Šta je novo?

Metro

Осим меслтиелности и ненасељености око прве линије, ми имамо још један јако велики проблем: предубоке станице о велико време потребно за организацију преседања што физички на станицу што због тога што метро линија маши све железничке станице
 

Него, недавна љигавштина Галских петлова са спомеником у Приштини је била лепа прилика да се обустави овај суперколонијални пројекат.
Па кад се поправе, омогући им се да раде композиције за БГ воз. Само би још требало "решити" Кинезе.

Морам рећи да се дивим Хрватима што очигледно имају консензус свих странака и група у друштву да загребачки метро уопште ни не помињу као могућност.
Само слога од сабвеја спасава.
 
Zagreb ima otprilike polovinu stanivništva i što je bitnije, daleko manju površinu. I urbanistički je bolje rešen, što je delimično i zbog konfiguracije terena.
Imaš dve ulice sever jug i 3 istok zapad. Oko njih se sve vrti
Njima stvarno ne treba metro, sve je blizu, osim ako ideš iz jednog predgrađa u drugo na suprotnu stranu.
 
Знао сам да следи тај предвидив аргумент. Као прво, нема "половину становништва" него доста више, јер они њихове Сурчине и Батајнице (Велику Горицу нпр.) не рачунају у Загреб, а ми их богме збрајамо у Београд. Уваљују колонијалисти и мањим градовима ово ђубре, и то баш овакво као за нас, неку играчкицу, medium capacity систем, са што већим капиталним трошком по превезеном путнику - утолико су они већи баја, а ти већа раја.

Друго, баш то што је град груписан око две осе (примарно око једне) је изузетно повољно за метро. Треће, тај "добро организован превоз" у Загребу значи и комично споро кретање трамваја на главној оси (исток-запад), где се вуку кроз Илицу са пешацима, па на једном делу, чак, и с аутомобилима, достижући средњу брзину од 7 км на сат (!), што у Београду баш и није случај. Па тако, прекјуче поподне, по најгорем шпицу, шеснаестица, Блок 30 - Дом омладине 17 минута, у аутобусу може да се седне! Повратак са 71 још лакши. Проблеми јавног превоза на трасама за које се управо планира београдски метро - преувеличани су; стварне проблеме имају они осуђеници на нпр. линију 50, па потез 300, али како ће њима метро помоћи? Никако, за њих ће бити још мање пара (превоза).

Са данашњим бројем становника Загреба (око милион), ми смо увелико млели о метроу. И то је неко искористио. И Грци копају то њесра већ четврт века у Солуну, који је једнако велики а доста сиромашнији град од Загреба (откако Грци граде метрое, пукли су ко звечка, ко што ћемо и ми). Само избрисати из свих планова, уз консензус, то је једино решење да нам не остану сино-галске руке у џеповима дубоко до колена.
 
