Šta je novo?

Metro

Zaboravio si koliki je prekovid, pre-Soko takt bio bez ijednog novog koloseka (15/30min). Kako je zamišljen kao privremeno ponuđena alternativa u špicu pri utrošku minimalnih resursa sistem koji nudi takt na 15 minuta u špicu na najopterećenijoj deonici, a duplo manji veći deo dana nije onaj na koji se oslanja ceo grad pa ako misliš da preusmeriš tramvaj i poskraćuješ autobuse good luck. Stoga imajući u vidu ograničen efekat težnju grada više ne bi trebalo da predstavlja vraćanje na staro nego obezbeđenje pristojnog takta veći deo dana na celoj mreži, tim pre što su ostali sistemi u rasulu. Tako da ne bi BG:Voz vraćen na staro privukao bogzna koliko novih korisnika bez makar bolje rešenih presedanja, ali bi sigurno povratio stare koji su ga koristili u špicu. U tom smislu značajan pomak bi predstavljalo privlačenje istih korisnika celodnevno.

Vezano za Prokop, on je možda i najbolji primer licemerja vlasti na svim nivoima. Istovremeno je učinjeno sve da se Jovinov metro osmišljen sa čvorom dosad ne izgradi, da se i pored toga realizuje novi čvor i sa njim stara bolje povezana stanica izmesti i povrh svega da nastavi da ignoriše povezivanje nove kako sa postojećom mrežom linija tako i sa planiranim metroom. Mislim da se tramvaj (kao što je i Jovin donekle planirao) upropasti a potencijal fleksibilnosti autobusa ne iskoristi stvarno je nebuloza za Ginisa.

Problem prevelike udaljenosti od autoputa ne znači da u nedostatku druge frekventne alternative trenutno najbržu vezu uzmeđu Autokomande i Mostara treba obesmisliti svraćanjem od 900m do Prokopa, mada to samo po sebi ne isključuje daleko bolju povezanost preusmerenjem i produženjem radijalnih linija budući da trenutno nema ni vozila ni vozača za veći broj novih jačih linija. Kratkoročno gledano prvo je trebalo izmestiti jače linije poput 46, 511 i 601 sa Savskog trga upravo na Prokop, neke sa ostalih centralnih terminusa produžiti (15) ili preusmeriti (35, 47 i 96, prvu kroz Kneza Miloša, drugu Autoputem s 46 umesto koje postoji tramvajska veza za Savskom, a treću preko Slavije i Autokomande), a dugoročno svakako metro. Ne mora pola grada da se preusmeri na Prokop. Dovoljno da se obezbedi presedanje na jače linije iz svih delova grada koje su suvišne na zasićenim terminusima. U tom smislu je povezivanje Prokopa samo po sebi no brainer, što samo ojačava negativan utisak o prethodnim i sadašnjoj vlasti.
На целодневни такт сам и мислио.
Нека варијанта Батајница - Овча на 30 минута, Овча - Ресник на 30 минута и, рецимо, Ресник - Аеродром - Сурчин на 30 минута током читавог дана не би била лоше решење.
Ако Град не може да обезбеди 8-10 гарнитура за градску железницу онда не знам како планирају једног дана да одржавају систем какав је метро.
Нови чвор и метро својевремено су планирани као увезани систем. Железница-градска железница-метро, што и те како има смисла.
Јовинова идеја није била лоша идеја али такав систем планиран је као да Град и држава могу да узму и наштампају колико год новца им треба.
Није било реално да се оба пројекта раде паралелно, приоритет је имао нови чвор (који ни дан данас није завршен) јер се њиме добија градска железница, градска железница, приградска железница и даљински саобраћај се интегришу, решева се проблем капацитета старе чеоне станице који је тада постојао, железничко чвориште се измешта из савског амфитеатра, ослобађа се простор, такви планови много су много старији од Београда на води.
Оно новца што се скупило самодоприносом "за метро" није било довољно ни за две метро станице а не за линију метроа.
Да је било много више новца и више среће већ 30 година постојао би метро по Јовиновим плановима али није.
Добијена је градска железница па је онда логично тежити томе да се тако нешто максимално искористи.
 
Poslednja izmena:
Zdravo svima - nisam odavno nista crtao pa samo da se javim da sam ziv!

Posto po svemu sudeci ce pre breg Muhamedu nego metro do Prokopa, mozda nije lose dati neke alternative.

