Šta je novo?

Metro

Malo sam govorio za Novu.rs o situaciji sa metroom.

 
Stranci nemaju poverenje u vlast SNSa više kao nekad, pa će sad morati da se sačekaju izbori za dalje potencijalne muljavine.
 
Da Beograd nije dobio EXPO2027 budzet metroa verovatno ne bi bio smanjen ili bar ne u tolikoj meri.
Biće to blamaža veka kada 2027. desetine hiljada posetilaca iz celog sveta doputuje u dvomilionski grad koji ima javni prevoz kao da je neka palanka od <200.000 stanovnika. Mada, i da su još davne 2021. potpisani svi mogući ugovori,i da su obe krtice već uveliko u pogonu, opet ne bi bilo šanse da išta što liči na metro bude završeno i funkcionalno do početka izložbe. Poznavajući ih, ne verujem im čak ni da će aerodromski voz do tada zaživeti.
 
Па оно биће им кретања аеродром-ново сајмиште, евентуално хотели по НБГ у близини станице.
 
Obilaziće turisti i centar grada, Knez Mihajlovu, Kalemegdan, splavove i šetališta duž Save, samo što će od aerodroma i novog sajma do njih stizati sporije nego što su iz neke evropske zemlje leteli do Beograda, bilo da koriste taksi ili ove raspale linije 72 i A1 koje su ređe od Halejeve Komete.

Biću veoma iznenađen ako do 2027. proradi aerodromska železnica do Prokopa, a pozitivno šokiran ako do tada naprdna bulumenta stvarno počne da gradi metro.
 
За метро неће бити ништа, ово за железничку везу је могуће, само чак и са овако ниском колективном интелигенцијом напредњака, јер нема много да се ради. А и мање кошта. Наше је да се молимо да се то и деси, јер ће то браћо моја да буде и једино што може потенцијално да буде корисно од Експа за народ.
 
За метро неће бити ништа, ово за железничку везу је могуће, само чак и са овако ниском колективном интелигенцијом напредњака, јер нема много да се ради. А и мање кошта. Наше је да се молимо да се то и деси, јер ће то браћо моја да буде и једино што може потенцијално да буде корисно од Експа за народ.
Više tu ima da se radi od Bulevara Patrijarha Pavla i novog BAS-a, a vidimo da je za naprdnu inteligenciju i to previše. Desetak kilometara potpuno nove možda i dvokolosečne pruge, ehej pa kad smo mi to još zadnji put videli? O tome koliko tek kompleksan projekat poput metroa nadilazi njihove umne kapacitete je izlišno i raspravljati.
 
Više tu ima da se radi od Bulevara Patrijarha Pavla i novog BAS-a, a vidimo da je za naprdnu inteligenciju i to previše. Desetak kilometara potpuno nove možda i dvokolosečne pruge, ehej pa kad smo mi to još zadnji put videli? O tome koliko tek kompleksan projekat poput metroa nadilazi njihove umne kapacitete je izlišno i raspravljati.
A hteli su da grade nuklearnu elektranu...
 
Biće to blamaža veka kada 2027. desetine hiljada posetilaca iz celog sveta doputuje u dvomilionski grad koji ima javni prevoz kao da je neka palanka od <200.000 stanovnika. Mada, i da su još davne 2021. potpisani svi mogući ugovori,i da su obe krtice već uveliko u pogonu, opet ne bi bilo šanse da išta što liči na metro bude završeno i funkcionalno do početka izložbe. Poznavajući ih, ne verujem im čak ni da će aerodromski voz do tada zaživeti.
Mislim da je taj ivent malo napumpan događaj, kao ona Univerzijada što je bila. Efekat malo veći od 0.
Nama i sada dolazi više desetina hiljada. Nas ovde ima mnogo više i tu smo stalno. Ovo što spremaju mi je isto kao što poneki imaju fensi kuću "za goste" a žive u pomoćnom objektu pored.
 