Poslednja izmena:
Него, недавна љигавштина Галских петлова са спомеником у Приштини је била лепа прилика да се обустави овај суперколонијални пројекат.
Ceo projekat (izgradnja metroa+garniture) je trebala dobiti Kina. Neovišijevska Francuska je već uradila mnogo gore stvari od ovog bezobrazluka sa spomenikom zbog kojih ne zaslužuje da dobija kapitalne projekte od države Srbije.
Знао сам да следи тај предвидив аргумент. Као прво, нема "половину становништва" него доста више, јер они њихове Сурчине и Батајнице (Велику Горицу нпр.) не рачунају у Загреб, а ми их богме збрајамо у Београд. Уваљују колонијалисти и мањим градовима ово ђубре, и то баш овакво као за нас, неку играчкицу, medium capacity систем, са што већим капиталним трошком по превезеном путнику - утолико су они већи баја, а ти већа раја.
Uđi na Gugl Mape, klikni na naziv Beograd, videćeš da u teritoriju njegovog naselja nije uračunat Surčin, a ni Ugrinovci, Sremčica, Ostružnica, Umka, Obrenovac, Rušanj, Pinosava, Beli Potok, Kaluđerica, Leštane, Vinča, Borča, Ovča, Pančevo, Padinska Skela. Ako je Velika Gorica faktički deo Zagreba, onda su sva ova naselja deo Beograda.
Друго, баш то што је град груписан око две осе (примарно око једне) је изузетно повољно за метро. Треће, тај "добро организован превоз" у Загребу значи и комично споро кретање трамваја на главној оси (исток-запад), где се вуку кроз Илицу са пешацима, па на једном делу, чак, и с аутомобилима, достижући средњу брзину од 7 км на сат (!), што у Београду баш и није случај. Па тако, прекјуче поподне, по најгорем шпицу, шеснаестица, Блок 30 - Дом омладине 17 минута, у аутобусу може да се седне! Повратак са 71 још лакши. Проблеми јавног превоза на трасама за које се управо планира београдски метро - преувеличани су; стварне проблеме имају они осуђеници на нпр. линију 50, па потез 300, али како ће њима метро помоћи? Никако, за њих ће бити још мање пара (превоза).
Zagreb ima razgranatiju tramvajsku mrežu od Beograda, i neuporedivo moderniji vozni park. Širina glavnih saobraćajnica u Zagrebu više pogoduje razvoju tramvaja nego ovde u Beogradu gde se neki "bulevari" nisu širili od 19. veka.
U 16-ci možeš sesti jedino ako krećeš sa terminusa, a 71 je solo linija. Šta da radimo mi koji smo osuđeni na 23-ku, 37-cu, 58-cu, 56-cu, 53-ku, EKO-2, možda da čekamo ponovni prolazak tramvaja kroz Kneza Miloša? A kako će nam i on pomoći, pošto i bez sve postojeće gungule na tom pravcu nema te fizike po kojoj bi bio pouzdaniji od današnje 12-ce i 10-ke, koje umesto na 12 minuta često voze na po pola sata?
а данашњим бројем становника Загреба (око милион), ми смо увелико млели о метроу. И то је неко искористио. И Грци копају то њесра већ четврт века у Солуну, који је једнако велики а доста сиромашнији град од Загреба (откако Грци граде метрое, пукли су ко звечка, ко што ћемо и ми). Само избрисати из свих планова, уз консензус, то је једино решење да нам не остану сино-галске руке у џеповима дубоко до колена.
Ista matematika koja Zagrebu daje milion stanovnika, Beogradu računa oko 2,5 miliona.
Grci grade metroe već više od jednog veka, Atina je prvu liniju Pirej-Tisio dobila davne 1904. godine, prva na Balkanu i iste godine kada i Njujork. Tada je bila grad veličine današnje Subotice, da li su zbog toga pukli ekonomski a prethodno su u 19. veku možda bili balkanski tigar? Eh, da je Beogradu ove igračke 120 godina kasnije, gde bi mu bio kraj?.............. :(
 

Prilozi

  • Piraeus-Athens_Electric_Railway_terminal.jpg
    Piraeus-Athens_Electric_Railway_terminal.jpg
    112 KB · Pregleda: 150
Poslednja izmena:
Шта онда рачунамо у Београд? Територију Града Београда? Само централне општине? Цео Вождовац или само до обилазнице? Цео Земун или само до Алтине?
 
U 16-ci možeš sesti jedino ako krećeš sa terminusa...
Seo sam na petoj stanici od terminusa, i još su bila bar dva-tri slobodna mesta. Upravo vozio Fontana-KCS preko 'strašne' Gazele. Stigao za 15 minuta. Na mostu malo stani-kreni, nebitno: nismo devojčice od 11 godina da plačemo zbog četvorke iz muzičkog. Opstaće narodi koji ne kukaju zbog gužvi u saobraćaju.
 
