Šta je novo?

Metro

A opet bi rekao da preteruješ. Te čuvene floskule o ne znam kako boljem prevozu 70-tih godina. Koliko ti je ljudi na forumu, odraslih u to vreme, pogotovu početkom 70-tih, pa da ti kažu iz prve ruke kako je stvarno bilo? O tome ne može da priča moja majka, inače rođena 1966 godine. Ja još manje, rođen na samom kraju 1985. Ti si sigurno i mlađi od mene. Dal je bilo gužvi i onda? Pa po svedočenju moga dede na primer, da bilo je, mada je on najčešće to posmatrao iz kola tih godina. Uopšte, tvrdnja da je prevoz ostao na nivuo 70-tih, toliko je nerealna da ne bih da to previše razvodnjavam. Idealno verovatno nije bilo nikada, a realno je da je uvedeno na desetine linija od početka 70-tih do danas, da je prigradski prevoz mnogo više razgranat, iako i dalje nedovoljno razvijen. Sistem javnog prevoza u Beogradu čine i GSP, i privatnici, i Lasta, i obe Strele na kraju. Ima tu mnogo vozila. Mreža, opet ponavljam, svakako daleko veća. Koliko su samo linije produžene od tih godina. I da, ono što je Pantograf pisao više puta, i ne samo on, Sofija je prošla dosta dobro sa metroom, al to su bile i takve godine. I nije ti ona samo primer da je toliko neprekidno pominješ. Čak šta više, i ne volim da se Beograd poredi sa Sofijom. Mislim, kako god da se to shvati. Dok je većina ovog sveta oko nas, mislim prevashodno na Evropu, pa i delove Azije, plus SAD, išlo krupnim koracima napred 90-tih, mi smo išli isto vrlo krupnim, al unazad. Ko je sve tu kriv, mogu naširoko o tome, al to definitivno nije tema. I da, koliko god da ti se celokupni sistem javnog gradskog prevoza u Beogradu sada čini lošim, apsolutna je mogućnost da bi gradnjom metroa išao ka gorem. Da, i od goreg ima gore. Tih 70-tih da su krenuli sa metroom, svakako da bi imali šanse da prođemo mnogo bolje, i po pitanju troškova, i po pitanju uopšte tadašnje situacije i u zemlji i u svetu. Iz ove naše sadašnje perspektive, gradnja metroa mi toliko deluje kao jedno ludovanje, srljanje u jako neizvesno. Al da je bar plan tog sistema na mestu, mislim u većini, pa ajde da teramo, i nadamo se najboljem.
 
Beograd će biti domaćin izložbe EXPO 2027. Hoće li im to biti bar mali podsticaj da se ovaj epski projekat ubrza?
Neće. Ali će, izgleda, zbog EXPO-a više da se fokusiraju na BG:voz.

Moram podeliti nešto sa vama. Pre nekih mesec i po i više dana kontaktirao me R. Schwandl pošto je tada završio knjigu Tram Atlas Southeastern Europe. U zadnjim porukama poslao mi je link i pitao otkud Deutsche Bahn u igri oko izgradnje beogradskog metroa. Kao odgovor sam mu poslao objavu na Instagramu sa prevodom. Dobio sam od njega sledeći odgovor:
"For us it is a bit surprising that Deutsche Bahn enters this field of metro projects. They have no experience in this field. Even on their own website, the sub-company DB Engineering & Consulting (DB E&C) does not really exist when you search for it... so let's hope Belgrade doesn't pay the price for choosing a "pioneer" ...."
 
Е тај рад! Ако смо већ решили да екпериментишемо, па ваљда је то потребно да урадимо сами са нашим људима, а не да окупаторима дајемо тело да се уче да оперише! То је тај поганлук наше власти који ће за буђави сир и флашу вина сумњивог француског порекла а који ће испти у фенси кафићу да прода све своје најрођеније, (пошто је гузицу већ продао)
 
Који смо ми цареви. Немамо метро, али имамо дискусију колико ће коштати карта, како ће се наплаћивати и да ли ће важити дневна шапићкарта.
 
Не заборави активну фирму која води тај непостојећи метро чији запослени сваки месец добијају плату од наших пара

Иначе, ја баш дуго нисам гледао мапу метро линија али сам отишао на њихов сајт и извукао у пуној величини ову:

slika01-cir.jpg


Они већ унапред планирају, за метро који нису ни почели да граде, да не буде повезан са аеродромом? Да странци који дођу авионом не могу метро линијом да дођу у центар већ или да преседају или дођу код Вука па пешаче?

Не бих да се правим паметан јер стварно нисам никакав саобраћајни инжињер, можда и мора да буде депо тамо на Бежанији где јесте али да ли је реално да не може да се повеже 5 километара са аеродромом и тиме добијемо да је аеродром повезан и са 2 линије метроа и са две линије Беовоза?

