Šta je novo?

Metro

Ти прорачуни из 2016. су наштеловани. У реалности ни 10% становника месне заједнице Београд на води неће користити метро.
Прочитај критику Грађевинског факултета.
Koliko će uopšte ljudi živeti u H2O, zna li iko okoga ko je tamo kupio stan da se trajno naseli a ne kao investiciju, pranje para, stan na dan i tako to....
 
Ти прорачуни из 2016. су наштеловани. У реалности ни 10% становника месне заједнице Београд на води неће користити метро.
Прочитај критику Грађевинског факултета.
Tu mapu sa koridorom M1 iz 2016. je u emisiji sa Kantarom na televiziji K1 od pre 2 godine pokazao Mirko Radovanac, koji je inače kritičar aktuelnog projekta metroa. Ni 10% stanovnika Beograda na Vodi neće koristiti metro, ali ogroman broj stanovnika Žarkova, Banovog Brda, Karaburme, Mirijeva hoće, a i oni koji su zaposleni u TC Galerija. Ja sam jedan od njih, često se vraćam iz druge smene linijom EKO-2, koja se svako veče u 22:15 na prvoj stanici prepuni gore nego 37-ca u špicu. Koliko god mi bio mrzak kriminal koji stoji iza izgradnje BGH20, realnost je da i Galeriji treba metro stanica.
Биће најгори на свету. Постоје неки упоредиви катастрофални пројекти у земљама покојног СССР-а, али овај ће се по неким особинама ипак издвајати (типа да се сече са главном железничком пругом у земљи, али се не укршта). Без бриге, бићемо бр. 1!

Од тих 300 и кусур хиљада путника на коридору, неће сви ићи метроом, него једна десетина отприлике. То нам је признао и Станко Кантар на ТВ-у. Е, по томе се већ улази у конкуренцију за "први међу једнакима" (најгори међу најгорима).
Barselona ima veći metro od Londona, koji dnevno prevozi bezmalo 7 puta manje putnika. Ima li veće katastrofe od toga, a nije ga gradila komunistička partija bivšeg SSSR-a?
Zašto bi od 327.520 putnika na njegovom koridoru samo jedna desetina birala metro? Vole ljudi da se sat vremena gužvaju kao sardine u 23-ci ili 37-ci, ili šta?
 
Богами, не верујем да Барселона има већи метро од Лондона, а нешто не бих ни да проверавам.

А то за путнике - па не иду сви тамо где иде метро линија бр. 1, ко ради на НБ и даље ће колима - ко ради у Борчи, богме, такође, а некима (већини?) аутобус ће, због квалитетног пројекта метроа, и даље бити боља опција (ако му га укиину, прећи ће и тај на кола) - а уосталом, ово куцам само зато што куцам јако брзо и не причињава ми муку, иначе не бих, јер смо већ 100 пута елаборирали.
 
Tu mapu sa koridorom M1 iz 2016. je u emisiji sa Kantarom na televiziji K1 od pre 2 godine pokazao Mirko Radovanac, koji je inače kritičar aktuelnog projekta metroa. Ni 10% stanovnika Beograda na Vodi neće koristiti metro, ali ogroman broj stanovnika Žarkova, Banovog Brda, Karaburme, Mirijeva hoće, a i oni koji su zaposleni u TC Galerija. Ja sam jedan od njih, često se vraćam iz druge smene linijom EKO-2, koja se svako veče u 22:15 na prvoj stanici prepuni gore nego 37-ca u špicu. Koliko god mi bio mrzak kriminal koji stoji iza izgradnje BGH20, realnost je da i Galeriji treba metro stanica.
Узми у обзир што каже Пантограф, да неће сви са Жаркова ићи на Миријево и обрнуто, узми у обзир да је Нови Београд главна пословна зона, а Добановци и појас дуж Зрењанинца привредна.
ТЦ Галерија има неупоредиво мање запослених од нпр. Клиничког центра који је лагано изостављен, а 80% купаца долази аутомобилима.
Узми у обзир да ће Студентски град имати више становника од месне заједнице Београд на води, и да ће студенти ићи ка центру и даље аутобусима.
 
