Postaje sve gore i gore.
I kakav je to fazon sa ovim krivudavim S trasama koje produžuju putovanje.
A ja svojevremeno paničio zbog Jovinovog patrljka ka Prokopu, sram me bilo.
Ne produžava se samo putovanje, već i rok izgradnje. Osim toga povećava se i inventarski vozni park, radni kolektiv, potrebni kapaciteti prateće infrastrukture (podstanice, sporedni koloseci za gariranje), dužina pruge na održavanju i rekonstrukciji i ne uzevši u obzir same stanice i složenost odabranog tehničkog rešenja (u nivou, useku, plirkom kopu, na nasipu ili stubovima, u dubokom kopu).
Prvobitno planirana trasa osim toga što je bila primetno kraća, bila je i znatno jeftinija po km pa se može konstatovati da je ovo treći ili četvrto mesto gde se u cilju gradnje dodatnih par km metroa ozbiljno komromituje potencijal gradske železnice (i tramvaja).
1. Mirijevski bulevar
2. Jerković
3. Bežanijska kosa
Prvo je odlično za tramvajski fider.
Drugo da sa Vuka preko Dušanovca izađe pravo na Vitanovačku.
Treće pravo do depoa kod Kvantaša.
Izuzetak je Čukarica gde su predviđene velike urbanizacije, iako bi moglo biti izvedeno sa depoom Vrbin potok ili Kijevo (samo vidikovački krak) ili sa produženjem od Belih voda na istok ka Vodikovcu (samo makiški).
Na kraju krajeva da se gradska železnica nije gurala u treći plan š prioritetom, odnosno ukidanjima delova čvora, teoretski bi bilo moguće samo njom pokriti ceo Makiš (potencijalno veći kapacitet po značajno nižim troškovima), a metroom sve duž Trgovačke.
Na stranu sve ovo, da nisu opet naleteli na neki novi problem pri trasiranju?