Šta je novo?

Metro

Мислим да си хтео да кажеш ausweis а не auschwitz.
Истина је да је инфраструктура у САД-у у озбиљном заостатку у односу на западне европске државе или пак Јапан. Далеко су од катаклизмичних процена који се представљају ради сакупљања ”јефитних поена” али да им цветају руже - апсолутно не. Превише новца је потрошено на војне екскурзије у последњих 30година.
 
САД је скроз дургачија филозофија живота, као и Азија нпр. Погледајте само куће које нису зидане већ су од дрвета, па стил живота у аутомобилу.
 
Lepo piše: DOBIJA.
I evo, pedeset godina kasnije, još dobija.
A zapravo, gubi, posebno u poslednjih desetak godina, uprkos prodavanju karata, uprkos ravnanju terena u Makišu...
Ekipa koja ga vodi, nedorasla je gradu, po negovoj veličini i značaju, a vođena je nekim drugim interesima, razlilitim od interesa stanovnika i funkcionalnosti grada.
Zida se preko mere, često na mestima koja su ostavljena kao zelena, utrpavaju zgrade između....
Prevoz je sve slabiji, manje vozila nikskvog kvaliteta, dominiraju solo, a gustina naseljenosti raste. Ulice nemaju još mnogo kapaciteta da prime mnogo više autobusa...
Dakle, metro treba. I onda, umasto da se prioritetno radi pracac na kome je najveća frekvenca putnika, nekome pada da opet zlopotrebi moć i državu i jedno polje, pomoću budućeg metroa učini poželjnim prostorom za gradnju.
Nadajmo se da neće početi da kopaju još, ili će ih košava oduvati pre nego što krenu.
I samo letimičan pogled na plan grada i tokove ljudi, kaže da čvor mora biti Trg i Slavija, da novobeogradski koridori i Bulevar vuku najviše ljudi.
Hoćemo li (opet)ulupati pare, izgubiti vreme, a ništa suptinski nećemo rešiti.
 
Може ту да буде нови депо БГ воза.
Realno sve dok ne počnu da zidaju mogu nešto da učine. A čak i tada imaju mogućnost proširenja kapaciteta dogradnjom. Bitno je obezbediti potreban prostor. Ona krivina oko trafo stanice je pojela skoro ceo jedan depo. Pogledaj osnovu makiškog kompleksa, izmeri nasut teren pa premeri Stratford Market (gde je veliku površinu zauzeo centar za obuku) i shvatićeš koliko ti malo treba za pola Jubilee (čitaj 30 vozova dužine 126m, dakle 50% dužih od našeg metroa). Od 72ha koliko se u Makišu nasipa polovina otpada na depo zbog veoma velike neiskorišćene površine.

Interesantno da se Makiš kao lokacija prvog depoa ne nadovezuje samo na prvu liniju metroa već i na jedinu čisto gradsku liniju gradske železnice (Makiš-Karaburma) pa pošto železnička infrastruktura (u nekom obliku) već postoji čak i u slučaju da dođe do probijanja rokova izgradnje metroa neki metroliki BGV bi kao plan B proradio do 2027-30 bez po muke. Takva adaptacija dela BG voza kao alternativne trase M1 bila bi nesumnjivo najbrža, najjednostavnija i najjeftinija, samim tim i najizvesnija za realizaciju, pri čemu je i "politički nezavisna", u smislu da iziskuje samo dobru volju bilo koje vlasti, aktuelne ili nove.

Ako ne urade ništa pošteno bi se obrukali jer jedan transilvanski Kluž sa 400k stanovnika gradi svoj automatski metro do 2026. Ajde metro i da shvatim ali BG voz predstavlja neuporedivo manji obim posla. Da je zaista hteo grad je dosad mogao 5x dosad otvoriti metroliku liniju, a može i sad za svega par godina. Stvarno treba da nas bude sramota kao narod. U komšiluku se istorija ponavlja, posle Soluna Kluž. Ko je sledeći za medium capacity system do 2030? Pogranični Debrecin ili Segedin?

Nisam siguran koliko je to izvodljivo kad se uzme u obzir da su u metro depoima radijusi krivina mnogo manji nego na železnici i da je napajanje preko treće šine za metro a preko pantografa za Bg Voz. Pritom same hale su dosta drugačije za ta dva zeleznička sistema i procesi održavanja nisu isti.

Ovo pricam kao neko ko je video svojim očima kako izgleda izvodjacki arhitektonski projekat metro depoa i projekat zelezničkog depoa u autocad-u da ne ispada da pricam na pamet.

Kompatibilnost je 0%
Trebalo bi sve da se isprojektuje od početka kad bi se vrsila prenamena za Bg Voz.
Pa zašto uopšte razmišljati o regio vozovima kad je depo za metro? Logično bi bilo koristiti metro vozove koji su kompatibilni i sa železničkim čvorom, ali ne bilo koje jer bi morali da omoguće pristup sa niskih perona kao što je to slučaj u Londonu. Uslov je samo instalacija treće šine kao sekundarnog napajanja u železničkom čvoru. To ne bi bio ni metro ni voz nego hibrid - beogradski metro-voz.

Baš bi voleo da čujem koliko bi opozicija imala sluha za tako nešto.
 
IMG_20231212_175549_307.jpg

IMG_20231212_175548_051.jpg
IMG_20231212_175548_273.jpg

Današnje prezentovanje BMVa. Zanimljivo je da su planirali nove krakove ka Aerodromu (u 2 varijatne) kao i krak ka BIO4 kampusu i jedan krak ka Miljakovcu. Linija 3 def ide preko Vuka, Prokop ostaje sa šatlom do Sajma. Sledeće godine završavaju finansijski deo i kreću da grade. Takođe kreću da projektuju M3 sledeće godine.
Isto tako će Karađorđev park zbog kompleksnosti posla dugo da se radi (godinu dana) sa naizmeničnim puštanjem saobraćaja po kolosecima. Stajalište će biti rekonstruisano paralelno sa izgradnjom metro stanice.

PS. ignorišite M3 preko Prokopa, ta varijanta je nezvanično odbačena odnksno najverovatnije je da će ići preko Vukovog spomenika (što je bolje po meni)
 
Како су замислили тај шатл? Баш труба. Занимљиви ови предлози за проширења.
 
Sada kada Voždovac i ostala naselja u okolini neće dobiti vezu sa ŽS Prokop preko metroa mogu da nam uvedu autobusku liniju bez ikakvih izgovora kako se čeka metro, smak sveta itd...
 
Zašto odustaju od M3 preko Prokopa? I kada bi mogli da krenu sa linijom 2?
Jer neće da žrtvuju M3 zbog prokopa (bukv njihove reči), sa čime se apsolutno slažem. Veza Vuk-Voždovac će biti neverovatna, a ta veza danas ne postoji.
Како су замислили тај шатл? Баш труба. Занимљиви ови предлози за проширења.
Tunelski iskop, nemaju još tehničke specifikacije toga. Spominjali su travelatore, itd. Biće stajalište Sajam na mostu.
Znači BG Voz sa onom "S" trasim do stadiona je izvisio?
Kako izvisio? Sutra, prekostura potpisuju ugovor za to (vesićeve reči). Ali mi se čini da će u jednom trenutku samo produžiti metro do aerodroma. Lično navijam za varijantu preko Ledina
 
Sada kada Voždovac i ostala naselja u okolini neće dobiti vezu sa ŽS Prokop preko metroa mogu da nam uvedu autobusku liniju bez ikakvih izgovora kako se čeka metro, smak sveta itd...
Ja bih to rešio tako što bi taj šatl bio produžen do Autokomande, a može i dalje kroz bulevar Oslobođenja do Banjice (dobijemo neki M4 light rail fazon)
 
Kako izvisio? Sutra, prekostura potpisuju ugovor za to (vesićeve reči). Ali mi se čini da će u jednom trenutku samo produžiti metro do aerodroma. Lično navijam za varijantu preko Ledina

U tom slučaju zasto dupla veza do aerodroma i sa metroom i sa BG Vozom. Toliko smo bogati?
 
Кад су то изградили метро, кад се већ прича о екстензијама? Који sci-fi човече...

...а да ни трећа sci-fi линија неће кроз Прокоп. Не знам како бих коментарисао...

...а ево и тема је на прагу 1000. стране, само што није...

...а метроа нигде!
 
Znači BG Voz sa onom "S" trasim do stadiona je izvisio?
Gde izvisio, nemo prizivaš i metro blizanca (M1 do aerodroma preko KBC B. kosa i Marka Čelebonovića). 🤣

Šalu na stranu zelena je ok za aerodrom preko Ledina, ali preko Kvantaša samo sa prečicom u vidu kraka preko Tošinog bunara. Od M1 zavijene ka Bežanijskoj kosi nema vajde, osim ako i ona ne dobije krak preko Tošinog do Merkatora (da zemunski krak završava na Bežanijskoj koso a aerodromski preko Tošinog nastavlja). To bi još bila i najbliža veza. A treća bi preko Vuka bila odlična. Ko bi rekao, treća sreća. Btw. bilo bi interesantno da se odluče za obe varijante produženja M3, odnosno da se grana ka BIO kapusu i Miljakovcu (ili još bolje skroz do Rakovice radi presedanja na BG voz), mada moram priznati da mi sve ovo izgleda nekako nerealno, nedostižno i preglomazno/megalomanski i pored redundantne aerodromske veze.

Da se nismo previše "zaigrali" sa produženjima kao komunisti 70-ih, mislim da ne bude autobus za 22. vek?

S tim u vezi možda bi najbolje bilo pomeriti M1 preko Prokopa, a M2 i M3 spojiti u jednu sa kracima ka Zemunu i Blokovima na zapadu, odnosno ka Mirijevu i Banjici na istoku (na mapi bi bile prikazane kao dve), metroizovati najurbaniji deo BG voza (plus za aerodrom i Borču) i spustiti tramvaj (na najopterećenijim trasama dvosmeran, makar uskokolosečni) pod zemlju gde je to moguće i okrenuti autobusku mrežu linija naglavačke.

Nego, jel sam to ja ćorav ili sada M2 kruži preko Londona bez međustanice između Slavije i Savskog trga? I šta sad kad M3 ode na Vuk da se mimoiđu na 300m bez presedanja?
 
Nisi me razumeo, nisam mislio na trase nego zasto bi se dale pare na 2 veze koje bi obavile istu funkciju? Dovoljan bi bio ili metro ili Bg voz.
BGvoz ne povezuje Blokove sa Aerodrom, takođe ne povezuje centar sa Aerodromom. Mislim da ta veza metroa do aerodroma nije toliko skupa. A treba imati na umu i vrremensku osu, BGvoz se gradi sad za god dve, metro linija 3 za 10 godina u najboljem slučaju
 
Vrh