Šta je novo?

Metro

Нема од метроа хлеба, Београд је исувише разгранат, једно 14 праваца, од којих на 12 има смисла ширити трамвај. Метро у најбољем случају покрива само 4 и то за неких 20 година изградње. Много времена је изгубљено лутањем око метроа, треба наставити са развојем травмаја. Семафори се дају наштеловати.
Метро има потенцијал малог растерећења јавног и никаква потенцијал растерећења друмског саобраћаја.
Prag, Budimpešta, Rim su poprilično razgranatiji od Beograda, pa nisu smatrali da tramvaj može raditi posao metroa. Naravno da ne mogu sve svoje pravce pokriti metroom, ali potpuno druga krajnost je širiti tramvaje saobraćajnicama koje jedva imaju prostora i za drumska vozila, i misliti da je to dovoljno.
Kako tramvaj može imati veći potencijal rasterećenja bilo koje vrste saobraćaja od metroa? Sporiji je, ređi je, malog kapaciteta, nema nezavisnu trasu.
 
Niko ne traži da svih 14 jakih saobraćajnih pravaca u BG pokrije metro, to ne bi uspeo čak ni preambiciozni Jovinov plan. Ali ideja da ih sve mogu pokriti tramvaj i BG Voz bez sadejstva sa barem jednom ili dve linije metroa je suluda, to vodi samo u još veći haos na ulicama. Preslikano ludilo "Tramvajem u 21. vek", samo sada sa još mnogo gorom situacijom u gradu nego što je bila pre 40 godina.
 
A što bi neki pravci bili povlašćeni? Na levoj obali Dunava npr. živa niža bića, Homo Borchaensis Vulgaris, pa ih nema ni u jednom planu metroa? Za njih je dobar 95. Ali ćemo da povežemo Arenu i Karađorđev park tunelom ispod Save za 300 mil € po kilometru, a na 500 metara od Arene već ima voz za Karađorđev park? I kolima se, van špica, to pređe za 3 minuta. Paz', boga ti! Što rekle babe, treba narod motku da uzme...
 
Ali ćemo da povežemo Arenu i Karađorđev park tunelom ispod Save za 300 mil € po kilometru, a na 500 metara od Arene već ima voz za Karađorđev park? I kolima se, van špica, to pređe za 3 minuta. Paz', boga ti! Što rekle babe, treba narod motku da uzme...
Ima ga, jednom u sat vremena, u 50% slučajeva kada ne "izostane usled tehničkih smetnji". A i u tih 50% gotovo uvek kasni od 15 minuta naviše. BG Voz su praktično uništili ukidanjem starog železničkog čvora i izmeštanjem svog teretnog saobraćaja u novi čvor, pitanje da li će ikada moći da se vrati na takt od pre 2018. godine. A inače svi u ovom gradu imamo kola i platu preko 1000 evra da bismo mogli da ih vozimo svaki dan?

Borča bi u nekoj daljoj perspektivi mogla dobiti nadzemni LRT/tramvaj preko Koteža, Krnjače i Vilinih Voda do Dunav Stanice. Tu bi imala vezu sa linijom M1. Doklandska Laka Železnica na sličan način povezuje jugoistočni London sa širim centrom, pošto čak ni tamo nije baš svaki pravac pokriven Tjubom.
 
E, odlično; onda nek svi dobiju nadzemni LRT/tramvaj, kad je to dovoljno za Borču.

A dakle, nećemo da vratimo BG voz na takt od 15 minuta, nego ćemo umesto toga da gradimo liniju metroa? Kad treba da promenim stolariju na kući - ja napravim novu kuću odmah pored? Gde je rudnik JKP 'Dijamant'?
 
Ima ga, jednom u sat vremena, u 50% slučajeva kada ne "izostane usled tehničkih smetnji". A i u tih 50% gotovo uvek kasni od 15 minuta naviše. BG Voz su praktično uništili ukidanjem starog železničkog čvora i izmeštanjem svog teretnog saobraćaja u novi čvor, pitanje da li će ikada moći da se vrati na takt od pre 2018. godine. A inače svi u ovom gradu imamo kola i platu preko 1000 evra da bismo mogli da ih vozimo svaki dan?