1699261690840.png


Konkretno, jedno tehnoloski relativno jednostavno i ekonomicno resenje bi bilo napraviti tramvajski tunel od Mosta na Adi do Prokopa te se vezati na postojecu metro kasetu. Nekako smo zakljucili da bi te kasete bile jako tesko upotrebljive za most bez rusenja solitera, ali kako tramvaj ima dosta manje radijuse onda bi bilo moguce tramvajem izbeci postojecu dijafragmu i temelje solitera 1. Posle Prokopa bi tramvaj mogao da predje nadvoznjakom preko autoputa do klinickog centra.

Iza KCS ima barem tri varijante:

1) Verovatno najjednostavnija bi bila po skarpi auto-puta ici do Fransa i tamo se vezati na postojecu tramvajsku trasu. Tu ima i puno autobuskih linija sa kojima bi se ta trasa ukrstala. Edit: mislim da se sudara negde sa vozom tako da nisam siguran da li je izvodljivo!

2) Druga varijanta bi bilo podzemno, ili cak i nadzemno, ici trasom Dr Subotica do Hrama Svetog Save. Tu opet veza sa tramvajem. E sada u nekom idealnom svetu bi ceo tramvaj kroz Bulevar oslobodjenja isao podzemno pa bi ta veza kod HSS bila podzemna. To bi bilo sjajno resenje.

3) Treca varijanta bi bila Deligradskom ulicom se spustiti do Slavije. Opet i nadzemno i podzemno tu dolazi u obzir.

Sve u svemu dobila bi se prekopotrebna paralelna veza Banovog Brda i centra koja se ne oslanja na Bulevar vojvode Misica.

Trosak izgradnje bi bio relativno nizak jer se koristi postojeca stanica u Prokopu. Stanica kod KCS bi mozda cak mogla da se uradi i na nadvoznjaku ili bi bila radjena u plitkom iskopu. Nadam se da su vibracije tramvaja prihvatljivije bolnicama. Stanice bi bilo dobro izgraditi sa peronima od 70-90m koji bi omogucili duze kompozicije u buducnosti.

Tramvajske linije bi isle do NBGd, Banovog Brda i Vozdovca. Presedanje na metro kod Mosta na Adi i Slavija (?).
 
Poslednja izmena:
Tako je rekao Vesić, 4 na sat. Nikakvog smisla ni nema dvokolosečna pruga za manje, pošto drugih vozova biti neće. Trebalo bi i češće.

Имамо ми скоро изграђене двоколосечне пруге којима иде 1 до 2 воза по сату (Стара Пазова - Нови Сад). А они су свашта рекли па порекли, нпр. такт Батајница - Овча након завршетка модернизације пруге Београд - Нови Сад.
 
Da li je trenutni plan metroa vođen time da se bratija nakrade i da se daju politički ustupci strancima čija podrška je odavno kupljena obećanjem tih ugovora, da.

Da li je Beogradu neophodan nekakve metro. Da. Svako ko okači "one more lane will fix it" nek ide svaki dan na posao ili faks 29tkom ili nekom drugom linijom koja prolazi Mekenzijevu i Žičku.

Selo Vračar ima ulice samo za pešake i volovske zaprege, ne za automobile. Niti autobuse i tramvaje. Sreća pa je svaka gradska vlast mislila na to i držala ograničenje na prizemlje plus 2 sprata na Vračaru...

Carsharing ne postoji. Postoje samo Uber i varijante koji izigravaju sve propise time što su taksi kompanije bez taksi vozila čiji vozači ne ispunjavaju nikakve standarde i propise i ne moraju da kupuju taksi licence (koje su na Zapadnu papreno skupe). I pored svega je sam Uber svo vreme gubio novac.

Tehnologija za autonomna vozila jednostavno ne postoji. Pre 6,7 godina su isti predviđali "šta će nam metro kada ćemo za 5 godina imati autonomna vozila". Sada kažu "posle 2030te"...

A svakako, autononi taksi sa 1 putnikom podjednako neefikasno troši prostor na ulici kao i klasičan taksi i kao kada se neko vozi sopstvenim automobilom.

Autobus ima daleko veće iskorišćenje. Ali su Beogradske ulice već prepune autobusa. Nema mesta za dodatne, sem da se gurnuo pod zemlju.

Hyperloop je jedan od Muskovih žešćih tripova. Tunel je manji ali su svi drugi troškovi daleko iznad klasičnog metroa.

Možda da se konsultujete sa domaćim Muskom, DJ Žeksom, za leteće autonomne taksije, tu je budućnost čujem.

Ili jednostavno teleporteri i Zvezdanih Staza. To je pravo rešenje za Beograd! Da ne radimo ništa dok ne stigne "Beam me up Scotty".
 
