Šta je novo?

Metro

Пример постоји већ у најближем граду са метроом - у Пешти - чији трамвај бр. 4 на Великом булевару превози 220.000 путника дневно, а метро линија бр. 1 - 100.000.
To je samo jedna linija iz 19. veka čije kompozicije i danas više liči na podzemni tramvaj nego na pravi metro, raspored sedišta i kapacitet im je na nivou 2 spojene Katice, a čak i ne prelazi Dunav. Budimpeštanski Metro ima ukupno 4 linija. Koliko ostale 3 modernije linije imaju putnika?
Како ми нисмо најбогатији у Европи, него међу најсиромашнијима, нама треба управо то - да бисмо богатије стигли - да са мање уложеног постигнемо већи ефекат. То се, иначе, зове ефикасност. А никако - максимум трошкова, минимум ефеката: то води у даље заостајање. Овакви елементарни принципи (како свет функционише) требало би да се уче са разумевањем у оквиру школског система.
Bugarska jeste bogatija od nas, ali ne toliko da već ima 4 linije metroa i proširuje ih aktivno, a mi još ne gradimo čak ni prvu. Koliko su od nas bogatiji Mongolija, Bangladeš, Nigerija, Obala Slonovače, druge zemlje Trećeg Sveta koje metro sada imaju, ili je njegova izgradnja pri kraju?
Слажем се с овим да је највећа мана Ежисовог плана из 2012. што је остварив. Бољи је неостварив, да се интереси соно-галских мародера преусмере на неку јефтинију пљачку од пројекта, или чак на нешто корисно, попут градске железнице и трамваја.
Mnogo će gradska zeleznica koristiti ljudima koji žive na Čukarici, Bežaniji, 90% Zemuna, Banjici, Braće Jerković, Karaburmi, Mirijevu.
 
Не вреди 15 милијарди да би се свима њима помогло, и то онима који иду баш на ту страну куда и метро, не. Боље да дамо паре ко хоће да се одсели негде уз станицу БГ воза, или у провинцију, ако не може да трпи тај страаааааашни београдски саобраћај... А ја могу да га трпим, мени не смета. Ај, да се не љубимо!

И масован хеликоптерски превоз дође јефтинији десет пута, треба размислити: праве Французи добре хеликоптере, Кинези могу да изграде мрежу хелипортова.
 
Sofija je počela da planira metro šezdesetih, a gradi osamdesetih, jel tako? Možda bi i mi, da smo kao Bugarska, bili samostalna država, bez hrvata, koji su to isto tražili i za zagreb, ako bi se u Bg u gradio metro. O ratovima i sankcijama da ne govorimo. Poređenje sa Sofijom nije na mestu. I ovakko imamo krilaticu kako Srbija radi, a Beograd se gradi.
 
Не вреди 15 милијарди да би се свима њима помогло, и то онима који иду баш на ту страну куда и метро, не. Боље да дамо паре ко хоће да се одсели негде уз станицу БГ воза, или у провинцију, ако не може да трпи тај страаааааашни београдски саобраћај... А ја могу да га трпим, мени не смета. Ај, да се не љубимо!

И масован хеликоптерски превоз дође јефтинији десет пута, треба размислити: праве Французи добре хеликоптере, Кинези могу да изграде мрежу хелипортова.
Ogromna većina stanovnika Beograda smatra da u njemu treba graditi metro, to pokazuju sva istraživanja javnog mnjenja, i opozicionih i režimskih agencija. Sledeći tvoju logiku, ta manjina koja je protiv bi negde trebala da se odseli, ili šta?

Svaki, ali bukvalno svaki put kada koristim javni prevoz u ovom gradu, uvek se iznova uverim koliko je tvoj stav o metrou anahrono-iracionalan, da ne upotrebim neku težu reč. Danas sam došao do Bogoslovije da uhvatim 12-cu koja bi po redu vožnje trebala krenuti u 12:56. Vidim, nema tramvaja na okretnici, neće baš brzo, uđem na aplikaciju da proverim gde je najbliži, kad ono, u 12:54 se prva 12-ca nalazi tek na početku Nemanjine (!) Shvatih da nema smisla čekati je, i odlučih se za solomonsko rešenje, presedanje 27+23, uz propisno gužvanje u vremešnom MAN-u iz donacije od pre 20 godina.

Ako si putovao po inostranstvu, valjda si se barem jednom vozio metroom u Parizu, Budimpešti, Bukureštu, Londonu, Berlinu? Pitaj nekoga iz tih gradova ko ga redovno koristi, da li mu se sa tim vidom prevoza ikada dogodila situacija kao meni sa tramvajem danas(i još mali milion puta), i ako jeste, koliko često? Da li mu se nekada desilo da mu se kola hitne pomoći parkiraju na metro pruzi, kao što su mene 10 minuta blokirali u Resavskoj pre neki dan, a i bez toga je već bio zastoj, pa smo razdaljinu od 700 metara tramvajem prešli za 25-30 minuta? "Svuda tramvaj, nigde metro", neka hvala, bolje pitaj parižane ili peštane šta misle o toj genijalnoj ideji?
 
