Slovenci nemaju milionske gradove, Ljubljana ima stanovnika koliko 2/3 Novog Sada. Ako budemo slušali tebe, i ona će dobiti metro pre Beograda.Ма ми мање возимо од свих првих комшија. У бившој СФРЈ, Словенци су екстрем по љубави према колима.
Ne znam da li živiš u ovom gradu ili u ovoj stvarnosti, takva slika se viđa na Gazeli i Brankovom Mostu svakim danom od 6 ujutru do 21 uveče. A to da će broj stanovnika Beograda uskoro početi da opada, pričaju o tome već decenijama, a trend je zapravo obrnut: Beograd iz godine u godinu populaciono raste, a njegova infrastruktura taj rast ne prati ni najmanje, pogotovo saobraćajna.Слике као та изнад су немогуће код нас, из 100 разлога. Треба о Београду да размишљамо као о главном граду земље чије становништво се осипа. Реално је да ће и број становника Београда у неком тренутку почети да опада. Ми смо град и земља старих.
Bolje je možda za onog ko ima kola i živaca za bacanje. Tokio je izuzetak, nemaju samo megalopolisi od 30 milona stanovnika metro, tamo će se ljudi uvek voziti kao sardine, ali njima to mučenje traje kratko, jer metro ne gnjavi svaki semafor i zastoji se u redovnim okolnostima ne dešavaju. Šta je za tebe "praznjikav metro", onaj u kojem ljudi ne vise na vratima i šipkama u 11 uveče, kao u skoro svim beogradskim busevima? Jedino je dobro popunjen tramvaj i autobus, drugo su stočni vagoni u 21. veku, to više nije civilizacijski prihvatljivo čak ni u Bangladešu. Možemo imati dobro popunjene buseve, trolejbuse, tramvaje i BG Voz zajedno sa dobro ili osrednje popunjenim metroom, baš kao i naše susedstvo, a dok ga ne dobijemo, ti vidovi prevoza će se raspadati i biće obično mučenje za one koji su prisiljeni da ih koriste. Jasno ti je sve ovo, ako si u zadnjih 30 godina ikada ušao u gradski prevoz.А ако се баш инсистира на овој слици изнад - и то је много боље од јапанског "стискавца" у метроу. Док је празњикав метро - чист луксуз. Тако да га мимоиђемо ми, у сваком случају. Добро попуњен трамвај и аутобус је наша мера.
Može se tramvaj proširiti i na 200 kilometara, bez sadejstva sa metroom neće biti funkcionalan, stalno će se dešavati da čekaš da krene sa početne stanice po redu vožnje, a on kilometrima daleko, još nije ni stigao i napravio obrt na okretnici. To se meni desilo sa 12-com pre neki dan, i nije mi prvi put.Боље да се паре уложе у гараже које су предуслов за шорење бициклистичких коридора, саобраћајнице и проширења која су у плановима и ширење трамваја. Већи ефекат би се остварио. И да се среди Панчевац.
E, ovo. Tako smo mogli, decenijama, pa i jesmo, nekad, i tako nam nastade čitav grad, Mladenovac, zbog pruge; ali posle smo planirali i gradili ogromna naselja uz BUDUĆE metro stanice. I prođe pola veka... Dobro je nama i ovako, kako smo pametne stvari radili.много је логичније нека будућа стамбена насеља планирати уз већ постојеће железничке коридора (Земун Поље, Овча...) него формирати насеље па тек онда размишљати како и чиме га повезати.
Ма ми мање возимо од свих првих комшија. У бившој СФРЈ, Словенци су екстрем по љубави према колима.
- идете на веречу у град
?
Zato ova prva linija treba da ide od Skadarlije pravo na sever, pa tunelom ili mostom na drugu stranu Dunava i do Borče, ujedno izgraditi komunalnu infrastrukturu tamo i da se grade naselja i zgrade na levoj obali Dunava...Да се склоне паркирана кола из улица - у гараже, да се ослободи физички простор - за бициклистичке стазе.
