Šta je novo?

Metro

Ja imam drugačiju informaciju iz poprilično pouzdanog izvora.

Prilikom obilaska TPS Zemuna pre par meseci i razgovora sa glavnim inženjerom iz Energoprojekta zadužen za nadzor novi TPS je predvidjen kod Kijeva i biće manji od Zemuna.
 
Одувек је планиран нови ТПС у Кијеву.
Хале у Макишу могу лако да буду пренамењене, може ту Србија карго да паркира све локомотиве нпр.
 
Одувек је планиран нови ТПС у Кијеву.
Хале у Макишу могу лако да буду пренамењене, може ту Србија карго да паркира све локомотиве нпр.
Neće biti tog u Kijevu biće novi u Makišu. Uzeće zemlju od ranžirne (koju će smanjiti) i objediniće dosta funcija sa metro depoom i ranžirnom. Takođe je povoljnije jer je denivelisan ulazak u stanicu Rakovica dok bi sa Kijevom to bilo malo komplikovano. Takođe bi morala eksproprijacija. Izvor je poprilično pouzdan.
Ja imam drugačiju informaciju iz poprilično pouzdanog izvora.

Prilikom obilaska TPS Zemuna pre par meseci i razgovora sa glavnim inženjerom iz Energoprojekta zadužen za nadzor novi TPS je predvidjen kod Kijeva i biće manji od Zemuna.
Da, biće manji od zemuna, čisto za gariranje i manje opravke. Samo će se nalaziti na Makišu ne kod Kijeva
 
Па концепт новог железничког чвора је замишљен да постоји ТПС у Кијеву, за возове ка северу и западу. Опет ако буде нова ТПС у Макишу, онда могу да је прошире и на простор предвиђен за метро депо.
 
Neće biti tog u Kijevu biće novi u Makišu. Uzeće zemlju od ranžirne (koju će smanjiti) i objediniće dosta funcija sa metro depoom i ranžirnom. Takođe je povoljnije jer je denivelisan ulazak u stanicu Rakovica dok bi sa Kijevom to bilo malo komplikovano. Takođe bi morala eksproprijacija. Izvor je poprilično pouzdan.

Da, biće manji od zemuna, čisto za gariranje i manje opravke. Samo će se nalaziti na Makišu ne kod Kijeva
Odakle ti informacija da ce biti depo na Makisu? Ovvo prvi put cujem jer oduvek je bilo planirano u Kijevu. Ako je tako onda su promenili plan nedavno.
 
Вероватно је та идеја дошла са планом да БГ воз иде до Обреновца преко Сурчина.
 
Тачно, али тај план предвиђа и линију БГ воза до Железника и ранжирне у Макишу.
 
videcemo sta su planirali, za sada deluje malo konfuzno sve to.
Ponajvise me cudi to prebacivanje depoa u Makis jer em sto produzava rezi voznje u odnosu na Kijevo em smanjuje propusnu moc Makiskog tunela. Malo mi to nelogicno.
 
Па концепт новог железничког чвора је замишљен да постоји ТПС у Кијеву, за возове ка северу и западу. Опет ако буде нова ТПС у Макишу, онда могу да је прошире и на простор предвиђен за метро депо.
Pa jeste koncept novog čvora tako, ali taj plan je bio pre 50 godina pravljen. Sad su ga samo revidirali i shvatili da je isplativije u Makišu.
Odakle ti informacija da ce biti depo na Makisu? Ovvo prvi put cujem jer oduvek je bilo planirano u Kijevu. Ako je tako onda su promenili plan nedavno.
Poprilično sveža informacija, nažalost ne mogu da otkrivam izvor. Ali mislim da je već prihvaćeno.
Вероватно је та идеја дошла са планом да БГ воз иде до Обреновца преко Сурчина.
Mislim da nije, mislim da je samo povoljnija lokacija. Imaš svakako malo veće nulte kilometre do Rakovice.
videcemo sta su planirali, za sada deluje malo konfuzno sve to.
Ponajvise me cudi to prebacivanje depoa u Makis jer em sto produzava rezi voznje u odnosu na Kijevo em smanjuje propusnu moc Makiskog tunela. Malo mi to nelogicno.
Ali je logično kad staviš na papir, denivelisan pristup stanici Rakovica vs cela skretnička lira do TPS Kijevo u slučaju ka TPSu, prostor koji već poseduje železnica vs privatne parcele, ranžirna koja ne radi punim kapacitetom i ima više koloseka nego što treba, objedinjavanje nekih funkcija održavanja ranžirne, metro depoa i novog TPSa. Jeste smanjena propusna moć ali svakako nema saobraćaja kao recimo na Prokop-Zemun, nemaš ni stanice izmedju
 
