Šta je novo?

Metro

Genijalno. Tri linije metroa od kojih prva neće biti završena barem još 7,8 godina a druge dve su beskonačno daleko. I ni jedna od njih ne pokriva glavnu železničku stanicu, glavnu autobusku stanicu, klinički centar...

Ceo Beograd ispod autoputa ne računajući Makiš i put do njega je takođe nepokriven.
 
IMG_0297.jpeg
 
Bolje da M3 ide preko Prokopa, nego da nijedna od 3 linije ne pokriva glavnu železničku stanicu u zemlji. Naravno, osim ako nešto u stvarnosti bude od gigantskog eskalatora Prokop-Mostar, ali kolike su šanse da Vesić to nije ad-hok slagao, kada nas po pedeseti put laže da će potpisati ugovor o depou za koji mesec?
samo da ostane zapisano da je to moj predlog!!!
 
Iz radoznalosti gledao dinamiku radova nekih sistema koji su u izgradnji, i obradovao sam se kada sam video da depo počinju da grade tek 3-5 godina nakon početka prvih radova na podzemnim i nadzemnim stanicama. Odnosno zemljani radovi na depou su siguran znak da je to zamazivanje, da finansije nisu obezbeđene, nije pripremljen projekat ni odabran izvođač. Ili da eventualno imamo samo dva od ova tri, i da se ova nakarada neće graditi još skoro.
 
Iz radoznalosti gledao dinamiku radova nekih sistema koji su u izgradnji, i obradovao sam se kada sam video da depo počinju da grade tek 3-5 godina nakon početka prvih radova na podzemnim i nadzemnim stanicama. Odnosno zemljani radovi na depou su siguran znak da je to zamazivanje, da finansije nisu obezbeđene, nije pripremljen projekat ni odabran izvođač. Ili da eventualno imamo samo dva od ova tri, i da se ova nakarada neće graditi još skoro.
Ja bih se obradovao da su u novembru 2021. počeli da kopaju stanice, i da su eventualno sada krenuli da nasipaju Makiš, a da je krtica u međuvremenu završena i spremna da se položi u tunel. Svi metroi u svetu se grade tim redosledom. Nakarada je to što nas siluju u zdrav mozak, i ono što najviše obeshrabruje jeste upravo činjenica da se depo "gradi" već skoro 2 godine, iako nijedan jedini ugovor do dana današnjeg nije potpisan, niti je krtica uopšte naručena, uprkos Vesićevim lagarijama. To me samo utvrđuje u pretpostavci da oni od metroa neće uraditi ništa, jer je naprdnjačka kretenokratija ekstremno nesposobna i za daleko banalnije projekte.

Za metro su očigledno bile previše nesposobne i one vlasti koje su po nekim osnovnim pitanjima bile relativno normalne za razliku od ove, a šta se može očekivati od nekompetentnog parazitskog taloga koji pišljivu autobusku stanicu nije u stanju da makne od golih temelja za 5 i po godina, niti da rekonstruiše polovinu bulevara od 2 kilometra?
 
Poslednja izmena:
Iz radoznalosti gledao dinamiku radova nekih sistema koji su u izgradnji, i obradovao sam se kada sam video da depo počinju da grade tek 3-5 godina nakon početka prvih radova na podzemnim i nadzemnim stanicama. Odnosno zemljani radovi na depou su siguran znak da je to zamazivanje, da finansije nisu obezbeđene, nije pripremljen projekat ni odabran izvođač. Ili da eventualno imamo samo dva od ova tri, i da se ova nakarada neće graditi još skoro.

Таман је овај депо што га размазују ту одмах поред ранжирне у Макишу. Пар колосечних веза и ето јужне ТПС за Србија воз. :cool:
 
Sad više nije izgradnja stanica krajem 2023/početkom 2024. nego "uređenje prostora za stanice tokom 2024. godine". Makiš 2. deo, odnosno falš radovi bez ijednog zaključenog ugovora, obezbeđenih finansija i završenog glavnog projekta :mad:
 
Mozda su krenuli od depoa jer se krtice jos izradjuju u Kini? Ako se ne varam rekli su da stizu krajem ove ili pocetkom sledece godine. Dok one ne stignu i stvarno ne pocnu da kopaju, metro je definitivno "pie in the sky"
 
Nema krtica šta da kopa ako prethodno nisu izgrađene stanice - odnosno izgrađene do nivoa tunela. Stanice se spajaju tunelima, a ne prvo tunel pa stanica.
 
Ajmo još jednom da podvučemo, krtice se ne izrađuju jer nije sklopljen ni ugovor o finansiranju niti o izgradnji.
Da se krtice grade imali bi medijsku ofanzivu svakih nekoliko dana kako se u dalekom kineskom gradu ___________ za bratski srpski narod grade krtice.