Ali ićiće ceo Makiš metroom do BNV Galerije u šoping
Trollface_non-free.png
 
Зато су им пребацили аутобус 92 до Галерије, да се навикну :D
 
Barselona ima veći metro od Londona, koji dnevno prevozi bezmalo 7 puta manje putnika. Ima li veće katastrofe od toga, a nije ga gradila komunistička partija bivšeg SSSR-a?
Zašto bi od 327.520 putnika na njegovom koridoru samo jedna desetina birala metro? Vole ljudi da se sat vremena gužvaju kao sardine u 23-ci ili 37-ci, ili šta?

Metro Barselona: 166 km linija i 189 stanica
Andergraund London: 402 km linija i 272 stanica

Znači počeo si i da krojiš činjenice fantastikom samo da bi ispao u pravu. Toliko o kvalitetu tvojih postova.
 
Богами, не верујем да Барселона има већи метро од Лондона, а нешто не бих ни да проверавам.
Lako je proverljivo na vikipediji: London Underground ima 11 linija i 4,2 miliona putnika dnevno, a metro u Barseloni ima 12 linija i 645.000 putnika dnevno. Linije u Barseloni su kraće i sa manje stanica, ali sveukupno imaju 7-8 puta manje putnika.
А то за путнике - па не иду сви тамо где иде метро линија бр. 1, ко ради на НБ и даље ће колима - ко ради у Борчи, богме, такође, а некима (већини?) аутобус ће, због квалитетног пројекта метроа, и даље бити боља опција (ако му га укиину, прећи ће и тај на кола)
Zato treba uraditi i liniju M2 od Mirijeva do Zemuna. Voleo bih da jednog dana doživim i M3 od Banjice do Bežanije. Borča i nije neko veliko stecište radnih mesta, Novi Beograd jeste. Ne znam kome će to bolja opcija biti busevi 23, 37, 83, 27, 27E, ako na njihovom koridoru bude imao metro? Ljudi se danas masovno švercuju zato što im je postojeći prevoz ispod civilizacijskog nivoa i za zemlje Latinske Amerike, a ne zato što nemaju da plate 50 dinara.
Узми у обзир што каже Пантограф, да неће сви са Жаркова ићи на Миријево и обрнуто, узми у обзир да је Нови Београд главна пословна зона, а Добановци и појас дуж Зрењанинца привредна.
ТЦ Галерија има неупоредиво мање запослених од нпр. Клиничког центра који је лагано изостављен, а 80% купаца долази аутомобилима.
Узми у обзир да ће Студентски град имати више становника од месне заједнице Београд на води, и да ће студенти ићи ка центру и даље аутобусима.
Ne idu svi ni iz Zemuna do Ustaničke, gde je do pre desetak godina bio planiran LRT. Ni danas gotovo niko ne putuje od Batajnice do Ovče, pa je to glavna linija BG Voza. Ako se ovaj metro i izgradi, glavnina putovanja će biti na relacijama Mirijevo-Trg Republike, Žarkovo-Dunav Stanica, Pančevački Most-Savski Trg, itd.
Loše jeste što KBC neće dobiti svoju stanicu već na prvoj liniji, ali može imati jedan običan podzemni prolaz kao vezu sa stanicom Gazela/Mostar, koji će verovatno imati i Bulevar Vudroa Vilsona. Ne mora biti džinovski eskalator koji je Vesić lupio bez razmišljanja da li je takvo šta tehnički izvodljivo. Prolaz je izvodljiv sigurno.
Tramvaj se bez većih problema može proširiti od Sava Centra preko Arene i Studentskog Grada do Tošinog Bunara, a valjda će se do kraja ove decenije i BG Voz vratiti na 30/15-minutni takt.
 
Priznajem da bi mi sa mojim sadašnjim radnim mestom linija M1 savršeno odgovarala, iako bih bio presrećan i kada bi prvo gradili M2. Mada je pitanje hoću li i dalje raditi u Galeriji kada prva faza M1 Karaburma-Železnik bude profunkcionisala.
 
@Užice

Податак о броју дневних путника у Барселони који "избацује" Гугл је за 2020. коронарну годину. У свим осталим годинама дневни број превезених путника варира између 1,000,000 и 1,500,000.
 
@Užice

Податак о броју дневних путника у Барселони који "избацује" Гугл је за 2020. коронарну годину. У свим осталим годинама дневни број превезених путника варира између 1,000,000 и 1,500,000.
Čak i da je stvarna cifra 1.500.000, radi se o neverovatnih 12 LINIJA, više nego što mi imamo tramvajskih. Poenta je da neki na ovom forumu tvrde da je bilo kakva izgradnja metroa u BG besmislena ako već prve 2 linije ne budu imale više od milion putnika dnevno. Koliko onda jedna linija u Barseloni ima putnika? Grad je samo za nijansu veći od Beograda.
 