Може ту да буде нови депо БГ воза.

заједнички депо, метро и БГВ, свакоме по део земљишта

Nisam siguran koliko je to izvodljivo kad se uzme u obzir da su u metro depoima radijusi krivina mnogo manji nego na železnici i da je napajanje preko treće šine za metro a preko pantografa za Bg Voz. Pritom same hale su dosta drugačije za ta dva zeleznička sistema i procesi održavanja nisu isti.

не треба да деле колосеке, само деле простор, типа 2/3 метро и 1/3 БГВ
 
заједнички депо, метро и БГВ, свакоме по део земљишта



не треба да деле колосеке, само деле простор, типа 2/3 метро и 1/3 БГВ
Ако метро буде како треба, онда ту нек буде само депо БГ воза, тј. Србијавоза пошто ће гарнитуре и даље бити њихове.
 
Ako se ne varam naši metro vozovi bi trebalo da se napajaju preko pantografa :D
Ипак не.


Код Обрадовића, иначе, већ прва реченица је погрешна:
Kandidat liste "Srbija protiv nasilja" za gradonačelnika Beograda Vladimir Obradović je rekao da se saobraćajne gužve u glavnom gradu mogu rešiti izgradnjom metroa
Метро не "решава" саобраћајне гужве, нигде.

Даље су у сличном маниру наставља на тему паркирања и сл.

Засад, нисмо у прилици да од политичара добијемо квалитетне изјаве на тему саобраћаја. Мање или више, сви лупетају, ово је још и солидно. Немају добре консултанте.
 
Несташицом бензина...

Да нађемо овећи град који нема саобраћајне гужве?
 
Метро не "решава" саобраћајне гужве, нигде.
Baš nigde, osim u svim gradovima veličine Beograda u našem okruženju, a i šire. :ROFLMAO:
Да нађемо овећи град који нема саобраћајне гужве?
Sofija, bio sam tamo prošlog proleća, i njene saobraćajne gužve ako se tako uopšte mogu nazvati su na nivou jednog Novog Sada kod nas. A Sofija ima samo stotinak hiljada stanovnika manje od Beograda, te svoje saobraćajno blagostanje može zahvaliti domaćinskom gradskom i državnom rukovodstvu koje je smatralo da je za jedan milionski grad ipak primerenije da umesto tramvajem metroom uđe u 21. vek. Za ulazak tramvajem u prošli vek su zakasnili tačno godinu dana, BG ga je dobio čitavu deceniju ranije. Nažalost, ovde mnogi krajnje retrogradno smatraju da bi tramvajem trebao ući i u 22. vek.
 
Nisu care, bio sam ja malo više puta u Sofiji, iste su im gužve ko i ovde. I kukaju na njih.