A hteli su da grade nuklearnu elektranu...
IMG-d62cdefdf35fed8ca14c9938d907a2f1-V.jpg
 
Jeftina podriguša još dodatno pojeftinila... Pošto se ne slažete sa time da samo parizer ne pojeftini, ni pod razno nemojte da ste viđeni na glasačkim mestima u vreme izbora. Isto važi iako niste zadovoljni metro planovima i svime što se radi ili planira. Jedino bojkotovanjem izbora možemo doći do boljeg sutra. :D
 
Ovo presipanje iz supljeg u prazno na "depou" vec postaje komicno. Od kad ovo rade ovako, ima 2 godine?
Ne zna se šta je (tragi)komičnije ; ovo foliranje radova, ili fantomski ugovori čije potpisivanje Gebels iz Kruševca najavljuje od onda, samo reda radi menja rokove svakih par meseci.
 
Postaje sve gore i gore.

I kakav je to fazon sa ovim krivudavim S trasama koje produžuju putovanje.
A ja svojevremeno paničio zbog Jovinovog patrljka ka Prokopu, sram me bilo. :D

Ne produžava se samo putovanje, već i rok izgradnje. Osim toga povećava se i inventarski vozni park, radni kolektiv, potrebni kapaciteti prateće infrastrukture (podstanice, sporedni koloseci za gariranje), dužina pruge na održavanju i rekonstrukciji i ne uzevši u obzir same stanice i složenost odabranog tehničkog rešenja (u nivou, useku, plirkom kopu, na nasipu ili stubovima, u dubokom kopu).

Prvobitno planirana trasa osim toga što je bila primetno kraća, bila je i znatno jeftinija po km pa se može konstatovati da je ovo treći ili četvrto mesto gde se u cilju gradnje dodatnih par km metroa ozbiljno komromituje potencijal gradske železnice (i tramvaja).

1. Mirijevski bulevar
2. Jerković
3. Bežanijska kosa

Prvo je odlično za tramvajski fider.

Drugo da sa Vuka preko Dušanovca izađe pravo na Vitanovačku.

Treće pravo do depoa kod Kvantaša.

Izuzetak je Čukarica gde su predviđene velike urbanizacije, iako bi moglo biti izvedeno sa depoom Vrbin potok ili Kijevo (samo vidikovački krak) ili sa produženjem od Belih voda na istok ka Vodikovcu (samo makiški).

Na kraju krajeva da se gradska železnica nije gurala u treći plan š prioritetom, odnosno ukidanjima delova čvora, teoretski bi bilo moguće samo njom pokriti ceo Makiš (potencijalno veći kapacitet po značajno nižim troškovima), a metroom sve duž Trgovačke.

Na stranu sve ovo, da nisu opet naleteli na neki novi problem pri trasiranju?
 
I dalje mi nije logicno sto planiraju stanicu kod Manjeza umesto na Slaviji

Па зато што је инвеститорски метро који има за циљ да покрије веће и мање пројекте новоградње - Макиш, тзв. Беле воде и Жарково (у пракси њиве и Рупчине где ће бити државна станоградња, можда и неки приватникд улети), Ада (Хиподром где ће се ширити БнВ), Сајам (бивши где ће се ширити БнБ), Мостар (БнВ), Савски трг (БнВ), Мањеж (Декијев круг краљева), Лука Београд и цео потез до Панчевца где ће ићи метро (индустријска зона која тек чека станоградњу већу од БнВ), Панчевац и тзв. Карабурма (уствари Ада Хуја) где ће исто бити новоградње уз Вишњичку, затим цео Миријевски булевар где ће очигледно Мали Лесковац да раселе и туда да праве нове стамбене комплексе, па траса кроз Врачар око Јужног булевара где већ имамо нпр. Капије Врачара и оне новоградње у тужном булевару, па траса на НБГ лепим делом - блок 18, ИМТ, Бежанијска коса...
 
Па зато што је инвеститорски метро који има за циљ да покрије веће и мање пројекте новоградње
Ima li uopšte i to za cilj, kada već minimum 5-6 godina vlast o metrou samo govori, a na njegovoj realizaciji ne radi ništa, osim što malo vrši merenja po parkovima, presipa zemlju po Makišu i crta stanice i vozove na kompjuteru? Ako tako nastave da ga "grade", pre će završiti i Bulevar Patrijarha Pavla i BAS-ov Skadar na NBG (verovali ili ne).
 
Vrh