Šta je novo?

Metro

Beograd se puni, a to je ovde problem, pritom nijedan metro neće rešiti taj problem.
Beogradu je potrebno Ciriško rešenje, jedan opširan S-Bahn sistem od Alibunara do Valjeva, i od Novog Sada do Velike Plane sa planskim naseljavanjem tih područja.
Ova nova pruga ka Novom Sadu je pokazala potencijal, ali nije do kraja, sistem treba dalje razvijati.

Poenta nije da se olakša kretanje kroz Beograd, nego da se ponudi drugačija filozofija, ja vidim šansu.
Potrebni su i jaki Niš, Kragujevac & Novi Sad kao centri koji bi takođe imali jaku lokalnu železnicu te bi smo zadržavali stanovnike u manjim mestima u okviru njihovih regiona.
Sa brzim & efikasnim IC linijama oni bi brzo stizali do Beograda kao centra države, obavljali poslove i vraćali svojim kućama.
Naravno, jačanje "last mile" vidova mobilnosti u samom gradu kako bi ljudi efikasno stizali do svojih željenih mesta unutar Beograda.
Gradnjom UMP-a & SMT-a sa proširenjem bitnih pravaca Beograd bi prodisao dodatno, uz gore napisanu meru kao grad bi se konačno stabilizovao.

Nijedna politička partija nema u svom programu ovakvu ili sličnu ideju, a u stvari ovo je rešenje ispred nosa.
Naši preci su postavljanjem prvih kilometra pruge Beograd-Niš davne 1880. lansirali nama slepcima koncepciju lakog i brzog povezivanja lokacija i života, ali mi ne koristimo to.
Beogradu je potrebna dijeta, a jedini način da je postignemo jeste razbijanje stanvonika iz samog grada na krug od 100km udaljenosti sa visoko razvijenom regionalnom železnicom.
Manje će koštati, ali promeniće živote mnogima, na političkom nivou ovo bi u biračkom telu pogodilo dva problema: Decentralizacije & Olakšavanje života u Beogradu.
 
Mi smo dobili zeleznicu standardnog koloseka tek 1884te godine zbog stranog faktora koji nas je naterao na to i to je bilo dosta kasno u odnosu na mnoge druge evropske drzave koje su uveliko izgradile dobar deo njihove mreze.

Posle kad smo se mi pitali za zelenicu umesto da smo nastavili da gradimo pruge normalnog koloseka osim onih ugovorenih sa susednim državama mi smo gradili veliki broj pruga širom cele zemlje sa metarskim kolosekom i katastrofalno krivudavim trasama sto se pokazalo kao velika greška jer od stotine kilometara pruga uzanog koloseka danas su osim šarganske osmice sve ukinute i demontirane. To su u pogledu investicije za ondašnju državu bačene silne milijarde ulaganja u infrastrukturu samo zbog pogrešnog izbora železnickog "standarda" jer mi imamo taj problem da uvek idemo na to neko jeftinije rešenje koje nas na kraju uvek skupo košta.
 
Da moja greška 760 mm a ne 1000.
Tragično ne znam ko je to uveo ali zeznuo nas je debelo.
 
Мислим да је то Аустријски утицај. Тзв. Босански колосек.
 
Beograd se puni, a to je ovde problem, pritom nijedan metro neće rešiti taj problem.
Beogradu je potrebno Ciriško rešenje, jedan opširan S-Bahn sistem od Alibunara do Valjeva, i od Novog Sada do Velike Plane sa planskim naseljavanjem tih područja.
Ciriško rešenje za gradove veličine Ciriha. Beogradu je potrebno sofijsko, bukureštansko, istanbulsko, atinsko, budimpeštansko, praško, namerno ne kažem londonsko, parisko i moskovsko rešenje. Ako saobraćajne probleme jedne prepune košnice od grada ne može ublažiti metro, S-Bahn koji pokriva samo železničke stanice/stajališta koja u centru ne postoje neće pomoći ni toliko.

Naravno da je poželjno da Beograd ima što opsežniji BG Voz, ali ako se on ne dopunjuje sa metroom koji povezuje centar sa istočnim i jugozapadnim Beogradom, sam neće dati bogzna kakve rezultate. Može neki futuristički BG Voz imati i takt metroa, džaba svakome ko brzo želi da stigne do Mirijeva, Banovog Brda, Žarkova, Bežanije, Trga Republike, Dorćola, Braće Jerković, Banjice i ko danas putuje 12-com, 37-com, 23-kom, 26-com, 48-com, 27-com, neće moći da pređe na taj podsistem.
 
Poslednja izmena:
Nijedna politička partija nema u svom programu ovakvu ili sličnu ideju, a u stvari ovo je rešenje ispred nosa.
To važi za mnoge stvari, a ne samo za planski razvoj Beograda. U njihovim glavama je jasna (i jedna jedina) matrica:

Kako ostati na vlast (odnosno, do nje doći)? >> Kako koristiti vlast za raspodelu državnih/društvenih sredstava svojim pristalicama >> kako dobiti što više sredstava sa strane (EU) >> i kako raspodeliti ta sredstva svojim pristalicama

Ništa čudno pošto realno to tako svuda funkcioniše.

Enivej, metro, bolji tramvajski sistem, bolji busevi (recimo sa pravim žutim trakama), i manje automobila (tj. manje pređenih kilometara u automobilima) su realno neophodne stvari kako bi širi centar Beograda bolje funkcionisao. Bez toga, gradnja ili unapređenje prigradske (odnosno, međugradske) železnice nema mnogo smisla.
 