Треће, тај "добро организован превоз" у Загребу значи и комично споро кретање трамваја на главној оси (исток-запад), где се вуку кроз Илицу са пешацима, па на једном делу, чак, и с аутомобилима, достижући средњу брзину од 7 км на сат (!), што у Београду баш и није случај.
Ah, tramvaji u Beogradu nisu spori, i ne vuku se u istoj traci sa automobilima? Osim u Požeškoj, Beogradskoj, Bulevaru Oslobođenja, Resavskoj, Ruzveltovoj, Džordža Vašingtona, 27. Marta, Cara Dušana, Bulevaru Kralja Aleksandra iza Cvetkove Pijace........inače i Zagreb planira izgradnju LRT-a tokom 2030-tih, a na osi istok-zapad pored opsežnog tramvajskog sistema ima i svoj "ZG Vlak" na liniji Dugo Selo-Zagreb GK-Savski Marof, koji za razliku od našeg BG Voza ide u taktu od 15 minuta i ne otkazuje se svaki treći polazak kao ovde od ukidanja starog čvora 2018.
Само избрисати из свих планова, уз консензус
Nema tog konsenzusa kada 2/3 beograđana smatra da im treba metro, bez razlike da li su za vlast ili opoziciju.
Проблеми јавног превоза на трасама за које се управо планира београдски метро - преувеличани су;
Pitaj bilo koga ko svakodnevno koristi linije 23, 27, 27E, 37, 46, 48, 74, 77, 78, 83, a i sve čukaričke buseve koji polaze sa Zelenjaka, da li smatra da su njegove saobraćajne muke preuveličane, ili bi se ipak osećao komfornije u nezavisnom, prostranom i modernom vagonu umesto u pretrpanoj i sporoj BMC kanti kojom se vozi danas?
Na mostu malo stani-kreni, nebitno: nismo devojčice od 11 godina da plačemo zbog četvorke iz muzičkog. Opstaće narodi koji ne kukaju zbog gužvi u saobraćaju.
Ma da, nismo mi Nigerijci i Indonežani, pa da gradimo metro da se ne bismo vozili po krovovima i oni koji imaju "sreće" da se nekako uguraju u bus - kao sardine.
Efikasnost i opšte stanje javnog prevoza u BG je nula ispod jedinice, a ne vrlo dobra četvorka. Mislim da će ti ovo reći apsolutno svaki korisnik GSP-a u ovom gradu, pošto ti očigledno nisi među njima.
 
Јок, него си ти.

Како ли је овима, док их гурају као стоку, а једна од најразвијенијих земаља?

1700230408192.png



Ајде мице мале, све јуначине, ужички крај, `ајдуци харали до пре 100 година, овамо им смета гужвица у аутобусу, застој на уличици. Страшно.
 
Poslednja izmena:
...али зато кад замлаћујеш народ метроом, можеш ништа да не радиш на побољшању.

Као што рекох, наш једини нобеловац је своју ваљда најбољу мисао изрекао на ту тему (мислећи, шатро, на Турску, а заправо на... кога треба):

“И тако, прихвативши прећутно услове живота које вам ваш непријатељ поставља, живите како он хоће; управо, и не живите него стрпљиво чекате, све док се сав ваш живот, заједно са свим оним што сте очекивали, не претвори у стрпљење и бескрајно чекање, што значи да сте прихватили рајински начин живота, а то је исто што и пут добровољне пропасти за себе и своје потомство. Да не би морали да вас сами убијају, заразили су вас тим чекањем које вас одржава у животу и полагано убија. Увенућете и нестати као што су увенули и нестали толики преци и народи у Османском Царству, пре вас на исти или сличан начин. Нису ни приметили да су са пута истинског живота неосетно пребачени на мртви колосјек чекања без краја и циља. Не осећају то своје чекање као терет ни као понижење, јер су се и сами претворили у чекање. Заразити неког чекањем, то је најсигурнији начин владања над њим, то значи учинити га непокретним и безопасним потпуно и заувек, и та обмана чекања тврђа је од сваког затвора и јача од најјачих букагија, јер се, са много среће и вештине, из затвора може побећи и окова се може човек ослободити, али те обмане(!) – никад ни довека. Све што јесте и што знате, умете и можете, стављено је у службу тога чекања без краја и без икаквог изгледа на остварење. Једнима век прође у мучном и узалудном чекању, а други добију и без најмањег чекања све што желе и чему се надају.“
А овде још постоји и елемент уништења националног богатства због пројекта без икаквих ефеката. За 40 година робије, по мени.
 