Carsharing ne postoji. Postoje samo Uber i varijante koji izigravaju sve propise time što su taksi kompanije bez taksi vozila čiji vozači ne ispunjavaju nikakve standarde i propise i ne moraju da kupuju taksi licence (koje su na Zapadnu papreno skupe). I pored svega je sam Uber svo vreme gubio novac.

Аха, изгледа да би добио лиценцу такси возача, треба да на десним скретањима игноришеш зелено светло за пешаке и да кад је киша и бљузгавица нагло убрзаш преко баре уз благо скретање улево како би испрскао и испрљао путнике који чекају аутобус на станици и неће да иду таксијем. Је л' то то?
 
Аха, изгледа да би добио лиценцу такси возача, треба да на десним скретањима игноришеш зелено светло за пешаке и да кад је киша и бљузгавица нагло убрзаш преко баре уз благо скретање улево како би испрскао и испрљао путнике који чекају аутобус на станици и неће да иду таксијем. Је л' то то?
Pričam globalno. U Njujorku i Parizu su taksi licence stotine hiljada evra/dolara. Taksistima služe kao penzioni fond, to jest kada me možeš više da voziš prodaš licencu i evo ti para za starost.

I onda se u priču uključuje Uber koji odbija da kaže šta je (da li limo servis, da li car sharing da li nešto 5to) ali taksi sigurno nije, i onda skoro svako može da vozi za njih, svoj auto.

Odgovorni za sranje jesu zapadne vlade zaljubljeni u kulturu startapa kao nosioca prestiža i ekonomskog rasta koji od starta dozvoljavaju Uberu i kopijama da krše propise. Nije klasična korupcija jer niko ne dobije novac direktno od kompanije.
 
Koliko treba vremena da se napravi ona mašina za kopanje tunela? Ili to Kinezi imaju na lageru?
 
Koliko treba vremena da se napravi ona mašina za kopanje tunela? Ili to Kinezi imaju na lageru?
Зависи од дијаметра, али процес производње, превоза и монтаже траје око годину дана. Свака машина је за себе, прави се под конкренат задатак.
 
Resenje za nas je da upotreba automobila bude toliko skupa da maksimalno 10% stanovnika Beograda moze da poseduje isti.
Treba uvesti akcize i poreze na sve, na gorivo, gume, rezervne delove, garazna mesta.
Ko hoce da se vozi kolima neka se iseli iz Beograda.
 
Resenje za nas je da upotreba automobila bude toliko skupa da maksimalno 10% stanovnika Beograda moze da poseduje isti.
Treba uvesti akcize i poreze na sve, na gorivo, gume, rezervne delove, garazna mesta.
Ko hoce da se vozi kolima neka se iseli iz Beograda.

Još bolji predlog...

Svako kome smetaju automobili neka se iseli iz Beograda i sreću potraži u nekom od mnogobrojnih sela po Srbiji koja se ubrzano prazne.
 
Ево мене у Београду, колико видим, ми немамо пара низашта. Мени само што срце није стало од цена.
А цене су такве како би се скидао кајмак за сервисирање кредита. Србија је презадужена. Свака нова градња - мора кредит. А кредит мора да се плати, а нема ко осим нас самих да плати. Стога, браћо, памет у главу са трошењем државних пара.
 
Ево мене у Београду, колико видим, ми немамо пара низашта. Мени само што срце није стало од цена.
А цене су такве како би се скидао кајмак за сервисирање кредита. Србија је презадужена. Свака нова градња - мора кредит. А кредит мора да се плати, а нема ко осим нас самих да плати. Стога, браћо, памет у главу са трошењем државних пара.
Jedan covek, po svom nahodjenju, odlucuje sta ce da se gradi i koliko ce da se pozajmi. One man show.
 
Najbolje da hapsimo sve koji imaju primanja veća od 100.000 dinara. Saberite se i ne izmišljajte toplu vodu. Radimo premetro, ako nemamo para za pravi metro.
Не, ви радите укидање трамваја и градњу метроа. Збирно му то дође таман цена снс метроа. А обзиром на вековно улагање у трамвај можда и више.

Тај план је део програма странке у којој си.
 
Malo sam istraživao po Vikipediji koliko su metroi po Americi uspešni što se tiče broja prevezenih putnika, i mene su iznenadile ovako skromne brojke:

Čikaški Metro--------8 linija---------367.000 putnika dnevno.
Metro u Los Anđelesu-----------2 linije----------170.000 putnika dnevno.
Metro u Filadelfiji-------------2 linije-----------150.000 putnika dnevno.
Metro u Majamiju-------------2 linije-----------44.000 putnika dnevno.
Bostonski Metro---------------3 linije-----------274.000 putnika dnevno.
Vašingtonski Metro-----------6 linija------------415.000 putnika dnevno.
Metro u Atlanti---------------4 linije-------------96.000 putnika dnevno.
Metro u Baltimoru------------1 linija-----------presmešnih 4.800 putnika dnevno, manje od ponajslabije beogradske autobuske linije. Verovatno najgori metro na celom svetu, gori od Jerevanskog, Dnjepropetrovskog, a svakako i od projektovanog Beogradskog. Metro u Klivlendu takođe ima samo 1 liniju sa manje od 10.000 putnika dnevno.

