Ceo projekat (izgradnja metroa+garniture) je trebala dobiti Kina. Neovišijevska Francuska je već uradila mnogo gore stvari od ovog bezobrazluka sa spomenikom zbog kojih ne zaslužuje da dobija kapitalne projekte od države Srbije.Него, недавна љигавштина Галских петлова са спомеником у Приштини је била лепа прилика да се обустави овај суперколонијални пројекат.
Uđi na Gugl Mape, klikni na naziv Beograd, videćeš da u teritoriju njegovog naselja nije uračunat Surčin, a ni Ugrinovci, Sremčica, Ostružnica, Umka, Obrenovac, Rušanj, Pinosava, Beli Potok, Kaluđerica, Leštane, Vinča, Borča, Ovča, Pančevo, Padinska Skela. Ako je Velika Gorica faktički deo Zagreba, onda su sva ova naselja deo Beograda.Знао сам да следи тај предвидив аргумент. Као прво, нема "половину становништва" него доста више, јер они њихове Сурчине и Батајнице (Велику Горицу нпр.) не рачунају у Загреб, а ми их богме збрајамо у Београд. Уваљују колонијалисти и мањим градовима ово ђубре, и то баш овакво као за нас, неку играчкицу, medium capacity систем, са што већим капиталним трошком по превезеном путнику - утолико су они већи баја, а ти већа раја.
Zagreb ima razgranatiju tramvajsku mrežu od Beograda, i neuporedivo moderniji vozni park. Širina glavnih saobraćajnica u Zagrebu više pogoduje razvoju tramvaja nego ovde u Beogradu gde se neki "bulevari" nisu širili od 19. veka.Друго, баш то што је град груписан око две осе (примарно око једне) је изузетно повољно за метро. Треће, тај "добро организован превоз" у Загребу значи и комично споро кретање трамваја на главној оси (исток-запад), где се вуку кроз Илицу са пешацима, па на једном делу, чак, и с аутомобилима, достижући средњу брзину од 7 км на сат (!), што у Београду баш и није случај. Па тако, прекјуче поподне, по најгорем шпицу, шеснаестица, Блок 30 - Дом омладине 17 минута, у аутобусу може да се седне! Повратак са 71 још лакши. Проблеми јавног превоза на трасама за које се управо планира београдски метро - преувеличани су; стварне проблеме имају они осуђеници на нпр. линију 50, па потез 300, али како ће њима метро помоћи? Никако, за њих ће бити још мање пара (превоза).
Ista matematika koja Zagrebu daje milion stanovnika, Beogradu računa oko 2,5 miliona.а данашњим бројем становника Загреба (око милион), ми смо увелико млели о метроу. И то је неко искористио. И Грци копају то њесра већ четврт века у Солуну, који је једнако велики а доста сиромашнији град од Загреба (откако Грци граде метрое, пукли су ко звечка, ко што ћемо и ми). Само избрисати из свих планова, уз консензус, то је једино решење да нам не остану сино-галске руке у џеповима дубоко до колена.
Seo sam na petoj stanici od terminusa, i još su bila bar dva-tri slobodna mesta. Upravo vozio Fontana-KCS preko 'strašne' Gazele. Stigao za 15 minuta. Na mostu malo stani-kreni, nebitno: nismo devojčice od 11 godina da plačemo zbog četvorke iz muzičkog. Opstaće narodi koji ne kukaju zbog gužvi u saobraćaju.U 16-ci možeš sesti jedino ako krećeš sa terminusa...
Ah, tramvaji u Beogradu nisu spori, i ne vuku se u istoj traci sa automobilima? Osim u Požeškoj, Beogradskoj, Bulevaru Oslobođenja, Resavskoj, Ruzveltovoj, Džordža Vašingtona, 27. Marta, Cara Dušana, Bulevaru Kralja Aleksandra iza Cvetkove Pijace........inače i Zagreb planira izgradnju LRT-a tokom 2030-tih, a na osi istok-zapad pored opsežnog tramvajskog sistema ima i svoj "ZG Vlak" na liniji Dugo Selo-Zagreb GK-Savski Marof, koji za razliku od našeg BG Voza ide u taktu od 15 minuta i ne otkazuje se svaki treći polazak kao ovde od ukidanja starog čvora 2018.Треће, тај "добро организован превоз" у Загребу значи и комично споро кретање трамваја на главној оси (исток-запад), где се вуку кроз Илицу са пешацима, па на једном делу, чак, и с аутомобилима, достижући средњу брзину од 7 км на сат (!), што у Београду баш и није случај.
Nema tog konsenzusa kada 2/3 beograđana smatra da im treba metro, bez razlike da li su za vlast ili opoziciju.Само избрисати из свих планова, уз консензус
Pitaj bilo koga ko svakodnevno koristi linije 23, 27, 27E, 37, 46, 48, 74, 77, 78, 83, a i sve čukaričke buseve koji polaze sa Zelenjaka, da li smatra da su njegove saobraćajne muke preuveličane, ili bi se ipak osećao komfornije u nezavisnom, prostranom i modernom vagonu umesto u pretrpanoj i sporoj BMC kanti kojom se vozi danas?Проблеми јавног превоза на трасама за које се управо планира београдски метро - преувеличани су;
Ma da, nismo mi Nigerijci i Indonežani, pa da gradimo metro da se ne bismo vozili po krovovima i oni koji imaju "sreće" da se nekako uguraju u bus - kao sardine.Na mostu malo stani-kreni, nebitno: nismo devojčice od 11 godina da plačemo zbog četvorke iz muzičkog. Opstaće narodi koji ne kukaju zbog gužvi u saobraćaju.
А овде још постоји и елемент уништења националног богатства због пројекта без икаквих ефеката. За 40 година робије, по мени.“И тако, прихвативши прећутно услове живота које вам ваш непријатељ поставља, живите како он хоће; управо, и не живите него стрпљиво чекате, све док се сав ваш живот, заједно са свим оним што сте очекивали, не претвори у стрпљење и бескрајно чекање, што значи да сте прихватили рајински начин живота, а то је исто што и пут добровољне пропасти за себе и своје потомство. Да не би морали да вас сами убијају, заразили су вас тим чекањем које вас одржава у животу и полагано убија. Увенућете и нестати као што су увенули и нестали толики преци и народи у Османском Царству, пре вас на исти или сличан начин. Нису ни приметили да су са пута истинског живота неосетно пребачени на мртви колосјек чекања без краја и циља. Не осећају то своје чекање као терет ни као понижење, јер су се и сами претворили у чекање. Заразити неког чекањем, то је најсигурнији начин владања над њим, то значи учинити га непокретним и безопасним потпуно и заувек, и та обмана чекања тврђа је од сваког затвора и јача од најјачих букагија, јер се, са много среће и вештине, из затвора може побећи и окова се може човек ослободити, али те обмане(!) – никад ни довека. Све што јесте и што знате, умете и можете, стављено је у службу тога чекања без краја и без икаквог изгледа на остварење. Једнима век прође у мучном и узалудном чекању, а други добију и без најмањег чекања све што желе и чему се надају.“
Ako Veliku Goricu i Pirej računamo kao deo Zagreba odnosno Atine, onda i Novu Pazovu, Pančevo, Obrenovac, Borču, Kaluđericu, Rušanj, Sremčicu moramo računati kao Beograd. Ako ih ne računamo, onda se naseljeno mesto Beograd prostire u granicama Obilaznica-Resnik-Mali Mokri Lug-Višnjica-Tamiš-Kotež-Dunav-Batajnica-Aerodrom-Ledine, onako kako je to definisano i na popisu. To su formalne administrativne granice mesta Beograd, a njegovo šire metropolitensko područje je nešto sasvim drugo.Шта онда рачунамо у Београд? Територију Града Београда? Само централне општине? Цео Вождовац или само до обилазнице? Цео Земун или само до Алтине?
Ako se jednom godišnje voziš 16-om, postoji neka minijaturna šansa da dobiješ na lutriji, odnosno da sedneš u njoj 5 stanica nakon polaska i to još tokom špica. Ali znaš koliko je ta verovatnoća mala? 0,000000000001%, veće su šanse da žmureći pronađeš detelinu sa 4 lista. A šansa da možeš sedeti u metrou je preko 80% u svakom gradu veličine Beograda koji ga ima. Ja sam se 6 puta u jednom danu vozio Sofijskim Metroom, i uvek sam udobno sedeo u vagonu, mislim da čak nisam ni primetio da neko u njemu stoji.Јок, него си ти.
Како ли је овима, док их гурају као стоку, а једна од најразвијенијих земаља?
Pogledajte prilog 180874
Ајде мице мале, све јуначине, ужички крај, `ајдуци харали до пре 100 година, овамо им смета гужвица у аутобусу, застој на уличици. Страшно.
Čak ni Moskva nije baš uporedive veličine sa Tokijom, a Beograd pogotovo. Što se tiče vremena putovanja, ako se u Tokiju po redu vožnje putuje 20 minuta od tačke A do tačke B, to rastojanje ćeš i preći za 20 minuta bez obzira na pretrpani voz. Ako u Beogradu tramvaj 12 po redu vožnje vozi 40 minuta od Bogoslovije do Banovog Brda, to rastojanje ćeš u većini slučajeva preći za ne manje od 50-60 minuta zbog gomile semafora i rasksnica, a lako se može desiti i da tramvaj u polasku kasni 20+ minuta, da se pokvari usred vožnje, da ceo sistem stane zbog sudara ili neke raspale skretnice i da se onda uopšte ne pojavi na terminisu par sati, meni se to desilo mnogo puta, i ne samo sa 12-om. A i tokijski i bilo koji drugi metro može kasniti samo u slučaju terorizma, ozbiljnog udesa ili ako se neki samoubica baci pod voz. Da li sada razumeš koliko su nedostižne prednosti potpuno nezavisnog metroa u odnosu na zavisni tramvaj koji ti predlažeš kao zamenu za njega?Па сад, ако ти мислиш да се у Токију краће путује на посао него у Београду... имаш страшан проблем са перцепцијом
А што би они људи живели као ст*** ак осу велики град? Ето, у Москви не живе тако. А ни овде не живимо.
Kako čak i taj prošireni tramvaj zaštititi od semafora i gužve na raskrsnicama i ulicama preuskim za denivelaciju kojih u Beogradu ima previše? Ja ne vidim drugi način, osim da se paralelno sa poboljšanjem tramvaja izgradi i metro koji će rasteretiti i tramvaj i drumske vidove prevoza.Треба повећати капацитета постојећих коридора јавног превоза, а то се постиже ширењем трамваја.
I nije kritična samo 17-ca, ona je bar zglobna i ima žutu traku na većini trase nakon što je autoput kroz Beograd postao gradska saobraćajnica.