Poslednja izmena:
А да ли је та већина срепмна да се у току 30 година откаже годишње од рецимо 1000Евра због расипничког плана метроа?
И исто тако да ли је ту суму спремна да издваја Србија тј не-Београд?
 
А да ли је та већина срепмна да се у току 30 година откаже годишње од рецимо 1000Евра због расипничког плана метроа?
И исто тако да ли је ту суму спремна да издваја Србија тј не-Београд?
Do sada je ulupano daleko više pa smo preživeli.
Može se i bez metro linije ali biće sve gore, ovaj haos u Beogradu što se tiče drumskog saobraćaja vodi ka opštem ludilu u društvu.
 
Не води, пренадувано је то. Нема неког већег хаоса у саобраћају кад је лепо време, што се види и ове јесени. Климатске промене нам погодују.

Такође, тај хаос ће остати потпуно исти и са метроом - јер је тако свуда где постоји метро, једно на друго не утиче; дакле, те мице мале што ће да полуде од гужви, полудеће свакако.
 
Боље да се паре уложе у гараже које су предуслов за шорење бициклистичких коридора, саобраћајнице и проширења која су у плановима и ширење трамваја. Већи ефекат би се остварио. И да се среди Панчевац.
 
Гараже чега? Аутомобила? Никако!

Недостатак паркинг места у старом центру града је нешто најбоље што се десило овом граду последњих деценија.
 
Гараже са комерцијалним ценама паркирања (2 евра и више сат), уз смањење паркирања на улицама, чак и укидање за нерезиденте у најужем центру.
 
Не води, пренадувано је то. Нема неког већег хаоса у саобраћају кад је лепо време, што се види и ове јесени. Климатске промене нам погодују.

Такође, тај хаос ће остати потпуно исти и са метроом - јер је тако свуда где постоји метро, једно на друго не утиче; дакле, те мице мале што ће да полуде од гужви, полудеће свакако.

iskreno ja bih pre isao metroom nego kolima na posao. voznja kolima u beogradu je stres i umor, nema potrebe se muciti time ako se ne mora kada bi bilo alternative.
doduse idem pekse na posao ALI kada bih mogao da biram :D
 
Metro i tramvaj su fascinantna stvar. U Becu ili Budimpesti, puko postojanje metroa uliva neku vrstu sigurnosti.
I tramvaj donekle.
Metro moze da se nepravo na jeftin nacin, kao linija starog metroa u Budimpesti. Linija je pokrivena plocama na gvozdenim nosacima, cak ne ni armiranim betonom.
Ispod svake prave i siroke ulice moze da se ugardi takav metro. Npr ispod ul Despota Stefana ili ispod Bulevara.

Problem sa Beogradom je sto je radikalski ili Djilasov metro samo izgovor i metod pljacke.
Boljje da nemamo.
Bolje da utonemo u potpunu krizu saobracaja nego da bandi damo nas novac.
 
@BillHicks
Не знам, мени није толики стрес и умор. Једног се основног правила држим: избегавам Газелу од 4 до 6, уз још мало искуства и трикова, и све је ОК. Прекјуче сам превезао ташту са НБ, преко Моста на Ади и поред Сајма до БАС-а за 17 минута. Мислим да је то, за поподневни шпиц, у светским размерама изванредно време. Него су мало проблем овде и тврде главе, што "шестоколенаша" који се ожене/удају на периферији, што досељених провинцијалаца, који сви возе изузетно тупавим рутама и у зло доба (први оном једном коју знају јер не познају "Велики Београд", други првом коју науче).
 
sigurno si dosta iskusniji i bolji vozac od mene. sada kao neko ko je dosao iz provincije, tek u bgu vidis tu agresivnost u voznji i zurbu, gde se voze brzine uvek iznad ogranicenja. jednostavno meni voznja u bgu nije predvidljiva jer ljudi oko mene koji voze se ne drze pravila., preticu te i sa level i sa desne, seku, kruzni tokove da ne pominjem. zaobilzaenje lose parkiranih automobila itd tid. mislim ovde mi se desava da mi sviraju na zuto ili sto sam stao pesaku (nije one time situacija pa da sam biasovan samo njome). drugo sa kolima nikada nemam taj transition time posle posla, nego ides iz garaze u garazu a sa metroom bih iskulirao top
 
Ма не би, зато што би ти метро покривао један или два правца, а човек тежи да се креће у простору, у више смерова. У свим градовима у Европи који имају метро а величине су Београда - вози се доста више него у Београду. Да кренемо од Пеште и Букурешта. Друго је Париз, тамо метро стаје на сваком ћошку - у Београду никад неће стајати, јер је неодрживо.