Нијансу. Сам град 1,5 милиона а англомерација 5,2 милиона. Скоро па цела Србија. Најразвијенији крај у Шпанији... Није баш упоредива ситуација.

Ми можемо да се поредимо са Софијом на пример. И са Нижним Новгородом. И да се после поређења напијемо
 
Ми можемо да се поредимо са Софијом на пример. И са Нижним Новгородом. И да се после поређења напијемо
Sa Sofijom se najbolje i možemo porediti, iako je do pre par decenija bila prilično slabije razvijena od BG, i da se napijemo od muke, pošto ona leta gospodnjeg 2023. ima već 4 funkcionalne linije metroa sa preko 40 stanica i 8 novih koje su trenutno u izgradnji,a Beograd za to vreme tek potpisuje prvi ugovor, i to od repa, za depo koji se svuda radi na kraju, a ne prvu liniju. :(
 
Jel on to na 3:15 reče da "već uveliko imamo radove na pripremi lokacija gde će biti ulazna okna za stanice" ???! Dal je to neka naprdna stelt tehnologija , pošto te "radove" niko živ ne vidi ? Što se tiče ovih bušilica, najobičnija sondaža terena koju u nedogled razvlače i kilave već skoro 2 godine, i nije to ništa novo: ima na forumu crno-belih slika sa kraja sedamdesetih kada su obavljali ista ovakva merenja za metro, i ne uradiše ništa zato što je na vlast zaseo konzilijum ludaka koji su hteli tramvaj umesto metroa za 2 miliona ljudi. Danas uživamo u rezultatima njihove pameti, i vozimo se u gorim uslovima nego Indijci pre pola veka, pre nego što su masovno počeli da grade metro sisteme širom potkontinenta.
 
Jel on to na 3:15 reče da "već uveliko imamo radove na pripremi lokacija gde će biti ulazna okna za stanice" ???! Dal je to neka naprdna stelt tehnologija , pošto te "radove" niko živ ne vidi ? Što se tiče ovih bušilica, najobičnija sondaža terena koju u nedogled razvlače i kilave već skoro 2 godine, i nije to ništa novo: ima na forumu crno-belih slika sa kraja sedamdesetih kada su obavljali ista ovakva merenja za metro, i ne uradiše ništa zato što je na vlast zaseo konzilijum ludaka koji su hteli tramvaj umesto metroa za 2 miliona ljudi. Danas uživamo u rezultatima njihove pameti, i vozimo se u gorim uslovima nego Indijci pre pola veka, pre nego što su masovno počeli da grade metro sisteme širom potkontinenta.
Nadam se da razumete da se oni uopšte ne obraćaju beogradskoj (užoj i široj) publici, koja svojim očima može da se uveri u “uspehe” i ”napredak” izgradnje metroa, već ljudima po unutrašnjosti koji retko ili nikad dolaze u Beograd i za koje je Beograd neki mitski Diznilend u kome samo što maglev ne ide ispod zemlje i koji veruju u Pink relanost (jedino me kopka kako im nikad ne padne na pamet “kako to da se nikad nama ne zalomi ta zlatna realnost”). Oni će im doneti prednost na budućim izborima, a ne ljudi između Save, Dunava i obilaznice.

Najveća greška tog konzilijuma sa kraja 70-ih što su tramvaje i metro gledali kao zamenu jedno za drugo, umesto kao nadopunu. Tramvaji ortogonalno na liniju metroa dovoze ljude koji dalje nastavljaju metroom ili iz metroa prelaze na tramvaj da pređu “last mile”. Viđao sam i linije tramvaja koje na nekim mestima idu paralelno sa S-Bahnom po Berlinu ili direktno iznad linije metroa u Roterdamu i jos ponegde. U toj postavci metro može da ima stanicu tek na svakih 4-5 stanica tramvaja tako da je drastično brži, pa se opet po izlasku iz metroa uzme tramvaj za prevaljivanje poslednjeg dela puta ili se prosto prošeta.