Брдо људи и даље иде на посао аутомобилом, и брдо људи ради и даље у центру града. Шта мислите како нпр. иде на посао лекар у ДЗ Стари град ако живи у Борчи? Са 95?
Normalan javni prevoz odnosno dvomilionski glavni grad sa metroom je u ovoj zemlji socijalna potreba, a auto je za većinu luksuz. Plaćamo najskuplje gorivo u Evropi, registracija je takođe paprena, plate su nam među najnižima u Evropi, a ovo je inače po ustavu "socijalna država", te joj je obaveza da obezbedi ljudski kolektivni prevoz svima onima koji sebi ne mogu priuštiti privatni prevoz.Наравно да је ауто потреба.
Naravno da može grad kao Beograd da funkcioniše odlično i bez metroa da ima razvijenu, kvalitetnu i zaokruženu drumsku infrastrukturu, koridore za tramvaje, semafore koji su zaista pametni, smislene kružne tokove tamo gde im je mesto, logično postavljen autobuski prevoz itd.Niko ne kaže da ne treba razvijati i drumsku infrastrukturu, ali ona nikada neće doći do staijuma da grad normalno funkcioniše bez metroa.
Слажем се да је јавни превоз социјална потреба али главно питање и много реалније за размишљање је како што више унапредити оно што већ постоји и из тога извући максимум пре него што се крене у инжењерски и грађевински подухват од пар миријарди. Изградити метро а да све остало остане како јесте нема превише смисла. Тако би метро уместо да донесе делимично и тренутно растерећење саобраћаја довео до тога да највећи број корисника метроа буду људи који данас већ свакако користе аутобус и трамвај, суштински, растеретио би јавни превоз, не би решио проблем саобраћаја. Дакле, да би метро имао смисла мора да се унапређује и путна инфраструктура и јавни превоз који већ постоји уз много боље планирање и саобраћаја и развоја града, значи, још пар стотина милиона којих такође нема али су стотине милиона ипак реалније од неколико милијарди.Normalan javni prevoz odnosno dvomilionski glavni grad sa metroom je u ovoj zemlji socijalna potreba, a auto je za većinu luksuz. Plaćamo najskuplje gorivo u Evropi, registracija je takođe paprena, plate su nam među najnižima u Evropi, a ovo je inače po ustavu "socijalna država", te joj je obaveza da obezbedi ljudski kolektivni prevoz svima onima koji sebi ne mogu priuštiti privatni prevoz.
Niko ne kaže da ne treba razvijati i drumsku infrastrukturu, ali ona nikada neće doći do staijuma da grad normalno funkcioniše bez metroa, kao neki veliki gradovi koji su suštinski nastali tek u vreme automobilizacije i prilagođeni su automobilima. Pisali smo o tome par stranica unazad. Ni Srbija u celini nikada neće moći da bude automobilska zemlja, pa ni autobuska zemlja. Mi nemamo svoje rezerve nafte i gasa, ni svetske rezerve nisu večne, železnica mora imati prioritet u razvoju saobraćaja, kako za veće udaljenosti, tako i za lokalni/gradski prevoz.
Чак ни измештање станице не би био проблем када би се унапредио БГ воз, смисао чвора и јесте да интегрише и даљински саобраћај и градску и приградску железницу тако да са те стране то јесте добро решење. Простора за унапређење има, постоје и услови, за то је, чини ми се, најпотребнија воља и нешто новца. Гарнитуре, јачи такт, решавање проблема перона, боље повезивање железничких стајалишта и станица и планирање аутобуских линија.E, ovo. Tako smo mogli, decenijama, pa i jesmo, nekad, i tako nam nastade čitav grad, Mladenovac, zbog pruge; ali posle smo planirali i gradili ogromna naselja uz BUDUĆE metro stanice. I prođe pola veka... Dobro je nama i ovako, kako smo pametne stvari radili.
E, a sad se grade ova naselja po Kosmaju, po Avali, skupe su nekretnine u gradu.. pa ćemo tek da se automobilizijemo big time. Nema nazad.
Samo da se nadamo da će da se popularizuju sela uz novu nišku prugu. A železnicu u centru smo ukinuli. Bingo.
Beograd od pre jednog veka je mogao da funkcioniše odlično bez metroa sa kvalitetnom drumskom infrastrukturom, tramvajima i autobusima. Danas bi to mogli Novi Sad, Niš i Kragujevac.Naravno da može grad kao Beograd da funkcioniše odlično i bez metroa da ima razvijenu, kvalitetnu i zaokruženu drumsku infrastrukturu, koridore za tramvaje, semafore koji su zaista pametni, smislene kružne tokove tamo gde im je mesto, logično postavljen autobuski prevoz itd.
Такт БГ воза могао би да буде много јачи него што је то сада случај и без доградње иједног километра нових колосека.E, pa, problem je; treba da dograđuješ koloseke koje si imao, i još su vodili u centar. I to će nam neki iz Guangdonga ili sa Sene naplatiti koju milijardicu $, nemoj da brineš. Ali pre toga, ako nas stvarno oderu za ovu igračkicu od vozića u tunelu da bi povezivala poljane u predgrađu... Onda nam je dugoročno sudbina mnogo gora od ekonomija zemalja PIGS-a.
Kad dograde prugu za Surčin sa 4 polaska na sat, to je to, ne osta mesta za Bataju.
Zaboravio si koliki je prekovid, pre-Soko takt bio bez ijednog novog koloseka (15/30min). Kako je zamišljen kao privremeno ponuđena alternativa u špicu pri utrošku minimalnih resursa sistem koji nudi takt na 15 minuta u špicu na najopterećenijoj deonici, a duplo manji veći deo dana nije onaj na koji se oslanja ceo grad pa ako misliš da preusmeriš tramvaj i poskraćuješ autobuse good luck. Stoga imajući u vidu ograničen efekat težnju grada više ne bi trebalo da predstavlja vraćanje na staro nego obezbeđenje pristojnog takta veći deo dana na celoj mreži, tim pre što su ostali sistemi u rasulu. Tako da ne bi BG:Voz vraćen na staro privukao bogzna koliko novih korisnika bez makar bolje rešenih presedanja, ali bi sigurno povratio stare koji su ga koristili u špicu. U tom smislu značajan pomak bi predstavljalo privlačenje istih korisnika celodnevno.Такт БГ воза могао би да буде много јачи него што је то сада случај и без доградње иједног километра нових колосека.
Наравно, то не би био такт од 10 минута али би свако унапређење привукло одређен број нових корисника и стање би било боље него што је то случај тренутно.
Проблем Прокопа је тренутно много више његова (не)повезаност са линијама ГСП него сама локација.
Ни железничка станица у НС није у центру, до оного што се сматра најужим центром има око 2 километра, реално, није нешто што се прелази пешке али је зато на 50 метара од станице чвориште друмског јавног превоза и то функционише сасвим пристојно.
Приступне саобраћајнице са стране ауто-пута, (свакако предвиђене и врло реално оствариве), скретање линија ГСП поред Прокопа и/или увођење нових, јачи такт БГ воза, када све то профункционише стање јавног превоза ће ипак боље него данас.
То + планирање нових насеља и подстицање изградње у близини постојећих железничких коридора.
Батајница је исто као и Младеновац добар пример иако је спонтан.
Све то + унапређење и проширење постојеће трамвајске мреже и путне инфраструктуре укључујући и СМТ, УМП, нешто што свакако пре или касније мора да се уради и са и без метроа а све заједно кошта неупоредиво мање.
Tako je rekao Vesić, 4 na sat. Nikakvog smisla ni nema dvokolosečna pruga za manje, pošto drugih vozova biti neće. Trebalo bi i češće.Сумњам да ће ићи на 15 минута за Сурчин.