Šta je novo?

Metro

Ima sasvim dovoljno mesta i za pijacu i za trg. Ideje da grad odnosno deo grada može da bude human i lep samo ako se odatle istera pijaca su mi u rangu onih nekih blesavih i ideja i implikacija koje sam čitao ovde na forumu, kako su okretnice, odnosno parče asfalta i autobus na njima, ti koji ruže neki deo grada ili neku lokaciju. Više puta sam pokazao i dokazao koliko to nije tačno, najviše na primeru Zelenog venca, koji nije ružan zbog okretnice, nego što je zapušten, loše dizajniran i izrod korupcije i divlje gradnje. Sem toga, i okretnice i pijace jesu ono što čini grad. Ovo je ipak funkcionalno naselje i centar aktivnosti i privređivanja, i ujedno dom za mnoge ljude. Nije neki muzej ili luna park u kome je sve podređeno estetici.

Pijaca može da se sredi i reorganizuje. Trg može da se uradi pored nje. Jbg, neće i ne može biti iste veličine kao Trg Republike, ali za tim nema ni potrebe, pošto neće imati ni isti promet i istu važnost i namenu.

Svi koji žele da više vežbaju svoje umeće preuređivanja prostora u trgove u skverove, mogu to da urade i na još nekim lokacijama kao što su: plato ispred Politike (pardon, ''Nušićev park'', iako je ono park manji od prosečne bašte), prostor na i oko Kalenić pijace, Park Jovana Cvijića u Despota Stefana (tu sam već jednom dao predlog, treba ga samo naći na forumu)... Na kraju krajeva, i prostor iza crkve Aleksandra Nevskog, na uglu Francuske i Venizelosove, isto ima potencijal da bude lep trg. Eto. Samo prethodno treba izmestiti pumpu, ne ubiti je trajno bez zamenske, kao što se radi zadnjih par godina po desnoj obali Save.
 
Poslednja izmena:
Ne treba nam trg. vec postoji mali trg kod Bitef teatra.
Ne treba nam nista lepo, urbano., fancy.
Ne treba nam neoliberalna estetika.

Samo pijaca.
Ја нисам за фенсерај. Али сам против аљкавштине. Није ми драго што око пијаце имају мртви углови од оних склепаних објеката где се накупља смеће које привлачи пацове, и где се завлаче људи да уринирају. То ми не иде уз храну. Пијаци није потребна кинеска робна кућа. Локали цвећара, месара, рибарница, брзе хране, пекара и сл. могу да се уселе у околне локале. Има по крају празних локала. Пијаца у Земуну је добар систем.
 
 
O ovom naprdnom iživljavanju nad našom inteligencijom ja govorim godinu i po dana; ni ugovor o izgradnji depoa na Makišu leta gospodnjeg 31. jula 2023. još uvek nije potpisan, a isti je navodno u izgradnji još od 22. novembra pretprošle godine. Čak i na engleskoj Vikipediji stoji podatak da je Beogradski Metro "u fazi izgradnje", izgleda da i tamo člankove uređuje botovsko-propagandni tim SNS-a.

Ako je moguće bez ijednog potpisanog finansijskog ugovora izgraditi depo, iskopati i opremiti stanice, sastaviti krticu i njome izbušiti tunele, onda možda prva faza M1 i bude do kraja 2028.
 
Ugovor za metro-depo u avgustu, ali koje godine? Možda 2030. pošto ih je iznenadna pandemija Korone(2020.) opravdano sprečila da ga potpišu u decembru 2021. januaru 2022. aprilu 2022. julu 2022. decembru 2022. maju 2023. i julu 2023. :rolleyes::mad::mad::mad: A do tada će ga 7 godina pre svečanog parafa verovatno sastavljati, član po član. Sizifovski je to posao za SNS, pošto nemaju baš mnogo pismenih ljudi na funkcijama.

Ni Jozef Gebels nije sopstveni narod ovako sadistički i perverzno silovao u zdrav mozak kao što to nama rade Vesara i Čučko:
 
Треба да остану тезге где сељаци продају храну, а да чете панда, макси и остали зидани објекти.

Ево мој предлог на брзину

Бајлони.png


Ако ће да буде метро станица испод трга таман би се могла повезати са подземним нивоом пијаце. У надземном делу би мобилне тезге могле да буду стандардизоване и мобилне за случај да некада треба да се ослободи цео простор. Поделом пијаце у два нивоа би задржала исту површину која је имала а у одређеном погледу би чак и била унапређење (омогућила људима да продају и када је лоше време или изузетно хладно итд.). Такође би потенцијално број купаца скочио узимајући у обзир да би пијаца онда била свима успут који иду метроом (са посла и сл.). Уједно, овакав трг би био честит завршетак Скадарлије која би уз минимално планирање и сређивање постојећих улица могла да симболично повеже цео град од Савског трга до Бајлонија пријатном линијом за шетњу.