Ono što kod nas nikako neće valjati je to što su zbog razvaljenog sistema prevoza - ljudi prosto postali netolerantni i ne žele da presedaju, jer je to skopčano sa nepredvidivo dugim čekanjima.
Ne postoji grad na svetu čiji bi prevoz mogao da zadovolji takav zahtev - da se maltene od svugde do svugde stigne direktnom linijom. To može da pokuša da se reši samo suludim brojem autobusnih linija, ali to na kraju može samo ugušiti sav saobraćaj. Dok ljudi presedanje percipiraju kao nešto neprihvatljivo (a prosto naučeni su iskustvom), nikakva, pa ni najbolje planirana metro linija im neće biti po volji I počeće brzo da gunđaju da je linija promašaj jer eto ne staje kod njihovog posla, stana i omiljene bakalnice.
Kakav god skarabudž od metroa rade (mada srećom ni ne rade) opet se radi ista greška - pričamo da radimo metro i kao počinjemo to da gradimo - nema više potrebe za ulaganjem u tramvaje (i ostale oblike prevoza). Dok ga izgrade, pa još ako ga izgrade nakaradnog sve drugo će potpuno propasti i opet prevoz neće funkcionisati.
Normalno rešenje bi bilo da se konsenzusom pozicije i opozicije na predlog saobraćajnih stručnjaka usvoji strateški dokument razvoja prevoza sa težištem na svim šinskim sistemima, i da se tačno odrede prioriteti za svaki sektor (metro, tramvaje, gradsku železnicu), pa i trolejbuse i autobuse, kako bi se tokom pet godina videli prvi rezultati.
Ali takav konsenzus je na ovom pubertetskom stadijumu razvoja političkog sistema skoro nemoguća misija.
A bilo bi lepo da recimo postoji klauzula koja kaže da ti strateški planovi razvoja moraju da se usvoje za kritične sektore i da moraju biti iznova usvojeni svakih 5 godina. Da moraju biti usvojeni sa, recimo, 80% glasova u skupštini grada, i da neusvajanje tih planova u zadatom roku automatski znači raspuštanje skupštine, kao što i neusvajanje budžeta znači pad vlade. Jer valjda je upravo uloga gradske skupštine da strateški usmerava razvoj grada,
Ovo sada (i već dugo) ne liči ni na šta, priča se malo o metro linijama ovakvim i onakvim, LRT, gradskoj železnici, pa železnici do aerodroma i nepostojećg stadiona, povratku tramvaja u centar,, a svako ko dođe zavrti rulet iznova.

Pa recimo neki plan bi bio krenuti od bolnih tačaka - na primer od ispravljačkih stanica kako bi sadašnji sistem mogao prihvatiti dovoljan broj vozila, pa sa nabavkom tramvaja (definisati godišnji tempo pristizanja, a ne da svi stignu manje više u par meseci i onda svi “istrčavaju” kilometre i idu na servis skoro odjednom). A uporedo raditi metro liniju najvećom brzinom koja je finansijski moguća (kreditii, budžet, obveznice…). Koliko novaca se ulaže u kojekakve budalaštine i površno “šminkanje” sigurno bi se dala napraviti finansijska konstrukcija koja polako vodi ka nekom uređenijem sistemu. Paralelno s tim uložiti ogromne napore da se napravi realan vozni red koji može i da se održava kako bi se ljudima omogućilo (a i da se nauče) da presedanjem mogu i brže da stignu od A do B. I naravno naći način (novi mladi zaposleni uz pristojne plate) da zaposleni na održavanju ta vozila osećaju kao nešto što je njihova odgovornost, i ogledalo njihovog rada i uspeha, a ne kao da krpaju kontejnere .
 
^^^Napomenuo bi da su zahvaljujući lošem planiranju javnog prevoza od druge polovine prošlog veka pa do danas izostale tramvajske transverzale na levoj obali Save, kao i da je realizacija urbanističkih planova prilagođena političko-investitorskom interesu dovela do toga da deo grada na levoj obali Dunava, inače najpogodniji za primenu tipologije koncentrične/prstenaste saobraćajne mreže još liči na ravnu Kaluđericu okruženu njivama i ritovima.

U poslednjih pola veka se uz ignorisanje železnice i odlaganje metroa u nedogled činilo sve da se obori kako patronaža tramvaja, pouzdanost autobusa i sroza pogodnost oba.
 
Аааа садаааааа - спектакл. Шта ће нам Метро, када имамо предузеће, и уместо композиција, можемо да шарамо баш то предузеће!
20231010_172728.jpg
 
Vrh