Šta bi na ove statistike rekli forumaši koji tvrde da je svaka pomisao na metro u Beogradu čista glupost ako već prva linija prvog dana svoje eksploatacije ne preveze barem pola miliona ili ceo milion putnika? Nameće se zaključak da većih rasipnika od Amerikanaca nema, barem kada je u pitanju gradski prevoz. Ništa protestantska radna etika i štedljivost, oni izgleda kopaju tunele da bi vozovi njima prevozili vazduh. Zapravo, jedini metro u celoj SAD sa više od milion putnika dnevno je NYCS u Njujorku koji radi bez prestanka 24/7.
 
Тренутни пројекат који нам виси над главом се номинује да Балтимор скине са првог места.
Najveći kritičari trenutnog projekta prvoj fazi M1 prognoziraju 31.000 putnika dnevno, iako je po studiji iz 2016. preko 300.000 ljudi putovalo njenim koridorom. 4.800 Putnika dnevno je manje od minibusa 24, verujem i od većine autobuskih linija u Novom Sadu i Nišu. A govorimo o liniji metroa u gradu veličine Zagreba.
 
Malo sam istraživao po Vikipediji koliko su metroi po Americi uspešni što se tiče broja prevezenih putnika, i mene su iznenadile ovako skromne brojke:

Čikaški Metro--------8 linija---------367.000 putnika dnevno.
Metro u Los Anđelesu-----------2 linije----------170.000 putnika dnevno.
Metro u Filadelfiji-------------2 linije-----------150.000 putnika dnevno.
Metro u Majamiju-------------2 linije-----------44.000 putnika dnevno.
Bostonski Metro---------------3 linije-----------274.000 putnika dnevno.
Vašingtonski Metro-----------6 linija------------415.000 putnika dnevno.
Metro u Atlanti---------------4 linije-------------96.000 putnika dnevno.
Metro u Baltimoru------------1 linija-----------presmešnih 4.800 putnika dnevno, manje od ponajslabije beogradske autobuske linije. Verovatno najgori metro na celom svetu, gori od Jerevanskog, Dnjepropetrovskog, a svakako i od projektovanog Beogradskog. Metro u Klivlendu takođe ima samo 1 liniju sa manje od 10.000 putnika dnevno.

Šta bi na ove statistike rekli forumaši koji tvrde da je svaka pomisao na metro u Beogradu čista glupost ako već prva linija prvog dana svoje eksploatacije ne preveze barem pola miliona ili ceo milion putnika? Nameće se zaključak da većih rasipnika od Amerikanaca nema, barem kada je u pitanju gradski prevoz. Ništa protestantska radna etika i štedljivost, oni izgleda kopaju tunele da bi vozovi njima prevozili vazduh. Zapravo, jedini metro u celoj SAD sa više od milion putnika dnevno je NYCS u Njujorku koji radi bez prestanka 24/7.
Ne znam šta si gledao, ali ovaj izveštaj sa kraja 2019. se i danas smatra merodavnim zbog korone.

Wiki, prečišćeno
 
Da, ja sam gledao dnevni promet na svakom pojedinačnom članku. Ali i ova lista od pre Korone pokazuje da nijedan američki metro osim Njujorškog nema šestocifreni broj putnika. Po njoj Baltimor i Klivlend imaju 36.000 i 15.000 putnika, u zbiru bi mogli stati u ovde toliko pominjanu 95-cu.

Ovi sistemi su po broju prevezenih putnika neuspešniji od velike većine ex SSSR metroa koji se često navode kao primer bačenih para i lošeg projektovanja.
 
Najveći kritičari trenutnog projekta prvoj fazi M1 prognoziraju 31.000 putnika dnevno, iako je po studiji iz 2016. preko 300.000 ljudi putovalo njenim koridorom. 4.800 Putnika dnevno je manje od minibusa 24, verujem i od većine autobuskih linija u Novom Sadu i Nišu. A govorimo o liniji metroa u gradu veličine Zagreba.
Мењају се токови кретања у Београду. 2016. нису рачунали на селидбе аутобуске и железничке, измештање окретнице, селидбу Сајма.
 
Vrh