Мислим да је заправо јако важно да бар простор око метро станица буде сређен лепо јер ће томе највише бити изложени сви, и Београђани и странци. У прометном метро систему свака важнија метро станица је мини-центар за себе.

И када смо већ код контроверзних предлога за Бајлони, срушио бих ову ругобу која блокира поглед на зграду данашњег Битефа као вредно архитектонско наслеђе града


Евентуално на том месту ако је могуће и колико је могуће направио гаражу, са не више од 2 надземна спрата (како јелте, ни она не би блокирала поглед).
 
Bio je večeras Mladenović na TV-u. Prenose mi da je rekao da sve ide po planu, nema kašnjenja.
 
@Kailan одличан предлог који ми даје идеју да се око планираних метро станица или у склопу њих пројектују мање или веће пијаце.
 
На Зелењаку фали основна контрола. Стање тамо је најближе анархији. Продаја са кутија у подземном пролазу, продаја са кутија испред улаза у пијацу, они разни ћошкови и покушаји зеленила који служе као тоалети и сметлишта, оне клупе испод плоче где се скупљају бескућници и пијанци, сав могући мобилијар и све јавне површине без адекватног одржавања, уствари икаквог, разни каблови развучени свуда у сноповима, локали који се шире са својим фрижидерима, баштама, склепаним тендера, и на све то никаква заинтересованост града да ту уведе икакав ред. И од свега тога најуреднији су сама пијаца и аутобуси који ту окрећу.
 
Pošto smo na primeru Zelenjaka naučili da su javni prevoz i pijaca - dobitna kombinacija.

Mислиш да би на Зелењаку био мањи хаос да нема пијаце? Она је још и најнормалнији део, хаос је настао преко пута улице где су на равној плочи и голом пролазу метастазирале силне склепотине почевши од Мека и трафика

Баш зато би и било рационално да се унапред предвиди потреба за комерцијалним садржајем, честито уреди и организује чишћење и надзор

  • Тако мајка у повратку са посла може да сврати да купи трешње деци на уређеној а не импровизованој тезги
  • Клинац у повратку са тренинга може да купи протеинско млеко у продавници а не накнадно натакнутој трафици
  • Девојке које се враћају ујутру са журке морку да купе кроасане да лече мамурлук у нормалној а не накнадно уграђеној трафици као на Зелењаку итд.

Ако нам је комунистички оглед ишта доказао то је да агресивна борба против народне културе и задовољавања потреба само гарантује да ће се исти исказивати и задовољавати на дивљака. Да смо упола енергије утрошили у продуктивно каналисање спонтане народне културе а не борбу против исте сада би били на месецу
 
Неке саобраћајнице биће делимично затворене током изградње метроа, кад почиње копање (ВИДЕО)

Саобраћајнице ће приликом изградње метроа делимично бити узурпиране на станицама код Сајма, Бановог брда, Аде Циганлије, Мостарске петље, каже за РТС директор "Београдског метроа и воза" Андреја Младеновић. Никаквог заустављања саобраћаја неће бити, додао је, код Савског трга, Трга Републике, Бајлонијове пијаце.
 
Ne znam, ja bih sazidao tu pijacu slicnu onoj na nbg, ta pijaca mi ima neki smek a nije glupi fenseraj kao na paliluli, ostaviti mesto i za mali funkcionalni trg i eventualno par tezgica sa tematskim prodavcima (od sezone do sezone)
 
Искрено из овог прилога просечан гледалац тешко може закључити шта је спорно у плану за Бајлони.
 
Čak kad je predsednik jednom prilikom tokom obilaska Prokopa rekao da treba premestiti prvu liniju na stanicu, da bi ljudi lakše presedali na železnicu i obrnuto onda je sve jasno kao dan. Ovo je najdebilniji projekat u istoriji Beograda i postaje mi jasno da ovaj grad jednostavno nikada neće imati funkcionalan prevoz, sve i kad se izgradi ova glupost.
 
Tek tad kad se izgradi neće ga imati.

Trenutno je došla faza kad gradsku vlast javni prevoz uopšte ne zanima, u nekom trenutku će doći neko koga će zanimati ali neće moći ništa značajno da uradi, a onda će opet da dođe ovakav, itd.

Circulus vitiosus, ne treba imati nikakva očekivanja. Završena priča, treba živeti svoj život.
 
Vrh