Užice
Advanced
- Učlanjen(a)
- 14.01.2021.
- Poruke
- 3.342
- Pohvaljen
- 5.348
I Lozana danas ima manje stanovnika od Kragujevca, pa ima 2 linije metroa, a za Kragujevac su naučna fantastika čak i trolejbus i tramvaj. Nažalost, sve ide u pravcu da to postanu i za dvomilionski Beograd. Beograd 1890-tih nije bio zaostala turska kasaba, to je bila Sofija koja je danas balkanska prestonica metroa, Bugarska je punu nezavisnost od Osmanskog Carstva dočekala tek 1908. godine, 30 godina posle Srbije. A tursko stanovništvo i poslednji turski vojni garnizon su zauvek napustili Beograd još 1867. Beograd 1890-tih je u odnosu na svoju tadašnju veličinu imao bolji gradski prevoz nego što ga ima danas.
Budimpešta i današnja Mađarska krajem 19. veka jesu bili prilično razvijeni i industrijalizovani, ali ne verujem više od habsburške Kraljevine Češke i Praga koji je metro dobio tek 1970-tih. Današnja Budimpešta je zapravo nešto veća od Milana, Beč je tu negde, a Berlin je poprilično veći grad.
Argentina početkom 20. veka nije bila nešto razvijena zemlja, pa je metro u Buenos Ajresu najstariji na celoj južnoj hemisferi, prva linija je puštena 1913. godine.
Španija početkom 20. veka je posle Portugala bila najsiromašnija država zapadne Evrope, pa je Madrid metro izgradio 1916. godine, dok je besneo Prvi Svetski Rat u kojem su doduše ostali neutralna strana. Barselona je isto metro izgradila pre Španskog Građanskog Rata, sredinom dvadesetih.
Grčka pre jednog veka je takođe bila siromašna, pa je Atinski Metro najstariji na Balkanu i celoj južnoj Evropi, nastao je 1904. dogradnjom više koloseka i elektrifikacijom postojeće putničko-teretne pruge iz 1869. Atina-Pirej, koja je do otvaranja druge i treće linije 2000. godine bila potpuno nadzemna, ali još od tada ispunjava sve neophodne standarde da se nazove punopravnim metroom.
Budimpešta i današnja Mađarska krajem 19. veka jesu bili prilično razvijeni i industrijalizovani, ali ne verujem više od habsburške Kraljevine Češke i Praga koji je metro dobio tek 1970-tih. Današnja Budimpešta je zapravo nešto veća od Milana, Beč je tu negde, a Berlin je poprilično veći grad.
Argentina početkom 20. veka nije bila nešto razvijena zemlja, pa je metro u Buenos Ajresu najstariji na celoj južnoj hemisferi, prva linija je puštena 1913. godine.
Španija početkom 20. veka je posle Portugala bila najsiromašnija država zapadne Evrope, pa je Madrid metro izgradio 1916. godine, dok je besneo Prvi Svetski Rat u kojem su doduše ostali neutralna strana. Barselona je isto metro izgradila pre Španskog Građanskog Rata, sredinom dvadesetih.
Grčka pre jednog veka je takođe bila siromašna, pa je Atinski Metro najstariji na Balkanu i celoj južnoj Evropi, nastao je 1904. dogradnjom više koloseka i elektrifikacijom postojeće putničko-teretne pruge iz 1869. Atina-Pirej, koja je do otvaranja druge i treće linije 2000. godine bila potpuno nadzemna, ali još od tada ispunjava sve neophodne standarde da se nazove punopravnim metroom.
Poslednja izmena: