На целодневни такт сам и мислио.Zaboravio si koliki je prekovid, pre-Soko takt bio bez ijednog novog koloseka (15/30min). Kako je zamišljen kao privremeno ponuđena alternativa u špicu pri utrošku minimalnih resursa sistem koji nudi takt na 15 minuta u špicu na najopterećenijoj deonici, a duplo manji veći deo dana nije onaj na koji se oslanja ceo grad pa ako misliš da preusmeriš tramvaj i poskraćuješ autobuse good luck. Stoga imajući u vidu ograničen efekat težnju grada više ne bi trebalo da predstavlja vraćanje na staro nego obezbeđenje pristojnog takta veći deo dana na celoj mreži, tim pre što su ostali sistemi u rasulu. Tako da ne bi BG:Voz vraćen na staro privukao bogzna koliko novih korisnika bez makar bolje rešenih presedanja, ali bi sigurno povratio stare koji su ga koristili u špicu. U tom smislu značajan pomak bi predstavljalo privlačenje istih korisnika celodnevno.
Vezano za Prokop, on je možda i najbolji primer licemerja vlasti na svim nivoima. Istovremeno je učinjeno sve da se Jovinov metro osmišljen sa čvorom dosad ne izgradi, da se i pored toga realizuje novi čvor i sa njim stara bolje povezana stanica izmesti i povrh svega da nastavi da ignoriše povezivanje nove kako sa postojećom mrežom linija tako i sa planiranim metroom. Mislim da se tramvaj (kao što je i Jovin donekle planirao) upropasti a potencijal fleksibilnosti autobusa ne iskoristi stvarno je nebuloza za Ginisa.
Problem prevelike udaljenosti od autoputa ne znači da u nedostatku druge frekventne alternative trenutno najbržu vezu uzmeđu Autokomande i Mostara treba obesmisliti svraćanjem od 900m do Prokopa, mada to samo po sebi ne isključuje daleko bolju povezanost preusmerenjem i produženjem radijalnih linija budući da trenutno nema ni vozila ni vozača za veći broj novih jačih linija. Kratkoročno gledano prvo je trebalo izmestiti jače linije poput 46, 511 i 601 sa Savskog trga upravo na Prokop, neke sa ostalih centralnih terminusa produžiti (15) ili preusmeriti (35, 47 i 96, prvu kroz Kneza Miloša, drugu Autoputem s 46 umesto koje postoji tramvajska veza za Savskom, a treću preko Slavije i Autokomande), a dugoročno svakako metro. Ne mora pola grada da se preusmeri na Prokop. Dovoljno da se obezbedi presedanje na jače linije iz svih delova grada koje su suvišne na zasićenim terminusima. U tom smislu je povezivanje Prokopa samo po sebi no brainer, što samo ojačava negativan utisak o prethodnim i sadašnjoj vlasti.
Нека варијанта Батајница - Овча на 30 минута, Овча - Ресник на 30 минута и, рецимо, Ресник - Аеродром - Сурчин на 30 минута током читавог дана не би била лоше решење.
Ако Град не може да обезбеди 8-10 гарнитура за градску железницу онда не знам како планирају једног дана да одржавају систем какав је метро.
Нови чвор и метро својевремено су планирани као увезани систем. Железница-градска железница-метро, што и те како има смисла.
Јовинова идеја није била лоша идеја али такав систем планиран је као да Град и држава могу да узму и наштампају колико год новца им треба.
Није било реално да се оба пројекта раде паралелно, приоритет је имао нови чвор (који ни дан данас није завршен) јер се њиме добија градска железница, градска железница, приградска железница и даљински саобраћај се интегришу, решева се проблем капацитета старе чеоне станице који је тада постојао, железничко чвориште се измешта из савског амфитеатра, ослобађа се простор, такви планови много су много старији од Београда на води.
Оно новца што се скупило самодоприносом "за метро" није било довољно ни за две метро станице а не за линију метроа.
Да је било много више новца и више среће већ 30 година постојао би метро по Јовиновим плановима али није.
Добијена је градска железница па је онда логично тежити томе да се тако нешто максимално искористи.
Poslednja izmena: