Znači, ni u 21. veku od metroa ništa? Super. Doduše, možda za koju deceniju leteći automobili zamene drumske, pa će ulice biti oslobođene za normalno funkcionisanje autobuskog i drugih zavisnih podsistema GSP
Pantograf je ovde spominjao da "metro ne treba graditi, jer će prva faza M1 Karaburma-Železnik imati samo 31.000 putnika dnevno". Kada je početkom 1998. otvorena prva faza M1 Sofijskog Metroa, imala je samo 5 stanica; Slivnica(gde je i depo Obelja), Ljulin, Zapadni Park, Vardar i Konstantin Veličkov. U početku čak nije ni doticala centar grada, tek u narednim godinama je proširena do Serdike i kasnije do jugoistočne Sofije. Koliko putnika je mogao imati taj prvobitni patrljak od 5 stanica? Njegov ekvivalent bi u Beogradu bila prva faza Železnik-Banovo Brdo, ili čak nešto kraće, naravno da se time ne bi vozio niko živ. Danas, četvrt veka kasnije, Sofijski Metro ima 4 linije sa ukupno 43 stanice i skoro 400.000 putnika dnevno. Zašto Beogradski Metro sa 3 linije ne bi imao makar polovinu od te cifre? Po čemu je to metro potrebniji Sofiji nego što je Beogradu? Niti je teritorijalno veća od Beograda, niti je gušće naseljena, niti je generalno nešto bogatija, jedino možda političari koji je vode imaju veće mozgove od onih koji vladaju nama.
Svaki metro koji prevozi manje od milion putnika dnevno je beskoristan i nije vredan trošenja resursa za izgradnju? Pa neće baš biti da je tako. U jednom Rimu koji je među najstarijim metropolama na starom kontinentu, 3 linije njegovog metroa sa 73 stanice prevoze "samo" 819.000 putnika dnevno. 3 Linije metroa u Ankari(5,2 miliona stanovnika) imaju samo 380.000 putnika. Metro u Bakuu je među najstarijima u Aziji, danas ima 4 linije i 630.000 putnika. Metro u Barseloni je možda najveći promašaj od svih, inače je jedan od najvećih na svetu, star je 100 godina, danas ima 12 linija(više od Londonskog Tjuba) i sve njih zajedno koristi smešnih 645.000 putnika dnevno. Znači da jedna prosečna njegova linija ima manje putnika od beogradskog solo-busa 37.
Svi oni su budale, jedino su bile pametne naše tramvajdžije 21. veka, zbog njihove pameti od pre 40 godina i imamo ovako "kvalitetan" javni prevoz kakav je danas.