu Palilule.
 
Ako busevi 23, 27, 37, 52, 56, 83 danas voze prazni, i prve dve linije metroa će biti prazne.

Niko ne spori da bi M1 bila punija kada bi imala stanice KBC i Prokop. Ali u današnjim okolnostima bolji metro mi realno nećemo doživeti, ako uopšte doživimo i ovaj u šta veoma sumnjam.
 
Prvi put čujem da u Južnom Bulevaru postoji bilo kakva ciganmala, kao stanovnik ovog grada već prilično dugo vremena znam da su Čubura, Pašino Brdo, Neimar, generalno Vračar jedan od najgušće naseljenih krajeva Srbije, do te mere da ljudi praktično žive jedni drugima na glavi, toliki je urbanistički haos i prenaseljenost u celoj vračarskoj opštini. A javni prevoz im je očajan, manje-više kao i svuda u ovom gradu.

Ako se M2 izgradi, svako će pre koristiti nju nego današnju bus liniju 46, s tim da će metroom moći da stigne i do Novog Beograda i Zemuna. Pa i da u stanici Savski Trg preseda na M1 za centar ili Čukaricu, opet će na odredište stizati mnogo brže nego danas 55-om do Čukarice, ili presedanjem 46+31 ako putuje do Trga Republike, ili još grđe 46+48/33 ako putuje negde u pravcu Palilule.
Pa iz kog si kraja?
 
Romi su velikom procentu stanovnici celog tog kraja , a narocito juzni bulevar u tom delu. U jadranskoj iskacu na ulicu pa njom ni ne vozim a i ovaj deo ka zutoj gredi i ceo deo oko ugla sa grcica milenka. A sto se tice koriscenja linija, moze da ide metro i do zelenog brda da ide ulicom ruze jovqnovic, jer ce ljudi svakako koristiti pre metro nego bus 64 .
 
Испред оног новог Максија у оном новијем стамбеном комплексу између Шуматовачке и Тужног булевара је у почетку банда малолетних рома салетала купце по изласку и агресивно просила све док маркет није ангажовао обезбеђење.
Ako busevi 23, 27, 37, 52, 56, 83 danas voze prazni, i prve dve linije metroa će biti prazne.

Niko ne spori da bi M1 bila punija kada bi imala stanice KBC i Prokop. Ali u današnjim okolnostima bolji metro mi realno nećemo doživeti, ako uopšte doživimo i ovaj u šta veoma sumnjam.
Овај метро само качи делове траса тих линија али не и целе линије. Нпр. метро нема станицу Зелени венац као линије 52 и 56 која је главна за преседања и долазак у центар. А и после Бановог брда маша планска насеља Чукарице због њива иза Рупчина где ће се као нешто градити.
Са 27 се маша горњи део Карабурме, Ћалије, Ладне воде, а доле у Вишњичкој је мање приступачан 80% становника Карабурме.
 
Овај метро само качи делове траса тих линија али не и целе линије. Нпр. метро нема станицу Зелени венац као линије 52 и 56 која је главна за преседања и долазак у центар. А и после Бановог брда маша планска насеља Чукарице због њива иза Рупчина где ће се као нешто градити.
Са 27 се маша горњи део Карабурме, Ћалије, Ладне воде, а доле у Вишњичкој је мање приступачан 80% становника Карабурме.
Ko sa Čukarice putuje do Zelenjaka, većinom ima za cilj Trg Republike, Knez Mihajlovu, Kalemegdan i najužu moguću zonu centra. Okretnica Zeleni Venac će moći da se ukine ako se realizuje celokupna M1 uključujući južni krak do Orlovače. Ne znam koliko je realno da se izgrade svih 8 planiranih stanica južno od Žarkova, ali sa njima bi autobuske linije 37, 52 i 56 postale višak.

Naselja duž Dragoslava Srejovića između Bogoslovije i Mirijeva imaju prilično malo stanovnika, i tu se dobrim delom nalaze nehigijenska naselja i Zvezdarska Šuma gde ne živi praktično niko. Linije 27 i 27E su više nego dovoljne za Ćalije, ali ne i za grad od preko 50.000 stanovnika koji je potpuno srastao sa urbanim tkivom Beograda kao što je Mirijevo. Što se tiče Ladnih Voda, zar nije predviđena metro-stanica Sedma Beogradska Gimnazija na nekih stotinak metara od autobuskog stajališta Ladne Vode?
 
Доста људи преседа на линије ка НБГ, доста преседа ка булевару Деспота Стефана, а доста привредне активности има баш у зони Зеленог венца, могу се усудити да кажем више него у зони Савског трга и Кнез Михаилове заједно. 37 можда и замени, али 52 и 56 тешко пошто њихове трасе слабо покрива. Мада 37 је и онако према планерима јавног саобраћаја мање битна линија чим је одређена за соло аутобусе.
Богами, живео сам на Миријеву једно време, пуњење и 27 и 27Е од Миријева до Омладинског је било лепо.
Нехигијенска насеља су више планираном трасом метроа - иза Панчевца, око Роспи Ћуприје и целом дужином Миријевског булевара, до гимназије.
 
Ako busevi 23, 27, 37, 52, 56, 83 danas voze prazni, i prve dve linije metroa će biti prazne.

Niko ne spori da bi M1 bila punija kada bi imala stanice KBC i Prokop. Ali u današnjim okolnostima bolji metro mi realno nećemo doživeti, ako uopšte doživimo i ovaj u šta veoma sumnjam.
Metro ne pokriva ista mesta. To što nekome na Banovom brdu odgovara ne znači da će odgovarati nekome ko je 4 ulice odatle da uđe u auto i brže dođe.

Tvoji argumenti počivaju na tome da će svi da pocrkaju da uđu u metro, a u realnosti će se barem na stanicama gubiti između 10 i 20 minuta, što izjednačava vozno vreme autobusa. I šta smo dobili? Ulupali smo pare za isti efekat.

Mislim, pričam ti kao neko kome po ovom planu obe linije leže ispod nogu. Neće mi odgovarati.
 
Manji napor će biti silazak u duboke stanice nego što je danas običan ulazak u bilo koji gradski bus između 6 ujutru i 23:30 uveče. Valjda će stanice imati eskalatore, pa će i silazak biti lakši za sve starosne kategorije. Uostalom, koliko je danas vremena potrebno za silazak u Vukov Spomenik, za koji kažu da je i dalje najdublja podzemna stanica u Evropi, mislim da je u vreme svog otvaranja 1995. bila čak i u svetu?

Linija 37 je 100% solo zbog katastrofalnog stanja u voznom parku GSP-a, inače su na njoj do pre 10 godina vozili samo zglobovi. Ta linija nije ništa nebitnija od 23-ke ili 56-ce, a ako se izgradi južni krak M1, skoro pa celokupna njena trasa će biti pokrivena. Takođe će biti pokrivene i 52-ka i 56-ca, sa izuzetkom stajališta u Kneza Miloša i Zelenog Venca.
 
Sve to stoji, samo je u Vukovom spomeniku 1 eskalator, dok je u većini (nisam siguran za sve) stanica metroa planirano da bude više spratova, što znači potencijalne gužve. Sad, meni je sigurno lakše da uđem u autobus.

Sećam se jedne podzemne stanice u Barseloni, brate nikad kraja dok izađeš iz nje na tu foru pokretne stepenice po spratu. Ne bih izdržao tako svaki dan, a ni svaku stanicu.
 
Možda ulaz i izlaz iz podzemne stanice vremenski traje duže od ulaska u autobus, ali je zato sama vožnja bilo kojim metroom u poređenju sa vožnjom bilo kojim trenutno dostupnim prevozom u BG nebo i zemlja. Koliko dugo danas u proseku čekaš bus, a koliko bi čekao voz u metro stanici?
 
Vrh