Шта онда рачунамо у Београд? Територију Града Београда? Само централне општине? Цео Вождовац или само до обилазнице? Цео Земун или само до Алтине?
Ako Veliku Goricu i Pirej računamo kao deo Zagreba odnosno Atine, onda i Novu Pazovu, Pančevo, Obrenovac, Borču, Kaluđericu, Rušanj, Sremčicu moramo računati kao Beograd. Ako ih ne računamo, onda se naseljeno mesto Beograd prostire u granicama Obilaznica-Resnik-Mali Mokri Lug-Višnjica-Tamiš-Kotež-Dunav-Batajnica-Aerodrom-Ledine, onako kako je to definisano i na popisu. To su formalne administrativne granice mesta Beograd, a njegovo šire metropolitensko područje je nešto sasvim drugo.
Јок, него си ти.

Како ли је овима, док их гурају као стоку, а једна од најразвијенијих земаља?

Pogledajte prilog 180874


Ајде мице мале, све јуначине, ужички крај, `ајдуци харали до пре 100 година, овамо им смета гужвица у аутобусу, застој на уличици. Страшно.
Ako se jednom godišnje voziš 16-om, postoji neka minijaturna šansa da dobiješ na lutriji, odnosno da sedneš u njoj 5 stanica nakon polaska i to još tokom špica. Ali znaš koliko je ta verovatnoća mala? 0,000000000001%, veće su šanse da žmureći pronađeš detelinu sa 4 lista. A šansa da možeš sedeti u metrou je preko 80% u svakom gradu veličine Beograda koji ga ima. Ja sam se 6 puta u jednom danu vozio Sofijskim Metroom, i uvek sam udobno sedeo u vagonu, mislim da čak nisam ni primetio da neko u njemu stoji.

Nemoj mi samo kačiti slike iz Tokija ili Seula, jer to je poređenje babe i žabe. Jeste Beograd veliki, ali nema 20 i 30 miliona stanovnika kao ovi megalopolisi. Tamo će se ljudi uvek voziti kao st***, i uvek će morati da imaju profesionalne gurače da ih ubacuju u vozove, sve i da uvedu masovni helikopterski prevoz koji ti predlažeš ovde. U Beogradu ako dobije metro neće više biti sardinizacije, kao što je već odavno nema u Sofiji, Pragu, Budimpešti, Bukureštu, Atini, gradovima koji su uporedive veličine. A inače, bez obzira na sardinizaciju u tokijskim gradskim vozovima i metrou, koliko njima treba vremena da tim za njih neudobnim prevozom stignu na planirano odredište, a koliko treba nama u podjednako neudobnim ali drastično sporijim autobuskim kršinama koje su nam decenijama glavni prevoz?
 
Па сад, ако ти мислиш да се у Токију краће путује на посао него у Београду... имаш страшан проблем са перцепцијом :)

А што би они људи живели као ст*** ак осу велики град? Ето, у Москви не живе тако. А ни овде не живимо.
 
Verujem da je Pantograf mislio na stanicu kod Španskih boraca, jer se meni isto tu dešavalo da može da se sedne u 16, a čak i da ne može, sasvim komotno može da se uđe. Naravno da se desi da bude krcat, ali Bulevar M. Pupina uopšte nije najkritičniji ni kad je reč o Novom Beogradu, a kamoli o celom gradu. Na NBG je mnogo gore na autoputu, kod Sava centra recimo, ili čak i kod Arene u špicu, kada je ući u 17 misaona imenica. Uopšte ne planiram da se uključujem u raspravu o metrou, jer to nije sfera mog interesovanja, samo sam uskočio da dam svoje viđenje gužve. Recimo skroz druga priča je ući u 16 kod Doma omladine ili Banije. Tu je već više nego kritično i to veoma često.
 
Дабоме, у Шпанских бораца.

17 у шпицу треба избегавати кад год се може, тј. увек. Али један директан надвожњак на петљи Аутокоманда до Устаничке би ту помогао више од метроа.
 
Све у свему, Београд има потребе за јавним превозом већег капацитета у свим својим правцима простирања. У кругу од 15 км од центра треба развити трамвајску мрежу, и до Падињака, и до Батајнице, и до аеродрома преко Радиофара, и до Сурчина преко Ледина, и до Железника преко Жаркова, и до Петловог брда, од Бањице продужити до Миљаковца, од Трошарине до Кумодража, до ВМЛ преко Јерковића и Коњарника, до ММЛ продужетком од Устаничке, до Миријева и из правца булевара и из правца Роспи Ћуприје. Значи 12 кракова, како би сво становништво имало превоз једнаког квалитета који би их возио право у центар. Видети где год може да се денивелише. У центру посебно. Кроз НБГ и Земун напавити исто гушће паралелне мреже.
За остале општине ван тог круга развити БГ воз.
 