Вожња у Београду је примитивна; и у Стамболу је, шта да се ради.
 
moguce, mada meni licno po lokaciji gde sada zivim, da postoji metro po onom planu bilo bi mi top
 
Па и мени, по сваком. Ал` опет само за одлазак у центар. А и сад ми није лоше то. И ташту бих опет возио на БАС у шпицу, јер јој запело а има 83 године.
 
Ne treba graditi nove parkinge ni garaze u Beogradu. Time se samo poziva jos vise kola da dodju. I da izgradis 50 novih garaza u centru, kroz nekoliko godina bi bile popunjene pa bi se trazilo jos. Isto vazi za sirenje puteva al neki to ne shvataju. Ljudi bre kod nas pale kola bezveze za bukvalno kilometar-dva, do kafica, do kladionice, do skole po decu, do frizera i razne gluposti. Znam slucaj da neko ide do pijace koja mu je na 200 metara bukvalno jer ga mrzi da nosi jednu kesu sa stvarima
one-more-lane-meme-pix.jpg
 
Ма ми мање возимо од свих првих комшија. У бившој СФРЈ, Словенци су екстрем по љубави према колима.

Слике као та изнад су немогуће код нас, из 100 разлога. Треба о Београду да размишљамо као о главном граду земље чије становништво се осипа. Реално је да ће и број становника Београда у неком тренутку почети да опада. Ми смо град и земља старих.

Комерцијалне јавне гараже не повећавају гужве; колико њих ће дати 700 евра месечно само да би ишло колима на посао?

А ако се баш инсистира на овој слици изнад - и то је много боље од јапанског "стискавца" у метроу. Док је празњикав метро - чист луксуз. Тако да га мимоиђемо ми, у сваком случају. Добро попуњен трамвај и аутобус је наша мера.
 
Poslednja izmena:
Najjednostavnije rečeno, problem je onda kad svi moramo da budemo u isto vreme na istom mestu, a to su špicevi. :)
 
Гараже чега? Аутомобила? Никако!

Недостатак паркинг места у старом центру града је нешто најбоље што се десило овом граду последњих деценија.
Па морамо негде да склонимо кола да би ослободили улице од паркираних аутомобила. И немојмо заборавити на бројна радна места у центру града. Нема адекватног решења саобраћаја у центру града без доброг система јавних гаража.
 
Москва је у првој декади 21ог века тонула у аутомобилима и давила се у бесконачним саобраћајним гужвама. Иако је метро постојао. Псеудораст (типа куповна моћ) је омогућио аутомобилизацију невиђених размера. Што је довело до апсурности ситуацију у економији: Цео дан седиш у аутомобилу у гужви радиш ефективно 2ч. или 4ч
Власти су се тада решиле на крупне кораке, а почели су од непопуларних. Поделили град на паркинг зоне и почели да узимају велики новац за паркирање. Паралелно са тим службу контроле и одношења непрописно паркираних.
Незадовољство аутомобилиста је било огромно. Многи купили атуомбиле на кредит, и сад још да морају да плате паркинг који за целодневно парикирање износи као пола рате за ауто. Други потез још више притиска возаче аутомобила: праве се издвојене траке (код нас су жуте) које су искључиво за јавни превоз и камере које снимају прекршаје 24 сата дневно. Неплаћена казна, која није превисока, не дозвољава ти да региструјеш ауто, одеш на одмор преко границе, да продаш или купиш некретнину. Дакле од аутомобилиста се још одузимају траке.

Паралелно са тим, праве се на критичним местима петље на неколико нивоа, и главни правци се ослобађају семафора. Уједно Наземни саобраћај се оптимизује и уводи пуно нових рута, интегрише се тарифни систем, једном картом пролазиш кроз неколико видова транспорта. Цена коштања градского транспорта на дневној бази и коштања на личном танспорту прв пут премашује 10 пута. Многи престају да користе аутомобил и преседају на транспорт.

И дана нанас не престају инвестиције у инфраструктуру, људи јако брзо долазе из тачке А у тачку Б, а и колима није проблем. Ја с више не сећам да је мерач шпицева више икад дошо до 10 поена и имао браон односно црну боју као некада...
 
Па морамо негде да склонимо кола да би ослободили улице од паркираних аутомобила. И немојмо заборавити на бројна радна места у центру града. Нема адекватног решења саобраћаја у центру града без доброг система јавних гаража.
Мислим да ниси до краја свестан шта си написао. Градњом јавних гаража не склањаш кола него управо супротно, довлачиш беспотребно додатна кола у центар града јер имају где да се паркирају.

Долажење и одлажење са посла људи у центру Бг-а је заправо једина ствар у овом граду која функционише и то доминантно јавним превозом, тротинетима и делом бициклама.
 
Да се склоне паркирана кола из улица - у гараже, да се ослободи физички простор - за бициклистичке стазе.
Брдо људи и даље иде на посао аутомобилом, и брдо људи ради и даље у центру града. Шта мислите како нпр. иде на посао лекар у ДЗ Стари град ако живи у Борчи? Са 95?
 
Vrh