Едит: ево овако у пуној верзији док не скину, мислим да је превелика за качење па не буде пуна резолуција:

 
Aли зашто не оба побогу? Зашто не би повезали центар града са аеродромом ако већ правимо метро од нуле?

Ваљда је поента сваког саобраћајног развоја што боља повезаност и умреженост свих делова града, зашто би зауставили линију на 5 километара од аеродрома да неко мора да губи по пола сата преседајући?
 
Мени искрено продужетак метроа од гробља делује као једноставније решење од овог кривудања воза у S.
Притом ова мапа са сајта ЈКП БМВ је већ у старту одбачена пошто им је компликовано деницелисање изнад ТПС, већ ће ићи од З. Поља.
 
Мени искрено продужетак метроа од гробља делује као једноставније решење од овог кривудања воза у S.
Притом ова мапа са сајта ЈКП БМВ је већ у старту одбачена пошто им је компликовано деницелисање изнад ТПС, већ ће ићи од З. Поља.

Zato sto ne znaju da mogu da naprave skok glavnih koloseka na izlazu iz bezanijskog tunela koji će na taj način da udje u stanicu Zemun sa strane gde je stanicna zgrada, na izlazu iz stanice se odvaja i samo nastavlja ka aerodromu postoji čak i kolosek sa štulcom pre mosta saobracajnice T6 koji čeka samo da se produži
 
A mogu i ovako, jos bolje:
Na duzini od 1100 metara voz moze da se popne da preskoci koloseke i da se spusti sa druge strane. S'obzirom na veci broj koloseka ovde bi verovatno trebalo 1500 metara. Ono sto je bitno je da treba oko 500 metara uzlazne putanje da bi se pruga popela do tacke gde sece prvi kolosek.
Ima primer u NS kako to rade za brzu prugu na izlazu iz stanice NS.

TPS denivelacija.jpg
 
Da li neko zna kada možemo da očekujemo da se otvoriti prva deonica prve linije metroa?

Očekujem da nisu ludi da izgrade sve pa tek onda da otvore, već da će otvarati sukcesivno, kako šta bude izgrađeno (npr od centra do Ade pa se posle sucesivno širi svakih par meseci po jedna nova stanica).
 
Nemoj pogrešno da shvatiš, al ima nas dosta na forumu, koji se nada da ovakav metro nikada neće biti otvoren. Ako se ipak krene sa njegovom izgradnjom, samo za trasu prve linije, a verovatno ne i cele odjednom, teško da možemo da se nadamo pre 2030 i neke. Nigde se skoro takvi projekti ne završe u predviđenim rokovima. Beograd tek zna da iznenadi kompleksnošću terena, pogotovu na dobrom delu predviđene trase prve linije.
 
Солидни предлози, мада видим да је икада источни део БГ занемариван, могуће да нису имали у плану трансформацију Звездаре, Врачара и Вождовца из насеља са породичним кућама у насеља са инвеститорским
зградама.
 
Taj SANU predlog ima

✅ Trasu kroz Prokop
✅ Metro preko Brankovog ili novog metro mosta na mestu Starog Savskog
✅ Južni krak

❌Ne pokriva istočno od Vukovog spomenika
❌Ne pokriva istočno od Pančevačkog mosta


Da mi je znati ova varijanta S gde od Vuka ide krivudava trasa sve negde do Šumica da li je to neko crtao do svog stana ili je to bolje promišljeno?
 
Вероватно су мислили да неће бити пораста броја становника на Карабурми и Звездари, тј. да неће бити рушења породичних кућа за изградњу зграда (Звездара, Врачар) као ни надоградње постојећих зграда (Карабурма, Врачар, булевар).
 
Zanimljivo kako je plan iz sedamdesetih predviđao linije i u istočnom delu Beograda, a svi naredni ga zaobilazili u širokom luku, ako se izuzme onaj LRT plan sa trasom preko Bulevara.
 
Mislim da je to usled prioritizacije Novog Beograda na uštrb istočnog Beograda, pa tako istočni deo Beograda nema železnicu osim tangencijalne pruge na pravcu jug sever Karađorđev park, Vukov Spomenik, Pančevački most što mu dođe železnički UMP.
 
Биће да нису планирали овакав развој ситуације у источном делу града са трансформацијом породичних кућа у стамбене зграде што је драстично повећало густину насељености.
 
Хе, нису планирали. Па не може бандит да планира, он види прилику да може да се омасти, и крка, а онда - Калуђерица у Београду. Имамо куће, немамо инфраструктуру... Е за то већ нема пара, то мора из буџета. А што су пељешили тај исти буџет уместо дасе зида плански и тамо где одговара граду, то нико да постави питање.
 
Vrh