Nemamo ugovor ni za gradnju depoa koji je smešno jeftin u odnosu na krtice i tunele.
 
Znači, ni u 21. veku od metroa ništa? Super. Doduše, možda za koju deceniju leteći automobili zamene drumske, pa će ulice biti oslobođene za normalno funkcionisanje autobuskog i drugih zavisnih podsistema GSP :ROFLMAO:

Pantograf je ovde spominjao da "metro ne treba graditi, jer će prva faza M1 Karaburma-Železnik imati samo 31.000 putnika dnevno". Kada je početkom 1998. otvorena prva faza M1 Sofijskog Metroa, imala je samo 5 stanica; Slivnica(gde je i depo Obelja), Ljulin, Zapadni Park, Vardar i Konstantin Veličkov. U početku čak nije ni doticala centar grada, tek u narednim godinama je proširena do Serdike i kasnije do jugoistočne Sofije. Koliko putnika je mogao imati taj prvobitni patrljak od 5 stanica? Njegov ekvivalent bi u Beogradu bila prva faza Železnik-Banovo Brdo, ili čak nešto kraće, naravno da se time ne bi vozio niko živ. Danas, četvrt veka kasnije, Sofijski Metro ima 4 linije sa ukupno 43 stanice i skoro 400.000 putnika dnevno. Zašto Beogradski Metro sa 3 linije ne bi imao makar polovinu od te cifre? Po čemu je to metro potrebniji Sofiji nego što je Beogradu? Niti je teritorijalno veća od Beograda, niti je gušće naseljena, niti je generalno nešto bogatija, jedino možda političari koji je vode imaju veće mozgove od onih koji vladaju nama.

Svaki metro koji prevozi manje od milion putnika dnevno je beskoristan i nije vredan trošenja resursa za izgradnju? Pa neće baš biti da je tako. U jednom Rimu koji je među najstarijim metropolama na starom kontinentu, 3 linije njegovog metroa sa 73 stanice prevoze "samo" 819.000 putnika dnevno. 3 Linije metroa u Ankari(5,2 miliona stanovnika) imaju samo 380.000 putnika. Metro u Bakuu je među najstarijima u Aziji, danas ima 4 linije i 630.000 putnika. Metro u Barseloni je možda najveći promašaj od svih, inače je jedan od najvećih na svetu, star je 100 godina, danas ima 12 linija(više od Londonskog Tjuba) i sve njih zajedno koristi smešnih 645.000 putnika dnevno. Znači da jedna prosečna njegova linija ima manje putnika od beogradskog solo-busa 37.

Svi oni su budale, jedino su bile pametne naše tramvajdžije 21. veka, zbog njihove pameti od pre 40 godina i imamo ovako "kvalitetan" javni prevoz kakav je danas.
 
Poslednja izmena:
Zašto je Sofija 1998. pustila prvu fazu od samo 5 stanica van centra? Tu nije moglo biti 10.000 putnika dnevno u početku. Prva faza beogradskog M1 bi trebala imati 16 stanica, od čega 3 u najstrožem centru, tzv. Krug Dvojke. Ali, najverovatnije će ti se ispuniti želja; ovi neće ništa ni potpisati, a kamoli izgraditi.
 
И пази сад: неће НИКАД (ни у једној фатаморгани коју су до сада цртали) проћи кроз нешто што се зове главна железничка станица. И не само Прокоп, него маше и остале.
Даље, где може плитко или наземно, они се укопавају, умосто кроз мост они ће у тунел, станице предубооке, прескупе за уградњу, исто тако и за одржавање, а не штеде време путовања, јер ти само до утробе земље треба 5 минута вожње без пешачења да дођеш од неке преседачке тачке. И још не покрива главна насеља а гради се тамо где НИКО не живи.
 
Али да заиста стане човек и приупита "А где ми то идемо, у коју пм?", ако су планови за метро и трамвајску мрежу из ј*бено 1976. године адекватније решење за град који се још 50 година мењао и развијао. Да ли ми заиста не можемо да направимо боље, него горе решење за, поновићу, 50 ГОДИНА?!
slika11.jpg
slika13.jpg
 
Tu je baš i problem što se traži "bolje", a isti je grad: kad pogledaš sa Terazija, desno Zemun levo blokovi, iza leđa Vračar i Zvezdara. Izmišljanje tople vode pored davno definisanih pravaca kojima je grad nastavio da se razvija, i reazvijaće se i dalje...

Samo se treba baviti tehničkim detaljima i omogućiti da se nešto stvarno i izgradi, posle crteža. E, to je već za ozbiljnija društva, a za naše infantilno je da smišlja "bolje linije".
 
Vrh