Zapravo, učešće automobilskih kretanja u Sofiji je 35% ukupnog broja putovanja, što je 20% više nego u Beogradu :)

I gledaj čime to onda rezultuje:

Traffic Congestion in Sofia is Worse than those in San Francisco and Sydney

Eto, ko Novi Sad 🤣

The capitals of three neighbors of Bulgaria are among the ten cities in Europe with the greatest traffic congestion. These are Istanbul, Bucharest and Athens, with the first two cities ranked second and third in 2018, only behind Moscow. The Greek capital is in 7th place, ahead of Rome, Warsaw and Ekaterinburg.
Ajajajajaj...

A dosad smo vala mogli da naučimo ponešto o ovoj temi; stalno se to vrti.

Mogao je i Obradović. Nego smo lenj narod i nevolimo dučimo.
 
Poslednja izmena:
Ako automobilski prevoz u Sofiji čini 35% putovanja, koliko bi tek činio da nema 4 linije metroa? Gužvu ne prave samo automobili, prave je apsolutno svi zavisni vidovi prevoza: autobusi, trolejbusi, tramvaji. Zato trebamo imati one nezavisne.

Da se ogradim, nije bilo vreme špica kada sam ja stigao autobusom u Sofiju, ali onako odokativno gledano, Bulevar Slivnica kojim se u grad ulazi iz pravca zapada je u 10 pre podne bio manje zakrčen nego što je to u proseku beogradski Bulevar Kneza Miloša u 22 uveče, koji je ozloglašen i van Beograda kao saobraćajnica sa najgorom gužvom na Balkanu. A upravo nju prva faza M1 treba najviše da rastereti, i ne samo nju.
 
Ne rešava metro nikakvu gužvu, jer onaj koji je do sada putovao autom, taj će i nastaviti da koristi auto. Tek neki procenat možda pređe na metro, odnosno javni prevoz, i to samo onda kada bude atraktivan i pouzdan. A izgradnja metroa ne rešava ni pouzdanost drugih vidova javnog prevoza, a ni ne vozi do svake tačke u gradu. Uostalom, mi smo više neka automobilska nacija, jedino smanjenje saobraćaja od automobila može da se reši kroz smenu par generacija, uz preduslov kvalitetnog metroa i ostatka javnog prevoza, a možda čak i nekim zabranama za automobil u gradu. Pa ni obilaznica nije rešila gužvu kroz (bivši) autoput kroz grad.
Metro u ovakvom planu kakvom je, neće služiti ničemu pametnom.
 
Искрено, кога брига да ли ће се смањити гужве? Ако сви имамо могућност да путујемо брзо и достојанствено, баш ме брига што гомила људи не жели да искористи ту могућност, бећ бира да проводи неколико сати дневно губећи живце и милећи у лименој кутији.

И ипак би радикално побољшање јавног превоза скинуло и један број аутомобила са улица. Штета што тренутни план за метро не доноси такво побољшање.
 
Ideja:
M4 Sajam ili Mostar-ŽS BGC-Trg Oslobođenja-bul. Oslobođenja (FON,...)-Pet solitera
Potencijalni produžetak od Sajma/Mostara ka NBG trasom Mostar-Stari Železnički most-ŽS NBG-Opština-Zemun.
Linija bi bila neka vrsta light raila s obzirom na velike nagibe nivelete.
 
Iz lične perspektive mogu da kažem da je glavna stvar koja me nervira kod toga što autom idem na posao je to što ne znam kad ću stići do odredišta. Primera radi, nekad mi treba 20 minuta da se vratim kući, nekad sat vremena.

Prednost metroa je što takvih oscilacija bude manje, jer je sistem izolovan od ostali vidova saobraćaja.
 
Što je ključna osobina i revolucija u životu u gradu a ne smanjenje gužvi na ulicama. Otuda magija metroa da iako duboko pod zemljom, u večitom mraku, vlazi i hladnoći mami građane da izađu iz direktnih autobusa i tramvaja, pa pohrle niz beskonačne redove klaparajućih stepenika i tiskaju se u punim vagonima katkad i bez osvetljenja. Postoje ljudi na temi koji to ne uspevaju da prihvate.
 
Vrh