Е, па да, 12 кракова. А кад сручиш 5 милијарди да покријеш 2 од тих 12 метроом, има много да остане за преосталих 10...

Али није суштина да нама буде боље, него да нас заробе синогалски колонијалисти.
 
Па сад, ако ти мислиш да се у Токију краће путује на посао него у Београду... имаш страшан проблем са перцепцијом :)

А што би они људи живели као ст*** ак осу велики град? Ето, у Москви не живе тако. А ни овде не живимо.
Čak ni Moskva nije baš uporedive veličine sa Tokijom, a Beograd pogotovo. Što se tiče vremena putovanja, ako se u Tokiju po redu vožnje putuje 20 minuta od tačke A do tačke B, to rastojanje ćeš i preći za 20 minuta bez obzira na pretrpani voz. Ako u Beogradu tramvaj 12 po redu vožnje vozi 40 minuta od Bogoslovije do Banovog Brda, to rastojanje ćeš u većini slučajeva preći za ne manje od 50-60 minuta zbog gomile semafora i rasksnica, a lako se može desiti i da tramvaj u polasku kasni 20+ minuta, da se pokvari usred vožnje, da ceo sistem stane zbog sudara ili neke raspale skretnice i da se onda uopšte ne pojavi na terminisu par sati, meni se to desilo mnogo puta, i ne samo sa 12-om. A i tokijski i bilo koji drugi metro može kasniti samo u slučaju terorizma, ozbiljnog udesa ili ako se neki samoubica baci pod voz. Da li sada razumeš koliko su nedostižne prednosti potpuno nezavisnog metroa u odnosu na zavisni tramvaj koji ti predlažeš kao zamenu za njega?

Rekoh, svako ko koristi GSP zna da se putnici u njemu voze u gorim uslovima nego st***. I nije kritična samo 17-ca, ona je bar zglobna i ima žutu traku na većini trase nakon što je autoput kroz Beograd postao gradska saobraćajnica. 37-ca je 100% solo linija, nema žutu traku nigde osim u Kneza Miloša i duž Sajma, a planirana linija M1 gotovo u celosti pokriva njen koridor. 23-Ku pokriva u najvećem. Te dve linije zajedno danas imaju preko 120.000 putnika. Ako se izgradi krak do Petlovog Brda, busevi 51, 52, 53, 56 više neće morati da postoje.
 
Треба повећати капацитета постојећих коридора јавног превоза, а то се постиже ширењем трамваја.
 
Треба повећати капацитета постојећих коридора јавног превоза, а то се постиже ширењем трамваја.
Kako čak i taj prošireni tramvaj zaštititi od semafora i gužve na raskrsnicama i ulicama preuskim za denivelaciju kojih u Beogradu ima previše? Ja ne vidim drugi način, osim da se paralelno sa poboljšanjem tramvaja izgradi i metro koji će rasteretiti i tramvaj i drumske vidove prevoza.
 
Нема од метроа хлеба, Београд је исувише разгранат, једно 14 праваца, од којих на 12 има смисла ширити трамвај. Метро у најбољем случају покрива само 4 и то за неких 20 година изградње. Много времена је изгубљено лутањем око метроа, треба наставити са развојем травмаја. Семафори се дају наштеловати.
Метро има потенцијал малог растерећења јавног и никаква потенцијал растерећења друмског саобраћаја.
 
"Radovi se obavljaju i pre zacrtanih rokova". Dr Mali je na svom kalendaru zapisao da izgradnja stanica počinje u septembru 2023. a kopanje tunela sada u novembru. Ljudi, jel stigla ta krtica? Da je neki novinar to pitao Gangulu, ovaj bi mu verovatno odgovorio da krtice može videti u zoološkom vrtu, koji se uskoro seli na Adu Ciganliju :ROFLMAO: :mad:
 
Vrh