Borča bi u nekoj daljoj perspektivi mogla dobiti nadzemni LRT/tramvaj preko Koteža, Krnjače i Vilinih Voda do Dunav Stanice. Tu bi imala vezu sa linijom M1. Doklandska Laka Železnica na sličan način povezuje jugoistočni London sa širim centrom, pošto čak ni tamo nije baš svaki pravac pokriven Tjubom.
Očigledno se ne voziš svaki dan, BGvoz Batajnica-Ovča je vrlo tačan. U prethodna 3 meseca mi se desilo 2 puta da je otkazan voz a koristim ga svaki dan
 
Očigledno se ne voziš svaki dan, BGvoz Batajnica-Ovča je vrlo tačan. U prethodna 3 meseca mi se desilo 2 puta da je otkazan voz a koristim ga svaki dan
Vozim se vrlo retko u zadnjih nekoliko godina, upravo zato što je BG Voz postao smešno proređen i uz to još prilično nepouzdan. Imam debelo iskustvo ozbiljnih kašnjenja i otkazivanja, a redovno pratim sajt Srbija Voza koji svaki dan niže obaveštenje za obaveštenjem "taj i taj BG Voz ne saobraća usled tehničkih smetnji". Ne pamtim da se tako nešto ikada dogodilo pre 2018. kada sam ga koristio skoro svakodnevno.
 
Poslednja izmena:
Znači, ti bi gradio vijadukte za LRT nasred Trga Republike i Vračara?
Плитки укоп кроз центар града. Вијадукти само где треба нека јаруга да се прескочи каквих има по Вождовцу, Раковици, Чукарици, Звездари, и кад треба нека јача саобраћајница да се пређе.
 
Očigledno se ne voziš svaki dan, BGvoz Batajnica-Ovča je vrlo tačan. U prethodna 3 meseca mi se desilo 2 puta da je otkazan voz a koristim ga svaki dan
I ja mogu da potvrdim, kasni između NBG i Prokopa ka Ovči 2-5 minuta, ali to nadomesti već kada stigne do pančevca.
 
A dakle, nećemo da vratimo BG voz na takt od 15 minuta, nego ćemo umesto toga da gradimo liniju metroa? Kad treba da promenim stolariju na kući - ja napravim novu kuću odmah pored? Gde je rudnik JKP 'Dijamant'?
BG Voz će moći da se vrati na takt od 15 minuta onda kada se izgradi drumsko-železnički most kod Vinče, dovrši železnička obilaznica za teretnjake i kada se raspali RVR-ovi zamene nečim novim. Do tada treba početi izgradnju metroa, jer ni neki savršeni BG Voz neće baš ništa značiti stotinama hiljada sugrađana koji rade i žive na više od 500 metara od bilo koje njegove stanice.
 
ni neki savršeni BG Voz neće baš ništa značiti stotinama hiljada sugrađana koji rade i žive na više od 500 metara od bilo koje njegove stanice.
Stanovnici Batajnice uprkos tome što ne žive svi na udaljenosti manjoj od 500m od BG: voza, i te kako koriste isti. Pa mnogi sa gradskog prevoza presedaju na BG: voz kod Vukovog spomenika i Karađorđevog parka, iako njihova krajnja destinacija daleko premašuje tih 500m.​
 
Poslednja izmena:
Bukvalno se stalno zaboravlja koncept presedanja za dolazak do krajnje destinacije. Nisu potrebne direktne linije za svakog i svuda, već dobri presedački čvorovi i tačke. Ni u najrazvijenijim gradovima ne živi sva populacija na 500 metara od metro stanice. Autobusi treba da feeduju bgvoz i/ili metro.

Takođe, da se nadovežem na gorepomenutu temu, koncept kraka metroa za Vidikovac je besmislen - neće se nikad desiti, bila je šansa da se desi tramvaj koji bi savršeno opsluživao naselja na potencijalnom potezu i tramvaj bi sasvim lepo nadopunjavao metro na glavnom potezu, bilo bi lepo i lako gorepomenuto presedanje, ali ste ga zas**li za malo političkih poena.
 