Šapić koji govori da je "krtica" naručena i da stiže sledeće godine, Novo Jutro Pink - 8.12.2023.
7min 6sek priča o Metrou par minuta

Ekskluzivne fotografije naručene krtice:

krtica-3.jpg
 
Gangula ne zna šta priča; još ni ugovor o izgradnji prve faze M1 nije zaključen, a krtica navodno "naručena" ?!!! Ugovor za depo je do dana današnjeg jedino potpisan, ali on je na površini, tu nema šta da se buši. Možda je mislio na krtice za beogradski zoološki vrt :ROFLMAO:
 
Nije nemoguće da se trenutno sklapa krtica. To je posao koji traje mesecima inače. A da rade nešto iza paravana najverovatnije rade a da ne objave javno.
 
Iz Sapicevog intervjua iz januara ove godine
Gradonačelnik dalje objašnjava da će se ove godine praviti i krtica za kopanje tunela, pa nastavlja:
„Onda se ona šalje na izradu pa kada se napravi, dolazi ponovo ovde da bi krajem 2024, početkom 2025. trebalo da počne da kopa tunele, a za sada ono što mogu da kažem da ne kasnimo u projektu, sve ide u roku“, kaže Šapić
Dal je iko na svetu uspeo da napravi liniju metroa za 3-4 godine?
Po meni, da krenu da kopaju sledece godine nece zavrsiti prvu liniju do 2033 i to ako sve bude islo glatko a velika je sansa da Beograd nikad ne dobije funkcionalan metro nego ce se maksimalno odugovlaciti a troskovi ce rasti i rasti dok neko stvarno ne pogura da se uradi

 
Poslednja izmena:
Prema studiji EGIS-a potrebno je 7 godina da prođe od početka građevinskih radova na iskopavanju tunela da bi prva faza linije 1 od Makiša do Ada Huje (Karaburme) bila gotova.
Sve ovo što pričaju su notorne laži i prodavanje magle. Svi prioriteti grada i finansiranja od strane republike su prebačeni na novi Savski most i tunel od Ekonomskog fakulteta do policijske stanice u bulevaru Despota Stefana.
 
Ne znaju da se ponasaju kulturno kao kod nas. Sve zivo razvaljuju i unistavaju a pored toga su i st*** od naroda. Dzaba metro.
Pored svog tog razvaljivanja koji spominješ, nijedan autobus metro u koji sam ušao u Njujorku dok sam tamo živeo nije u lošem stanju u poredjenju sa našim autobusima kao da su iz Černobilja uvezeni...
 
Naravno da nisam sarkastican. Videli smo Budimpestu gore a da vidimo taj "prelepi New York"

Odvratno je. G**na su po stolicama u vagonima.

Ono iz Budimpeste kad pokazes nekome u Americi pomisli da je to fake snimak. Pa pogledajte samo komentare na linku za Budimpestu.
Prilicno sam siguran da vecina misli da je montaza u pitanju jer je nemoguce da je tako uredno.

Screenshot 2023-12-09 at 1.34.48 AM.png
 
Ne budi jedan od onih kome kad se pokaze nesto najgore misli da je sve tako. Tzv, cherry picking. Ziveo sam pola godine u NY koristio metro svaki dan i nisam video takvu stanicu niti grafite. Ne kazem da ne postoji. Takodje non stop se rekonstruisu stanice, vagoni menjaju i vecina su novije proizvodnje
Isto tako imas ulicu drogiranih "zombija" koji setaju dan i noc u Filadelfiji i svi u komentarima misle da je cela Filadelfija ili cak cela amerika takva.
Al dobro, veruj sta hoces propada amerika i tako to
 
Poslednja izmena:
Ne budi jedan od onih kome kad se pokaze nesto najgore misli da je sve tako. Tzv, cherry picking. Ziveo sam pola godine u NY koristio metro svaki dan i nisam video takvu stanicu niti grafite. Ne kazem da ne postoji. Takodje non stop se rekonstruisu stanice, vagoni menjaju i vecina su novije proizvodnje
Isto tako imas ulicu drogiranih "zombija" koji setaju dan i noc u Filadelfiji i svi u komentarima misle da je cela Filadelfija ili cak cela amerika takva.
Ne znam kad si bio ali mogu da ti kazem da je grad u ozbiljnom propadanju. Filadelfija je stvarno u katastrofi (ja ne bi smeo da prosetam odredjenim delovima) a i San Francisko osim kada dolazi kineski Predsednik pa traze auschwitz da prodjes. Kod nas imamo ozbiljnu drzavnu upravu i normalno organizovan grad dok u tim zapadnim drzavama kao da grad vodi odbor mesne zajednice iz Babusnice. Ono sto je katastrofa je zapravo koliko su nasi ljudi kratkovidi i uglavnom misle da je negde drugde bolje a ne znaju da cene ono sto se kod nas radi.

Ali ako im predstavis ovakve situacije (i posle silne kradje i silnih kasnjenja i probijanja budzeta i posle evo 15 godina KASNJENJA (25 godina od kad je placeno) jos nije gotovo. (a da ne pominjemo sto je iz nigde u nigde).

Ne onda je to u redu cim nije kod nas.
 
Poslednja izmena:
Vrh