Bukvalno se stalno zaboravlja koncept presedanja za dolazak do krajnje destinacije. Nisu potrebne direktne linije za svakog i svuda, već dobri presedački čvorovi i tačke. Ni u najrazvijenijim gradovima ne živi sva populacija na 500 metara od metro stanice. Autobusi treba da feeduju bgvoz i/ili metro.​
(y)

Takođe, da se nadovežem na gorepomenutu temu, koncept kraka metroa za Vidikovac je besmislen - neće se nikad desiti, bila je šansa da se desi tramvaj koji bi savršeno opsluživao naselja na potencijalnom potezu i tramvaj bi sasvim lepo nadopunjavao metro na glavnom potezu, bilo bi lepo i lako gorepomenuto presedanje, ali ste ga zas**li za malo političkih poena.​
:rolleyes:
 
Stanovnici Batajnice uprkos tome što ne žive svi na udaljenosti manjoj od 500m od BG: voza, i te kako koriste isti. Pa mnogi sa gradskog prevoza presedaju na BG: voz kod Vukovog spomenika i Karađorđevog parka, iako njihova krajnja destinacija daleko premašuje tih 500m.​
Teško je presedati na šinski sistem koji tako retko ide, a tako često se kvari. Samo polovina južne polovine Batajnice gravitira BG Vozu, stanovnici najurbanizovanijeg batajničkog naselja Crveni Barjak do stanice mogu stići samo kružnom linijom 700, a ispred nosa im već staje 706 koji ih vozi direktno u centar grada. BG Voz bi im bio dostupniji kada bi se izgradilo do pre par godina planirano stajalište Batajnica Istok, ali to više niko i ne spominje. Ako danas žele da putuju BG Vozom, do najbliže stanice se moraju voziti 2 kilometara busom koji ide na 15 minuta.

Poenta je da sve i kada bi BG Voz išao na 2 minuta, Mirijevo, Karaburma, Dorćol, Banovo Brdo, Žarkovo, Banjica, Braće Jerković, Dušanovac, Bežanija, Zemun i još na desetine naselja u 3/4 urbane zone Beograda od njega ne bi imalo koristi. Njihove potrebe za brzim prevozom može zadovoljiti samo metro, pa kakav god bio, a svesni smo da je bilo koji do sada predloženi koncept daleko od savršenog, svaki od njih ima mnoge prednosti i mane. Gradovi koji su veliki a ne preterano bogati kao BG, ponekad moraju preseći i izabrati što je moguće manje zlo.
 
Poslednja izmena:
Bežanija nema nijednu stanicu BG Voza, a zemunskoj stanici gravitira samo Novi Grad. Linija M3 bi trebala povezati Bežaniju sa centrom, ali pretpostavimo da nje i ne bude za naših života, M2 će svakako pokriti jezgro Zemuna tj. Gornji Grad, koji je 3,5 kilometara daleko od železničke stanice Zemun gde danas staje BG Voz. Valjda je i predviđeno da depo za M2 bude kod TPS Zemun, i to bi joj trebala biti polazna stanica.
 
Бежанија има добар "фидер" за стајалиште Тошин бунар, а може да се уведе и линија до станице Земун преко аутопута лагано.
 
Бежанија има добар "фидер" за стајалиште Тошин бунар, а може да се уведе и линија до станице Земун преко аутопута лагано.
Može, ali vidiš da neki kažu da to ne pije vodu, da mora da postoji linija metroa koja te vodi od ulaznih vrata stana do ulaza u zgradu u kojoj radiš. :D
 
По неким старијим плановима, била је предвиђена линија на траси булевар М. Пупина - Бранков мост. Пошто сам живео на тој траси са обе стране Саве, станице би ми у таквом случају биле испред улаза, али сам увек сматрао да је таква траса погрешна, и да метро прелазак Саве треба да буде у продужетку булевара Зорана Ђинђића, па преко парка код Економског у Теразијски гребен.
 
Vrh